Bloom Taksonomisinin güncellenmesinin birkaç nedeni vardır: 1. Basitten karmaşığa doğru tek boyutlu sınıflamanın yetersizliği: Orijinal taksonomi, bilişsel süreçleri sadece aşamalı bir şekilde sınıflandırıyordu ve bu, üst düzey hedeflerin gerçekleştirilmesi için alt basamakların tamamlanması gerektiği fikrini katı bir kural olarak sunuyordu. 2. Değerlendirme basamağının sınırlılıkları: Sentez basamağının değerlendirme yapmaktan daha zor olduğu düşüncesi ve değerlendirme düzeyinin sentez düzeyini kapsaması eleştirileri, taksonominin güncellenmesini gerektirdi. 3. Güncel ihtiyaçlara cevap verme: 1956'dan bu yana eğitim psikolojisi, öğretim yöntemleri ve ölçme-değerlendirme alanındaki gelişmeler, taksonominin modern eğitim ihtiyaçlarına uygun hale getirilmesini zorunlu kıldı. 4. Yaratıcılığın vurgulanması: Yenilenmiş taksonomide, yaratma kavramı en üst basamakta yer alarak, üst düzey düşünme süreçlerinin daha çok vurgulanması sağlandı.