• Buradasın

    BEP'te hangi hedefler olmalı?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) hedefleri şu şekilde olmalıdır:
    1. Yıllık Hedefler: Öğrencinin gelecek yıl akademik ve fonksiyonel becerileri de dahil olmak üzere ne öğrenmesi gerektiğini belirtir 12.
    2. Ölçülebilir Kısa Vadeli Hedefler: Yıllık hedeflere ulaşma yolundaki ilerlemeyi ölçmek için kullanılır 1.
    3. SMART Hedefleri: Spesifik, ölçülebilir, ulaşılabilir, ilgili ve zamana bağlı hedefler konulmalıdır 2.
    4. Geçiş Hedefleri: Öğrencinin mezuniyet sonrası programı için ölçülebilir hedefler içerir 1.
    Ayrıca, BEP'te öğrencinin güçlü ve zayıf yönleri, öğretim yöntemleri ve destek hizmetleri gibi bilgiler de yer almalıdır 34.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Bep'te hangi belgeler olmalı?

    BEP (Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı) dosyasında olması gereken belgeler şunlardır: 1. İlk BEP Toplantısı Tutanağı: Öğrenciler ve özel eğitim alanları ile ilgili bilgilerin verildiği tutanak. 2. BEP Toplantı Tutanakları: Okula yeni gelen ve ilk BEP toplantısı yapılan öğrencilerin sonraki tüm toplantıları için kullanılır. 3. Eğitsel Performans Formu: Ders öğretmenlerinin öğrencilerin kazanımlarını kayıt altına aldığı evrak. 4. Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı Formu: Ders öğretmenlerinin öğrencilerin seviyesine uygun olarak hazırladığı eğitim programı, 1 kopyası dosyada, 1 kopyası öğretmende kalır. 5. Öğrencinin Kimlik Bilgileri: Adı, soyadı, doğum tarihi, yaşı, cinsiyeti gibi kişisel bilgiler. 6. Tıbbi Bilgiler: Sağlık durumu, kullandığı ilaçlar, ortez ve protez gibi destek araçlara ilişkin bilgiler. 7. Eğitim Hizmetleri: Öğrencinin alacağı eğitim ortamı, destek hizmetler ve ek hizmetler.

    Amaç ve hedef arasındaki fark nedir?

    Amaç ve hedef arasındaki fark şu şekildedir: - Amaç, bir organizasyonun veya bireyin ulaşmak istediği genel sonuç veya yönelimi temsil eder. - Hedef, amaçlara ulaşmak için belirlenen ölçülebilir ve spesifik adımlardır.

    Bep'te kaç tane değerlendirme yapılır?

    Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) kapsamında genellikle yılda üç değerlendirme yapılır: 1. Başlangıç Değerlendirmesi: Eğitim yılı başında yapılır ve öğrencinin mevcut bilgi, beceri ve yetenek seviyesini belirlemek için kullanılır. 2. Ara Değerlendirme: Eğitim yılı boyunca belirli aralıklarla veya ihtiyaç duyulduğunda yapılır, öğrencinin BEP hedeflerine ulaşma sürecini izlemek için kullanılır. 3. Yıl Sonu Değerlendirmesi: Eğitim yılının sonunda yapılır ve öğrencinin yıl boyunca kaydettiği gelişmeleri ve hedeflere ne ölçüde ulaşıldığını değerlendirmek için kullanılır.

    Amaç ve hedef arasındaki fark nedir?

    Amaç ve hedef arasındaki fark şu şekildedir: - Amaç, bir organizasyonun veya bireyin ulaşmak istediği genel sonuç veya yönelimi temsil eder. - Hedef, amaçlara ulaşmak için belirlenen ölçülebilir ve spesifik adımlardır.

    Bep'te hangi dersler olmalı?

    Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) kapsamında olması gereken dersler, öğrencinin bireysel ihtiyaçlarına ve gelişim alanlarına göre belirlenir. Bu dersler genellikle şunları içerir: Akademik dersler: Türkçe, matematik, fen bilimleri gibi temel dersler. Sosyal beceriler: Tanışma, izin isteme, merak edilen bir konuda soru sorma gibi beceriler. Görsel sanatlar ve el becerileri: Resim çizme, boyama gibi etkinlikler. Spor ve fiziksel etkinlikler: Temel jimnastik duruşları, çeşitli şekillerde dönüşler ve sıralamalar. Din kültürü ve ahlak bilgisi: Aile içi ilişkiler, İslam dininin temizliğe verdiği önem gibi konular. Ayrıca, öğrencinin alternatif değerlendirmelere katılacağı durumlarda, bu derslerin özel olarak belirlenmesi ve BEP'te yer alması gereklidir.

    Bilgi eksikliğinde hangi amaç ve hedefler belirlenir?

    Bilgi eksikliğinde belirlenen amaç ve hedefler şunlardır: 1. Amaç: Hastanın hastalığı, tedavisi, ilaçları ve mobilizasyonu hakkında bilgi sahibi olmasını sağlamak. 2. Hedefler: - Hasta, hastalık durumunu açıklar ve ilaç ihtiyacını tanır. - Hasta, öğrenme motivasyonunu artırır. - Hasta, yeni sağlık rejiminin yaşam biçimine nasıl dahil edileceğini açıklar. - Sağlık durumuyla başa çıkma becerisini geliştirir. - Hasta, öğrenme ihtiyaçlarını tanımlar.

    BEP'te hangi kazanımlar olmalı?

    Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) kapsamında olması gereken kazanımlar şunlardır: 1. Öğrencinin Mevcut Beceri Seviyesi: Çocuğun tüm ilgi alanlarındaki mevcut performans ve becerilerinin tanımı. 2. Yıllık Hedefler: Öğrencinin gelecek yıl akademik ve fonksiyonel becerileri de içeren ne öğrenmesi gerektiğini belirtir. 3. Ölçülebilir Kısa Vadeli Hedefler: Yıllık hedeflere ulaşma yolundaki ilerlemeyi ölçmek için kullanılır. 4. Öğretim Stratejileri ve Destek Hizmetleri: Öğrencinin bireysel öğrenme stiline uygun öğretim yöntemleri ve gerekli destek hizmetleri. 5. Hizmetlerin Süresi: İlgili ekibin önerdiği hizmetlerin başlangıç ve bitiş tarihleri. 6. Genel Eğitim Programlarına Katılma: Çocuğun genel eğitim programlarındaki çocuklarla nasıl ve ne ölçüde katılacağını belirtir. 7. Geçiş Planı: Öğrencinin mezuniyet sonrası için ölçülebilir hedefler ve bu hedeflere ulaşmak için gereken hizmetler. Bu kazanımlar, öğrencinin bireysel ihtiyaçlarına göre özelleştirilir ve düzenli olarak değerlendirilir.