• Buradasın

    Engelli öğretmen atama başvurusu ne zaman?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    2025 yılı engelli öğretmen atama başvurusu 24 Şubat - 10 Mart 2025 tarihleri arasında yapılacaktır 24.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Engelli öğretmen il dışı tayin isteyebilir mi?

    Evet, engelli öğretmenler il dışı tayin isteyebilirler. Bunun için, Milli Eğitim Bakanlığı İnsan Kaynakları Genel Müdürlüğü'nün belirlediği şartları taşımak gerekmektedir: 1. Eğitim öğretim sınıfı dışında bir hizmet sınıfında görev yapmak. 2. %40 ve üzeri engelli raporuna sahip olmak. 3. Eşi, çocuğu veya bakmakla yükümlü olduğu diğer aile fertleri nedeniyle tayin isteyecekse, sunacağı raporda ağır engelli ibaresinin bulunması veya tam teşekküllü hastane raporu yanında tedavisinin mümkün olacağını bildirir ek bir rapor sunması. 4. Adaylığının kaldırılmış olması. Bu şartları sağlayan engelli öğretmenler, bir defaya mahsus olmak üzere istedikleri il veya ilçeye atanabilirler.

    MEB engelli öğretmen alımı nasıl başvurulur?

    MEB engelli öğretmen alımı başvurusu için aşağıdaki adımlar izlenmelidir: 1. Başvuru Tarihleri: Başvurular, 24 Şubat - 10 Mart 2025 tarihleri arasında yapılacaktır. 2. Başvuru Yöntemi: Başvurular, e-Devlet üzerinden gerçekleştirilecektir. 3. Gerekli Belgeler: Başvuru sırasında aşağıdaki belgelerin yüklenmesi gerekmektedir: - Engelli sağlık kurulu raporu; - Mezuniyet belgesi veya diploma; - Varsa denklik belgesi; - Pedagojik formasyon sertifikası; - Varsa ortaöğretim alan öğretmenliği tezsiz yüksek lisans programı mezuniyet belgesi. 4. Başvuru Aşamaları: Başvurular iki aşamadan oluşmaktadır: - Ön Başvuru: 24 Şubat - 10 Mart tarihleri arasında yapılacaktır. - Tercih Başvurusu: 16 Nisan - 28 Nisan 2025 tarihleri arasında yapılacaktır. Başvuru sonuçları, 30 Nisan 2025 tarihinde açıklanacak ve atanan öğretmenler 1 Eylül 2025 itibarıyla göreve başlayacaktır.

    Bakan Tekin'den müjde: Engelli öğretmen atamaları yapılacak mı?

    Evet, Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, engelli öğretmen atamalarının yapılacağını duyurdu. 1381 engelli öğretmenin ataması, Engelli Kamu Personeli Seçme Sınavı (EKPSS-Lisans) sonuçlarına göre gerçekleştirildi. Atanan öğretmenler, 1 Eylül 2025 itibarıyla göreve başlayacaklar.

    Engelli personel alımı hangi aylarda yapılır?

    Engelli personel alımı, her yıl Ocak ayında belirlenen takvim doğrultusunda yapılır.

    750 engelli öğretmen ataması hangi bölümler?

    2021 yılında yapılan 750 engelli öğretmen ataması branş dağılımında en yüksek kontenjanlar Türk Dili ve Edebiyatı, Tarih ve Felsefe branşlarına ayrılmıştır. Atama yapılacak diğer branşlar ve kontenjanları, ülke genelindeki öğretmen ihtiyacı ve illerin boş norm sayıları göz önünde bulundurularak Milli Eğitim Bakanlığı tarafından belirlenmiştir. Branş dağılımı ve kontenjanlar, her atama döneminde değişiklik gösterebilir. Güncel bilgiler için Milli Eğitim Bakanlığı'nın resmi duyurularını takip etmek gerekmektedir.

    Engelli öğretmenler kaç yılda bir tayin isteyebilir?

    Engelli öğretmenler, adaylık süreleri tamamlandıktan sonra ve kısıtlayıcı hükümlere tabi olmaksızın istedikleri zaman tayin isteyebilirler.

    Görme engelli öğretmenler nasıl atanır?

    Görme engelli öğretmenlerin atanması, Engelli Kamu Personeli Seçme Sınavı (EKPSS) sonuçlarına göre gerçekleştirilir. Atama süreci şu aşamalardan oluşur: 1. Başvuru: Adaylar, 24 Şubat - 10 Mart 2025 tarihleri arasında atamaya esas belgeleriyle elektronik ortamda başvuruda bulunurlar. 2. Tercih: Ön başvurusu onaylanan adaylar, 16 Nisan - 28 Nisan 2025 tarihleri arasında tercih yaparlar. 3. Atama: Atamalar, 30 Nisan 2025 tarihinde yapılır. 4. Göreve Başlama: Ataması gerçekleşen öğretmenler, 1 Eylül 2025 itibarıyla görevlerine başlarlar. Adayların, öğretmenlik yapmaya uygun lisans programından mezun olmaları ve engellilik durumlarını gösteren sağlık raporuna sahip olmaları gerekmektedir.