• Buradasın

    Bep'te hangi kazanımlar olmalı?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP)'nde yer alması gereken bazı kazanımlar şunlardır:
    • Öğrencinin mevcut beceri seviyesi 45. Çocuğun tüm ilgi alanlarındaki mevcut performans ve becerilerinin tanımı 45.
    • Öğrenci için yıllık hedefler 45. Öğrencinin gelecek yıl akademik ve fonksiyonel olarak ne öğrenmesi gerektiğini belirten hedefler 45.
    • Öğrencinin ilerlemesinin takibi 4. Amaç ve hedeflere yönelik ilerlemenin nasıl ölçüleceğinin açıklaması 4.
    • Öğrenciye sağlanan özel eğitim hizmetleri 45. Özel eğitim programının tanımı, kullanılacak öğretim teknikleri, eğitim materyalleri ve ortamı 45.
    • Öğrenciye sağlanan hizmetlerin süresi 4. Hizmetlerin başlangıç ve bitiş tarihleri, sıklığı ve nerede verilecekleri 45.
    • Öğrencinin genel eğitim programlarına katılımı 4. Genel eğitim programlarındaki derslere katılım süresi ve gerekçesi 4.
    • Öğrenci için geçiş beyanı 4. Mezuniyet sonrası program için ölçülebilir hedefler ve gereken hizmetler 4.
    BEP, özel gereksinimli öğrencinin bireysel ihtiyaçlarına göre hazırlanır ve sürekli olarak güncellenir 13.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    BEP nedir?

    BEP, "Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı"nın kısaltmasıdır. BEP, özel eğitim ihtiyacı olan bireylerin gelişim özellikleri, eğitim ihtiyaçları ve performansları doğrultusunda hedeflenen amaçlara ulaşmaya yönelik hazırlanan ve bu bireylere verilecek destek eğitim hizmetlerini de içeren kapsamlı ve bireyselleştirilmiş programları ifade eder. BEP'in amacı, özel gereksinimli bireylerin gelişim düzeyine uygun eğitim vererek onların günlük hayatta ve akademik olarak başarılı olmasına yardımcı olmaktır. BEP, 1997 yılında yürürlüğe giren 573 sayılı Özel Eğitim Hakkında Kanun Hükmünde Kararname ile yasal bir zorunluluk haline getirilmiştir.

    BEP TR 1 ve BEP TR2 farkı nedir?

    BEP-TR 1 ve BEP-TR 2 arasındaki temel fark, BEP-TR 2'nin Mart 2017'den itibaren kullanılmaya başlanmış olmasıdır. BEP-TR 2, enerji kimlik belgelerinin düzenlenmesi için kullanılan ve Bakanlık internet adresinden erişim sağlanan yazılım programının ikinci versiyonudur. BEP-TR 1 ise, 2010 yılı sonunda tamamlanmış olan ve binalarda enerji performansı hesaplama yöntemi için kullanılan ulusal hesaplama yönteminin yazılımıdır. Her iki versiyon da enerji kimlik belgesi (EKB) düzenlemelerinde kullanılır, ancak BEP-TR 2 daha güncel ve gelişmiş bir sürümdür.

    Kazanım ve göstergeler kaç tane olmalı?

    Kazanım ve göstergeler, çocuğun gelişim seviyesine ve eğitim programının gereksinimlerine bağlı olarak değişiklik gösterebilir. Örneğin, okul öncesi eğitim programında bilişsel gelişim alanında 15 kazanım ve bu kazanımlara bağlı göstergeler bulunmaktadır. Genel olarak, bir eğitim programında yer alması gereken kazanım ve gösterge sayıları, programın hedeflerine ve çocukların ihtiyaçlarına göre belirlenir ve sabit bir sayı yoktur.

    BEP örnekleri nelerdir?

    Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) örneklerine aşağıdaki kaynaklardan ulaşılabilir: orgm.meb.gov.tr. terapötikakademi.com. anneninokulu.com.

    Bep'te hangi öğrenciler için hazırlanır?

    Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP), özel gereksinimli öğrenciler için hazırlanır. Bu özel gereksinimli öğrenci grubu, aşağıdaki bireyleri kapsar: otizmli bireyler; zihinsel engelli bireyler; Down sendromlu bireyler; fiziksel engelli bireyler; diğer gelişimsel farklılıkları olan bireyler. Ayrıca, okul yaşantısında akademik zorluk yaşayan öğrenciler için de BEP uygulanabilir.

    Bep'te kaç tane değerlendirme yapılır?

    Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) kapsamında genellikle yılda üç değerlendirme yapılır: 1. Başlangıç Değerlendirmesi: Eğitim yılı başında yapılır ve öğrencinin mevcut bilgi, beceri ve yetenek seviyesini belirlemek için kullanılır. 2. Ara Değerlendirme: Eğitim yılı boyunca belirli aralıklarla veya ihtiyaç duyulduğunda yapılır, öğrencinin BEP hedeflerine ulaşma sürecini izlemek için kullanılır. 3. Yıl Sonu Değerlendirmesi: Eğitim yılının sonunda yapılır ve öğrencinin yıl boyunca kaydettiği gelişmeleri ve hedeflere ne ölçüde ulaşıldığını değerlendirmek için kullanılır.

    Etkinlik planında kaç kazanım olmalı?

    Etkinlik planında yer alacak kazanım sayısı, o ay için belirlenen kazanım ve göstergelerin sayısına bağlıdır. Okul Öncesi Eğitim Programına göre, aylık plan hazırlanırken her gelişim alanından kazanım ve gösterge seçilmelidir. Öğretmen, aylık plan hazırlarken yer vereceği kazanım ve göstergeleri, grubundaki çocukların yaş ve gelişim düzeylerine göre ilgili tablolardan belirlemelidir.