• Buradasın

    Okulun temel değerleri ve vizyonu nasıl belirlenir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Okulun temel değerleri ve vizyonu şu adımlarla belirlenir:
    1. Mevcut Durumun Belirlenmesi: Okul toplumunun bir araya gelerek okulun benimsediği ortak davranışları, yönetim ve eğitim yaklaşımlarını ortaya koyması 3.
    2. Değerlerin Tanımlanması: Okulun kimliğini, ne yaptığını, neler yapabileceğini ve diğer okullardan farkını ortaya koyacak değerlerin belirlenmesi 35. Bu değerler, sevgi, saygı, dürüstlük, güven, işine adanmışlık gibi alanları kapsamalıdır 3.
    3. Vizyonun Oluşturulması: Okulun uzun süreçte neleri yapmak istediğinin güçlü bir anlatımının yapılması 5. Vizyon, kapsamlı, açık, net ve ölçülebilir olmalıdır 5.
    4. Misyonun Belirlenmesi: Okulun varlık nedeninin, yani neyi, nasıl ve kimin için yaptığının açıkça ifade edilmesi 35. Misyon bildirimi, stratejik plan dokümanının diğer kısımlarına da temel oluşturur 5.
    Bu süreçte, okulun stratejik amaç ve hedeflerinin de belirlenmesi önemlidir 5.

    Konuyla ilgili materyaller

    Eğitim vizyonu kaç yılda bir güncellenir?

    Eğitim vizyonu, 5 yılda bir güncellenmektedir.

    Eğitim amaçlarının temel özellikleri nelerdir?

    Eğitim amaçlarının temel özellikleri şunlardır: 1. Öğrenci Merkezli Yaklaşım: Amaçların, öğrencilerin bireysel ihtiyaçlarına ve öğrenme stillerine uygun olması. 2. Toplumsal İhtiyaçlar: Toplumun ihtiyaçlarına ve değişen koşullara uygun eğitim hedefleri belirlenmesi. 3. Sürdürülebilirlik: Amaçların uzun vadeli etkilerini ve sürdürülebilirliğini göz önünde bulundurma. 4. Kasıtlılık ve İstendiklik: Eğitim sürecinin belirli bir hedef veya amaca yönelik olarak planlı bir şekilde yürütülmesi ve bireyde arzu edilen davranışların kazandırılması. 5. Deneyim: Öğrenenin bizzat sürece katılımı ve deneyimleyerek öğrenmesi.

    Değerler eğitimine hangi değerler dahil?

    Değerler eğitimine dahil olan değerler, çatı değerler ve diğer değerler olarak iki ana kategoride toplanabilir: 1. Çatı Değerler: Saygı, sorumluluk ve adalet gibi, diğer değerlerle yoğun kesişim noktaları olan değer yapılarını ifade eder. 2. Diğer Değerler: Bu değerler, kişisel, aile ve sosyal çevre ile fiziksel çevreye göre ayrılır: - Kişisel Değerler: Tasarruf, sabır, mahremiyet, mütevazılık, sağlıklı yaşam ve çalışkanlık. - Aile ve Sosyal Çevre Değerleri: Sevgi, dostluk, özgürlük, dürüstlük, vatanseverlik, yardımseverlik ve aile bütünlüğü. - Fiziksel Çevre Değerleri: Temizlik, duyarlılık, estetik ve merhamet. Ayrıca, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından belirlenen değerler eğitimi kazanımları arasında adalet, öz denetim, sabır, saygı, sevgi gibi değerler de yer almaktadır.

    Değerlerin 3 temel özelliği nedir?

    Değerlerin üç temel özelliği şunlardır: 1. Paylaşılmışlık: Değerler, toplum tarafından kabul edilen ve benimsenen inançlardır. 2. Ciddiye Alınmışlık: Değerler, insanların yaşamına etki ettiği için önemsenir ve korunur. 3. Kalıcılık: Değerler, çağın gerekleri ve toplumsal değişmelerle birlikte değişse de genel olarak toplumun büyük kesimince benimsenen kalıcı inançlar olarak görülür.

    Değerler eğitiminin 4 temel ilkesi nedir?

    Değerler eğitiminin dört temel ilkesi şunlardır: 1. Akıl Yürütme ve Mantıklı Olma: Bireylerin değerleri kendi mantık çerçevelerinde değerlendirmeleri ve yaşama uygun bulup bulmadıklarına karar vermeleri. 2. Empati Kurma: Duygusal dünyaya girmek ve etkili iletişim kurmak için empatik anlayışın geliştirilmesi. 3. Benlik (Öz) Saygısı Geliştirme: Bireyin kendini değerli hissetmesi, yeteneklerini ve başarılarını ortaya koyabilmesi. 4. İş Birliği Geliştirme: Akademik başarıyı artırmanın yanı sıra, iletişim becerilerini ve güven duygusunu geliştirmek.

    Değerlerin 5 temel özelliği nedir?

    Değerlerin beş temel özelliği şunlardır: 1. İnanç Olma: Değerler, bilişsel, duygusal ve davranışsal boyutlara sahip inançlardır. 2. Duygulara Bağlılık: Değerler, duygularla iç içe geçmiş inançlardır. 3. Standart ve Ölçüt Olma: Değerler, davranışların, insanların ve olayların seçiminde standartlar ve ölçütler olarak işlev görür. 4. Göreceli Önem: Değerler, birbirine göre önemlerine göre sıralanır. 5. Sosyalleşme: Değerler, sosyalleşme sürecinde öğrenilir ve kişinin şahsiyet yapısına entegre olur.

    Okul temelli planlama nedir?

    Okul temelli planlama, eğitim kurumlarının kendi özgün koşullarını, ihtiyaçlarını ve hedeflerini dikkate alarak geliştirdikleri, uyguladıkları ve değerlendirdikleri bir planlama sürecidir. Bu model, okulların: - Katılımcı bir yaklaşımla karar alma süreçlerine tüm paydaşları dahil etmesini sağlar. - Esnek olarak, kendi öğrenci kitlesinin, çevresinin ve kaynaklarının özelliklerine göre planlamalarını yapmasına imkan tanır. - Sürekli iyileştirme odaklı olup, okulların belirledikleri hedeflere ulaşıp ulaşmadıklarını düzenli olarak değerlendirmelerini ve ihtiyaçlarına göre planlarını güncellemelerini gerektirir. Okul temelli planlama, Milli Eğitim Bakanlığı'nın yeni maarif modeliyle de uyumludur ve öğretmenlere öğretim programlarını uyarlama özgürlüğü sunar.