• Buradasın

    Öğretmen yetiştirme sistemi ne zaman yeniden şekillendirildi?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Öğretmen yetiştirme sistemi, 18 Ekim 2024 tarihinde yayımlanan 7528 sayılı Öğretmenlik Mesleği Kanunu ile yeniden şekillendirilmiştir 2.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Aday öğretmen yetiştirme programı ne zaman başladı?

    Aday öğretmen yetiştirme programı, Türkiye'de ilk kez Şubat 2016 tarihinde başlatılmıştır. Bu program, 18/10/2024 tarihli ve 32696 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan 10/10/2024 tarihli ve 7528 sayılı Öğretmenlik Mesleği Kanununun geçici 2. maddesi ile yeniden düzenlenmiştir. 2025 yılı itibarıyla, aday öğretmenler için hazırlanan adaylık eğitim programları 12/05/2025 tarihi itibarıyla Öğretmen Bilişim Ağı (ÖBA) üzerinden açılmaktadır.

    MEB öğretmen yetiştirme nasıl yapılır?

    MEB tarafından öğretmen yetiştirme süreci şu şekilde gerçekleştirilmektedir: 1. Üniversitelerle İş Birliği: Eğitim fakülteleri, öğretmen adaylarının pedagojik formasyon kazanmalarını sağlar. 2. Mesleki Eğitim Programları: MEB, çeşitli mesleki eğitim programları ve seminerler düzenleyerek öğretmenlerin bilgi ve becerilerini günceller. 3. Staj ve Gözlem Etkinlikleri: Öğretmen adayları, staj programları ve gözlem etkinlikleri aracılığıyla gerçek sınıf ortamında deneyim kazanır. 4. Aday Öğretmen Yetiştirme Süreci: Aday öğretmenler, adaylıklarının ilk altı ayında yetiştirme sürecine tabi tutulur. 5. Performans Değerlendirmesi: Öğretmenlerin performansı, belirlenen ölçütlere göre değerlendirilir ve bu değerlendirmeler, mesleki gelişim planlarının oluşturulmasında kullanılır.

    Öğretmenler 5 yılda bir eğitime alınacak mı?

    Evet, öğretmenler 5 yılda bir zorunlu eğitime alınacak. Bu uygulama, Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin tarafından açıklanmıştır.

    Yeni öğretmen atama sistemi nasıl olacak?

    Yeni öğretmen atama sistemine göre, 1 Eylül 2025 itibarıyla KPSS şartı kaldırılacak ve atamalar Akademik Giriş Sınavı (AGS) ve Öğretmenlik Alan Bilgisi Testi (ÖABT) üzerinden yapılacak. Sınav süreci şu şekilde olacak: 1. AGS: Sözel ve sayısal yetenek, Türkiye coğrafyası, eğitim mevzuatı gibi genel konuları içeren 80 sorudan oluşacak. 2. ÖABT: Alan bilgisine yönelik 50 soruyu kapsayacak. 3. Puanlama: AGS ve ÖABT sonuçları eşit ağırlıkla değerlendirilecek, her birinin puanı %50 oranında hesaplanacak. Yabancı dil öğretmenliği adayları için YDS veya e-YDS puanı da AGS puanıyla eşit ağırlıkta olacak.

    Geçmişten günümüze öğretmen yetiştirme nasıl olmuştur?

    Geçmişten günümüze öğretmen yetiştirme süreci, Türkiye'de çeşitli dönemlerde önemli değişiklikler göstermiştir: 1. Cumhuriyet Öncesi Dönem: Öğretmen yetiştirme, "Öğretmen Okulları" ve "Yüksek Öğretmen Okulu" gibi kurumlarla başlamıştır. 2. Cumhuriyet Dönemi (1923-1946): Bu dönemde öğretmen yetiştirme alanında büyük başarılar elde edilmiş, ortaokullara öğretmen yetiştirmek üzere "Gazi Eğitim Enstitüsü" kurulmuştur. 3. 1946 Sonrası: 1953 yılına kadar sayıları 21'i bulan Köy Enstitüleri, lise seviyesindeki 3 yıllık Öğretmen Okulları ile birlikte ilkokulların öğretmen ihtiyacını karşılayan en önemli iki kurum olmuştur. 4. 1997 ve Sonrası: Öğretmen yetiştirme, eğitim fakültelerine verilmiş ve bu fakültelerde ilköğretime öğretmen yetiştiren bölüm ve programlar öne çıkarılmıştır. Ayrıca, belirli dönemlerde öğretmen ihtiyacını karşılamak için hızlandırılmış programlar, yedek subay öğretmenlik gibi farklı uygulamalar da hayata geçirilmiştir.

    2000 yılında öğretmen yetiştirme nasıldı?

    2000 yılında Türkiye'de öğretmen yetiştirme, YÖK/Dünya Bankası Hizmet Öncesi Öğretmen Yetiştirme Projesi kapsamında yeniden yapılandırılmıştır. Bu proje ile eğitim fakültelerinde şu düzenlemeler yapılmıştır: Öğretmen ihtiyacının karşılanması: Ülkenin kısa ve uzun vadeli öğretmen ihtiyacı dikkate alınarak fakültelerin bu ihtiyacı karşılaması hedeflenmiştir. Bölüm yapılanmasının düzenlenmesi: Eğitim sistemindeki okul yapılanmasına paralel bölüm ve programlar oluşturulmuştur. Uygulama programlarının başlatılması: Öğretmen adaylarının okulu daha yakından tanımaları için "okul deneyimi" programı uygulamaya konmuştur. Yüksek lisans düzeyinde eğitim: İlköğretim ve ortaöğretim öğretmenlerinin farklı düzeylerde yetiştirilmesi kararlaştırılmıştır. Ayrıca, 2000'li yıllardan itibaren öğretmenlerin istihdamı; kadrolu, sözleşmeli ve geçici vekil öğretmen olarak, Kamu Personeli Seçme Sınavı (KPSS) sonuçlarına göre yapılmaktadır.

    Öğretmen yetiştirme ve geliştirme genel müdürlüğü ne iş yapar?

    Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğü, Milli Eğitim Bakanlığı bünyesinde aşağıdaki görevleri yerine getirir: 1. Öğretmen Nitelikleri ve Yeterlikleri: Öğretmenlerin niteliklerinin ve yeterliklerinin belirlenmesi ve geliştirilmesi için politikalar oluşturur. 2. Meslek Öncesi ve Meslek İçi Eğitim: Bakanlık öğretmenleri ve talepleri halinde özel öğretim kurumları eğitim personeline yönelik meslek öncesi ve meslek içi eğitim verir veya verdirir. 3. İnceleme ve Araştırmalar: Öğretmenlere yönelik eğitime ilişkin konularda inceleme ve araştırmalar yapar. 4. İşbirlikleri: Kamu kurum ve kuruluşları, üniversiteler ve sivil toplum kuruluşları ile işbirliği yaparak ortak çalışma, araştırma ve eğitim programları düzenler. 5. Diğer Görevler: Bakan tarafından verilen benzeri görevleri yerine getirir.