• Buradasın

    Bloom taksonomisi çözümlü sorular nelerdir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Bloom Taksonomisi'ne göre çözümlü sorular altı ana basamakta toplanabilir:
    1. Hatırlama (Remembering): Bilgiyi basitçe hatırlamak veya tanımak 12. Örnek soru: "Fotosentez nedir?" veya "Türkiye'nin başkenti neresidir?" 1.
    2. Anlama (Understanding): Bilgiyi yorumlama, anlama ve açıklama becerisini kapsar 12. Örnek soru: "Öyküde ana fikir nedir?" veya "Bir üçgenin alanı nasıl hesaplanır?" 1.
    3. Uygulama (Applying): Bilgiyi yeni durumlarda kullanma, problem çözme veya beceriyi doğrudan uygulama yeteneğini içerir 12. Örnek soru: "Bir üçgenin alanını nasıl bulursunuz?" veya "Denklemi çözmek için hangi adımları izlersiniz?" 1.
    4. Analiz (Analyzing): Bilgiyi parçalara ayırma, öğeleri ve ilişkileri anlama; karmaşık bilgiyi yapılandırma yeteneğidir 12. Örnek soru: "Yazarın ana argümanı nedir ve nasıl desteklenmiştir?" 1.
    5. Değerlendirme (Evaluating): Bilginin değerini veya doğruluğunu ölçme, yargılama yapma ve eleştirel düşünme becerisini içerir 12. Örnek soru: "Bu teoriyi savunur musunuz, neden?" 1.
    6. Yaratma (Creating): Bilgiye dayanarak yeni bir şeyler oluşturma, tasarlama ve orijinal fikirler üretme sürecidir 12. Örnek soru: "Kendi kısa hikayenizi yazın." 1.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Yenilenmiş Bloom taksonomisine göre LGS soruları nasıl?

    Yenilenmiş Bloom Taksonomisine göre LGS soruları genellikle uygulama ve çözümleme basamaklarındaki bilişsel süreçleri ölçmektedir. Bu taksonomiye göre LGS sorularının bilgi boyutu açısından ise kavramsal ve işlemsel türde olduğu belirlenmiştir. Ayrıca, soruların anlama basamağında yoğunlaştığı da tespit edilmiştir.

    Yenilenmiş Bloom taksonomisine göre ölçme ve değerlendirme nasıl yapılır?

    Yenilenmiş Bloom Taksonomisine göre ölçme ve değerlendirme şu şekilde yapılır: 1. Basamakların Belirlenmesi: Yenilenmiş taksonomiye göre altı ana basamak vardır: Hatırlama, Anlama, Uygulama, Analiz Etme, Değerlendirme ve Yaratma. 2. Soruların Hazırlanması: Öğretmenler, farklı basamaklara uygun sorular hazırlayarak öğrencilerin çeşitli öğrenme seviyelerinde değerlendirilmesini sağlar. Örneğin: - Hatırlama basamağında: "Fotosentez nedir?" gibi basit bir bilgi sorusu. - Anlama basamağında: "Öyküde ana fikir nedir?" gibi anlama ve açıklama gerektiren bir soru. - Yaratma basamağında: "Kendi kısa hikayenizi yazın" gibi özgün bir ürün oluşturma sorusu. 3. Eleştirel Düşünme: Ölçme, sadece bilgi düzeyini değil, aynı zamanda eleştirel düşünme ve problem çözme becerilerini de değerlendirir. 4. Öğretim Planlaması: Ölçme ve değerlendirme sonuçları, öğretim etkinliklerinin ve ders planlarının daha etkili bir şekilde düzenlenmesine yardımcı olur.

    Lisansüstü dersler bloom taksonomisine göre kaçıncı seviye olur?

    Lisansüstü dersler, Bloom Taksonomisi'ne göre "analiz" seviyesinde yer alır.

    Bloom taksonomi nedir?

    Bloom Taksonomisi, öğrenmenin altı farklı basamakta nasıl gerçekleştiğini ve bilginin aşamalarını görmeyi sağlayan bir eğitim modelidir. Bu basamaklar şunlardır: 1. Bilgi: Yeni öğrenilen veya hatırlanan bilgilerin zihne gelmesi. 2. Kavrama: Bilginin anlaşılması ve detaylarının bilinmesi. 3. Uygulama: Soyut bilgilerin somut hale getirilmesi ve problem çözümünde kullanılması. 4. Analiz: Fikirler, kavramlar ve bilgiler arasındaki ilişki ve etkileşimlerin incelenmesi. 5. Sentez: Farklı parçaların bir bütünü oluşturacak şekilde bir araya getirilmesi. 6. Değerlendirme: Bilgilerin en iyi şekilde kavranması ve eleştirel düşünme becerilerinin kullanılması.

    Taksonomiye göre ölçme değerlendirme nedir?

    Taksonomiye göre ölçme değerlendirme, öğrenme hedeflerini hiyerarşik bir yapı içinde düzenleyen Bloom Taksonomisi çerçevesinde yapılan değerlendirme sürecidir. Bu taksonomiye göre değerlendirme, bilgi ve fikirlerin değerini yargılama anlamına gelir.

    Bloom Taksonomisinde kaç anahtar kavram vardır?

    Bloom Taksonomisinde altı anahtar kavram vardır: bilgi, kavrama, uygulama, analiz, sentez ve değerlendirme.

    Bloom Taksonomisinin güncellenmesi neden yapıldı?

    Bloom Taksonomisinin güncellenmesinin birkaç nedeni vardır: 1. Basitten karmaşığa doğru tek boyutlu sınıflamanın yetersizliği: Orijinal taksonomi, bilişsel süreçleri sadece aşamalı bir şekilde sınıflandırıyordu ve bu, üst düzey hedeflerin gerçekleştirilmesi için alt basamakların tamamlanması gerektiği fikrini katı bir kural olarak sunuyordu. 2. Değerlendirme basamağının sınırlılıkları: Sentez basamağının değerlendirme yapmaktan daha zor olduğu düşüncesi ve değerlendirme düzeyinin sentez düzeyini kapsaması eleştirileri, taksonominin güncellenmesini gerektirdi. 3. Güncel ihtiyaçlara cevap verme: 1956'dan bu yana eğitim psikolojisi, öğretim yöntemleri ve ölçme-değerlendirme alanındaki gelişmeler, taksonominin modern eğitim ihtiyaçlarına uygun hale getirilmesini zorunlu kıldı. 4. Yaratıcılığın vurgulanması: Yenilenmiş taksonomide, yaratma kavramı en üst basamakta yer alarak, üst düzey düşünme süreçlerinin daha çok vurgulanması sağlandı.