• Buradasın

    Özel eğitim okulundaki çocuklar ne yapar?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Özel eğitim okulundaki çocuklar, bireysel ihtiyaçlarına göre hazırlanmış özel eğitim programları çerçevesinde çeşitli aktiviteler gerçekleştirir. Bu programlar, çocukların toplum içinde bağımsız yaşayabilme, işbirliği yapabilme ve üretken olma becerilerini geliştirmeyi hedefler 34.
    Bazı etkinlikler:
    • Akademik dersler: Okuma, yazma, matematik gibi disiplinlerde eğitim alırlar 25.
    • Sosyal beceriler: İletişim, etkileşim ve sosyal uyum becerileri geliştirilir 5.
    • Öz bakım becerileri: Günlük yaşam aktivitelerini bağımsız olarak yapabilme becerileri kazandırılır 2.
    • Fiziki aktiviteler: Kaba ve ince motor becerilerini geliştirmeye yönelik aktiviteler yapılır 5.
    • Bireyselleştirilmiş eğitim programı (BEP): Her çocuğun düzeyi ve ihtiyaçlarına göre bireysel eğitim programları uygulanır 24.
    Özel eğitim, çocukların farklı gelişim alanlarında yaşadıkları zorluklara yönelik özel olarak tasarlanmış programlar içerir 45.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Özel eğitim okulları hangi kademelere ayrılır?

    Özel eğitim okulları, aşağıdaki kademelere ayrılır: Özel eğitim anaokulu. Özel eğitim uygulama okulu (I. kademe). Özel eğitim uygulama okulu (II. kademe). Özel eğitim meslek okulu. Özel eğitim uygulama okulu (III. kademe). Ayrıca, özel eğitim ihtiyacı olan bireyler için gündüzlü ve/veya yatılı ilkokullar, ortaokullar, özel eğitim ve rehabilitasyon merkezleri gibi farklı kademelerde özel eğitim kurumları da bulunmaktadır.

    Kaç çeşit özel eğitim ihtiyacı vardır?

    Özel eğitim ihtiyacı olan bireyler, çeşitli yetersizlik veya farklılık türlerine göre farklı kategorilerde incelenebilir: Zihinsel yetersizlik. İşitme yetersizliği. Görme yetersizliği. Bedensel yetersizlik. Dil ve konuşma yetersizliği. Öğrenme güçlüğü. Otizm spektrum bozukluğu. Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu (DEHB). Üstün yetenek. Ayrıca, özel eğitim ihtiyacı olan bireyler, tek veya çoklu gereksinimlere sahip olarak da sınıflandırılabilir.

    Düzenli ve özel eğitim nedir?

    Düzenli eğitim, tipik olarak gelişen çocukların eğitim deneyimini tanımlamak için kullanılan bir terimdir. Özel eğitim ise, bilişsel, dil, fiziksel, sosyal ve duygusal gelişimlerinde yaşıtlarına göre farklı özellikler gösteren ve destek eğitime ihtiyacı olan bireyler için geliştirilmiş bir eğitim anlayışıdır. Özel eğitim alan öğrencilerin programları, "Parasız ve Uygun Halk Eğitimi" (FAPE) kapsamında değerlendirilir.

    Özel eğitim okul öncesi öğretmeni ne iş yapar?

    Özel eğitim okul öncesi öğretmeninin temel görevleri şunlardır: Eğitim programları hazırlama: Çocukların yaş gruplarına uygun eğitim programlarını planlamak. Gelişim takibi: Çocukların sosyal, duygusal, zihinsel ve fiziksel gelişimlerini takip etmek. Oyun ve etkinlikler: Oyun ve etkinlikler aracılığıyla çocukların öğrenmelerini desteklemek. Aile ile iletişim: Ailelerle iş birliği yaparak çocuk gelişimini desteklemek. Materyal kullanımı: Çocukların yaşına ve eğilimlerine uygun öğretim materyallerini kullanmak. Öz bakım desteği: Çocukların öz bakım becerilerini geliştirmelerine yardımcı olmak. Raporlama: Çocukların ilerlemesini ve gelişimini düzenli olarak raporlamak. Özel eğitim okul öncesi öğretmenleri, devlet anaokulları, özel anaokulları, kreşler, çocuk gelişimi merkezleri ve rehabilitasyon merkezlerinde çalışabilir.

    Özel gereksinimli çocuklar kimlerdir?

    Özel gereksinimli çocuklar, bireysel ve gelişim özellikleri ile eğitim yeterlilikleri açısından akranlarından beklenilen düzeyde anlamlı farklılıklar gösteren çocuklardır. Özel gereksinimli çocuklar, yetersizlik alanlarına göre şu şekilde sınıflandırılır: Otizm: Sosyal etkileşim, sözel ve sözel olmayan iletişim, ilgi ve etkinliklerdeki sınırlılıkları nedeniyle özel eğitim hizmetine ihtiyacı olan birey. Zihinsel yetersizlik: Sosyal, pratik uyum, öz bakım ve kavramsal becerilerinde eksiklik yaşayan kişiler. Bedensel yetersizlik: Kas, iskelet ve sinir sistemindeki bozukluklar nedeniyle özel eğitim hizmetine ihtiyacı olan birey. Görme veya işitme yetersizliği: Görme ve işitme duyusunu kısmen veya tamamen kaybeden bireylerin yaşamının olumsuz etkilenmesi. Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu: Aşırı hareketlilik veya dürtüsellik gibi özelliklerin belirgin olduğu bireyler. Üstün veya özel yetenek: Zekâ, yaratıcılık, sanat veya liderlik gibi çeşitli alanlarda yüksek performans gösteren bireyler.

    Özel eğitim ve kaynaştırma dersi nedir?

    Özel eğitim, fiziksel, zihinsel, iletişimsel, sosyal ve duygusal gelişimlerindeki özellikler nedeniyle normal gelişimden farklılık gösteren ve normal eğitim-öğretimden yararlanamayan, kısmen yararlanan veya yararlandığı hâlde destek programları ile eğitimlerini devam ettirebilen bireyler için sunulan eğitimdir. Kaynaştırma eğitimi ise özel eğitim gerektiren bireylerin, yetersizliği olmayan akranları ile birlikte eğitim ve öğretimlerini resmi ve özel; okul öncesi, ilköğretim, orta öğretim ve yaygın eğitim kurumlarında sürdürmeleri esasına dayanan, destek eğitim hizmetlerinin sağlandığı özel eğitim uygulamalarıdır. Kaynaştırma eğitiminin amacı, engelli çocuklarla normal yaşıtlarını eğitsel ve sosyal yönden bütünleştirebilmek, birbirinden etkileşim yoluyla edinebilecekleri olumlu davranış geliştirmelerine yardımcı olmaktır.

    Özel eğitim kimlere verilir?

    Özel eğitim, bireysel özellikleri ve yeterlilikleri yaşıtlarından farklı olan bireylere verilir. Bu bireyler arasında şunlar bulunur: Zihinsel yetersizlik. İşitme yetersizliği. Görme yetersizliği. Ortopedik yetersizlik. Dil ve konuşma güçlüğü. Özel öğrenme güçlüğü (disleksi, disgrafi, diskalkuli). Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu (DEHB). Otizm. Süreğen hastalıklar. Üstün veya özel yetenekliler. Ayrıca, göçmen veya mülteci konumda olup dil ve sosyal uyum sorunu yaşayan bireylere de özel eğitim destek hizmetleri sunulabilir.