• Buradasın

    Okul öncesi müzik etkinliklerinde hangi kazanım ve göstergeler kullanılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Okul öncesi müzik etkinliklerinde kullanılan kazanım ve göstergeler şunlardır:
    Bilişsel Gelişim:
    1. Kazanım 1: Nesne, durum veya olaya dikkatini verir 13.
      • Göstergeleri: Dikkat edilmesi gereken nesne veya olaya odaklanır, sorular sorar, ayrıntıları açıklar 13.
    2. Kazanım 5: Nesne ya da varlıkları gözlemler 13.
      • Göstergeleri: Nesnenin adını, rengini, şeklini, büyüklüğünü, dokusunu, sesini ve diğer özelliklerini söyler 3.
    3. Kazanım 8: Nesne ya da varlıkların özelliklerini karşılaştırır 13.
      • Göstergeleri: Nesnelerin özelliklerini ayırt eder ve karşılaştırır 3.
    Dil Gelişimi: 4. Kazanım 8: Dinledikleri veya izlediklerini çeşitli yollarla ifade eder 1.
    • Göstergeleri: Dinlediklerini müzik yoluyla sergiler 1.
    Motor Gelişim: 5. Kazanım 5: Müzik ve ritim eşliğinde hareket eder 15.
    • Göstergeleri: Vurmalı çalgıları kullanarak ritim çalışması yapar, basit dans adımlarını gerçekleştirir 15.

    Konuyla ilgili materyaller

    Okul öncesi dönemde müzik etkinliklerinin amacı nedir?

    Okul öncesi dönemde müzik etkinliklerinin amacı çocuğun gelişimini çok yönlü desteklemek ve ona aşağıdaki becerileri kazandırmaktır: 1. Duygusal Gelişim: Müzik, çocuğun duygularını düzenlemeyi ve duygusal yönden rahatlamayı sağlar. 2. Sosyal Gelişim: Grupla yapılan müzik etkinlikleri, çocuğun sosyalleşme sürecini hızlandırır, işbirliği ve uyum becerilerini geliştirir. 3. Bilişsel Gelişim: Müzik, çocukların dikkatlerini artırır, dil gelişimlerine katkıda bulunur ve duyusal işleyişleri düzenleme becerilerini geliştirir. 4. Motor Beceriler: Ritim ve melodi duygusu ile ince ve kaba motor becerilerinin gelişimini destekler. 5. Kültürel Öğrenme: Çocuk, kendi kültürünü ve geleneklerini müzik ve danslar yoluyla tanır.

    Okul öncesinde hangi etkinlikler yapılır?

    Okul öncesinde yapılan etkinlikler, çocukların gelişimsel özelliklerine katkı sağlamak ve eğlenerek öğrenmelerini sağlamak amacıyla çeşitli alanlarda gerçekleştirilir. İşte bazı okul öncesi etkinlik türleri: 1. Fiziksel Oyunlar: Kaba ve ince motor becerilerini geliştiren atlama, zıplama, koşma, blok dizme, yapboz yapma gibi aktiviteler. 2. Müzikal Etkinlikler: Müzik dinleme, ritim çalışmaları, müzik aleti çalma, şarkı söyleme gibi çalışmalarla çocukların dil ve konuşma becerileri geliştirilir. 3. Sanat Etkinlikleri: Boyama, üç boyutlu çalışmalar, kesme ve yapıştırma, müze veya galeri ziyaretleri gibi yaratıcılığı teşvik eden aktiviteler. 4. Fen ve Doğa Etkinlikleri: Doğa yürüyüşleri, basit bilimsel deneyler, keşifler ve icatlar gibi deneysel çalışmalar. 5. Matematik Etkinlikleri: Toplama, çıkarma, sayma becerileri, geometrik şekilleri tanıma, grafik hazırlama gibi bilişsel gelişimi destekleyen aktiviteler. 6. Okuma-Yazmaya Hazırlık Etkinlikleri: Kalem kullanma, el becerisi çalışmaları, okuma yazma farkındalığı geliştirme. 7. Drama Etkinlikleri: Rol yapma, dramatizasyon, hikâye kurgulama gibi etkinliklerle çocukların empati ve sosyal becerileri geliştirilir.

    Etkinlik planlarında kazanım ve göstergelerin altına ne yazılır?

    Etkinlik planlarında kazanım ve göstergelerin altına materyaller, sözcükler, kavramlar ve değerlendirme gibi unsurlar yazılır. Ayrıntılı olarak: 1. Materyaller: Etkinlikte kullanılacak tüm malzemeler listelenir. 2. Sözcükler: Çocukların sözcük dağarcığını geliştirecek yeni kelimeler belirtilir. 3. Kavramlar: Etkinlik kapsamında verilmesi planlanan kavramlar yazılır. 4. Değerlendirme: Etkinliğin sonunda yapılacak değerlendirme süreci açıklanır; betimleyici sorular, duyuşsal sorular ve kazanımlara yönelik sorular gibi.

    Okul öncesi aktif ve pasif etkinlik nedir?

    Okul öncesi aktif ve pasif etkinlikler, çocukların gelişim süreçlerini desteklemek amacıyla kullanılan etkinlik türleridir. Aktif etkinlikler, çocukların enerjilerini atabilecekleri ve fiziksel olarak katılabilecekleri etkinliklerdir. Pasif etkinlikler ise daha sakin ve masa başında yapılan etkinliklerdir.

    MEB okul öncesi kazanım ve göstergeler değişti mi?

    Evet, MEB okul öncesi kazanım ve göstergeler değişti. 2024 yılında güncellenen okul öncesi eğitim programında aşağıdaki değişiklikler yapıldı: 1. Bilişsel Alan: Kazanım 9, 10, 17, 18, 19, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ve 27 yeni eklendi veya değiştirildi. 2. Dil Alanı: Kazanım 9, 10 ve 13 yeni eklendi veya değiştirildi. 3. Fiziksel Gelişim ve Sağlık: Eski motor gelişim ve öz bakım becerileri birleştirilerek "fiziksel gelişim ve sağlık" adı altında toplandı. 4. Sosyal Duygusal Alan: Kazanım 5, 9, 10, 11, 12, 13, 16, 17, 18, 19 ve 20 yeni eklendi veya değiştirildi.

    Etkinlik planında kaç kazanım olmalı?

    Etkinlik planında en az bir kazanım olmalıdır.

    Kazanım ve göstergeler hangi sırayla yazılır okul öncesi?

    Okul öncesi eğitimde kazanım ve göstergeler şu sırayla yazılır: 1. Bilişsel Alan Kazanımları: Nesne/durum/olaya dikkat verme, tahminde bulunma, algılama, nesneleri sayma, nesne ya da varlıkları gözlemleme, eşleştirme, gruplama, ölçme, geometrik şekilleri tanıma, günlük yaşamda kullanılan sembolleri tanıma, örüntü oluşturma, parça-bütün ilişkisini kavrama. 2. Sosyal Duygusal Gelişim Kazanımları: Kendisine ve başkalarına ait özellikleri tanıtma, kendini yaratıcı yollarla ifade etme, başkalarının duygularını açıklama, olumsuz duyguları uygun yollarla gösterme, sorumluluk alma, kurallara uyma, estetik değerleri koruma, sanat eserlerinin değerini fark etme, kendine güvenme.