• Buradasın

    Geçmişten günümüze öğretmen yetiştirme nasıl olmuştur?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Geçmişten günümüze öğretmen yetiştirme süreci, Türkiye'de çeşitli dönemlerde önemli değişiklikler göstermiştir:
    1. Cumhuriyet Öncesi Dönem: Öğretmen yetiştirme, "Öğretmen Okulları" ve "Yüksek Öğretmen Okulu" gibi kurumlarla başlamıştır 1.
    2. Cumhuriyet Dönemi (1923-1946): Bu dönemde öğretmen yetiştirme alanında büyük başarılar elde edilmiş, ortaokullara öğretmen yetiştirmek üzere "Gazi Eğitim Enstitüsü" kurulmuştur 12. Köye öğretmen yetiştirme amacıyla "Köy Öğretmen Okulları" ve "Köy Eğitmen Kursları" açılmıştır 12.
    3. 1946 Sonrası: 1953 yılına kadar sayıları 21'i bulan Köy Enstitüleri, lise seviyesindeki 3 yıllık Öğretmen Okulları ile birlikte ilkokulların öğretmen ihtiyacını karşılayan en önemli iki kurum olmuştur 2. 1982 yılında öğretmen yetiştiren kurumlar, üniversite bünyesine alınmıştır 13.
    4. 1997 ve Sonrası: Öğretmen yetiştirme, eğitim fakültelerine verilmiş ve bu fakültelerde ilköğretime öğretmen yetiştiren bölüm ve programlar öne çıkarılmıştır 13. 2018 yılında öğretmen yetiştirme lisans programları güncellenmiştir 1.
    Ayrıca, belirli dönemlerde öğretmen ihtiyacını karşılamak için hızlandırılmış programlar, yedek subay öğretmenlik gibi farklı uygulamalar da hayata geçirilmiştir 45.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    MEB öğretmen yetiştirme nasıl yapılır?

    MEB'de öğretmen yetiştirme ve geliştirme hizmetleri şu şekilde yapılır: Hizmet İçi Eğitim Faaliyetleri: Öğretmenlerin ve okul/kurum yöneticilerinin mesleki gelişimlerine yönelik yıllık faaliyet planları hazırlanır ve uygulanır. Standart Eğitim Programları: Bakanlıkça onaylanan standart eğitim programları kullanılır, ihtiyaç halinde yeni program taslakları hazırlanır. İş Birliği: Kamu kurum ve kuruluşları, üniversiteler ve sivil toplum kuruluşlarıyla iş birliği yapılır. Mesleki Gelişim Projeleri: Ulusal ve uluslararası gelişmeler takip edilir, mahalli araştırma ve projeler yapılır. Kariyer Basamakları: Öğretmenlerin kariyer basamaklarına ilişkin iş ve işlemler yürütülür. Aday Öğretmen Yetiştirme: Aday öğretmenlerin yetiştirme süreci, performans değerlendirmesi ve sınavlara ilişkin iş ve işlemler yürütülür. 24 Kasım Öğretmenler Günü: 24 Kasım Öğretmenler Günü ile ilgili iş ve işlemler yürütülür. Bilimsel, Sosyal ve Kültürel Faaliyetler: Öğretmen ve okul/kurum yöneticilerinin ulusal, uluslararası düzeydeki faaliyetlerine yönelik iş ve işlemler yürütülür.

    Öğretmenlik mesleği kaça ayrılır?

    Öğretmenlik mesleği, üç kariyer basamağına ayrılır: 1. Öğretmen. 2. Uzman Öğretmen. 3. Başöğretmen. Öğretmenlik mesleği, aday öğretmenlik döneminden sonra bu basamaklara ayrılır. Uzman öğretmen unvanı için, öğretmenlikte en az on yıl hizmet etmek, uzman öğretmenlik eğitim programını tamamlamak ve yazılı sınavdan 70 puan almak gereklidir. Başöğretmen unvanı için, uzman öğretmenlikte en az on yıl hizmet etmek, başöğretmenlik eğitim programını tamamlamak ve yazılı sınavdan 70 puan almak gereklidir.

    Öğretmen yetiştirme tarihi kaça ayrılır?

    Türkiye'de öğretmen yetiştirme tarihi, üç ana döneme ayrılır: 1. Cumhuriyet Öncesi Dönem. 2. Erken Cumhuriyet Dönemi. 3. Güncel Dönem. Güncel dönem, kendi içinde şu alt başlıklara ayrılabilir: 1994-1998 yılları arasında Yüksek Öğretim Kurulu (YÖK) ve Dünya Bankası işbirliğiyle gerçekleştirilen yenilikler; 1982 yılından itibaren öğretmen yetiştirme görevinin üniversitelere verilmesi.

    Türkiye'de öğretmen yetiştirme hangi dönemde başlamıştır?

    Türkiye'de öğretmen yetiştirme, 16 Mart 1848 tarihinde Darülmuallimin adıyla İstanbul'da kurulan öğretmen okulu ile Cumhuriyet öncesi dönemde başlamıştır. Öğretmen yetiştirme konusu, cumhuriyetin başlangıç yıllarından beri hükümetler tarafından eğitim sisteminin en öncelikli konularından biri olarak algılanmıştır.

    2000 yılında öğretmen yetiştirme nasıldı?

    2000 yılında Türkiye'de öğretmen yetiştirme, YÖK/Dünya Bankası Hizmet Öncesi Öğretmen Yetiştirme Projesi kapsamında yeniden yapılandırılmıştır. Bu proje ile eğitim fakültelerinde şu düzenlemeler yapılmıştır: Öğretmen ihtiyacının karşılanması: Ülkenin kısa ve uzun vadeli öğretmen ihtiyacı dikkate alınarak fakültelerin bu ihtiyacı karşılaması hedeflenmiştir. Bölüm yapılanmasının düzenlenmesi: Eğitim sistemindeki okul yapılanmasına paralel bölüm ve programlar oluşturulmuştur. Uygulama programlarının başlatılması: Öğretmen adaylarının okulu daha yakından tanımaları için "okul deneyimi" programı uygulamaya konmuştur. Yüksek lisans düzeyinde eğitim: İlköğretim ve ortaöğretim öğretmenlerinin farklı düzeylerde yetiştirilmesi kararlaştırılmıştır. Ayrıca, 2000'li yıllardan itibaren öğretmenlerin istihdamı; kadrolu, sözleşmeli ve geçici vekil öğretmen olarak, Kamu Personeli Seçme Sınavı (KPSS) sonuçlarına göre yapılmaktadır.

    Öğretmen eğitimi neden önemlidir?

    Öğretmen eğitimi önemlidir çünkü: Eğitim kalitesini artırır. Güncel teknolojilere ve yöntemlere uyumu sağlar. Öğretmenlerin mesleki gelişimini destekler. Öğrenci çeşitliliğine uygun stratejiler geliştirmeyi mümkün kılar. Toplumun gelişimine katkı sağlar.

    Öğretmen ve öğretmenlik nedir?

    Öğretmen, eğitim kurumlarında önceden belirlenmiş hedefler doğrultusunda öğretim etkinliklerini planlı ve programlı bir biçimde düzenleyerek yürüten uzman eğitmendir. Öğretmenlik, bir bilim dalını, bir sanatı, bir tekniği veya belli bilgileri öğretmeyi kendisine meslek edinmiş kişilerin yaptığı iştir. Öğretmenlerin bazı görevleri şunlardır: Eğitim vereceği grubun düzeyine uygun bir çalışma planı yapmak; Öğrencilerin başarılarını değerlendirmek ve başarıyı artırıcı önlemler almak; Kendi alanı ile ilgili gelişmeleri takip etmek; Öğrencilere alanı ile ilgili bilgi ve beceri kazandırmak. Öğretmenler, milli eğitim bakanlığına bağlı okullarda, özel kolejlerde, Türk Silahlı Kuvvetlerinde, özel dershanelerde çalışabilirler.