• Buradasın

    Eğitsel değerlendirme formu kaç tane?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Eğitsel değerlendirme için kullanılan formların sayısı, farklı kaynaklara göre değişiklik göstermektedir.
    • taskopru.meb.gov.tr sitesinde, eğitsel değerlendirme sürecinde kullanılan tek formun "Eğitsel Değerlendirme İsteği Formu" olduğu belirtilmektedir 2.
    • cocukgelisimi.yalova.edu.tr sitesinde ise, "Eğitsel Değerlendirme Formu" adında farklı bir formun varlığından bahsedilmektedir 3.
    • denizliram.meb.k12.tr sitesinde, "Eğitsel Değerlendirme İlk İnceleme Formu" ve "Eğitsel Değerlendirme Yeniden İnceleme Formu" olmak üzere iki farklı formun kullanıldığı ifade edilmektedir 4.
    Bu nedenle, eğitsel değerlendirme için kullanılan form sayısı en az 2, en fazla 3 olarak değerlendirilebilir.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Eğitsel değerlendirme isteği formu nasıl doldurulur?

    Eğitsel Değerlendirme İsteği Formu şu şekilde doldurulur: 1. Genel Bilgiler: - Öğrencinin adı, soyadı, doğum tarihi/yeri, sınıfı/şubesi, T.C. kimlik numarası, okulu, devam durumu ve e-posta adresi yazılır. - Velinin adı, soyadı ve iletişim bilgileri eklenir. 2. Eğitsel Değerlendirme İsteği Nedeni: - Öğrencinin tıbbi tanısının olup olmadığı, yerleştirme kararı alınıp alınmadığı veya bu karara itiraz durumu belirtilir. 3. Yetersizlik Alanı: - Bilişsel beceriler, özel öğrenme güçlüğü, görme yetersizliği gibi öğrencinin ihtiyaç duyduğu alan işaretlenir. 4. Kazanımlara/Becerilere Yönelik Değerlendirme: - Her bir madde için öğrencide o kazanım veya beceri varsa (evet), ara sıra varsa (bazen), hiç yoksa (hayır) veya gözlenemediyse (gözlem yapılamadı) sütununa (X) işareti konur. 5. Diğer Açıklamalar: - Öğretmen, gerekli gördüğü ek bilgileri bu bölümde belirtir. Form, okul idaresi tarafından Döküman Yönetim Sistemi (DYS) üzerinden veya kapalı zarf içinde RAM'a gönderilir.

    Eğitsel değerlendirmenin ilk adımı nedir?

    Eğitsel değerlendirmenin ilk adımı, "ilk belirleme" sürecidir. Bu aşamada, engelli veya risk durumunda olduğundan şüphe edilen çocukları belirlemek için genel eğitim okullarında/sınıflarında tarama yapılır.

    Eğitsel değerlendirmenin aşamaları nelerdir?

    Eğitsel değerlendirme süreci, şu aşamalardan oluşur: 1. İlk Belirleme: Akademik ve sosyal yönden akranlarından farklı, çeşitli uyarlamalara ve desteğe gereksinim duyan öğrencilerin belirlenmesi. 2. Gönderme Öncesi Süreç: Öğrencinin genel eğitim sınıfında eğitim görmesi için sınıf öğretmeninin eğitim yöntemlerinde, materyallerinde ve fiziksel çevrede uyarlamalar yapması. 3. Gönderme: Öğrencinin ayrıntılı değerlendirme için Rehberlik Araştırma Merkezlerine (RAM) gönderilmesi. 4. Ayrıntılı Değerlendirme: Formal değerlendirme araçları kullanılarak öğrencinin özel eğitim hizmetlerine uygun olup olmadığına karar verilmesi. 5. Özel Eğitim Hizmetleri İçin Uygunluğuna Karar Verme: Öğrencinin özel eğitim desteği alıp almayacağına karar verilmesi. 6. Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) Hazırlama: Öğrencinin ailesi ve uzmanlarla birlikte BEP'in hazırlanması. 7. Değerlendirme ve İzleme: BEP'in uygulanmasının izlenmesi ve değerlendirilmesi.

    Eğitimde değerlendirme nasıl yapılır?

    Eğitimde değerlendirme yapmak için aşağıdaki yöntemler kullanılabilir: Net hedefler belirlemek. Geri bildirim ve veri toplamak. Verileri analiz etmek. Gözlemler yapmak. Performans değerlendirmeleri yapmak. Portfolyo değerlendirmesi yapmak. Anketler ve soru formları kullanmak. Kendi kendini değerlendirme yaptırmak. Eğitimde değerlendirme yöntemleri, öğrenme hedeflerine ve dersin türüne bağlı olarak değişebilir.

    Eğitimde ölçme ve değerlendirme nedir?

    Eğitimde ölçme ve değerlendirme, öğrencilerin bilgi ve beceri düzeylerini ölçmek, öğrenme eksikliklerini belirlemek ve eğitim sürecinin etkinliğini anlamak için yapılan bir süreçtir. Ölçme, bireylerin veya nesnelerin belirli özelliklere sahip olup olmadığının, sahipse sahip oluş derecesinin belirlenerek sonuçların sembol veya sayılarla ifade edilmesidir. Değerlendirme ise ölçme sonuçlarının bir ölçütle karşılaştırılıp, ölçülen nitelik hakkında bir karara varma sürecidir. Eğitimde değerlendirmeler üç ana amaçla yapılır: 1. Tanıma ve yerleştirmeye yönelik değerlendirme: Eğitim sürecinin başında öğrenciyi tanımak ve uygun eğitim programına yerleştirmek için yapılır. 2. Biçimlendirme ve yetiştirmeye yönelik değerlendirme: Eğitim süreci devam ederken öğrencinin eksiklerini ve hatalarını belirleyerek bunları düzeltmek için yapılır. 3. Düzey belirlemeye yönelik değerlendirme: Eğitim sürecinin sonunda öğrencinin seviyesini belirlemek için yapılır.

    Eğitim değerlendirme yöntemleri nelerdir?

    Eğitimde kullanılan bazı değerlendirme yöntemleri şunlardır: Sınavlar ve testler. Performans değerlendirmeleri. Portfolyo değerlendirmesi. Gözlem. Anketler ve soru formları. Kendi kendini değerlendirme. Nesne değerlendirmesi. Dönem projesi ve araştırma raporları.

    Eğitimde değerlendirme türleri nelerdir?

    Eğitimde kullanılan bazı değerlendirme türleri: Ölçüte göre değerlendirme: Mutlak değerlendirme. Bağıl değerlendirme. Amaca göre değerlendirme: Tanıma ve yerleştirmeye dönük (diagnostik) değerlendirme. Biçimlendirme ve yetiştirmeye dönük (formatif) değerlendirme. Düzey belirleme ve değer biçmeye dönük (summatif) değerlendirme. Ayrıca, portfolyoya dayalı durum belirleme, performansa dayalı durum belirleme gibi alternatif değerlendirme yöntemleri de bulunmaktadır.