• Buradasın

    Öğretmenler Kurulu'nda kaç karar alınır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Öğretmenler Kurulu'nda alınan karar sayısı, toplantının gündemine ve üyelerin önerilerine bağlı olarak değişir. Toplantılarda genellikle aşağıdaki konular görüşülür:
    • Bir önceki toplantıda alınan kararlar 123.
    • Bakanlık emirleri ve mevzuat değişiklikleri 123.
    • Stratejik planlama ve okul gelişim çalışmaları 123.
    • Öğrencilerin başarı, devam ve disiplin durumları 123.
    • Diğer gündem maddeleri (örneğin, müfredat planlaması, yıllık zümre çalışmaları, sınıf yerleştirmeleri) 4.
    Kararlar oy çokluğuyla alınır ve eşitlik durumunda kurul başkanının katıldığı görüş kabul edilir 123.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Öğretmenler Kurulu'na kimler katılmaz?

    Öğretmenler Kurulu'na katılmayanlar, öğretmenlik yetkisi olmayan personel ve okul müdürü dışındaki idari görevlilerdir. Ayrıca, zümre öğretmenler kurulu toplantılarında, branşında tek öğretmen olan ve stajyer öğretmenler de toplantıya katılmaz.

    Öğretmenler kurulu gündem maddeleri kim belirler?

    Öğretmenler kurulu gündem maddelerinin kim tarafından belirlendiği ile ilgili bilgi bulunamadı. Ancak, öğretmenler kurulu gündem maddelerinden bazıları şu şekildedir: bir önceki toplantıda alınan kararlar; bakanlık emirleri, mevzuat değişiklikleri, ilgili mevzuat, MEBBİS, e-Okul ve e-Pansiyon uygulamaları; öğrencilerin başarıları, devam ve devamsızlık, ödül ve disiplin durumları, okul birincisinin tespiti; personel ve öğrenci kılık ve kıyafetiyle ilgili hususlar; destekleme ve yetiştirme kursları ile ilgili ihtiyaçların tespiti ve kurslarda verimliliğin artırılması; yerel, ulusal ve uluslararası düzeyde yapılan sınav ve yarışmalar; ders kitabı, eğitim aracı ve bireysel öğrenme materyalleri; zümre toplantıları, yıllık planlar, ders planları ve özel eğitim ihtiyacı; derslerin işlenişinde uygulanacak öğretim yöntem ve tekniklerinin belirlenmesi. Öğretmenler kurulu gündem maddeleri, eğitim kurumu müdürü tarafından belirlenir.

    Öğretmenler Kurulu yılda kaç defa toplanır?

    Öğretmenler Kurulu, yılda en az üç kez toplanır. Bu toplantılar genellikle şu zamanlarda yapılır: Eğitim-öğretim yılının başında. İkinci dönemin başlangıcında. Yıl sonunda. Ayrıca, eğitim kurumu müdürünün gerekli gördüğü durumlarda veya kurul üyelerinin salt çoğunluğunun yazılı isteği doğrultusunda da Öğretmenler Kurulu toplantısı yapılabilir.

    Öğretmenler Kurulu'nda kimler bulunur?

    Öğretmenler Kurulu'nda bulunan kişiler: Eğitim kurumu müdürü veya müdürün bulunmadığı durumlarda müdürlüğe vekâlet eden kişi; Müdür başyardımcısı; Müdür yardımcıları; Öğretmenler; Uzman ve eğitici personel. Ayrıca, eğitim kurumunun özelliğine göre ilgili gündem maddelerinde görüş ve düşüncesine başvurulmak üzere aşağıdaki kişiler de toplantıya çağrılabilir: İlgili sektör temsilcileri; Eğitici/öğretici personel; Usta öğretici; Proje uzmanı; Proje koordinatörü; Teknisyen; İş sağlığı ve güvenliği uzmanı; Okul sağlığı hemşiresi; Pansiyon öğrenci temsilcisi; Okul aile birliği başkanı.

    Öğretmenler Kurulu'nda kaç gündem maddesi olmalı?

    Öğretmenler Kurulu'nda olması gereken gündem maddesi sayısı, eğitim öğretim yılına ve toplantının türüne göre değişiklik gösterebilir. 2024-2025 eğitim öğretim yılı için belirlenen bazı gündem maddeleri şunlardır: açılış ve yoklama; öğretmenlerle ilgili hususlar; 2023-2024 eğitim-öğretim yılının değerlendirilmesi; ders işlemleri ile ilgili esaslar; öğrencileri ilgilendiren hususlar; sosyal etkinlikler; öğrenci rehberlik hizmetleri. Ayrıca, olağanüstü durumlar dışında öğretmenler kurulu; Eylül ayının ilk işgününde, ikinci dönemin ilk işgününde, ders yılı bitimini takip eden haftanın ilk işgününde toplanır. Daha detaylı bilgi için ilgili eğitim kurumunun yönetmeliklerine başvurulması önerilir.

    Öğretmenler kurulunda alınan kararlar ne zaman uygulanır?

    Öğretmenler kurulunda alınan kararlar, müdürün onayından sonra uygulamaya konulur. Ayrıca, kurul toplantı tutanağı, toplantıya katılmayanlar da dahil ilgili tüm üyeler tarafından imzalanır ve eğitim kurumu yönetimince saklanır.

    2. dönem öğretmenler kurulu toplantısında neler yapılır?

    2025 yılı için 2. dönem öğretmenler kurulu toplantısında ele alınabilecek bazı gündem maddeleri şunlardır: Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli: Yeni eğitim modelinin tanıtımı ve uygulanması. Birinci dönemin değerlendirilmesi: Başarılar, eksiklikler ve öğrenci davranışlarının analizi. Öğrenci başarısı: Akademik başarılar, devamsızlık ve disiplin sorunlarının görüşülmesi. Destekleme ve yetiştirme kursları: Kursların etkinliğinin artırılması. Zümre toplantıları ve eğitim programları: Ders planlarının ve bireyselleştirilmiş eğitim programlarının gözden geçirilmesi. Sosyal etkinlikler: Öğrencilerin sosyal ve kültürel gelişimlerine katkı sağlayacak etkinliklerin planlanması. Değerler eğitimi: İyi ahlak ve vatandaşlık bilinci oluşturma çalışmalarının değerlendirilmesi. Veli toplantıları: Velilerle iletişimi güçlendirmek için toplantıların planlanması. Rehberlik hizmetleri: Öğrencilerin psikolojik sorunları ve kariyer planlaması konularında rehberlik. İş sağlığı ve güvenliği: Okulda çalışanların ve öğrencilerin güvenliği için alınacak tedbirlerin belirlenmesi. Bilişim teknolojileri: Eğitimde teknolojinin etkin kullanımının sağlanması.