• Buradasın

    Haftalık kazanım listesi nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Haftalık kazanım listesi, genellikle eğitim ve öğretim faaliyetlerinde kullanılan, öğrencilerin belirli bir hafta içinde edinmeleri beklenen bilgi, beceri ve tutumları içeren bir listedir 23.
    Bu tür listeler, genellikle aşağıdaki alanlarda kazanımları kapsar:
    • Bilişsel alan: Öğrencilerin düşünme ve anlama becerilerini geliştiren kazanımlar 34.
    • Sosyal-duygusal gelişim: Öğrencilerin kendilerini ve başkalarını tanıma, yaratıcı yollarla kendini ifade etme gibi kazanımları 34.
    • Özbakım becerileri: Öğrencilerin kişisel temizlik, sağlıklı beslenme ve güvenlik gibi konularda kazanımları 34.
    Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü tarafından yayımlanan haftalık kazanım kavrama testleri de bu kapsamda değerlendirilebilir 1.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:
  • Konuyla ilgili materyaller

    Kazanım ve göstergeler kaç tane?
    Bilişsel gelişim kazanım ve göstergeleri toplamda 22 tanedir.
    Kazanım ve göstergeler kaç tane?
    8 sınıfta kaç haftalık kazanım var?
    8. sınıfta 35 haftalık kazanım vardır.
    8 sınıfta kaç haftalık kazanım var?
    Haftalık kazanım denemesi ne işe yarar?
    Haftalık kazanım denemeleri çeşitli amaçlarla kullanılır: 1. Kazanımların Değerlendirilmesi: Her haftanın kazanımlarını ayrı ayrı değerlendirerek öğrencilerin hangi konularda başarılı olduklarını ve hangi konularda eksikleri olduğunu belirlemeye yardımcı olur. 2. İlerleme Takibi: Öğrencilerin akademik ilerlemelerini düzenli olarak takip etmeyi sağlar. 3. Sınav Hazırlığı: Sınavlara hazırlık sürecinde, öğrencilerin eksikliklerini gidermelerine ve daha yüksek düşünme yeteneklerini geliştirmelerine katkıda bulunur. 4. Müfredat Uyumu: Milli Eğitim Bakanlığı müfredatı ile tam uyum sağlayarak derslerdeki kazanımları ölçer.
    Haftalık kazanım denemesi ne işe yarar?
    3. sınıf 23. hafta kazanımları nelerdir?
    3. sınıf 23. hafta kazanımları aşağıdaki derslerde şu şekildedir: 1. Türkçe: Metni okuma ve anlama, zıt anlamlı kelimeler, özdeyişler, deyimler, görsel yorumlama, ismin halleri, noktalama işaretleri. 2. Matematik: Zaman ölçüleri arasındaki ilişki, olayların oluş sürelerini karşılaştırma, zaman ölçme problemleri, payı paydasından küçük kesirler elde etme. 3. Fen Bilimleri: Şiddetli seslerin zararı, sesin işitmedeki rolü, şiddetli seslerin zararları. 4. Hayat Bilgisi: Güvenlik tedbirleri, günlük yaşamda güvenliği tehdit eden durumlarla başa çıkma yöntemleri.
    3. sınıf 23. hafta kazanımları nelerdir?
    18. hafta kazanımları nelerdir?
    18. hafta kazanımları farklı derslerde şu şekilde olabilir: 1. Bilişim Teknolojileri: - Karar yapıları içeren algoritmalar geliştirmek. - Döngü yapısı içeren algoritmalar oluşturmak. - Farklı yapılar için oluşturduğu algoritmaların sonucunu yordayarak hatalarını ayıklamak. 2. 4. Sınıf Dersleri: - Türkçe: Okuma-anlama, deyim ve atasözlerini bilmek. - Matematik: Basit, bileşik ve tam sayılı kesirleri modellerle göstermek. - Fen Bilimleri: Maddenin hâllerine ait temel özellikleri karşılaştırmak.
    18. hafta kazanımları nelerdir?
    Kazanım nedir?
    Kazanım kelimesi iki farklı anlamda kullanılabilir: 1. Kazanma işi. 2. Bir iş yerinde çalışanlara sağlanan hukuksal, sosyal ve mali her türlü hak, avantaj.
    Kazanım nedir?
    Kazanım listesi nasıl hazırlanır?
    Kazanım listesi hazırlamak için aşağıdaki adımları izlemek gerekmektedir: 1. Amaç ve hedefleri belirlemek: Dersin veya programın genel amacını ve öğrencinin ders sonunda neleri bilmesi, anlaması veya yapabilmesi gerektiğini tanımlamak. 2. Öğrenme kazanımlarını yazmak: Bloom'un sınıflamasına göre, düşünme düzeylerini aşamalı olarak ele alarak, öğrencilerin daha üst düzey düşünme yeteneklerine yönlendirilmesini sağlamak. 3. Kazanımların ölçülebilir olmasını sağlamak: Her bir kazanımın, öğrencinin öğrenmesinin test edilebileceği şekilde yazılmasına dikkat etmek. 4. Kazanımlar ile öğretim ve değerlendirme arasında ilişki kurmak: Öğretim süreçlerinin ve değerlendirme yöntemlerinin kazanımlarla uyumlu olmasını sağlamak. 5. Basit ve kesin terimlerle ifade etmek: Kazanımların, öğrenciler, öğretmenler, işverenler ve sınavı hazırlayan merkezler tarafından kolayca anlaşılabilecek şekilde yazılması önerilir. Ek olarak, kazanım listesinin fazla uzun olmamasına ve genellikle bir ders veya modül için 8'den fazla kazanım belirlenmemesine özen gösterilmelidir.
    Kazanım listesi nasıl hazırlanır?