• Buradasın

    Maarif-i Umumiye Nizamnamesi nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Maarif-i Umumiye Nizamnamesi, Osmanlı Devleti'nde 1869 yılında Maarif Nazırı Saffet Paşa tarafından hazırlanan ve Osmanlı eğitim sisteminde kapsamlı düzenlemeler getiren bir yasadır 125.
    Nizamnamenin bazı amaçları:
    • İlköğretimin zorunlu hale getirilmesi 35.
    • Okulların sınıflandırılması 35.
    • Öğretmenlerin mesleki formasyonuna önem verilmesi 23.
    • Müslüman, gayrimüslim ve ecnebi okulların ortak bir yasal çatı altında birleştirilmesi 235.
    • Eğitimin finansmanının sağlanması 45.
    Nizamname, 1880 yılına kadar tam olarak uygulanamamıştır 23.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Maarif Nezareti Celilesi ne demek?

    Maarif Nezareti Celilesi ifadesi, Osmanlı Eğitim Bakanlığı anlamına gelir.

    Nizamname nedir?

    Nizamname, Arapça kökenli bir kelime olup "tüzük" anlamına gelir. Ayrıca, devlet veya başka bir yüksek otoritenin, herhangi bir alanda etkinliğini belirli ayrıcalıklar bağışlayarak düzenlediği hukuki bir vesika olarak da tanımlanır. Nizamnamelerin bazı türleri şunlardır: koloni nizamnameleri; kongre nizamnameleri; belediye nizamnameleri; proje nizamnameleri; kraliyet nizamnameleri.

    Nizamnameler kaça ayrılır?

    Nizamnameler, başlıca beş türe ayrılır: 1. Koloni Nizamnameleri: Koloni başlatmak için kraliyet izni veren belgeler. 2. Kongre Nizamnameleri: Kongre veya meclislerin işleyişini düzenleyen belgeler. 3. Belediye Nizamnameleri: Belediyelerin yönetimini ve düzenlemelerini içeren belgeler. 4. Proje Nizamnameleri: Belirli projelerin uygulanması için hazırlanan belgeler. 5. Kraliyet Nizamnameleri: Kraliyetin otoritesini ve imtiyazlarını belirleyen belgeler.

    Maarif Teşkilatına Dair Kanun hangi ilkeye dayanır?

    Maarif Teşkilatına Dair Kanun, karma eğitim ilkesine dayanır. Bu kanun ile ayrıca şu ilkeler benimsenmiştir: Devletin izni olmadan okul açılamaması; Okullarda hangi derslerin ne şekilde okutulacağının belirlenmesi; İlköğretimin ücretsiz ve zorunlu olması; Yabancı okullarda Türkçe, Tarih, Coğrafya ve Felsefe derslerinin Türk öğretmenler tarafından okutulması.

    Osmanlı'da ilk nizamname hangi padişah döneminde çıkarılmıştır?

    Osmanlı'da ilk nizamname, II. Mahmut döneminde çıkarılmıştır. 1836 yılında, Divan-ı Hümayun'daki "Sadaret Kethüdalığı" Umûr-ı Mülkiye Nezâreti'ne, "Reisü'l-küttâb"lık ise Umûr-ı Hâriciye Nezâreti'ne dönüştürülmüştür. 1839 yılında ise, "imâr-ı mülke bakmak ve, zirâat ve ticâret ve zanâat hakkında mevadd-ı nâfı’a’nın icrâsına mercî olmak üzere" Ticaret Nezâreti kurulmuştur. 16 Kasım 1913 tarihinde çıkarılan Hanedân-ı Saltanat Nizamnâmesi ise, Osmanlı hanedan üyelerinin sosyal hayatını, yaşayışını ve aile hukukuyla ilgili bazı meselelerini düzenleyen ilk nizamname olarak kabul edilir.

    1869 Maarif Nizamnamesi ile hangi okullar açıldı?

    1869 Maarif-i Umumiye Nizamnamesi ile aşağıdaki okullar açılmıştır: 1. Dârülmuallimîn: Erkek öğretmenler için öğretmen okulu. 2. Dârülmuallimat: Kız öğretmenler için öğretmen okulu. 3. İdadîler: Lise düzeyinde sivil ortaokullar. 4. Sultanîler: Ortaöğretimin en üst basamağı olan okullar. 5. Yedi Kule Kız Sanayi Mektebi: Kız meslek lisesi.

    Maarifi Umumiye Nezareti ne yaptı?

    Maârif-i Umûmiye Nezâreti (Maarif-i Umumiye Bakanlığı), Osmanlı Devleti'nde eğitim işlerini düzenlemek ve denetlemek amacıyla 1857 yılında kurulmuştur. Bazı faaliyetleri: Eğitim kurumlarının tek çatı altında toplanması: Eğitimde çok başlılığı ortadan kaldırarak tüm eğitim kuruluşlarını tek bir merkezden yönetmiştir. İdadi Mektepleri'nin kurulması: 1869 yılında hazırlanan Maarif-i Umûmiye Nizamnâmesi ile Rüştiye Mektepleri'nden sonra eğitim verecek İdadi Mektepleri kurulmuştur. Öğretmenliğin meslek haline getirilmesi: Öğretmenliğin bir meslek olarak görülüp, bu amaçla bir meslek okulunda yetiştirilmesi kararı alınmıştır. Yeni okulların açılması: Kız Sanayi Mektebi, Dârülmuallimât ve Mekteb-i Sultanî bünyesinde bir Hukuk Mektebi gibi yeni okullar açılmıştır. Eğitim politikalarının belirlenmesi: Öğretim yöntem ve teknikleri geliştirilmiş, okul programları hazırlanmıştır.