• Buradasın

    Öğretmenlerin stem eğitimindeki hedefleri nelerdir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Öğretmenlerin STEM eğitimindeki hedefleri şunlardır:
    1. Öğrencilerin STEM Alanlarına Yönlendirilmesi: Öğrencilerin ilgi ve yeteneklerini gözlemleyerek, hangi STEM alanlarında daha başarılı olabileceklerini belirlemek 1.
    2. Kariyer Danışmanlığı ve Meslek Seçimi: Öğrencilere STEM kariyerleri hakkında bilgi vererek, gelecekteki meslekleri ve gerekli beceriler hakkında farkındalık yaratmak 1.
    3. STEM Projeleri ve Aktiviteleri ile Öğrencilere Mentorluk: Öğrencileri STEM projelerine katılmaya teşvik etmek ve bu projelerde rehberlik etmek 12.
    4. Psiko-Sosyal Destek ve Motivasyon: Öğrencilerin STEM alanlarına olan ilgisini artırmak ve kendilerine güvenmelerini sağlamak 1.
    5. Disiplinler Arası Öğrenme: Fen, teknoloji, mühendislik ve matematik derslerini bir araya getirerek, öğrencilerin bu alanlardaki teorik bilgileri gerçek hayatla bağdaştırmalarını sağlamak 2.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Öğretmen eğitiminde hangi yaklaşımlar vardır?

    Öğretmen eğitiminde dört ana yaklaşım bulunmaktadır: davranışçı, bilişsel, yapılandırmacı ve hümanistik. 1. Davranışçı Yaklaşım: Öğretmenin bilgiyi transfer ederek davranışta kalıcı değişiklik oluşturduğu, öğretmenin bilginin ilk kaynağı olduğu bir yaklaşımdır. 2. Bilişsel Yaklaşım: Öğrencilerin bilişsel yapılandırma aracılığıyla yeni bilgi öğrenmelerine yardımcı olmayı amaçlar, öğretmen aktif bir rehber rolünde öğrencilerin kendi öğrenme stratejilerini kullanmalarına yardımcı olur. 3. Yapılandırmacı Yaklaşım: Öğrenme için fırsatlar yaratmayı ve öğrencilere rehberlik ederek onların grup içindeki çalışmalarını kolaylaştırmayı hedefler, öğretmen kaynak bakımından zengin bir öğrenme ortamı hazırlar. 4. Hümanistik Yaklaşım: Öğretmenin kolaylaştırıcı, demokratik ve rehber özellikleri yanında öğrencilerden biri olduğu, öğrencilerin kendi öğrenmelerinden sorumlu olduğu bir yaklaşımdır.

    Öğretmenlerin yeterliklerine yönelik yapılan çalışmalar nelerdir?

    Öğretmenlerin yeterliklerine yönelik yapılan bazı çalışmalar şunlardır: Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlikleri: Milli Eğitim Bakanlığı tarafından 2017 yılında güncellenen yeterlikler, "mesleki bilgi", "mesleki beceri", "tutum ve değerler" olmak üzere üç ana yeterlik alanı ve 11 alt yeterlik ile 65 göstergeden oluşmaktadır. Okul Temelli Mesleki Gelişim (OTMG): Öğretmenlerin mesleki bilgi, beceri, değer ve tutumlarını geliştirmeyi amaçlayan bir programdır. Özel Alan Yeterlikleri: İlköğretim ve ortaöğretim kademeleri için farklı alanlarda (örneğin, Türkçe, fen ve teknoloji, matematik) yeterlikler hazırlanmıştır. Öğretmen Yeterlikleri Komisyonu: 1999 yılında MEB ve üniversite temsilcilerinden oluşan komisyon, "eğitme-öğretme yeterlikleri", "genel kültür bilgi ve becerileri" ve "özel alan bilgi ve becerileri" başlıklarında yeterlikler belirlemiştir. Uluslararası Standartlar: ABD, Avustralya, Finlandiya gibi ülkelerde öğretmen yeterlikleri veya standartları belirlenmiş, bu çalışmalar Türkiye'deki düzenlemeleri etkilemiştir.

    Eğitim planlamada amaç ve hedefler nelerdir?

    Eğitim planlamada amaç ve hedefler, öğrencinin veya eğitim programının belirli sonuçlara ulaşmasını sağlamak için belirlenen temel bileşenlerdir. Amaçlar, genel olarak programın neyi başarmak istediğini ifade eder ve eğitim içeriğinin, öğretim yöntem ve araçlarının seçimini kapsar. Hedefler ise daha spesifik olup, aşağıdaki soruları yanıtlar: - Niçin eğitiyoruz? - Kazandırılacak istendik davranışlar (bilgi, tutum, beceri, yetenek) nelerdir? Eğitim planlamasında ayrıca zaman çizelgesi, değerlendirme yöntemleri, öğrenme kaynakları ve öğrenci desteği gibi unsurlar da yer alır.

    Öğretmen eğitimi neden önemlidir?

    Öğretmen eğitimi önemlidir çünkü: Eğitim kalitesini artırır. Güncel teknolojilere ve yöntemlere uyumu sağlar. Öğretmenlerin mesleki gelişimini destekler. Öğrenci çeşitliliğine uygun stratejiler geliştirmeyi mümkün kılar. Toplumun gelişimine katkı sağlar.

    Öğretmenlerin hizmet içi eğitimleri nasıl yapılır?

    Öğretmenlerin hizmet içi eğitimleri, merkezi ve mahalli eğitimler şeklinde gerçekleştirilir. Merkezi eğitimler, Milli Eğitim Bakanlığı Hizmet İçi Eğitim Dairesi Başkanlığı tarafından planlanır. Mahalli eğitimler, il milli eğitim müdürlükleri tarafından planlanıp uygulanır. Hizmet içi eğitimlerin bazı türleri: Teknolojiye uyum eğitimi. Mesleki gelişim eğitimi. Yöneticilere yönelik eğitimler (örneğin, proje yönetimi, zaman yönetimi). Hizmet içi eğitimlerin yapılma şekilleri: Senkron ve asenkron uzaktan eğitimler. Sanal kütüphane kullanımı. Mesleki gelişim toplulukları. Okul temelli mesleki gelişim programları. Hizmet içi eğitimlerin amacı, öğretmenlerin mesleki gelişimlerini sağlamak, bilgilerini yenilemek ve motivasyonlarını yükseltmektir.

    Öğretmenlerin mesleki gelişim ihtiyaçlarını belirleme yöntemleri nelerdir?

    Öğretmenlerin mesleki gelişim ihtiyaçlarını belirleme yöntemleri şunlardır: 1. Öz-Gözlem: Öğretmenlerin kendi mesleki gelişim ihtiyaçlarını belirlemede aktif rol alması ve öz-değerlendirme yapması. 2. Akran Gözlem ve Geri Bildirim: Meslektaşların birbirini gözlemlemesi ve geribildirim vermesi, bu süreç öğretmenin gelişimini denetlemek yerine okulun gelişimine odaklanmalıdır. 3. Mesleki Gelişim Programları: MEB ve özel kurumlar tarafından sunulan mesleki gelişim kurslarına ve seminerlere katılım. 4. Üniversite Kursları: Ek üniversite kursları alarak daha derinlemesine bilgi edinme. 5. Kitap Okuma ve Bilimsel Kaynaklar: Eğitim ve öğretimle ilgili kitaplar, dergiler ve bilimsel yayınları takip etme. 6. Diğer Okulları Ziyaret Etme: Farklı okullarda dersleri gözlemleme ve deneyim paylaşımı. 7. Profesyonel Kuruluşlara Katılma: Ulusal ve uluslararası eğitim derneklerine üyelik.

    STEM eğitimi neden önemli?

    STEM eğitimi, öğrencilere eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcılık ve iş birliği gibi 21. yüzyıl becerilerini kazandırdığı için önemlidir. STEM eğitiminin önemli olmasının bazı diğer nedenleri: İnovasyonu teşvik eder ve öğrencilerin küresel ekonominin refahına katkıda bulunacak şekilde yetişmelerine yardımcı olur. Teknolojiye uyum sağlamayı kolaylaştırır ve öğrencilerin yeni koşullara uyum yeteneklerini geliştirir. Ulusal ve uluslararası güvenlik için gerekli olan nitelikli iş gücünü yetiştirir. Ekonomik kalkınmaya katkı sağlar ve kalifiye eleman ihtiyacını karşılar. Öğrencilerin merak, araştırma ve öğrenme isteklerini artırır. Öğrencilerin üreten bireyler olmalarına katkı sunar ve dijital ile mühendislik tasarım becerilerini geliştirir.