• Buradasın

    Okul öncesinde özelleştirilmiş program hangi yaklaşım?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Okul öncesinde özelleştirilmiş program, "gelişimsel rehberlik modeli" veya "bütünleştirilmiş program yaklaşımı" kapsamında değerlendirilebilir 12.
    • Gelişimsel rehberlik modeli, öğrencileri olası problemlere karşı öngören ve planlı bir şekilde hazırlayan bir yaklaşımdır 1. Bu model, hafif düzey zihinsel yetersizliği olan okul öncesi öğrencilerinin bireysel ve sosyal kaynaklara erişimini sağlayarak travmatik olaylara karşı destek olmayı hedefler 1.
    • Bütünleştirilmiş program yaklaşımı, birden fazla disiplinin bilgi ve becerilerini bir araya getirerek konuların anlamlı bir şekilde öğrenilmesini sağlar 2. Bu yaklaşım, öğrencilerin farklı disiplinler arasındaki ilişkileri kavrayarak konuları daha derinlemesine anlamalarına yardımcı olur 2.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Okul öncesi eğitim programı hangi bakanlık tarafından hazırlanır?

    Okul öncesi eğitim programı, Millî Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından hazırlanır.

    Okul öncesi dönemde özel eğitim hizmetleri nelerdir?

    Okul öncesi dönemde özel eğitim hizmetleri şu şekilde özetlenebilir: Erken çocukluk dönemi eğitimi. Okul öncesi eğitim. Eğitim programları. Bireyselleştirilmiş eğitim planı (BEP). Destek eğitim odaları. Özel eğitim hizmetleri, Rehberlik ve Araştırma Merkezleri (RAM) bünyesinde oluşturulan Özel Eğitim Değerlendirme Kurulu'nun raporu doğrultusunda planlanır ve uygulanır.

    Okul öncesi rehberlik etkinlikleri nasıl yapılır?

    Okul öncesi rehberlik etkinlikleri şu şekilde yapılabilir: Duyguları Tanıma ve İfade Etme: Duygu kartlarını kullanarak çocuklarla oyun oynanabilir. Hazine Avı: Çocukları gruplara ayırarak ipuçları verilebilir. Grup Çalışmaları: Çocukları 3-4 kişilik gruplara ayırarak her gruba bir başlangıç ipucu verilebilir. Etkinliklerin uygulanmasından önce gerekli hazırlıkların yapılması ve öğretmen tarafından etkinlik üzerinde çalışılması önerilir.

    Okul öncesi kavramlar nelerdir?

    Okul öncesi dönemde öğretilebilecek bazı kavramlar: Renkler. Şekiller. Sayılar ve miktar. Zıt kavramlar. Yön ve mekânda konum. Duyu ve duygu. Zaman. Yapı ve materyal.

    Okul öncesi hangi etkinlikler yapılır?

    Okul öncesi dönemde yapılabilecek bazı etkinlikler: Sanat Etkinlikleri: Resim Çalışmaları: Duygu temalı resimler, doğa kolajları. Heykel ve Kil Çalışmaları: Oyun hamuru veya kil ile hayal edilen karakterlerin veya hayvan figürlerinin yapılması. Parmak Boyama: Parmak boyası ile kağıt üzerine desenler çizilmesi. Kolaj Çalışmaları: Renkli kağıtlar, dergi sayfaları, yapıştırıcı ve makas kullanarak kompozisyon oluşturulması. Patates Baskısı: Sebze baskıları ile kağıt veya kumaşa desen basılması. Oyun Etkinlikleri: Minderini Koru: Müzik eşliğinde minderlerin etrafında dönme ve müzik durduğunda belirlenen bir mindere oturma. İpe Boncuk Dizme: Çeşitli renk ve boylarda boncukları ipe dizerek kolye yapılması. Türkçe Dil Etkinlikleri: Hikaye Canlandırması: Masallar ve hikayeler üzerinden drama etkinlikleri. Matematik Etkinlikleri: Ellerimde Sayılar: Kuşların yoğun olduğu bir alana serpme işlemi ve ardından sayı sayma. Fen ve Doğa Çalışmaları: Doğa Kolajı: Geri dönüştürülebilir malzemeler kullanarak doğa temalı kolajlar hazırlanması. Bu etkinlikler, çocukların el becerilerini, bilişsel yeteneklerini, sosyal iletişimlerini ve duygusal gelişimlerini destekler.

    Okul öncesinde hangi değerler öğretilir?

    Okul öncesinde öğretilen temel değerler şunlardır: Saygı. Sevgi. Dürüstlük. Sorumluluk. Paylaşma. Adalet. Yardımseverlik. Ayrıca, empati, iş birliği, öz disiplin gibi değerler de bu dönemde kazandırılmaya başlanır. Milli Eğitim Bakanlığı'nın değerler eğitimi müfredatına göre, okul öncesinde öğretilen değerler arasında adalet, aile bütünlüğü, çalışkanlık, dostluk, duyarlılık, estetik, mahremiyet, merhamet, mütevazılık, özgürlük, sabır, sağlıklı yaşam, saygı, sevgi, sorumluluk, tasarruf, temizlik, vatanseverlik, yardımseverlik de yer alır.

    Okul Öncesi Eğitim Programı'nın temel ilkeleri nelerdir?

    Okul Öncesi Eğitim Programı'nın temel ilkeleri şunlardır: 1. Çocuğun gereksinimlerine ve bireysel farklılıklarına uygunluk. 2. Çocuğun motor, sosyal ve duygusal, dil ve bilişsel gelişimini destekleme. 3. Demokratik eğitim anlayışına uygun öğrenme ortamları oluşturma. 4. Çocukların ilgi ve gereksinimlerinin yanı sıra çevrenin ve okulun olanaklarını göz önünde bulundurma. 5. Çocuğun bildiklerinden başlayarak deneyerek öğrenmesine olanak tanıma. 6. Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel konuşmalarına önem verme. 7. Sevgi, saygı, iş birliği, sorumluluk, hoşgörü gibi değerleri geliştirme. 8. Çocuğun kendine saygı ve güven duymasını sağlama. 9. Oyun temelli eğitim. 10. Çocuklarla iletişimde kişiliğini zedeleyici davranışlardan kaçınma. Bu ilkeler, çocukların beceri edinimini desteklerken onların ilgi ve yeteneklerini keşfetmelerini ve ilkokula hazırlanmalarını sağlamayı hedefler.