• Buradasın

    Okulun temel değerleri ve vizyonu nasıl belirlenir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Okulun temel değerleri ve vizyonu şu adımlarla belirlenir:
    1. Mevcut Durumun Belirlenmesi: Okul toplumunun bir araya gelerek okulun benimsediği ortak davranışları, yönetim ve eğitim yaklaşımlarını ortaya koyması 3.
    2. Değerlerin Tanımlanması: Okulun kimliğini, ne yaptığını, neler yapabileceğini ve diğer okullardan farkını ortaya koyacak değerlerin belirlenmesi 35. Bu değerler, sevgi, saygı, dürüstlük, güven, işine adanmışlık gibi alanları kapsamalıdır 3.
    3. Vizyonun Oluşturulması: Okulun uzun süreçte neleri yapmak istediğinin güçlü bir anlatımının yapılması 5. Vizyon, kapsamlı, açık, net ve ölçülebilir olmalıdır 5.
    4. Misyonun Belirlenmesi: Okulun varlık nedeninin, yani neyi, nasıl ve kimin için yaptığının açıkça ifade edilmesi 35. Misyon bildirimi, stratejik plan dokümanının diğer kısımlarına da temel oluşturur 5.
    Bu süreçte, okulun stratejik amaç ve hedeflerinin de belirlenmesi önemlidir 5.

    Konuyla ilgili materyaller

    Eğitim vizyonu kaç yılda bir güncellenir?

    Eğitim vizyonu, 5 yılda bir güncellenmektedir.

    Değerlerin 3 temel özelliği nedir?

    Değerlerin üç temel özelliği şunlardır: 1. Paylaşılmışlık: Değerler, toplum tarafından kabul edilen ve benimsenen inançlardır. 2. Ciddiye Alınmışlık: Değerler, insanların yaşamına etki ettiği için önemsenir ve korunur. 3. Soyutlanabilme: Değerler, kişilerarası uzlaşma gerektirdiği için kavramsal olarak diğer nesnelerden ve toplumsal unsurlardan soyutlanabilir.

    Değerler eğitiminin temel ilkeleri nelerdir?

    Değerler eğitiminin temel ilkeleri şunlardır: 1. Akıl Yürütme ve Mantıklı Olma: Bireylerin değerleri, yaşam normlarına ve kişisel tercihlerine uygun olup olmadığını analiz ederek mantıklı bir şekilde değerlendirmeleri. 2. Empati Kurma: Bireylerin duygusal dünyalarına girip etkili iletişim kurabilmek için empati yapmaları. 3. Benlik (Öz) Saygısı Geliştirme: Bireylerin kendilerini değerli hissetmeleri, yeteneklerini ve başarılarını ortaya koyabilmeleri. 4. İş Birliği Geliştirme: Akademik başarıyı artırmak ve değerlere ilişkin tutumları geliştirmek için iş birliği içinde olmaları. Ayrıca, değerler eğitimi şu hedefleri de içerir: - Toplumsal, kültürel ve evrensel değerleri kazandırmak. - Yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerini geliştirmek.

    Temel değerler kaça ayrılır?

    Temel değerler, çeşitli sınıflandırmalara göre farklı gruplara ayrılır: 1. Nelson'a göre: Bireysel değerler, grup değerleri ve sosyal değerler olarak üçe ayrılır. 2. Rokeach'a göre: Temel değerler ve araç değerler olmak üzere iki gruba ayrılır. 3. Spranger'e göre: Estetik, teorik (bilimsel), ekonomik, siyasi, sosyal ve dini değerler olmak üzere altı temel gruba ayrılır. 4. Schwartz'a göre: Güç, başarı, hazcılık, uyarılım, öz yönelim, evrenselcilik, iyilikseverlik, geleneksellik, uyma, güvenlik gibi on farklı grupta incelenir.

    Değerlerimiz ve eğitim nedir?

    Değerler ve eğitim, bireylerin karakter gelişimini ve toplumsal uyumunu sağlamak için önemli bir kavramdır. Değerler eğitimi, çocuklara erken yaşlarda evrensel değerlerin öğretilmesi sürecidir. Bu eğitim, öğrencilere: - Etik değerleri (saygı, dürüstlük, adalet) kazandırır. - Problem çözme becerilerini geliştirir. - Öz güven ve sorumluluk duygusunu artırır. Eğitimin değerleri ise, toplumun yazılı ve yazısız kurallarını, nesnel analiz etme ve doğru karar verme yeteneklerini öğretmeyi içerir.

    Değerler eğitimine hangi değerler dahil?

    Değerler eğitimine dahil olan değerler, çatı değerler ve diğer değerler olarak iki ana kategoride toplanabilir: 1. Çatı Değerler: Saygı, sorumluluk ve adalet gibi, diğer değerlerle yoğun kesişim noktaları olan değer yapılarını ifade eder. 2. Diğer Değerler: Bu değerler, kişisel, aile ve sosyal çevre ile fiziksel çevreye göre ayrılır: - Kişisel Değerler: Tasarruf, sabır, mahremiyet, mütevazılık, sağlıklı yaşam ve çalışkanlık. - Aile ve Sosyal Çevre Değerleri: Sevgi, dostluk, özgürlük, dürüstlük, vatanseverlik, yardımseverlik ve aile bütünlüğü. - Fiziksel Çevre Değerleri: Temizlik, duyarlılık, estetik ve merhamet. Ayrıca, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından belirlenen değerler eğitimi kazanımları arasında adalet, öz denetim, sabır, saygı, sevgi gibi değerler de yer almaktadır.

    Okul temelli planlama nedir?

    Okul temelli planlama, eğitim kurumlarının kendi özgün koşullarını, ihtiyaçlarını ve hedeflerini dikkate alarak geliştirdikleri, uyguladıkları ve değerlendirdikleri bir planlama sürecidir. Bu model, okulların: - Katılımcı bir yaklaşımla karar alma süreçlerine tüm paydaşları dahil etmesini sağlar. - Esnek olarak, kendi öğrenci kitlesinin, çevresinin ve kaynaklarının özelliklerine göre planlamalarını yapmasına imkan tanır. - Sürekli iyileştirme odaklı olup, okulların belirledikleri hedeflere ulaşıp ulaşmadıklarını düzenli olarak değerlendirmelerini ve ihtiyaçlarına göre planlarını güncellemelerini gerektirir. Okul temelli planlama, Milli Eğitim Bakanlığı'nın yeni maarif modeliyle de uyumludur ve öğretmenlere öğretim programlarını uyarlama özgürlüğü sunar.