• Buradasın

    Öğretmenlik mesleğine giriş dersi nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Öğretmenlik Mesleğine Giriş Dersi, öğretmen adaylarının eğitim kavramına dönük teorik bilgi edinmelerini sağlayan ve öğretmenlik mesleğinin temellerini atan bir derstir 2.
    Bu dersin içeriği genellikle şu konuları kapsar:
    • Eğitim bilimine ilişkin temel kavramlar 13;
    • Eğitimin amaçları ve işlevleri 3;
    • Eğitimin diğer bilimlerle ve alanlarla ilişkisi 3;
    • Eğitimin felsefi, sosyal, hukuki, psikolojik, ekonomik ve politik temelleri 23;
    • Bir eğitim ve öğrenme ortamı olarak okul ve sınıf 3;
    • Öğretmenlik mesleği ve öğretmen yetiştirmede güncel gelişmeler 3.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Öğretmenlik mesleği zor mu?

    Öğretmenlik mesleği, kutsal ve tatmin edici yönlerinin yanı sıra birçok zorluğu da içinde barındırır. Öğretmenlik mesleğinin bazı zorlukları şunlardır: Yoğun iş yükü ve uzun çalışma saatleri. Düşük maaş ve maddi tatminsizlik. Disiplin problemleri ve sınıf yönetimi. Psikolojik ve duygusal yıpranma. Veli beklentileri ve baskısı. Sürekli değişen eğitim politikaları ve müfredat. Sınıf mevcudunun fazlalığı. Toplumda mesleki saygının azalması.

    Öğretmenlik meslek kanunu neleri kapsıyor?

    Öğretmenlik Meslek Kanunu, eğitim öğretim hizmetlerini yürüten öğretmenlerin aşağıdaki konularını kapsar: Seçimi. Yetiştirilmesi. Atanması. Hakları. Ödev ve sorumlulukları. Ödül ve cezaları. Kariyer basamaklarında ilerlemeleri. Öğretmenlik mesleğine ilişkin diğer hususlar. Millî Eğitim Akademisi'nin kurulması, görevleri, teşkilat yapısı ve personeli. Ayrıca, özel öğretim kurumlarında ve diğer kamu kurum ve kuruluşlarında görev yapan öğretmenler de bu kanunun kapsamındadır.

    Aday öğretmenlik eğitim planı nasıl yapılır?

    Aday öğretmenlik eğitim planı, "Aday Öğretmen Yetiştirme Programı" doğrultusunda hazırlanır. Eğitim planının temel unsurları: Uyum Eğitimi: Aday öğretmenlerin mesleğe, kuruma ve sosyal çevreye hazırlanması. Danışman Gözetiminde Derse Girme: Aday öğretmenlerin, danışman öğretmen gözetiminde derslere girmesi. Hizmet İçi Eğitimlerin Tamamlanması: Aday öğretmenlerin, Yetiştirme Programı kapsamındaki hizmet içi eğitimleri yüz yüze veya uzaktan tamamlaması. Eğitim Kurumu Yönetimi Gözetimi: Aday öğretmenlerin, eğitim kurumu müdürünün gözetiminde eğitim kurumunun yönetimiyle ilgili iş ve işlemleri öğrenmesi. Gözlem ve Uygulamalar: İl veya ilçe millî eğitim müdürlüklerinin koordinasyonunda, aday öğretmenlerin diğer eğitim kurumlarında gözlem ve uygulamalara katılması. 2025 yılı için Aday Öğretmenlik Süreci Genelgesi ve Aday Öğretmen Yetiştirme Kılavuzu, T.C. Millî Eğitim Bakanlığı tarafından yayınlanmıştır.

    Öğretmenlik mesleği neden önemlidir?

    Öğretmenlik mesleğinin önemli olmasının bazı nedenleri: Toplumun şekillenmesindeki rol: Öğretmenler, bireyleri toplumsal yaşama hazırlayarak toplumun şekillenmesinde önemli bir işlev görür. Gelecek nesilleri yetiştirme: Öğretmenler, yarının büyüklerini ve gelecek nesli yetiştirir. Nitelikli insan gücü yetiştirme: Mühendis, doktor, avukat gibi toplumun her kesiminde hizmet veren insanları yetiştirirler. Kültür ve değerlerin aktarılması: Toplumun kültür ve değerlerini genç kuşaklara aktarırlar. Sosyal ve duygusal gelişim: Öğrencilerin sosyal, fiziksel ve duygusal gelişimlerini desteklerler. Eğitimin sürekliliği: Öğretmenlerin öğrenmeyi asla bırakmaması ve sürekli kendini geliştirmesi, öğrencilere daha iyi eğitim sağlanmasına katkıda bulunur.

    Aday öğretmenlik ve öğretmenlik kariyer basamakları yönetmeliği nedir?

    Aday Öğretmenlik ve Öğretmenlik Mesleği Kariyer Basamakları Yönetmeliği, Millî Eğitim Bakanlığına bağlı resmî eğitim kurumlarında görev yapan aday öğretmenlerin adaylık süreçleri ile öğretmenlerin kariyer basamaklarında ilerlemelerine ilişkin usul ve esasları düzenler. Yönetmeliğin bazı maddeleri: Adaylık süreci: Aday öğretmenler, en az iki yüz kırk ders saati olan Yetiştirme Programına tabi tutulur ve bu süreç bir yıldan az, iki yıldan çok olamaz. Danışman öğretmen: Aday öğretmenin atandığı eğitim kurumunda, aynı alanda olmak şartıyla sırasıyla başöğretmen, uzman öğretmen veya en fazla hizmet süresi bulunan öğretmenden başlanır. Kariyer basamakları: Öğretmenlik, adaylık döneminden sonra öğretmen, uzman öğretmen ve başöğretmen olmak üzere üç kariyer basamağına ayrılır. Unvan şartları: Uzman öğretmen unvanı için öğretmenlikte en az on yıl hizmet ve Uzman Öğretmenlik Eğitim Programını tamamlama, başöğretmen unvanı için ise uzman öğretmenlikte en az on yıl hizmet ve Başöğretmenlik Eğitim Programını tamamlama gereklidir.

    Öğretmenlik branşları nelerdir?

    Öğretmenlik branşlarından bazıları şunlardır: Türkçe Öğretmenliği; İlköğretim Matematik Öğretmenliği; Fen Bilimleri / Fen ve Teknoloji Öğretmenliği; Sosyal Bilgiler; Türk Dili ve Edebiyatı; Tarih; Coğrafya; Matematik (Lise); Fizik Öğretmenliği; Kimya Öğretmenliği; Biyoloji Öğretmenliği; Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği; Yabancı Dil İngilizce Öğretmenliği; Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlığı (PDR); Sınıf Öğretmenliği; Okul Öncesi Öğretmenliği; Beden Eğitimi Öğretmenliği; Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği; Görsel Sanatlar Öğretmenliği; Meslek Dersleri Öğretmenlikleri (birçok alan mevcuttur). Öğretmenlik branşları, Milli Eğitim Bakanlığı'nın (MEB) öğretmen atamaları için kabul ettiği bölümlere göre belirlenir. Öğretmenlik branşları hakkında en güncel bilgilere, MEB'in resmi web sitesi olan ttkb.meb.gov.tr adresinden ulaşılabilir.

    OGÜ öğretmenlik mesleğine giriş hangi bölüm?

    Eskişehir Osmangazi Üniversitesi'nde (OGÜ) öğretmenlik mesleğine giriş bölümleri şunlardır: Eğitim Fakültesi bünyesinde yer alan Sınıf Öğretmenliği, Okul Öncesi Öğretmenliği, Fen Bilgisi Öğretmenliği, İlköğretim Matematik Öğretmenliği, İngilizce Öğretmenliği, Özel Eğitim Öğretmenliği ve Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık bölümleri.