• Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Bloom Taksonomisi, Benjamin Bloom ve arkadaşları tarafından 1956 yılında geliştirilen, öğrenme hedeflerini hiyerarşik bir yapı içinde düzenleyen bir eğitim modelidir 3.
    Bu taksonomi, altı ana basamaktan oluşur:
    1. Bilgi (Knowledge): Temel bilgilerin hatırlanması ve tanınması 23.
    2. Kavrama (Comprehension): Bilginin anlaşılması ve yorumlanması 23.
    3. Uygulama (Application): Öğrenilen bilgilerin yeni durumlarda kullanılması 23.
    4. Analiz (Analysis): Bilgilerin parçalara ayrılarak ilişkilerin anlaşılması 23.
    5. Sentez (Synthesis): Farklı bilgilerin bir araya getirilerek yeni bir bütün oluşturulması 23.
    6. Değerlendirme (Evaluation): Bilginin değerinin ve öneminin ölçülmesi, eleştirel düşünme 23.
    Bloom Taksonomisi, eğitimde öğretmenlerin ders planlarını ve değerlendirme süreçlerini daha etkili bir şekilde düzenlemelerine yardımcı olur 3.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:
  • Konuyla ilgili materyaller

    Bloom taksonomisi ne zaman çıktı?

    Bloom Taksonomisi, 1956 yılında Benjamin Bloom ve arkadaşları tarafından geliştirilmiştir.

    Bloom taksonomisi çözümlü sorular nelerdir?

    Bloom Taksonomisi'ne göre çözümlü sorular altı ana basamakta toplanabilir: 1. Hatırlama (Remembering): Bilgiyi basitçe hatırlamak veya tanımak. 2. Anlama (Understanding): Bilgiyi yorumlama, anlama ve açıklama becerisini kapsar. 3. Uygulama (Applying): Bilgiyi yeni durumlarda kullanma, problem çözme veya beceriyi doğrudan uygulama yeteneğini içerir. 4. Analiz (Analyzing): Bilgiyi parçalara ayırma, öğeleri ve ilişkileri anlama; karmaşık bilgiyi yapılandırma yeteneğidir. 5. Değerlendirme (Evaluating): Bilginin değerini veya doğruluğunu ölçme, yargılama yapma ve eleştirel düşünme becerisini içerir. 6. Yaratma (Creating): Bilgiye dayanarak yeni bir şeyler oluşturma, tasarlama ve orijinal fikirler üretme sürecidir.

    Bloom taksonomisi yaratma nedir?

    Bloom Taksonomisi'nde "yaratma" (creating), farklı bilgilerin yeni ve özgün bir şekilde birleştirilmesini ifade eden bir basamaktır. Bu aşamada öğrenci, edindiği bilgileri kullanarak bir yapı veya desen oluşturur, bir plan veya operasyon dizisi geliştirir.

    Bloom taksonomisi kelimeleri nelerdir?

    Bloom Taksonomisi'nin altı ana basamağı şunlardır: 1. Bilgi. 2. Kavrama. 3. Uygulama. 4. Analiz. 5. Sentez. 6. Değerlendirme.

    Bloom taksonomisi ve yenilenmiş taksonomi arasındaki fark nedir?

    Bloom Taksonomisi ve yenilenmiş Bloom Taksonomisi arasındaki temel farklar şunlardır: 1. Basamakların Adı: Yenilenmiş taksonomide basamakların adları fiil haline getirilmiştir. - Eski: Bilgi, kavrama, uygulama, analiz, sentez, değerlendirme. - Yeni: Hatırlama, anlama, uygulama, analiz etme, değerlendirme, yaratma. 2. Sentez Basamağının Yeri: Orijinal taksonomide sentez basamağı en üst seviyede yer alırken, yenilenmiş taksonomide yaratma olarak adlandırılmış ve en üste yerleştirilmiştir. 3. Hiyerarşi Esnekliği: Yenilenmiş taksonomi, orijinal taksonomideki katı hiyerarşik yapıyı daha esnek hale getirmiştir.

    Bloom ve Krathwohl taksonomileri arasındaki fark nedir?

    Bloom ve Krathwohl taksonomileri arasındaki temel fark, yenilenmiş versiyon olarak Krathwohl taksonomisinin kabul edilmesidir. Bloom Taksonomisi, 1956 yılında Benjamin Bloom tarafından geliştirilmiş ve altı basamaktan oluşmaktadır: Bilgi, kavrama, uygulama, analiz, sentez ve değerlendirme. Krathwohl Taksonomisi ise, 2001 yılında Lorin Anderson ve David Krathwohl liderliğinde Bloom Taksonomisi'nin güncellenmiş halidir ve bu basamaklar şu şekilde değişmiştir: Hatırlama, anlama, uygulama, analiz etme, değerlendirme ve yaratma.

    Bloom Taksonomisinin güncellenmesi neden yapıldı?

    Bloom Taksonomisinin güncellenmesinin birkaç nedeni vardır: 1. Basitten karmaşığa doğru tek boyutlu sınıflamanın yetersizliği: Orijinal taksonomi, bilişsel süreçleri sadece aşamalı bir şekilde sınıflandırıyordu ve bu, üst düzey hedeflerin gerçekleştirilmesi için alt basamakların tamamlanması gerektiği fikrini katı bir kural olarak sunuyordu. 2. Değerlendirme basamağının sınırlılıkları: Sentez basamağının değerlendirme yapmaktan daha zor olduğu düşüncesi ve değerlendirme düzeyinin sentez düzeyini kapsaması eleştirileri, taksonominin güncellenmesini gerektirdi. 3. Güncel ihtiyaçlara cevap verme: 1956'dan bu yana eğitim psikolojisi, öğretim yöntemleri ve ölçme-değerlendirme alanındaki gelişmeler, taksonominin modern eğitim ihtiyaçlarına uygun hale getirilmesini zorunlu kıldı. 4. Yaratıcılığın vurgulanması: Yenilenmiş taksonomide, yaratma kavramı en üst basamakta yer alarak, üst düzey düşünme süreçlerinin daha çok vurgulanması sağlandı.