• Buradasın

    Maarif modeli bilgilendirme toplantısına kimler katılacak?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Maarif modeli bilgilendirme toplantılarına katılacak kişiler arasında şunlar yer alır:
    • Öğretmenler ve yöneticiler 12. İl millî eğitim müdürlüklerinin AR-GE birimlerinde görevli öğretmenler ve yöneticiler bu toplantılara katılır 1.
    • Özel öğretim kurumu temsilcileri 2. 26 Ağustos 2024 tarihinde TOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi'nde düzenlenen özel öğretim kurumlarını bilgilendirme toplantısına, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından 15 branş bazında bilgilendirme yapılacak öğretmenler ve kurum yöneticileri katılmıştır 23.
    Ayrıca, veli bilgilendirme toplantılarına velilerin de katılması beklenir 4.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    1. sınıf maarif modeli bilgilendirme toplantısı ne zaman?

    2025 yılı için 1. sınıf maarif modeli bilgilendirme toplantısına dair bir bilgi bulunamamıştır. Ancak, 2024 yılında Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nin tanıtımı için yapılan bazı toplantılar şunlardır: 4 Kasım 2024 tarihinde, Strateji Geliştirme Başkanlığı ile Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı iş birliğinde, il millî eğitim müdürlüklerinin AR-GE birimlerinde görevli öğretmenler ve yöneticiler için çevrim içi bir seminer düzenlenmiştir. 3 Haziran 2024 tarihinde, eğitici eğitimleri başlamıştır. 2-6 Eylül 2024 tarihleri arasında, öğretmenlere yönelik mesleki çalışma döneminde eğitimler gerçekleştirilmiştir. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli, 2024-2025 eğitim öğretim yılından itibaren okul öncesi, ilkokul 1. sınıf, ortaokul 5. sınıf, ortaöğretim hazırlık ve 9. sınıflarda kademeli olarak uygulanmaya başlanmıştır.

    Maarif Modeli'nde hangi konular değişti?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nde değişen bazı konular: Öğrenci Profili: Model, ahlaklı, erdemli, milleti ve insanlık için faydalı olanı yapmayı ideal edinen nesiller yetiştirmeyi hedefler. Beceriler: Kavramsal beceriler, alan becerileri, sosyal-duygusal öğrenme becerileri ve okuryazarlık becerileri tanımlanmıştır. Eğitim Yaklaşımı: Bütüncül eğitim yaklaşımı benimsenmiş, insanın zihinsel, sosyal, duygusal, fiziksel ve ahlaki gelişimi hedeflenmiştir. Ölçme ve Değerlendirme: Performansa dayalı değerlendirme modeli getirilmiştir. Ders İçerikleri: Türkçe: Okuma, yazma ve dil bilgisi becerileri geliştirilmiştir. Fen Bilimleri: Deneysel öğrenme ve bilimsel düşünme becerileri teşvik edilmiştir. Sosyal Bilgiler: Sosyal sorumluluk bilinci geliştirilmiştir. Matematik: Analitik düşünme ve problem çözme becerileri ön planda tutulmuştur. Yabancı Dil: Konuşma, dil bilgisi, okuma becerileri ve kültürel farkındalık üzerinde durulmuştur.

    Maarif Modelinde değerler eğitimi nasıl olacak?

    Maarif Modelinde değerler eğitimi, süreç temelli bir yapıyla ele alınır ve öğrencilerin bireysel potansiyellerini geliştirmeyi hedefler. Bazı özellikler: Çatı değerler: Adalet, sorumluluk ve saygı gibi değerler, diğer değerlerin temelini oluşturur. Bütüncül yaklaşım: Değerler, programın diğer ögeleriyle entegre edilir; ünite veya tema ile uyumlu şekilde işlenir. Hiyerarşik olmayan yapı: Değerler, dikey bir hiyerarşiye göre değil, öğrencilerin gelişim özelliklerine uygun olarak birikimli bir şekilde desteklenir. Gerçek hayata uyum: Değerler, öğrencilerin günlük hayatta karşılaştıkları sorunlara ahlaki ve estetik bir bakış açısıyla yaklaşmalarını sağlayacak şekilde işlenir. Çeşitli alanlar: Değerler, insan, aile ve toplum, çevre gibi farklı alanlarda sınıflandırılır. Maarif Modeli, çocuklara adalet, dürüstlük, yardımlaşma, sorumluluk, çevre bilinci gibi evrensel değerler kazandırmayı amaçlar.

    Maarif Modelini kim hazırladı?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından hazırlanmıştır. Modelin hazırlanmasında büyük bir ekip görev almıştır: Akademisyenler. Öğretmenler. Diğer paydaşlar.

    Maarif Modelinde öğretmen nasıl değerlendirilir?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nde öğretmenin değerlendirilmesi, mesleki gelişim, öğretim süreçlerindeki değişim ve sınıf içi uygulamalara etkisi gibi unsurlar üzerinden yapılır. Öğretmenin mesleki gelişimi: Öğretmenlerin, geleneksel bilgi aktarıcı rolünden çıkarak rehberlik eden, yönlendiren ve öğrenci merkezli öğretimi destekleyen bir konuma geçmesi beklenir. Öğretim süreçlerindeki değişim: Öğretmenlerin, öğrencilere bilgi aktaran rolünden çıkıp onlara rehberlik eden bir danışman konumuna geçmesi gerektiği vurgulanır. Sınıf içi uygulamalara etkisi: Öğretmenlerin, derslerde etkinlik temelli bir yaklaşım benimsemesi ve süreç odaklı ölçme-değerlendirme yapması beklenir. Öğretmenler, modelin belirsizliklerinden dolayı kendi deneyimlerine dayalı çözümler üretmeye çalışmaktadır.

    Maarif Modeli hangi müfredat?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli, 2024-2025 eğitim öğretim yılından itibaren 1, 5 ve 9. sınıflarda uygulanmaya başlanan yeni müfredat modelidir. Bu model, öğrenci profili, beceriler çerçevesi, erdem-değer-eylem modeli, sistem okuryazarlığı ve alana ait bilgi kümeleri gibi bileşenlerden oluşan bütüncül bir yapıya sahiptir.

    Maarif modeli aile katılımı nedir?

    Maarif Modeli'nde aile katılımı, öğrencilerin gelişim sürecine ailelerin aktif olarak dahil edilmesi anlamına gelir. Aile katılımının bazı amaçları: Öğrencinin akademik, sosyal ve duygusal gelişimini desteklemek. Ailelerin, çocuğun öğrenme sürecine aktif katılımını sağlamak. Ev-okul iş birliğini güçlendirmek. Eğitime yönelik ortak tutum ve değerler geliştirmek. Aile katılımında kullanılan bazı yöntemler: Bilgilendirme toplantıları ve seminerler. Ev ödevlerine aile katılımı. Gözlem ve katılım günleri (açık sınıf uygulamaları). Ev ziyaretleri. Ortak ürün hazırlama (aile-öğrenci etkinliği). Aile panoları/aile katılım köşesi. Ortak değer eğitimi çalışmaları.