• Buradasın

    Öğretmenin görev ve sorumlulukları kaça ayrılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Öğretmenlerin görev ve sorumlulukları genel olarak iki ana kategoriye ayrılır:
    1. Eğitim-Öğretim Faaliyetleri:
      • Eğitim programlarının uygulanması: Bakanlıkça belirlenen öğretim programlarına uygun olarak eğitim faaliyetlerini planlamak ve yürütmek 12.
      • Öğrencilerin gelişimi: Öğrencilerin bedensel, zihinsel, duygusal, sosyal ve ahlaki gelişimini desteklemek, öğrenme ihtiyaçlarına uygun yöntem ve teknikleri kullanmak 12.
      • Mesleki gelişim: Kendi mesleki gelişimini sürdürmek ve meslektaşlarıyla iş birliği yapmak 12.
    2. Yönetim ve Organizasyon:
      • Derse girme, nöbet tutma: Derse girmek, nöbet tutmak gibi günlük görevleri yerine getirmek 23.
      • Toplantı ve komisyonlara katılım: Kurul, komisyon, tören ve toplantılara katılmak 23.
      • Öğrenci rehberlik hizmetleri: Öğrenci rehberlik hizmetlerini yürütmek 23.
    Bu görevler, öğretmenlerin görev yaptıkları eğitim kurumunun türüne ve kademesine göre değişiklik gösterebilir 12.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Öğretmenlerin yeterliklerine yönelik yapılan çalışmalar nelerdir?

    Öğretmenlerin yeterliklerine yönelik yapılan bazı çalışmalar şunlardır: Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlikleri: Milli Eğitim Bakanlığı tarafından 2017 yılında güncellenen yeterlikler, "mesleki bilgi", "mesleki beceri", "tutum ve değerler" olmak üzere üç ana yeterlik alanı ve 11 alt yeterlik ile 65 göstergeden oluşmaktadır. Okul Temelli Mesleki Gelişim (OTMG): Öğretmenlerin mesleki bilgi, beceri, değer ve tutumlarını geliştirmeyi amaçlayan bir programdır. Özel Alan Yeterlikleri: İlköğretim ve ortaöğretim kademeleri için farklı alanlarda (örneğin, Türkçe, fen ve teknoloji, matematik) yeterlikler hazırlanmıştır. Öğretmen Yeterlikleri Komisyonu: 1999 yılında MEB ve üniversite temsilcilerinden oluşan komisyon, "eğitme-öğretme yeterlikleri", "genel kültür bilgi ve becerileri" ve "özel alan bilgi ve becerileri" başlıklarında yeterlikler belirlemiştir. Uluslararası Standartlar: ABD, Avustralya, Finlandiya gibi ülkelerde öğretmen yeterlikleri veya standartları belirlenmiş, bu çalışmalar Türkiye'deki düzenlemeleri etkilemiştir.

    Aday öğretmen hangi görevlerde çalışabilir?

    Aday öğretmenler, eğitim ve uygulama görevlerinden oluşan Yetiştirme Programı doğrultusunda çeşitli görevlerde bulunabilir: Eğitim görevleri: Uyum eğitimi ve adaylık eğitimi. Uygulama görevleri: Sınıf içi gözlem ve uygulama görevleri: Ders gözlemleri ve rehberlik uygulamaları. Eğitim kurumu içi uygulama görevleri: Eğitim kurumu yönetiminin iş ve işlemlerini izleme ve uygulama. Eğitim kurumu dışı uygulama görevleri: İl veya ilçe milli eğitim müdürlüklerinin koordinasyonunda diğer eğitim kurumlarına yönelik gözlem ve uygulamalar. Aday öğretmenlere, adaylıklarının ilk üç ayında bağımsız ders ve nöbet görevi verilmez; bu dönemde danışman öğretmen nezaretinde derse girerler.

    Öğretmenler hangi işleri yapamaz?

    Öğretmenler, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun 28. maddesi kapsamında, ticaret ve diğer kazanç sağlayan faaliyetlerde bulunamazlar. Öğretmenlerin yapamayacağı diğer işler arasında: Özel ders vermek (küçük işletme defteri tutmak zorunda oldukları için); Gerçek kişilere veya özel hukuk tüzel kişilerine ait iş yerlerinde çalışmak; Herhangi bir kooperatife, meslek kuruluşuna ya da yapı kalkınma kuruluşuna üye olmak. Ancak, öğretmenler mesai saatleri dışında ve görevlerinin itibarını zedelemeden bazı ek işlerde bulunabilirler.

    Sınıf kurallarının belirlenmesinde öğretmenin rolü nedir?

    Sınıf kurallarının belirlenmesinde öğretmenin rolü şunlardır: 1. Planlama ve Belirleme: Öğretmen, sınıf kurallarını öğretim dönemi başlamadan önce geliştirmeli ve bir planlama yapmalıdır. 2. Öğrenci Katılımı: Öğretmen, kuralları öğrencilerle birlikte belirlemeli ve bu süreçte öğrencilere rehberlik etmeli, onların fikirlerini önemsemelidir. 3. Gerekçelendirme: Kuralların gerekçelerini açıklayarak, öğrencilerin kuralların sınıf düzenini sağlamaktaki önemini ve öğrenmelerine katkısını anlamalarını sağlamalıdır. 4. Uygulama ve Pekiştirme: Kuralları öğrencilere uygulamalı olarak göstermeli, tekrarlamalı ve otomatik hale gelene kadar pekiştirmelidir. 5. Model Olma: Öğretmen, sınıf kurallarına önce kendisinin uyması ve öğrencilerden de aynı şekilde uymalarını beklemesi gerektiğini model olmalıdır.

    Nöbetçi öğretmen ne iş yapar?

    Nöbetçi öğretmenin görevleri şunlardır: 1. Okulun Başlaması ve Bitimi: Okulda günlük eğitimin başlamasından yarım saat önce hazır bulunur ve çalışma süresinin bitiminde gerekli kontrolleri yaparak nöbet görevini tamamlar. 2. Eğitim ve Yönetim: Eğitim ve yönetim işlerinin düzenli olarak yürütülmesinde okul yöneticilerine yardımcı olur. 3. Öğrenci Kontrolü: Nöbet çizelgesinde kendisine verilen görev yerinde bulunan öğrencileri kontrol eder, disiplini sağlar ve öğrencilerin okul sınırları dışına çıkışlarını önler. 4. Teneffüs ve Temizlik: Teneffüslerde öğrencilerin sınıfları boşaltmasını ve sınıfların havalandırılmasını sağlar, okulun sabah temizliğinin yapılıp yapılmadığını kontrol eder. 5. İzinli Öğretmenlerin Yerine Ders: İzinli olan öğretmenlerin boş kalan sınıflarını doldurur. 6. Diğer Görevler: Müdürün ve müdür muavininin nöbetle ilgili vereceği diğer görevleri yerine getirir.

    Öğretmenlerin en zor görevi nedir?

    Öğretmenlerin en zor görevi konusunda farklı görüşler bulunmaktadır. Bazı öğretmenlere göre en zor görevler şunlardır: Sınıf yönetimi. Yoğun iş yükü ve uzun çalışma saatleri. Düşük maaş ve maddi tatminsizlik. Psikolojik ve duygusal yıpranma. Sürekli değişen eğitim politikaları ve müfredat. Öğretmenlerin en zor görevinin ne olduğu, kişisel deneyimlere ve mesleki koşullara bağlı olarak değişebilir.

    Öğretmenlerin görevleri nelerdir?

    Öğretmenlerin bazı görevleri: Ders verme. Öğrencileri gözetleme. Okul işlerine katılma. Kanun ve yönetmelikleri uygulama. Mesleki gelişim. Değerlendirme. Veli iletişimi. Okul yönetimi ile işbirliği. Etik değerleri aşılama. Sorun çözme.