Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Eğitim planlamada amaç ve hedefler şunlardır:
- Amaç 1. Amaçlar daha genel ve evrenseldir, hem öğreten hem de öğrenen için uzun vadeli hedeflerdir 1. Amaçlar, ayda veya haftada gerçekçi olarak başarılabilmesi istenen öğrenmenin sonucudur 1.
- Hedef 1. Hedefler, amaçların tersine özel ve tek boyutlu davranışlardır 1. Hedefler, belirli bir derse veya konuya ilişkin istendik öğrenmenin kapsamlı ve ayrıntılı olarak ifade edilmesidir 1. Hedefler genel amaca ulaşmak için yapılan kısa vadeli davranışlardır 1.
Eğitim planlamadaki amaç ve hedeflerin bazı özellikleri şunlardır:
- Hedefler, eğitimcinin değil, öğrenenin neler yapması gerektiğini ifade etmelidir 1.
- Hedef, öğrenenlerin kazanacağı davranışları gösteren bir eylemle ifade edilmelidir 1.
- Hedefler açık ve anlaşılır şekilde yazılmalıdır 1.
- Hedefler, farklı yorumlara olanak vermemelidir 1.
- Hedefler gerçekçi ve ulaşılabilir olmalıdır 1.
- Hedefler, gözlemlenebilir ve ölçülebilir olmalıdır 1.
- Hedefler, davranışın ne zaman veya hangi şartlarda/durumda görüleceğini belirtmelidir 1.
- Hedefler, öğrenme sürecine ve içeriğe değil, öğrenme ürününe dönük olmalıdır 1.
Eğitim planlamadaki amaç ve hedefler, “öğretim hedefleri belirlenir (genelde dikey boyuta yazılır), ders içeriği belirlenir (genelde üst tarafta yer alan yatay boyuta yazılır)” şeklinde bir tabloda özetlenebilir 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: