Buradasın
İller arası yer değiştirme başvurusu nasıl yapılır?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
İller arası yer değiştirme başvurusu yapmak için aşağıdaki adımlar izlenmelidir:
- Başvuru Şartları: Başvuru yapacak kişilerin adaylığının kaldırılmış olması ve 31 Aralık 2025 itibarıyla en az üç yıllık çalışma süresini tamamlamış olması gerekmektedir 2.
- Başvuru Şekli: Başvurular, "mebbis.meb.gov.tr" veya "personel.meb.gov.tr" adreslerinde yer alan Elektronik Başvuru Formu doldurularak yapılır 24.
- Tercih Sayısı: Öğretmenler, en fazla 40 eğitim kurumu tercih edebilir ve ayrıca bir il tercih etme hakkı verilir 2.
- Bilgi Kontrolü: Başvuru yapmadan önce MEBBİS e-Personel Modülünden kimlik, öğrenim, Bakanlık atama alanı, hizmet süresi gibi bilgilerin kontrolü yapılmalıdır 2.
- Başvuru Onayı: Eğitim kurumu, ilçe ve il millî eğitim müdürlüklerinin yöneticileri başvuruların onaylanmasından veya reddedilmesinden sorumludur 2.
Örnek Başvurular:
- Sağlık Bakanlığı Çalışanları: 2025 Haziran dönemi isteğe bağlı iller arası yer değiştirme kurası için başvurular, 26 Haziran - 2 Temmuz 2025 tarihleri arasında EKİP (entegre kurumsal işlem platformu) üzerinden yapılır 5.
- Öğretmenlerin Mazerete Bağlı Başvuruları: 2025 yaz tatili döneminde mazerete bağlı iller arası yer değiştirme işlemleri için başvurular, 7-9 Ağustos 2025 tarihleri arasında alınır 3.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: