• Buradasın

    Eğitsel tanılama için hangi formlar kullanılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Eğitsel tanılama için kullanılan bazı formlar şunlardır:
    1. Eğitsel Değerlendirme İsteği Formu: Bu form, okulun bulunduğu bölgedeki Rehberlik ve Araştırma Merkezi'ne (RAM) başvuru yaparken kullanılır 24.
    2. Bireysel Gelişim Raporu: Kaynaştırma eğitimine tabi tutulan öğrencilerin bireysel gelişimlerinin takibinde, Özel Eğitim Değerlendirme Kurulu'nca yeniden inceleme talep edildiğinde doldurulur 4.
    3. Performans Belirleme Formu: Bireyin eğitsel tanılaması sırasında, engel türüne göre doldurularak değerlendirme yapılır 2.
    Ayrıca, BEP (Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı) formu da eğitsel tanılama sürecinde önemli bir yere sahiptir ve öğrencinin ilgi ve ihtiyaçlarına göre hazırlanır 1.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:
  • Konuyla ilgili materyaller

    Eğitimde ölçme ve değerlendirme örnek sorular nelerdir?

    Eğitimde ölçme ve değerlendirme için örnek sorular şunlardır: 1. Doğrudan Ölçme Örnekleri: - "Bir masanın uzunluğunu cetvel ile ölçmek". - "Öğrencilerin cinsiyetlerini kız-erkek sembolleri ile eşleştirmek". 2. Dolaylı Ölçme Örnekleri: - "Havanın sıcaklığını termometre ile ölçmek". - "Öğrencinin matematik dersindeki başarısını ölçmek" (matematik başarısı doğrudan gözlemlenemez, sorularla ölçülür). 3. Değerlendirme Örnekleri: - "Bitirme sınavları", "uzmanlık sınavları", "sertifika sınavları" gibi düzey belirleme ve değer biçme amaçlı sorular. - "Quizler", "ünite testleri", "tarama testleri" gibi biçimlendirme ve yetiştirme amaçlı sorular.

    Eğitsel değerlendirmenin yeniden incelenmesi için ne yapılır?

    Eğitsel değerlendirmenin yeniden incelenmesi için aşağıdaki adımlar izlenir: 1. Özel Eğitim Değerlendirme Kurulu Raporu alınır. 2. Altı aylık süre geçmeden yeniden inceleme yapılamaz. 3. İl/ilçe özel eğitim hizmetleri kurulunun yeniden incelenme yönündeki kararları da yeniden değerlendirme için yeterlidir. 4. Yeniden inceleme talebi, velinin veya okulun/kurumun isteği üzerine yapılır.

    Özel eğitimde tanılama ve değerlendirme ne zaman yapılır?

    Özel eğitimde tanılama ve değerlendirme süreçleri şu durumlarda yapılır: 1. İlk Başvuru: Özel eğitim gereksinimi olan bireylerin tespiti için ilk başvuru, okul yönetimi, veli veya 18 yaşından büyük bireyin kendisi tarafından yapılır. 2. Eğitsel Değerlendirme: Bireylerin eğitsel değerlendirmesi, okul kayıtlı öğrenciler için okulun bulunduğu bölgedeki Rehberlik ve Araştırma Merkezi (RAM) tarafından, kayıtlı olmayanlar için ise ikamet adresi veya bakım ve barınma hizmetinin alındığı yerdeki RAM tarafından yapılır. 3. Kademeler Arası Geçiş: Eğitimin her tür ve kademesindeki geçişlerde, yani okulöncesi, ilkokul, ortaokul veya lise kademeleri arasında geçişlerde tekrarlanır. 4. Gerektiğinde Tekrar: Bireylerin eğitim performansı ve eğitim ihtiyaçlarına göre veli veya okulun yazılı talebi üzerine tekrarlanır.

    E-okul eğitsel değerlendirme formu ne zaman doldurulur?

    E-okul eğitsel değerlendirme formu, aşağıdaki durumlarda doldurulur: 1. İlk kez RAM'a gönderilen öğrenciler için. 2. Kademe değişikliği olan öğrenciler için. 3. Eğitsel değerlendirmesinin yeniden yapılması istenen öğrenciler için. Ayrıca, sınıf tekrarı durumunda da yeniden inceleme formu doldurulur.

    Özel eğitimde hangi testler kullanılır?

    Özel eğitimde kullanılan bazı testler şunlardır: 1. AGTE Gelişim Testi: 0-6 yaş arasındaki çocukların gelişimini ay ay değerlendirmek için kullanılır. 2. Benton Dikkat Testi: Görsel belleği ölçmek için 8 yaş üstü çocuklarda uygulanır. 3. Bender-Gestalt Testi: 5-10 yaş arasındaki çocukların görsel motor algılamasını ölçmeyi amaçlar. 4. Denver II Gelişim Testi: 0-6 yaş arası çocuklarda gelişimsel sorunları tespit etmek için kullanılır. 5. Frostig Görsel Algı Testi: Çocukların görsel algılarını ve okula hazır olup olmadıklarını değerlendirir. 6. WISC-R Zeka Testi: 6-16 yaş arasındaki çocukların bilişsel yeteneklerini ölçer. 7. Erken Okuryazarlık Testi (EROT): Okul öncesi dönemde okuma becerilerini değerlendirmek için kullanılır. 8. PEP-R: Otizm spektrum bozukluğu olan 0-12 yaş arası çocukları gelişimsel ve davranışsal alanda değerlendirir.

    Eğitimde değerlendirme nasıl yapılır?

    Eğitimde değerlendirme, öğrencilerin başarılarını ve öğrenme süreçlerini çeşitli yöntemlerle analiz etme sürecidir. Bazı değerlendirme yöntemleri şunlardır: 1. Geleneksel Sınavlar: Kalem-kağıt üzerinde yapılan sınavlar, bilgi düzeyini ölçer. 2. Proje Tabanlı Değerlendirme: Öğrencilerin gerçek dünya problemleri üzerinde çalışarak yaratıcı çözümler üretmelerini teşvik eder. 3. Performans Görevleri: Öğrencilerin sunum yapma, proje geliştirme veya deney gerçekleştirme gibi görevleri tamamlamasıyla değerlendirme yapılır. 4. Portfolyo Değerlendirme: Öğrencilerin dönem boyunca yaptıkları çalışmaları bir araya getirerek ilerlemelerini ve yeteneklerini değerlendirme. 5. Kavram Haritaları: Öğrencilerin kavramları hiyerarşik bir yapı içinde göstererek anlamalarına ve ilişkilendirmelerine yardımcı olur. 6. Gözlem: Öğrencilerin sınıf içi davranışlarını ve katılımlarını gözlemleyerek değerlendirme. 7. Anketler ve Soru Formları: Öğrenci görüşleri ve geri bildirimleri toplanarak ders materyali ve öğretmen performansı değerlendirilir. Bu yöntemler, öğrencilerin farklı öğrenme stillerini ve ihtiyaçlarını dikkate alarak daha kapsamlı ve adil bir değerlendirme sağlar.

    E-okul eğitsel tanılama formu ne zaman doldurulur?

    Eğitsel tanılama formu, özel eğitime ihtiyacı olduğu düşünülen öğrenciler için veya özel eğitim öğrencisinin kademe değişikliğinde RAM'a (Rehberlik ve Araştırma Merkezi) yapılan müracaatlarda doldurulur.