• Buradasın

    Özel program ve proje okulları nasıl belirlenir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Özel program ve proje okulları, aşağıdaki kriterlere göre belirlenir:
    1. Fizikî alt yapı, donanım ve insan kaynağı: Uygulanacak projelerin niteliğine uygun olmalıdır 12.
    2. Başarı ortalaması: Merkezi sınavlarda kendi türünde başarı ortalamasına göre il genelinde ilk beş dereceye sahip olmalıdır 13.
    3. Gelişim planı: Dezavantajları veya başka nedenlerle beklenen gelişimi sergileyemeyen okullar arasından, kapsamlı bir gelişim planı hayata geçirmek üzere seçilmiş olmalıdır 2.
    4. Protokoller: Kamu kurum/kuruluşları, organize sanayi bölgesi, serbest ticaret bölgesi, sivil toplum kuruluşları ile protokol yapmış olmalıdır 12.
    5. Akreditasyon: Bakanlığın kabul ettiği uluslararası yetkili kurum ve kuruluşlarca akredite edilmiş olmalıdır 12.
    Başvurular, elektronik başvuru formu ile alınır ve il millî eğitim müdürlüğü ile proje belirleme komisyonunun değerlendirmesinin ardından, Bakan onayı ile proje okulu olarak belirlenir 12.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Proje okulları giriş sınavında hangi dersler var?

    Proje okulları giriş sınavlarında genellikle aşağıdaki dersler yer alır: 1. Türkçe. 2. Matematik. 3. Fen Bilimleri. 4. Sosyal Bilgiler. 5. Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi (İmam Hatip Ortaokulu için). Ayrıca, bazı sınavlarda Genel Yetenek ve İngilizce dersleri de bulunabilir.

    Proje tabanlı eğitim nedir?

    Proje tabanlı eğitim, öğrencilerin belirli bir problemi çözmek veya bir projeyi tamamlamak için uzun vadeli, disiplinler arası ve öğrenci merkezli çalışmalar yapmalarını gerektiren bir eğitim modelidir. Temel prensipleri: - Gerçek dünya problemleri: Konular, gerçek yaşamdan alınmış olmalıdır. - Öğrenci merkezli yaklaşım: Öğrenciler kendi araştırmalarını yapar, kararlarını verir ve süreçlerini yönetir. - İş birlikçi çalışma: Grup çalışmaları ve ortak projelerle iş birliği teşvik edilir. - Sorgulamaya dayalı öğrenme: Öğrenciler süreç boyunca araştırma yaparak, farklı bakış açıları geliştirir. - Sonuç odaklılık: Ürün veya proje sonunda somut bir çıktı ortaya çıkar. Faydaları: - Daha kalıcı öğrenme. - Eleştirel düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi. - Özgüven ve bağımsızlık kazanımı. - İletişim ve takım çalışması becerilerinin gelişimi.

    Proje okulları ne zaman başladı?

    Proje okulları uygulaması, Mart 2014 tarihinde Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından başlatıldı.

    Proje yönetmeliği nedir?

    Proje yönetmeliği, bir projenin planlanmasını, yürütülmesini ve tamamlanmasını yöneten bir dizi kural ve kılavuzdur. Bu yönetmelikler, yasal gerekliliklere, güvenlik standartlarına ve endüstrinin en iyi uygulamalarına uyumu sağlamak için yürürlüğe konur. Bazı proje yönetmeliği türleri: - İmar yönetmeliği: Yapıların kullanım amacı, boyutları, tasarımı ve diğer yapılaşma kurallarını belirler. - Bilimsel araştırma projeleri yönetmeliği: Yükseköğretim kurumlarında yürütülen bilimsel araştırma projelerinin değerlendirilmesi, kabulü, desteklenmesi ve izlenmesi gibi süreçleri düzenler. - Kalkınma ajansları proje ve faaliyet destekleme yönetmeliği: Kalkınma ajansları tarafından sağlanan mali ve teknik desteklerin yönetimi, uygulanması ve denetimine ilişkin usul ve esasları kapsar.

    Proje temelli öğrenme nedir?

    Proje tabanlı öğrenme (PTÖ), öğrencilerin belirli bir problemi çözmek veya bir projeyi tamamlamak için uzun vadeli, disiplinler arası ve öğrenci merkezli çalışmalar yapmalarını gerektiren bir eğitim modelidir. Temel ilkeleri: - Gerçek dünya problemleri: Çözülmesi gereken konular, gerçek yaşamdan alınmış olmalıdır. - Öğrenci merkezli yaklaşım: Öğrenciler kendi araştırmalarını yapar, kararlarını verir ve süreçlerini yönetir. - İş birlikçi çalışma: Grup çalışmaları ve ortak projelerle iş birliği teşvik edilir. - Sorgulamaya dayalı öğrenme: Öğrenciler süreç boyunca araştırma yaparak, farklı bakış açıları geliştirir. - Geri bildirim ve revizyon: Sürekli değerlendirme ve iyileştirme süreci mevcuttur. - Sonuç odaklılık: Ürün veya proje sonunda somut bir çıktı ortaya çıkar. Faydaları: PTÖ, teorik bilgilerin pratik projelerle desteklenmesi sayesinde daha kalıcı öğrenme, eleştirel düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi gibi avantajlar sunar.

    Milli Eğitim Bakanlığı özel program ve proje uygulayan eğitim kurumları yönetmeliği nedir?

    Millî Eğitim Bakanlığı Özel Program ve Proje Uygulayan Eğitim Kurumları Yönetmeliği, yurt içinde ve yurt dışında yerli veya yabancı kurum ve kuruluşlarla işbirliği anlaşmaları çerçevesinde kurulan ve ulusal veya uluslararası proje yürüten okul ve kurumların proje okulu olarak belirlenmesi ve bu okullara yapılacak öğretmen atamaları ile yönetici görevlendirmelerine ilişkin usul ve esasları düzenler. Yönetmeliğin bazı önemli maddeleri: Proje Okulu Belirleme: Proje okulu olmak isteyen okullar, elektronik başvuru formu ile başvurur ve uygun bulunanlar Bakan onayı ile proje okulu olarak belirlenir. Öğretmen ve Yönetici Atamaları: Atamalar, İnsan Kaynakları Genel Müdürlüğü'nün teklifi ve Bakan onayı ile dört yıllığına yapılır. Sınıf Mevcutları: Proje okullarında sınıf mevcutları en fazla otuz kişidir. Görev Süresi: Aynı unvanla aynı eğitim kurumunda sekiz yıldan fazla süreyle öğretmen veya yönetici olarak görev yapılamaz.

    Proje okulları neye göre seçiliyor?

    Proje okulları, belirli kriterleri karşılayan okullar arasından seçilmektedir. Bu kriterler şunlardır: 1. Akademik Başarı: Okulun öğrencilerinin önceki başarı performansı, ulusal sınav sonuçları ve öğrenci başarı oranları dikkate alınır. 2. İnovatif Eğitim Uygulamaları: Okulun yenilikçi eğitim yöntemleri ve projeleri geliştirmesi önemlidir. 3. Öğretmen Kalitesi: Görev yapan öğretmenlerin yeterlilikleri, deneyimleri ve mesleki gelişimlerine katkıda bulunan eğitimler önemlidir. 4. Altyapı ve Kaynaklar: Okulun fiziki altyapısı, teknolojik donanımı ve eğitim kaynakları yeterli olmalıdır. 5. Toplumsal Katılım ve İşbirliği: Okulun, yerel topluluklar, aileler ve diğer eğitim kurumlarıyla işbirliği içinde çalışması önemlidir. 6. Sürdürülebilir Projeler: Gerçekleştirilen projelerin sürdürülebilirliği, uzun vadeli etkilerini değerlendirmek adına kritik bir kriterdir. Seçim süreci, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından oluşturulan bir komisyon tarafından yürütülmektedir.