• Buradasın

    Eylül ayı okul öncesi hangi kazanım ve göstergeler?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Eylül ayında okul öncesi eğitim programında aşağıdaki kazanım ve göstergeler öne çıkmaktadır:
    Bilişsel Gelişim:
    • Kazanım 1: Nesne/durum/olaya dikkatini verir 14.
    • Kazanım 3: Algıladıklarını hatırlar 14.
    • Kazanım 4: Nesneleri sayar 14.
    • Kazanım 5: Nesne ya da varlıkları gözlemler 14.
    Dil Gelişimi:
    • Kazanım 2: Sesini uygun kullanır 15.
    • Kazanım 5: Dili iletişim amacıyla kullanır 15.
    Sosyal ve Duygusal Gelişim:
    • Kazanım 1: Kendisine ait özellikleri tanıtır 14.
    • Kazanım 3: Kendini yaratıcı yollarla ifade eder 14.
    • Kazanım 4: Bir olay ya da durumla ilgili olarak başkalarının duygularını açıklar 14.
    Motor Gelişim:
    • Kazanım 1: Yer değiştirme hareketleri yapar 24.
    • Kazanım 3: Nesne kontrolü gerektiren hareketleri yapar 2.
    • Kazanım 4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar 2.
    Öz Bakım Becerileri:
    • Kazanım 4: Yeterli ve dengeli beslenir 15.
    • Kazanım 6: Günlük yaşam becerileri için gerekli araç ve gereçleri kullanır 15.

    Konuyla ilgili materyaller

    MEB okul öncesi kazanım ve göstergeler değişti mi?

    Evet, MEB okul öncesi kazanım ve göstergeler değişmiştir. 2024 yılında güncellenen okul öncesi eğitim programında, kazanım ve göstergeler şu şekillerde değiştirilmiştir: Bilişsel gelişim. Dil gelişimi. Fiziksel gelişim ve sağlık. Sosyal duygusal gelişim. Ayrıca, gelişim gözlem formu yerine gelişim ve öğrenme izleme formu, gelişim dosyası yerine ise çocuk gelişim ve öğrenme dosyası kullanılmaya başlanmıştır.

    Okul öncesi kazanım ve göstergeler kaç tane?

    Okul öncesi kazanım ve göstergeler 5 ana kola ayrılır: 1. Motor Gelişim: Koşma, zıplama, tutma, topa vurma gibi kaba ve ince motor becerilerin gelişimi. 2. Bilişsel Gelişim: Düşünce süreçleri, hafıza kapasitesi ve problem çözme becerilerinin gelişimi. 3. Dil Gelişimi: Sesleri tanıma, kelimeleri ve sembolleri öğrenme, dili düzgün kullanma becerilerinin gelişimi. 4. Sosyal ve Duygusal Gelişim: Duyguları anlama, ifade etme, diğer insanlarla anlamlı ilişkiler geliştirme becerilerinin gelişimi. 5. Öz Bakım Gelişimi: Beslenme, giyinme, temizlik ve bakım becerilerinin gelişimi.

    Haftalık kazanım listesi nedir?

    Haftalık kazanım listesi, bireylerin belirli bir süre içinde, örneğin haftalık olarak elde ettikleri kazanımları ifade eder. Haftalık kazanım listeleri, farklı bağlamlarda kullanılabilir: Eğitim: Okullarda, öğrencilerin belirli bir haftada öğrenmesi gereken bilgi, beceri ve yetkinlikleri içeren listeler. Ölçme ve değerlendirme: Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü tarafından yayımlanan, 8. sınıf öğrencilerine yönelik kazanım esaslı test listeleri. Kişisel gelişim: Hedeflere ulaşma süreçlerini analiz etmek, kazanımları ölçmek ve geliştirmek, ilerlemeyi takip etmek için oluşturulan listeler.

    Okul Öncesi Kazanımlar kaça ayrılır?

    Okul öncesi kazanımlar, genellikle gelişim alanlarına göre ayrılır. Bu alanlar şunlardır: 1. Bilişsel Gelişim: Nesne/durum/olaya dikkat verme, tahmin yapma, algıladıklarını hatırlama, sayma, gözlem yapma gibi kazanımları içerir. 2. Sosyal-Duygusal Gelişim: Kendine ait özellikleri tanıtma, ailesiyle ilgili özellikleri tanıtma, kendini yaratıcı yollarla ifade etme, farklılıklara saygı gösterme gibi kazanımları içerir. 3. Motor Gelişim: Yer değiştirme hareketleri yapma, denge kurma, çeşitli nesneleri kullanarak basit toplama ve çıkarma işlemleri yapma gibi kazanımları içerir. 4. Dil Gelişimi: Söz dizimi kurallarına göre cümle kurma, konuşurken dilbilgisi yapılarını kullanma, sesini uygun kullanma gibi kazanımları içerir. Bu alanlar, çocukların gelişim düzeylerine göre planlanmış eğitim süreçlerinde desteklenir.

    36-48 ay kazanım ve göstergeler nelerdir?

    36-48 ay arasındaki çocuklar için bazı kazanım ve göstergeler şunlardır: Bilişsel gelişim: Zıt kavramları ayırt eder. 1’den 10’a kadar sayar. Üç küple köprü yapar. Renkleri tanır ve eşleştirir. Modele bakarak iki nesneden oluşan örüntüyü devam ettirir. Dil gelişimi: 3-4 sözcüklü cümleler kurar. Neden, nasıl, kim gibi sorular sorar. Geçmiş zaman ifadelerini kullanır. Konuşmalarında sıfat kullanır. Art arda verilen üç yönergeyi yerine getirir. Sosyal-duygusal gelişim: Grup oyunlarına katılır. Sırasını bekler. Duygularını ifade eder. Başkalarının duygusal ifadelerini fark eder. Yetişkin denetiminde kurallara uyar. Kaba motor gelişim: Çift ayakla yerinde sıçrar. Tek ayak üzerinde sıçrar. Durduğu noktadan çift ayak öne doğru atlar. Topu iki eliyle hedefe atar. Durduğu yerde ayakla sabit topa vurur. İnce motor gelişim: Sıvıları kaptan kaba boşaltır. Yumuşak malzemeleri kullanarak şekiller oluşturur. Baskı ve yapıştırma işlerini yapar. Daire şeklini çizer. Sekiz küple kule yapar.

    Okul öncesi kazanım ve göstergelere nereden bakılır?

    Okul öncesi kazanım ve göstergelere aşağıdaki kaynaklardan ulaşılabilir: acevokuloncesi.org. tymm.meb.gov.tr. okuloncesitr.net.

    Okul öncesi hangi etkinlikler yapılır?

    Okul öncesi dönemde yapılabilecek bazı etkinlikler: Sanat Etkinlikleri: Resim Çalışmaları: Duygu temalı resimler, doğa kolajları. Heykel ve Kil Çalışmaları: Oyun hamuru veya kil ile hayal edilen karakterlerin veya hayvan figürlerinin yapılması. Parmak Boyama: Parmak boyası ile kağıt üzerine desenler çizilmesi. Kolaj Çalışmaları: Renkli kağıtlar, dergi sayfaları, yapıştırıcı ve makas kullanarak kompozisyon oluşturulması. Patates Baskısı: Sebze baskıları ile kağıt veya kumaşa desen basılması. Oyun Etkinlikleri: Minderini Koru: Müzik eşliğinde minderlerin etrafında dönme ve müzik durduğunda belirlenen bir mindere oturma. İpe Boncuk Dizme: Çeşitli renk ve boylarda boncukları ipe dizerek kolye yapılması. Türkçe Dil Etkinlikleri: Hikaye Canlandırması: Masallar ve hikayeler üzerinden drama etkinlikleri. Matematik Etkinlikleri: Ellerimde Sayılar: Kuşların yoğun olduğu bir alana serpme işlemi ve ardından sayı sayma. Fen ve Doğa Çalışmaları: Doğa Kolajı: Geri dönüştürülebilir malzemeler kullanarak doğa temalı kolajlar hazırlanması. Bu etkinlikler, çocukların el becerilerini, bilişsel yeteneklerini, sosyal iletişimlerini ve duygusal gelişimlerini destekler.