• Buradasın

    Okulun temel değerleri ve vizyonu nasıl belirlenir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Okulun temel değerleri ve vizyonu şu adımlarla belirlenebilir:
    1. Değerlerin Belirlenmesi:
      • Okulun benimsediği yönetim ve eğitim felsefesi belirlenir 12.
      • Okul personelinin ortak değerleri ve inançları tespit edilir 3.
      • Özen gösterilen amaçlar ve idealler tanımlanır 3.
      • Kararların doğru veya yanlış olduğuna nasıl karar verileceği belirlenir 3.
      • Davranışların doğru ve yanlışlığı değerlendirilirken esas alınacak kıstaslar saptanır 3.
      • Değerler, açık ve kesin bir dille ifade edilir 23.
      • Okulun vizyonunu gerçekleştirmesini sağlayacak sistem ve süreçleri desteklediğinden emin olunur 23.
    2. Vizyonun Belirlenmesi:
      • Okulun ideal gelecekte nasıl olması gerektiği, yani ulaşmak istediği hedef tanımlanır 45.
      • Bu hedefe ulaşmak için okulun nasıl yönetilmesi gerektiği belirlenir 4.
      • Okulun temel amaçları ve misyonu netleştirilir 4.
      • Okulun gelecekte oynayacağı rol tanımlanır 4.
      • Vizyon, kapsamlı, açık, net, ölçülebilir ve çekici olmalıdır 24.
    Bu süreçte, tüm paydaşların katkıda bulunması, vizyonun benimsenmesini ve etkinliğini artırır 14.

    Konuyla ilgili materyaller

    Eğitim vizyonu kaç yılda bir güncellenir?

    Eğitim vizyonu, genellikle 4 yılda bir güncellenir. Örneğin, 2023 Eğitim Vizyonu, 2018 yılında açıklanmış ve 2023 yılına kadar olan dönemi kapsamıştır. Ancak, eğitim vizyonlarının güncellenme sıklığı, eğitim sisteminin ihtiyaçlarına ve gelişmelere bağlı olarak değişebilir.

    Değerlerin 3 temel özelliği nedir?

    Değerlerin üç temel özelliği şunlardır: 1. Kavramlar veya inançlardır. 2. İstenen ifadeler ya da davranışlarla ilgilidir. 3. Belirli durumların ötesindedir. Ayrıca, değerler; davranış ve olayların seçimi ve değerlendirmesini yönlendirir; göreceli önemle sıralanmışlardır.

    Temel değerler kaça ayrılır?

    Temel değerler, farklı sınıflandırmalara göre çeşitli gruplara ayrılabilir. İşte bazı temel değer sınıflandırmaları: Spranger'in Sınıflandırması: Estetik, teorik (bilimsel), ekonomik, siyasi, sosyal ve dini değerler. Schwartz'ın Sınıflandırması: Değişime açıklık, muhafazakârlık, kendini açma, güç, başarı, hazcılık gibi değerler. Nelson'un Sınıflandırması: Bireysel değerler, grup değerleri ve sosyal değerler. Rokeach'ın Sınıflandırması: Temel değerler (arzu edilen nihai değerler) ve araç değerler (temel değerlere ulaşmak için kullanılacak davranış tarzları). Bu sınıflandırmalar, bireysel ve kültürel bakış açılarına göre değişiklik gösterebilir.

    Değerlerimiz ve eğitim nedir?

    Değerler ve eğitim, bireylerin karakter gelişimini ve toplumsal uyumunu sağlamak için önemli bir kavramdır. Değerler eğitimi, çocuklara erken yaşlarda evrensel değerlerin öğretilmesi sürecidir. Bu eğitim, öğrencilere: - Etik değerleri (saygı, dürüstlük, adalet) kazandırır. - Problem çözme becerilerini geliştirir. - Öz güven ve sorumluluk duygusunu artırır. Eğitimin değerleri ise, toplumun yazılı ve yazısız kurallarını, nesnel analiz etme ve doğru karar verme yeteneklerini öğretmeyi içerir.

    Değerler eğitimine hangi değerler dahil?

    Değerler eğitimine dahil olan değerler, çatı değerler ve diğer değerler olarak iki ana kategoride toplanabilir: 1. Çatı Değerler: Saygı, sorumluluk ve adalet gibi, diğer değerlerle yoğun kesişim noktaları olan değer yapılarını ifade eder. 2. Diğer Değerler: Bu değerler, kişisel, aile ve sosyal çevre ile fiziksel çevreye göre ayrılır: - Kişisel Değerler: Tasarruf, sabır, mahremiyet, mütevazılık, sağlıklı yaşam ve çalışkanlık. - Aile ve Sosyal Çevre Değerleri: Sevgi, dostluk, özgürlük, dürüstlük, vatanseverlik, yardımseverlik ve aile bütünlüğü. - Fiziksel Çevre Değerleri: Temizlik, duyarlılık, estetik ve merhamet. Ayrıca, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından belirlenen değerler eğitimi kazanımları arasında adalet, öz denetim, sabır, saygı, sevgi gibi değerler de yer almaktadır.

    Değerler eğitiminin temel ilkeleri nelerdir?

    Değerler eğitiminin temel ilkeleri şunlardır: Akıl yürütme ve mantıklı olma. Empati kurma. Benlik (öz) saygısı geliştirme. İş birliği geliştirme. Ayrıca, değerler eğitimi, bireylerin doğru, adil ve sorumlu davranışlar sergilemesini teşvik eder ve toplumsal dayanışmayı artırmayı hedefler.

    Okul temelli planlama nedir?

    Okul temelli planlama, eğitim kurumlarının kendi özgün koşullarını, ihtiyaçlarını ve hedeflerini dikkate alarak geliştirdikleri, uyguladıkları ve değerlendirdikleri bir planlama sürecidir. Bu model, okulların: - Katılımcı bir yaklaşımla karar alma süreçlerine tüm paydaşları dahil etmesini sağlar. - Esnek olarak, kendi öğrenci kitlesinin, çevresinin ve kaynaklarının özelliklerine göre planlamalarını yapmasına imkan tanır. - Sürekli iyileştirme odaklı olup, okulların belirledikleri hedeflere ulaşıp ulaşmadıklarını düzenli olarak değerlendirmelerini ve ihtiyaçlarına göre planlarını güncellemelerini gerektirir. Okul temelli planlama, Milli Eğitim Bakanlığı'nın yeni maarif modeliyle de uyumludur ve öğretmenlere öğretim programlarını uyarlama özgürlüğü sunar.