• Buradasın

    Öğretmenler kurulu gündem maddeleri kim belirler?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Öğretmenler kurulu gündem maddelerini eğitim kurumu müdürü veya görevlendireceği müdür yardımcısı belirler 12.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    2. dönem öğretmenler kurulu toplantısında neler yapılır?

    2025 yılı için 2. dönem öğretmenler kurulu toplantısında ele alınabilecek bazı gündem maddeleri şunlardır: Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli: Yeni eğitim modelinin tanıtımı ve uygulanması. Birinci dönemin değerlendirilmesi: Başarılar, eksiklikler ve öğrenci davranışlarının analizi. Öğrenci başarısı: Akademik başarılar, devamsızlık ve disiplin sorunlarının görüşülmesi. Destekleme ve yetiştirme kursları: Kursların etkinliğinin artırılması. Zümre toplantıları ve eğitim programları: Ders planlarının ve bireyselleştirilmiş eğitim programlarının gözden geçirilmesi. Sosyal etkinlikler: Öğrencilerin sosyal ve kültürel gelişimlerine katkı sağlayacak etkinliklerin planlanması. Değerler eğitimi: İyi ahlak ve vatandaşlık bilinci oluşturma çalışmalarının değerlendirilmesi. Veli toplantıları: Velilerle iletişimi güçlendirmek için toplantıların planlanması. Rehberlik hizmetleri: Öğrencilerin psikolojik sorunları ve kariyer planlaması konularında rehberlik. İş sağlığı ve güvenliği: Okulda çalışanların ve öğrencilerin güvenliği için alınacak tedbirlerin belirlenmesi. Bilişim teknolojileri: Eğitimde teknolojinin etkin kullanımının sağlanması.

    Öğretmenler kurulunda alınan kararlar ne zaman uygulanır?

    Öğretmenler kurulunda alınan kararlar, müdürün onayından sonra uygulamaya konulur. Ayrıca, kurul toplantı tutanağı, toplantıya katılmayanlar da dahil ilgili tüm üyeler tarafından imzalanır ve eğitim kurumu yönetimince saklanır.

    Öğretmenler Kurulu'nda kaç gündem maddesi olmalı?

    Öğretmenler Kurulu toplantısında en az 9 gündem maddesi bulunmalıdır. Bu maddeler şunlardır: 1. Açılış ve yoklama. 2. Öğretmenlerle ilgili hususların görüşülmesi. 3. 2023-2024 eğitim-öğretim yılının değerlendirilmesi. 4. Ders işlemleri ile ilgili esasların görüşülmesi. 5. Öğrencileri ilgilendiren hususların görüşülmesi. 6. Milli Eğitim Bakanlığı sosyal etkinlikler yönetmeliğine göre yapılacak çalışma esaslarının görüşülmesi. 7. Öğrenci rehberlik hizmetleri yapılacak çalışma esaslarının görüşülmesi. 8. Ders dışı eğitim ve öğretim faaliyetlerinin görüşülmesi. 9. Kapanış.

    Öğretmenler Kurulu'na kimler katılmaz?

    Öğretmenler Kurulu'na katılmayanlar, öğretmenlik yetkisi olmayan personel ve okul müdürü dışındaki idari görevlilerdir. Ayrıca, zümre öğretmenler kurulu toplantılarında, branşında tek öğretmen olan ve stajyer öğretmenler de toplantıya katılmaz.

    Öğretmenler Kurulu'nda kimler bulunur?

    Öğretmenler Kurulu'nda bulunan kişiler: Eğitim kurumu müdürü veya müdürün bulunmadığı durumlarda müdürlüğe vekâlet eden kişi; Müdür başyardımcısı; Müdür yardımcıları; Öğretmenler; Uzman ve eğitici personel. Ayrıca, eğitim kurumunun özelliğine göre ilgili gündem maddelerinde görüş ve düşüncesine başvurulmak üzere aşağıdaki kişiler de toplantıya çağrılabilir: İlgili sektör temsilcileri; Eğitici/öğretici personel; Usta öğretici; Proje uzmanı; Proje koordinatörü; Teknisyen; İş sağlığı ve güvenliği uzmanı; Okul sağlığı hemşiresi; Pansiyon öğrenci temsilcisi; Okul aile birliği başkanı.

    Öğretmenler Kurulu yılda kaç defa toplanır?

    Öğretmenler Kurulu yılda en az dört defa toplanır: 1. Ders yılı başlamadan önce. 2. İkinci dönem başında. 3. Ders yılı sonunda. 4. Eğitim kurumu müdürünün gerekli gördüğü durumlarda.

    Öğretmenler kurulunda neler görüşülür okul öncesi?

    Okul öncesi öğretmenler kurulunda aşağıdaki konular görüşülür: 1. Öğretim programı ve ders planları: Öğretim programlarının düzenlenmesi ve ders planlarının hazırlanması. 2. Öğretim yöntem ve teknikleri: Eğitim ve öğretimde kullanılacak yöntem ve tekniklerin belirlenmesi. 3. Ölçme ve değerlendirme araçları: Öğrenci başarı düzeyini değerlendirmek için kullanılacak ölçme araçlarının belirlenmesi. 4. Okulun fiziki mekânları: Okulun fiziki imkânlarının ve ders araç gereçlerinin kullanımı. 5. Çevre analizi: Okulun çevre imkânlarının analizi ve iş birliği oluşturulması. Ayrıca, yıl sonunda yapılan kurul toplantısında daha önce alınan kararların izleme-değerlendirme raporu hazırlanır ve okul müdürlüğüne sunulur.