• Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Bloom Taksonomisi, eğitimde öğrenme hedeflerinin karmaşıklık ve özgüllük seviyelerine göre sınıflandırılması için kullanılan üç hiyerarşik modelden oluşur 2. Bu üç liste, bilişsel, duyuşsal ve psikomotor alanlardaki öğrenme hedeflerini kapsar 2.
    Bilişsel alan, düşünce, zihinsel etkinlikler, yorum yapma gibi davranışları içerir ve altı basamaktan oluşur 13:
    1. Bilgi 13. Bilgilerin olduğu gibi hatırlandığı basamaktır 1.
    2. Kavrama 13. Bilgilerin yorumlanarak farklı ifade edilebildiği basamaktır 1.
    3. Uygulama 13. Bilgilerin toplandığı, araştırıldığı, uygulandığı, günlük hayata geçirildiği, gerçekleştirildiği basamaktır 1.
    4. Analiz 13. Bir bağlantının kurucu unsurlarına veya parçalarına, fikirlerin göreceli hiyerarşisinin netleştirileceği ve/veya ifade edilen fikirler arasındaki ilişkilerin açık hale getirileceği şekilde parçalanmasına işaret etmektedir 3.
    5. Sentez 13. Bir bütün oluşturacak şekilde elementleri ve parçaları bir araya getirme sürecini içermektedir 3.
    6. Değerlendirme 13. Verilen amaçlar için malzemelerin ve yöntemlerin muhakeme edilmesi sürecini ifade etmektedir 3.
    2001 yılında yapılan revizyonla, sentez basamağı "yaratma" adını almış ve değerlendirme basamağı ile yer değiştirmiştir 34.
    Bloom Taksonomisi, eğitmenlerin öğrencilerin ulaşabileceği akademik seviyeyi belirlemelerine yardımcı olmayı amaçlar 13.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Bloom taksonomisi çözümlü sorular nelerdir?

    Bloom taksonomisi ile ilgili çözümlü sorulara aşağıdaki kaynaklardan ulaşılabilir: researchgate.net. sinavtime.com. Ayrıca, "youtube.com" sitesinde "Soru Çözümü - Program Geliştirme - Program Tasarım Yaklaşımları, Bloom Taksonomisi" başlıklı bir video bulunmaktadır.

    Bloom taksonomisi ve yenilenmiş taksonomi arasındaki fark nedir?

    Bloom Taksonomisi ve yenilenmiş Bloom Taksonomisi arasındaki temel farklar şunlardır: 1. Basamakların Adı: Yenilenmiş taksonomide basamakların adları fiil haline getirilmiştir. - Eski: Bilgi, kavrama, uygulama, analiz, sentez, değerlendirme. - Yeni: Hatırlama, anlama, uygulama, analiz etme, değerlendirme, yaratma. 2. Sentez Basamağının Yeri: Orijinal taksonomide sentez basamağı en üst seviyede yer alırken, yenilenmiş taksonomide yaratma olarak adlandırılmış ve en üste yerleştirilmiştir. 3. Hiyerarşi Esnekliği: Yenilenmiş taksonomi, orijinal taksonomideki katı hiyerarşik yapıyı daha esnek hale getirmiştir.

    Bloom Taksonomisinde kaç anahtar kavram vardır?

    Bloom Taksonomisinde altı anahtar kavram vardır: bilgi, kavrama, uygulama, analiz, sentez ve değerlendirme.

    Bloom ne anlama gelir?

    Bloom kelimesi İngilizce'de çeşitli anlamlara sahiptir: Çiçek, çiçeklenme: Bitki veya ağaçların çiçekleri. Tazelik, gençlik: Hayatın en parlak, zinde ve güzel çağı. Meyve üzerindeki buğu: Bazı meyvelerin üzerini örten beyazımsı toz tabaka. Dökülmüş demir kütük: Ham demir külçesi. Parlaklık: Hayvan tüyünün sağlıklı ve bakımlı görünümü. Ayrıca, "bloom" kelimesi "çiçek açmak", "çiçeklendirmek", "gelişmek" gibi fiil anlamlarına da gelir.

    Bloom taksonomisi kelimeleri nelerdir?

    Bloom Taksonomisi'nin kelimeleri, bilişsel alan için şu şekildedir: Bilgi. Kavrama. Uygulama. Analiz. Sentez. Değerlendirme. Duyuşsal ve psikomotor alanlar için de farklı basamaklar bulunmaktadır.

    Bloom Taksonomisinin güncellenmesi neden yapıldı?

    Bloom Taksonomisi, güncel ihtiyaçlara cevap verebilmek ve eğitimdeki yeni yaklaşımları yansıtabilmek amacıyla 2001 yılında güncellenmiştir. Güncellenme nedenleri: Tek boyutlu yapının yetersizliği. Güncel meselelerin bağdaştırılamaması. Değerlendirme basamağındaki zorluklar. Biliş üstü bilgi eksikliği.

    Bloom bilişsel alan basamakları nelerdir?

    Bloom'un bilişsel alan basamakları şunlardır: 1. Bilgi. 2. Kavrama. 3. Uygulama. 4. Analiz. 5. Sentez. 6. Değerlendirme.