• Buradasın

    Özel eğitim genel müdürlüğü ne iş yapar?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü, özel eğitim ihtiyacı olan bireylerin eğitim süreçlerini desteklemek amacıyla çeşitli görevler üstlenmiştir 13:
    • Özel eğitim uygulamalarının usul ve esaslarını belirlemek 3.
    • Pansiyon yerleştirme işlemlerini yürütmek 13.
    • Evde ve hastanede eğitim hizmetlerinin niteliğini artırmak için çalışmalar yapmak 13.
    • Erken çocukluk dönemi özel eğitim hizmetlerini geliştirmek 3.
    • Toplumsal farkındalığı artırmak ve üniversiteler, sivil toplum kuruluşları ile iş birliği yapmak 3.
    • Proje faaliyetleri planlamak ve uygulamak 3.
    • Hizmet içi eğitimler düzenlemek 3.
    Ayrıca, özel yetenekli bireylerin eğitimi ve rehberlik hizmetleri gibi alanlarda da çalışmalar yürütülmektedir 13.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Özel Eğitim Hizmetleri Kurulu ne iş yapar?

    Özel Eğitim Hizmetleri Kurulu aşağıdaki görevleri yerine getirir: 1. Eğitsel Değerlendirme ve Yerleştirme: Eğitsel amaçla bireyin tüm gelişim alanındaki özelliklerini ve akademik disiplin alanlarındaki yeterliliklerini belirleyerek en az sınırlandırılmış eğitim ortamına ve özel eğitim hizmetine karar verir. 2. Özel Eğitim Tedbirleri: Özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin yerleştirilmesi için gerekli özel eğitim tedbirlerini alır. 3. İş Birliği: Özel eğitim hizmetlerinin planlanması, yürütülmesi ve izlenmesi amacıyla ilgili kurum ve kuruluşlarla iş birliği yapar. 4. BEP Hazırlığı: Bireyler için bireyselleştirilmiş eğitim planı (BEP) geliştirir ve eğitim programlarını bireyselleştirerek uygular. 5. Aile Eğitimi: Ailelerin özel eğitim sürecinin her aşamasına aktif katılımlarını ve eğitimlerini sağlar. 6. Politika Geliştirme: Özel eğitim politikalarının geliştirilmesinde üniversiteler ve sivil toplum kuruluşlarıyla iş birliği yapar.

    Özel eğitim hizmetleri yönetmeliği nedir?

    Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği, özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin eğitim haklarından yararlanmalarını sağlamak amacıyla Türk Millî Eğitiminin genel amaçları ve temel ilkeleri doğrultusunda hazırlanmış usul ve esasları düzenler. Yönetmeliğin bazı maddeleri: Amaç. Kapsam. Temel ilkeler. Evde eğitim hizmetleri. Personel sorumluluğu.

    Özel eğitim sınıfları nasıl açılır?

    Özel eğitim sınıfları, Özel Eğitim Değerlendirme Kurulu Raporu doğrultusunda, il veya ilçe özel eğitim hizmetleri kurulunun teklifi ve valilik oluru ile açılır. Açılma sürecinde izlenen adımlar: 1. Özel eğitim hizmetleri kurulu, özel eğitim sınıfında eğitime erişimi sağlanacak öğrencilerin yetersizlik türleri, özel eğitim sınıfı açılması gereken kademe ve uygulanacak eğitim programı gibi konularda değerlendirme yapar ve milli eğitim müdürlüklerine öneride bulunur. 2. Milli eğitim müdürlükleri, bu öneriler doğrultusunda gerekli işlemleri başlatır. Özel eğitim sınıflarının bazı özellikleri: Sınıflarda özel eğitim programı uygulanır. Sınıfların mevcudu, yetersizlik türüne göre en fazla 4 veya 10 öğrenciden oluşur. Dersler, özel eğitim öğretmenleri veya ilgili alan öğretmenleri tarafından okutulur.

    Özel eğitim iş uygulama merkezi ne iş yapar?

    Özel eğitim iş uygulama merkezleri, akademik bilgi ve becerilerin yanı sıra iş eğitimi uygulamaları da içeren bir eğitim programı sunar. Bu merkezlerde: Akademik gelişim desteği: Öğrencilerin eğitim ve sosyal gelişimleri desteklenir. Mesleki hazırlık: Öğrenciler, üst öğrenime veya iş/meslek alanlarına hazırlanır. Topluma uyum: Öğrencilerin topluma uyum sağlamaları ve bağımsız yaşam becerileri kazanmaları hedeflenir. Bireysel yetenek farkındalığı: Öğrencilerin bireysel yeteneklerinin farkında olmaları ve kapasitelerini geliştirerek en üst düzeyde kullanmaları sağlanır. Üretkenlik: Öğrenciler, üretken bireyler olarak yetiştirilir. Türkiye'de bu merkezlerden 16 adet bulunmaktadır.

    Özel Eğitim Değerlendirme Kurulu kimlerden oluşur?

    Özel Eğitim Değerlendirme Kurulu, aşağıdaki kişilerden oluşur: Başkan: RAM müdürünün görevlendireceği müdür yardımcısı veya bölüm başkanı. Üyeler: Özel eğitim hizmetleri bölüm başkanı; Psikolojik ölçme araçlarını kullanabilen rehber öğretmen; Görme, işitme ve zihinsel engelliler sınıf öğretmenlerinden bir öğretmen; Bulunması hâlinde gezerek özel eğitim görevi yapan bir öğretmen; Bireyin velisi; Gerekirse, eğitim programcısı, odyolog, psikolog, psikometrist, sosyal çalışmacı, dil ve konuşma terapisti, fizyoterapist, uzman hekim gibi diğer meslek elemanlarından birer kişi; Çıraklık ve yaygın eğitime gidecekler için ilgili kurum temsilcisi; Özel eğitime ihtiyacı olan bireyin çalıştığı kurumdaki iş yeri temsilcisi. Ayrıca, ilgili bireyin sınıf ve alan öğretmeni, sınıf rehber öğretmeni, kayıtlı olduğu okulun veya kurumun müdürü de bilgilerine başvurulmak üzere kurula çağrılabilir.

    Özel eğitim hizmetleri Genel Müdürlüğü hangi bakanlığa bağlıdır?

    Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Millî Eğitim Bakanlığı'na bağlıdır.

    Özel eğitim kimlere verilir?

    Özel eğitim, bireysel özellikleri ve yeterlilikleri yaşıtlarından farklı olan bireylere verilir. Bu bireyler arasında şunlar bulunur: Zihinsel yetersizlik. İşitme yetersizliği. Görme yetersizliği. Ortopedik yetersizlik. Dil ve konuşma güçlüğü. Özel öğrenme güçlüğü (disleksi, disgrafi, diskalkuli). Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu (DEHB). Otizm. Süreğen hastalıklar. Üstün veya özel yetenekliler. Ayrıca, göçmen veya mülteci konumda olup dil ve sosyal uyum sorunu yaşayan bireylere de özel eğitim destek hizmetleri sunulabilir.