• Buradasın

    Bütünleştirme eğitimi kimlere uygulanır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Bütünleştirme eğitimi, özel gereksinimi ve/veya engeli olan çocuklar ile sosyal, kültürel, eğitimsel ve yaşamsal aktivitelerde dezavantajlı durumda olan tüm çocuklara uygulanır 14.
    Bu kapsama giren bireyler arasında:
    • İşitme, görme ve zihinsel engelliler gibi tanı almış olanlar 1;
    • İhmal ve istismar riski taşıyanlar 1;
    • Eğitim fırsatlarına erişimde dezavantajlı bölgelerde yaşayanlar 1;
    • Düşük sosyo-ekonomik düzeydeki çocuklar 1;
    • Suça itilmiş veya suç işleme riski altındaki bireyler 1;
    • Sokakta yaşayan çocuklar ve çocuk işçiler 1 yer alır.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin eğitimi hangi iki şekilde yapılır?

    Özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin eğitimi iki şekilde yapılır: 1. Kaynaştırma-Bütünleştirme Yoluyla Eğitim: Bu yöntemde, özel eğitime ihtiyacı olan bireyler, akranlarıyla birlikte tam zamanlı veya özel eğitim sınıflarında yarı zamanlı olarak eğitim alırlar. 2. Destek Eğitim Hizmetleri: Özel Eğitim Değerlendirme Kurulu kararı ile destek eğitim programlarından yararlanması uygun görülen bireylere, birebir veya grup halinde destek eğitim hizmeti verilir.

    Bütünleştirmenin temel ilkeleri nelerdir?

    Bütünleştirmenin temel ilkeleri şunlardır: 1. Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP): Her öğrencinin öğrenme ihtiyaçlarına göre özelleştirilmiş eğitim programı geliştirilmesi. 2. Erişilebilirlik: Eğitim materyallerinin, fiziksel alanların ve öğretim yöntemlerinin tüm öğrenciler için erişilebilir hale getirilmesi. 3. Farklılaştırılmış Öğretim: Öğretmenlerin, öğrencilerin farklı öğrenme stillerine ve hızlarına uygun öğretim yöntemlerini çeşitlendirmesi. 4. Destekleyici Hizmetler: Öğrencilerin ihtiyaç duydukları ek destek hizmetlerinin (psikolojik danışmanlık, özel eğitim hizmetleri vb.) sağlanması. 5. Aile Katılımı: Ailelerin eğitim süreçlerine aktif katılımının teşvik edilmesi. 6. İşbirlikçi Öğrenme: Öğrencilerin grup çalışmalarında bir araya gelerek işbirliği içinde öğrenmelerini sağlamak. 7. Değerlendirme ve Geri Bildirim: Öğrencilerin gelişimlerinin düzenli olarak değerlendirilmesi ve geri bildirimler sunulması. 8. Sosyal ve Duygusal Öğrenme: Öğrencilerin sosyal becerilerini ve duygusal zekalarını geliştirecek faaliyetlerin eğitim programlarına entegre edilmesi.

    Kaynaştırma ve bütünleştirme arasındaki fark nedir?

    Kaynaştırma ve bütünleştirme kavramları, özel eğitimde benzer amaçlar taşısalar da farklı uygulamalara sahiptir. Temel farklar şunlardır: 1. Uyum ve Uyarlama: Kaynaştırmada, özel gereksinimli öğrencinin okul müfredatına uyum sağlaması beklenir ve standart öğretim yöntemleri kullanılır. 2. Sınıf Ortamı: Kaynaştırmada özel gereksinimli öğrenci, akranlarıyla aynı sınıftadır ancak zaman zaman kaynak oda veya destek eğitim odasına alınabilir. 3. Etiketleme: Kaynaştırmada, özel gereksinimli öğrenciler "kaynaştırma öğrencisi" olarak tekrar etiketlenmeye maruz kalabilirler.