Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Bloom Taksonomisi, Benjamin Bloom ve arkadaşları tarafından 1956 yılında geliştirilen, öğrenme hedeflerini hiyerarşik bir yapı içinde düzenleyen bir eğitim modelidir 3.
Bu taksonomi, altı ana basamaktan oluşur:
- Bilgi (Knowledge): Temel bilgilerin hatırlanması ve tanınması 23.
- Kavrama (Comprehension): Bilginin anlaşılması ve yorumlanması 23.
- Uygulama (Application): Öğrenilen bilgilerin yeni durumlarda kullanılması 23.
- Analiz (Analysis): Bilgilerin parçalara ayrılarak ilişkilerin anlaşılması 23.
- Sentez (Synthesis): Farklı bilgilerin bir araya getirilerek yeni bir bütün oluşturulması 23.
- Değerlendirme (Evaluation): Bilginin değerinin ve öneminin ölçülmesi, eleştirel düşünme 23.
Bloom Taksonomisi, eğitimde öğretmenlerin ders planlarını ve değerlendirme süreçlerini daha etkili bir şekilde düzenlemelerine yardımcı olur 3.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: