• Buradasın

    Bütünleştirme eğitimi kimlere uygulanır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Bütünleştirme eğitimi, özel gereksinimi veya engeli olsun ya da olmasın, eğitim, sosyal ve kültürel yaşam, aktivite ve fırsatlara erişimde güçlük yaşayan tüm çocukları kapsar 14.
    Bu kapsama giren bireyler arasında:
    • Belirli bir gereksinime veya engele ilişkin tanı almış olanlar (işitme, görme, zihinsel engelliler vb.) 1;
    • Tüm gelişim alanları açısından dezavantajlı gruplar (ihmal ve istismar riski taşıyanlar, düşük sosyo-ekonomik düzeyde olanlar, suça itilmiş veya suç işleme riski altındakiler, sokakta yaşayan çocuklar, çocuk işçiler vb.) 1 yer alır.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Bütünleştirmenin temel ilkeleri nelerdir?

    Bütünleştirmenin temel ilkeleri şunlardır: Öğrenciye yönelik düzenlemeler ayrıştırıcı olmamalıdır. Tüm çocuklar iyi oldukları yönleri ifade etme ve kullanma fırsatı bulmalıdır. Yapılan uyarlamalar tüm öğrencilerin ihtiyacına yönelik olmalı, bireysel farklılıkları dikkate almalıdır. Sistem içi ve sistemler arası işbirliği yapılmalıdır. Güncel teknoloji etkin bir şekilde kullanılmalıdır. Bütünleştirme sadece fiziksel bağlamda düşünülmemeli, bilişsel, sosyal, duyuşsal ve eğitim uygulamaları bakımından da gerçekleştirilmelidir.

    Özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin eğitimi hangi iki şekilde yapılır?

    Özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin eğitimi iki şekilde yapılır: 1. Kaynaştırma-Bütünleştirme Yoluyla Eğitim: Bu yöntemde, özel eğitime ihtiyacı olan bireyler, akranlarıyla birlikte tam zamanlı veya özel eğitim sınıflarında yarı zamanlı olarak eğitim alırlar. 2. Destek Eğitim Hizmetleri: Özel Eğitim Değerlendirme Kurulu kararı ile destek eğitim programlarından yararlanması uygun görülen bireylere, birebir veya grup halinde destek eğitim hizmeti verilir.

    Kaynaştırma ve bütünleştirme arasındaki fark nedir?

    Kaynaştırma ve bütünleştirme arasındaki temel farklar şunlardır: Kaynaştırmada özel gereksinimli öğrencinin okul müfredatına uyum sağlaması beklenir ve öğrenci akranlarıyla aynı sınıftadır ancak zaman zaman kaynak oda veya destek eğitim odası gibi ayrı bir odaya alınarak eğitim verilir. Bütünleştirmede ise okul müfredatı çocuğun bireysel ve eğitsel ihtiyaçları göz önüne alınarak uyarlanabilir ve öğrenci tüm hizmetlerini sınıfta alır; sınıfın asıl üyesidir ve her türlü aktiviteye katılır. Kaynaştırmada öğrenci sınıfın asıl bir üyesi değildir, misafir gibi ara sıra gelir ve gider. Bütünleştirmede ise öğrenci sınıfın asıl üyesidir ve sınıftaki her türlü aktiviteye engel durumu ne olursa olsun katılır. Kaynaştırmada standart bir öğretim yöntemi ve materyallerle özel gereksinimli öğrencinin diğer öğrencilerin ulaştığı eğitim hedeflerine ulaşması beklenir. Bütünleştirmede ise öğrencinin eğitim hedeflerine ulaşması için kullanılan yöntemler ve materyaller çeşitlendirilir.