• Buradasın

    1869 Maarif Nizamnamesi ile hangi okullar açıldı?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    1869 Maarif-i Umumiye Nizamnamesi ile aşağıdaki okullar açılmıştır:
    1. Dârülmuallimîn: Erkek öğretmenler için öğretmen okulu 14.
    2. Dârülmuallimat: Kız öğretmenler için öğretmen okulu 14.
    3. İdadîler: Lise düzeyinde sivil ortaokullar 23.
    4. Sultanîler: Ortaöğretimin en üst basamağı olan okullar 3.
    5. Yedi Kule Kız Sanayi Mektebi: Kız meslek lisesi 12.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Nizamname nedir?

    Nizamname kelimesi, tüzük anlamına gelir.

    Osmanlı döneminde kaç çeşit okul vardı?

    Osmanlı döneminde dört ana çeşit okul bulunmaktaydı: 1. Sıbyan Mektepleri: İlköğretim seviyesindeki okullardı ve okuma yazma, temel dini bilgiler ile basit hesaplama işlemleri öğretilirdi. 2. Medreseler: İslam Devletleri'nin en önemli eğitim merkezi olup, ilmiye sınıfının yetiştirildiği yerlerdi. 3. Enderun Mektebi: Saray içinde yer alan ve devlet kademelerine asker, bürokrasi, merkez ve taşra teşkilatları için eleman yetiştiren okuldu. 4. Loncalar: Mesleki eğitimin verildiği ve çıraklık, kalfalık, ustalık hiyerarşisine göre hareket eden meslek örgütleriydi.

    Maarif ne demek?

    Maarif kelimesi, bilgi ve kültür ile öğretim ve eğitim sistemi anlamlarına gelir.

    Maarif-i Umumiye Nizamnamesi nedir?

    Maarif-i Umûmiye Nizamnâmesi, Osmanlı Devleti'nde 1869 yılında çıkarılan ve genel eğitim düzenini belirleyen bir yasadır. Bu nizamnâme ile: Zorunlu öğretim sistemi getirilmiş; Okul türleri ve kademeleri yeniden düzenlenmiş; Öğretmenlerin meslekî itibarları ve terfi şekilleri belirlenmiş; Merkezî eğitim örgütü iki daireli (ilmî ve idârî) bir meclis haline getirilmiş; Vilayetlerde eğitim daireleri kurulmuş; Sınav sistemleri ve diplomalar ile ilgili hükümler konulmuş. Ayrıca, nizamnâme ile ilk kez yeni bir eğitim programı hazırlanmış ve idadilerin (lise) öğrenim süresi beş yıl olarak kabul edilmiştir.

    Maarif-İ Umumiyye Nizamnamesi'nin hazırlanmasında hangi ilkeler etkili olmuştur?

    Maarif-i Umumiyye Nizamnamesi'nin hazırlanmasında etkili olan ilkeler şunlardır: 1. Merkezileşme ve Hukuki Metin: Nizamname, eğitimde atılan adımların hem merkezileşmesini hem de hukuki bir metne dönüşmesini sağlamıştır. 2. İlköğretimin Önemi: İlköğretime devam zorunluluğu getirilerek, bu alanın önemi vurgulanmıştır. 3. Okulların Entegrasyonu: Osmanlı İmparatorluğu'ndaki değişik nitelikteki okulların yasal olarak tek bir çatı altında birbirine entegre edilmesi hedeflenmiştir. 4. Öğretmen Yetiştirme: Öğretmen yetiştirme sorunu ele alınmış, öğretmen okullarının açılması ve öğretmenlerin niteliklerinin artırılması amaçlanmıştır. 5. Karma Eğitim: Farklı cemaatlerin çocuklarının bir arada eğitim görmesi, yani karma eğitim zorunlu hale getirilmiştir. 6. Finansman: Eğitimin finanse edilmesi için bir vergi sistemi öngörülmüştür.

    Türkiye maarif tarihi ne anlatıyor?

    Türkiye Maarif Tarihi, Türk eğitim ve kültür tarihine dair kapsamlı bir eserdir. Bu eserde anlatılan konular arasında: Osmanlı Beyliği'nin kuruluşundan III. Selim dönemine kadar olan eğitim ve öğretim faaliyetleri; III. Selim'den II. Mahmud döneminin sonuna kadar ilk askerî mektepler ve sivil mekteplerde gerçekleştirilen eğitim girişimleri; Tanzimat'tan I. Meşrutiyet'in ilanına kadar çeşitli alanlardaki okullaşma; II. Meşrutiyet'ten Cumhuriyet'in kuruluşuna kadar olan dönemde okullaşma ve eğitim girişimleri; Cumhuriyet dönemi okullaşma ve eğitim faaliyetleri yer almaktadır. Ayrıca, eserde yabancı okullar ve azınlık mektepleri de incelenmektedir.