• Buradasın

    Öğretmenin görev ve sorumlulukları kaça ayrılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Öğretmenin görev ve sorumlulukları iki ana kategoriye ayrılır:
    1. Eğitim ve Öğretimle İlgili Görevler: Bu görevler arasında öğrencilerin fiziksel, zihinsel ve ruhsal bütünlüğünü korumak, sınıf içi uygulamaları planlamak, öğrencilere eğitsel rehberlik sağlamak, ölçme değerlendirme çalışmalarını yürütmek ve mesleki gelişimlerine katkıda bulunmak yer alır 13.
    2. İdari ve Sosyal Sorumluluklar: Öğretmenler, okul içi işleyişe dair görüş ve önerilerde bulunmak, ailelere eğitim öğretim planları ve öğrencinin gelişimi hakkında bilgi sağlamak, nöbet görevlerini yerine getirmek ve mesleki etik kurallara uymak gibi idari ve sosyal sorumluluklara sahiptir 24.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Okul öncesi öğretmeninin görev ve sorumlulukları nelerdir?

    Okul öncesi öğretmeninin görev ve sorumlulukları şunlardır: 1. Eğitim Programı Planlama ve Uygulama: Yıllık, aylık, haftalık ve günlük eğitim planları hazırlamak ve uygulamak. 2. Öğrenme Ortamı Hazırlama: Sınıf içi ve dışı öğrenme ortamını, çocukların güvenli ve gelişimlerini destekleyici materyallerle donatmak. 3. Çocuk Gelişimini Gözlemleme ve Değerlendirme: Çocukların fiziksel, bilişsel, sosyal, duygusal ve dil gelişimlerini gözlemlemek ve değerlendirmek. 4. Aile İletişimi ve İşbirliği: Velilerle düzenli iletişim kurarak çocukların gelişim süreçleri hakkında bilgi vermek ve işbirliği yapmak. 5. Çocuk Güvenliğini Sağlama: Sınıf içinde ve dışında çocukların fiziksel güvenliğini sağlamak için gerekli önlemleri almak. 6. Temel Bakım ve Hijyen: Çocukların öz bakım becerilerini kazanmalarına rehberlik etmek ve sınıfın temizliğini sağlamak. 7. Sosyal ve Duygusal Gelişime Rehberlik: Çocukların arkadaşlık kurmalarına, paylaşmayı öğrenmelerine ve özgüven geliştirmelerine yardımcı olmak. 8. Raporlama: Çocukların gelişimleri hakkında periyodik raporlar hazırlamak ve ailelerle paylaşmak. 9. Ekip Çalışması: Diğer öğretmenler ve yöneticilerle işbirliği içinde çalışmak.

    Nöbetçi öğretmen ne iş yapar?

    Nöbetçi öğretmenin görevleri şunlardır: 1. Okulun Başlaması ve Bitimi: Okulda günlük eğitimin başlamasından yarım saat önce hazır bulunur ve çalışma süresinin bitiminde gerekli kontrolleri yaparak nöbet görevini tamamlar. 2. Eğitim ve Yönetim: Eğitim ve yönetim işlerinin düzenli olarak yürütülmesinde okul yöneticilerine yardımcı olur. 3. Öğrenci Kontrolü: Nöbet çizelgesinde kendisine verilen görev yerinde bulunan öğrencileri kontrol eder, disiplini sağlar ve öğrencilerin okul sınırları dışına çıkışlarını önler. 4. Teneffüs ve Temizlik: Teneffüslerde öğrencilerin sınıfları boşaltmasını ve sınıfların havalandırılmasını sağlar, okulun sabah temizliğinin yapılıp yapılmadığını kontrol eder. 5. İzinli Öğretmenlerin Yerine Ders: İzinli olan öğretmenlerin boş kalan sınıflarını doldurur. 6. Diğer Görevler: Müdürün ve müdür muavininin nöbetle ilgili vereceği diğer görevleri yerine getirir.

    Öğretmenler hangi işleri yapamaz?

    Öğretmenler, 657 Sayılı Devlet Memurları Kanunu gereğince bazı işleri yapamazlar: 1. Ticaret ve Esnaflık: Öğretmenler, tacirlik ve esnaflık yapamaz, ticarethane, işyeri, büro ve ofis açamazlar. 2. Şirket Ortaklığı: Hiçbir şirkete ortak olamazlar ve ticari vekil olarak çalışamazlar. 3. Hediye Kabulü: Menfaat sağlayacak hediye kabul etmeleri yasaktır. 4. Kooperatif Üyeliği: Yapı, kalkınma ve meslek kuruluşlarına üye olamazlar. Ayrıca, öğretmenler mesai saatleri içinde ve görevleriyle ilgili olmayan faaliyetlerde bulunamazlar.

    Aday öğretmen hangi görevlerde çalışabilir?

    Aday öğretmenler, göreve başladıklarında aşağıdaki görevlerde çalışabilirler: 1. Eğitim ve Uygulama Görevleri: Aday öğretmenler, eğitim kurumu müdürleri ve danışman öğretmenlerin sorumluluğunda eğitim ve uygulama programlarına katılırlar. 2. Derslere Girme: Aday öğretmenler, danışman öğretmen gözetiminde derslere girerek öğretmenlik deneyimini kazanırlar. 3. Hizmet İçi Eğitimler: Aday öğretmenler, yetiştirme programı kapsamında hizmet içi eğitimlerini tamamlarlar. 4. Okul Yönetimi: Eğitim kurumunun yönetimi ile ilgili iş ve işlemleri, eğitim kurumu müdürünün gözetiminde izler ve uygulama yaparlar. 5. Gözlem ve Uygulamalar: İl/ilçe milli eğitim müdürlüklerinin koordinasyonunda, atandıkları eğitim kurumu dışındaki eğitim kurumlarına yönelik gözlem ve uygulamalara katılırlar.

    Aday öğretmenler hangi görevleri yapamaz?

    Aday öğretmenler, bağımsız olarak ders, etüt ve nöbet görevi yapamazlar. Ayrıca, adaylık sürecinde yönetimsel etkinliklere katılımları sınırlı olabilir ve okul içi toplantı ve etkinliklerin planlanmasında sorunlar yaşayabilirler. Aday öğretmenlerin yapamayacağı diğer görevler, okul idaresi tarafından verilen angarya işler ve kişisel ilişkiler kurma talepleri gibi mobbing içeren uygulamalar olabilir.

    Sınıf kurallarının belirlenmesinde öğretmenin rolü nedir?

    Sınıf kurallarının belirlenmesinde öğretmenin rolü şunlardır: 1. Planlama ve Belirleme: Öğretmen, sınıf kurallarını öğretim dönemi başlamadan önce geliştirmeli ve bir planlama yapmalıdır. 2. Öğrenci Katılımı: Öğretmen, kuralları öğrencilerle birlikte belirlemeli ve bu süreçte öğrencilere rehberlik etmeli, onların fikirlerini önemsemelidir. 3. Gerekçelendirme: Kuralların gerekçelerini açıklayarak, öğrencilerin kuralların sınıf düzenini sağlamaktaki önemini ve öğrenmelerine katkısını anlamalarını sağlamalıdır. 4. Uygulama ve Pekiştirme: Kuralları öğrencilere uygulamalı olarak göstermeli, tekrarlamalı ve otomatik hale gelene kadar pekiştirmelidir. 5. Model Olma: Öğretmen, sınıf kurallarına önce kendisinin uyması ve öğrencilerden de aynı şekilde uymalarını beklemesi gerektiğini model olmalıdır.

    Öğretmenin en önemli görevi nedir?

    Öğretmenin en önemli görevleri şunlardır: 1. Bilgi Aktarma ve Öğretim: Öğrencilere ders içeriğini öğretmek ve eleştirel düşünme, problem çözme gibi becerileri geliştirmek. 2. Rehberlik ve Danışmanlık: Öğrencilerin bireysel yeteneklerini fark etmelerine yardımcı olmak, akademik ve kariyer hedeflerine ulaşmalarında destek sağlamak. 3. Ahlaki ve Sosyal Değerlerin Kazandırılması: Öğrencilere ahlaki değerlerin ve etik davranışların öğretilmesi, sosyal sorumluluk bilincinin kazandırılması. 4. Öğrenci Motivasyonu: Öğrencilerin öğrenme süreçlerinde motivasyonlarını artırmak ve ilgi alanlarını keşfetmelerine yardımcı olmak. 5. Sürekli Mesleki Gelişim: Mesleki eğitim programlarına katılmak, yeni öğretim yöntemleri ve teknolojiler hakkında bilgi edinmek.