• Buradasın

    Öğretmen yetiştirme sistemi ne zaman yeniden şekillendirildi?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Türkiye'de öğretmen yetiştirme sistemi, 4 Kasım 1997 tarihinde Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından yeniden şekillendirilmiştir 1.
    Bu yeniden yapılanma, ABD'de "Carnegie Forum"un 1986'da yayımladığı "Bir ulus hazırlanıyor: 21. yüzyıl için öğretmenler" adlı rapordaki önerilere dayanmaktadır 1.
    Ayrıca, 2024 yılında Türkiye'de Milli Eğitim Akademisi (MEA) modeli yürürlüğe girerek öğretmen yetiştirme süreçlerinde yeni bir düzenleme getirilmiştir 234.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Öğretmenler 5 yılda bir eğitime alınacak mı?

    Evet, öğretmenler 5 yılda bir zorunlu eğitime alınacak. Bu uygulama, Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin tarafından açıklanmıştır.

    Aday öğretmen yetiştirme programı ne zaman başladı?

    Aday öğretmen yetiştirme programı, Türkiye'de ilk kez Şubat 2016 tarihinde başlatılmıştır. Bu program, 18/10/2024 tarihli ve 32696 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan 10/10/2024 tarihli ve 7528 sayılı Öğretmenlik Mesleği Kanununun geçici 2. maddesi ile yeniden düzenlenmiştir. 2025 yılı itibarıyla, aday öğretmenler için hazırlanan adaylık eğitim programları 12/05/2025 tarihi itibarıyla Öğretmen Bilişim Ağı (ÖBA) üzerinden açılmaktadır.

    Yeni öğretmen atama sistemi nasıl olacak?

    2025 yılı öğretmen atama sisteminde yapılan bazı değişiklikler: KPSS şartı kaldırıldı. Mülakat uygulaması sona erdi. Eğitim süresi ve içeriği. Atama esas başarı puanı. Eğitim merkezlerinin kurulması.

    MEB öğretmen yetiştirme nasıl yapılır?

    MEB'de öğretmen yetiştirme ve geliştirme hizmetleri şu şekilde yapılır: Hizmet İçi Eğitim Faaliyetleri: Öğretmenlerin ve okul/kurum yöneticilerinin mesleki gelişimlerine yönelik yıllık faaliyet planları hazırlanır ve uygulanır. Standart Eğitim Programları: Bakanlıkça onaylanan standart eğitim programları kullanılır, ihtiyaç halinde yeni program taslakları hazırlanır. İş Birliği: Kamu kurum ve kuruluşları, üniversiteler ve sivil toplum kuruluşlarıyla iş birliği yapılır. Mesleki Gelişim Projeleri: Ulusal ve uluslararası gelişmeler takip edilir, mahalli araştırma ve projeler yapılır. Kariyer Basamakları: Öğretmenlerin kariyer basamaklarına ilişkin iş ve işlemler yürütülür. Aday Öğretmen Yetiştirme: Aday öğretmenlerin yetiştirme süreci, performans değerlendirmesi ve sınavlara ilişkin iş ve işlemler yürütülür. 24 Kasım Öğretmenler Günü: 24 Kasım Öğretmenler Günü ile ilgili iş ve işlemler yürütülür. Bilimsel, Sosyal ve Kültürel Faaliyetler: Öğretmen ve okul/kurum yöneticilerinin ulusal, uluslararası düzeydeki faaliyetlerine yönelik iş ve işlemler yürütülür.

    Geçmişten günümüze öğretmen yetiştirme nasıl olmuştur?

    Geçmişten günümüze öğretmen yetiştirme süreci, Türkiye'de çeşitli dönemlerde önemli değişiklikler göstermiştir: 1. Cumhuriyet Öncesi Dönem: Öğretmen yetiştirme, "Öğretmen Okulları" ve "Yüksek Öğretmen Okulu" gibi kurumlarla başlamıştır. 2. Cumhuriyet Dönemi (1923-1946): Bu dönemde öğretmen yetiştirme alanında büyük başarılar elde edilmiş, ortaokullara öğretmen yetiştirmek üzere "Gazi Eğitim Enstitüsü" kurulmuştur. 3. 1946 Sonrası: 1953 yılına kadar sayıları 21'i bulan Köy Enstitüleri, lise seviyesindeki 3 yıllık Öğretmen Okulları ile birlikte ilkokulların öğretmen ihtiyacını karşılayan en önemli iki kurum olmuştur. 4. 1997 ve Sonrası: Öğretmen yetiştirme, eğitim fakültelerine verilmiş ve bu fakültelerde ilköğretime öğretmen yetiştiren bölüm ve programlar öne çıkarılmıştır. Ayrıca, belirli dönemlerde öğretmen ihtiyacını karşılamak için hızlandırılmış programlar, yedek subay öğretmenlik gibi farklı uygulamalar da hayata geçirilmiştir.

    Öğretmen yetiştirme ve geliştirme genel müdürlüğü ne iş yapar?

    Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğü, Milli Eğitim Bakanlığı bünyesinde aşağıdaki görevleri yerine getirir: 1. Öğretmen Nitelikleri ve Yeterlikleri: Öğretmenlerin niteliklerinin ve yeterliklerinin belirlenmesi ve geliştirilmesi için politikalar oluşturur. 2. Meslek Öncesi ve Meslek İçi Eğitim: Bakanlık öğretmenleri ve talepleri halinde özel öğretim kurumları eğitim personeline yönelik meslek öncesi ve meslek içi eğitim verir veya verdirir. 3. İnceleme ve Araştırmalar: Öğretmenlere yönelik eğitime ilişkin konularda inceleme ve araştırmalar yapar. 4. İşbirlikleri: Kamu kurum ve kuruluşları, üniversiteler ve sivil toplum kuruluşları ile işbirliği yaparak ortak çalışma, araştırma ve eğitim programları düzenler. 5. Diğer Görevler: Bakan tarafından verilen benzeri görevleri yerine getirir.

    2000 yılında öğretmen yetiştirme nasıldı?

    2000 yılında Türkiye'de öğretmen yetiştirme, YÖK/Dünya Bankası Hizmet Öncesi Öğretmen Yetiştirme Projesi kapsamında yeniden yapılandırılmıştır. Bu proje ile eğitim fakültelerinde şu düzenlemeler yapılmıştır: Öğretmen ihtiyacının karşılanması: Ülkenin kısa ve uzun vadeli öğretmen ihtiyacı dikkate alınarak fakültelerin bu ihtiyacı karşılaması hedeflenmiştir. Bölüm yapılanmasının düzenlenmesi: Eğitim sistemindeki okul yapılanmasına paralel bölüm ve programlar oluşturulmuştur. Uygulama programlarının başlatılması: Öğretmen adaylarının okulu daha yakından tanımaları için "okul deneyimi" programı uygulamaya konmuştur. Yüksek lisans düzeyinde eğitim: İlköğretim ve ortaöğretim öğretmenlerinin farklı düzeylerde yetiştirilmesi kararlaştırılmıştır. Ayrıca, 2000'li yıllardan itibaren öğretmenlerin istihdamı; kadrolu, sözleşmeli ve geçici vekil öğretmen olarak, Kamu Personeli Seçme Sınavı (KPSS) sonuçlarına göre yapılmaktadır.