• Buradasın

    Bep'te hangi belgeler olmalı?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    BEP (Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı) dosyasında olması gereken belgeler şunlardır:
    1. İlk BEP Toplantısı Tutanağı: Öğrenciler ve özel eğitim alanları ile ilgili bilgilerin verildiği tutanak 1.
    2. BEP Toplantı Tutanakları: Okula yeni gelen ve ilk BEP toplantısı yapılan öğrencilerin sonraki tüm toplantıları için kullanılır 1.
    3. Eğitsel Performans Formu: Ders öğretmenlerinin öğrencilerin kazanımlarını kayıt altına aldığı evrak 1.
    4. Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı Formu: Ders öğretmenlerinin öğrencilerin seviyesine uygun olarak hazırladığı eğitim programı, 1 kopyası dosyada, 1 kopyası öğretmende kalır 14.
    5. Öğrencinin Kimlik Bilgileri: Adı, soyadı, doğum tarihi, yaşı, cinsiyeti gibi kişisel bilgiler 23.
    6. Tıbbi Bilgiler: Sağlık durumu, kullandığı ilaçlar, ortez ve protez gibi destek araçlara ilişkin bilgiler 23.
    7. Eğitim Hizmetleri: Öğrencinin alacağı eğitim ortamı, destek hizmetler ve ek hizmetler 23.

    Konuyla ilgili materyaller

    BEP nedir?

    BEP (Bireysel Eğitim Programı), özel eğitime ihtiyacı olan öğrencilerin eğitimlerinin planlanması ve takibi için hazırlanan bir belgedir. BEP'in temel amaçları: - Öğrencinin potansiyelinin en üst seviyeye çıkarılması. - Eğitim sürecinin bireyselleştirilmesi ve öğrencinin özel gereksinimlerinin karşılanması. BEP hazırlama süreci, öğrencinin mevcut durumu, ihtiyaçları ve hedeflerinin dikkate alınarak, öğretmen, öğrenci ve velilerin iş birliğiyle gerçekleştirilir.

    Bep'te ilerleme raporu ne zaman verilir?

    Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) ilerleme raporu, en az yılda bir kez verilir.

    BEP'te hangi testler kullanılır?

    Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) kapsamında kullanılan testler şunlardır: 1. Standart norma dayalı testler: Kişilik, uyum, zeka, görme ve işitme gibi alanlarda uygulanan testler. 2. Ölçüt bağımlı testler: Öğretim programındaki hedefler ve hedef davranışlara göre hazırlanan, bireyin performansını önceden belirlenmiş bir ölçütle karşılaştıran testler. 3. Kontrol listeleri ve dereceli puanlama anahtarları: Bireyin birebir olarak ölçülmesi için kullanılan araçlar. 4. Gözlem formları: Kaba değerlendirme, ön değerlendirme ve son değerlendirme süreçlerinde bireyin gözlemlenmesi için kullanılır. 5. Görüşme formları: Aileler, öğretmenin ve öğrencinin kendisiyle yapılan yarı yapılandırılmış görüşmelerde kullanılan ölçme araçları.

    BEP'te hangi hedefler olmalı?

    Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) hedefleri şu şekilde olmalıdır: 1. Yıllık Hedefler: Öğrencinin gelecek yıl akademik ve fonksiyonel becerileri de dahil olmak üzere ne öğrenmesi gerektiğini belirtir. 2. Ölçülebilir Kısa Vadeli Hedefler: Yıllık hedeflere ulaşma yolundaki ilerlemeyi ölçmek için kullanılır. 3. SMART Hedefleri: Spesifik, ölçülebilir, ulaşılabilir, ilgili ve zamana bağlı hedefler konulmalıdır. 4. Geçiş Hedefleri: Öğrencinin mezuniyet sonrası programı için ölçülebilir hedefler içerir. Ayrıca, BEP'te öğrencinin güçlü ve zayıf yönleri, öğretim yöntemleri ve destek hizmetleri gibi bilgiler de yer almalıdır.

    BEP'te ilerleme nasıl değerlendirilir?

    Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP)'te ilerleme, aşağıdaki yöntemlerle değerlendirilir: 1. Amaç ve Hedeflerin Ölçülmesi: BEP, amaç ve hedeflere yönelik ilerlemenin nasıl ölçüleceğini içermelidir. 2. Düzenli İzleme ve Geri Bildirim: Öğrencinin gelişimi düzenli olarak izlenir ve değerlendirilir. 3. Ebeveyn Bilgilendirmesi: İlerleme bilgileri ebeveynlere bildirilir, böylece onlar da öğrencinin eğitiminde etkin rol alabilirler. 4. Performans Karşılaştırması: Öğrencinin başlangıç ve bitişteki beceri düzeyi karşılaştırılır. 5. İyi Uygulama Örneklerinin İncelenmesi: Başarılı BEP uygulamaları incelenir ve bu programlardan yola çıkarak güncellemeler yapılır.

    BEP örnekleri nelerdir?

    Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) örnekleri şunlardır: 1. Dil ve Konuşma Güçlüğü Olan Öğrenciler İçin BEP: Bu plan, öğrencinin dil ve konuşma becerilerini geliştirmeye odaklanır ve aşağıdaki hedefleri içerebilir: - Kelime dağarcığını artırmak ve doğru kelimeleri kullanarak kendini ifade edebilmek. - Daha uzun ve karmaşık cümleler kurma becerisini geliştirmek. 2. Özel Gereksinimli Öğrenciler İçin BEP: Bu program, öğrencinin bireysel ihtiyaçlarına göre uyarlanır ve aşağıdaki bileşenleri içerir: - Öğrencinin mevcut performans düzeyi, güçlü ve zayıf yönleri, ilgi alanları ve uzun vadeli hedeflerinin detaylı tartışması. - Öğretim yöntemleri ve kullanılacak kaynaklar. - Düzenli gözden geçirme ve gerektiğinde BEP'in güncellenmesi. 3. Otizmli Öğrenciler İçin BEP: Bu plan, otizmli öğrencinin sosyal etkileşimlerini ve akademik başarısını artırmayı hedefler ve aşağıdaki stratejileri içerebilir: - Sosyal beceri eğitimi. - Görsel materyaller ve somut deneyimler gibi öğretim yöntemleri. BEP örnekleri, öğrencinin özel gereksinimlerine ve eğitim hedeflerine göre çeşitlendirilebilir.

    BEP hazırlama nasıl yapılır?

    Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) hazırlama süreci yedi temel aşamadan oluşur: 1. Ekibin oluşturulması: BEP'i hazırlayacak olan Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı Geliştirme Birimi'nin oluşturulması. 2. Eğitsel performansın belirlenmesi: Öğrencinin akademik yetenekleri ve gelişimsel düzeyinin standart testler ve performans görevleri ile belirlenmesi. 3. Uygun eğitim ortamlarının ve destek hizmetlerin belirlenmesi: Öğrencinin öncelikli ihtiyaçlarının dikkate alınarak eğitim ortamı ve destek hizmetlerin belirlenmesi. 4. Uzun ve kısa dönemli amaçların belirlenmesi: Öğrencinin uzun vadeli ve küçük adımlarla ilerleyebileceği kısa vadeli hedeflerinin belirlenmesi. 5. Bireyselleştirilmiş öğretim programının hazırlanması: Öğrencinin belirlenen hedeflere ulaşması için gerekli öğretim programının hazırlanması. 6. Öğretim materyalleri ve yöntemlerinin belirlenmesi: Öğrencinin bireysel öğrenme stiline uygun öğretim yöntemleri ve kullanılacak materyallerin belirlenmesi. 7. Uygulama, izleme ve değerlendirme: BEP'in uygulanması, ilerlemenin düzenli olarak izlenmesi ve değerlendirilmesi için sorumluların belirlenmesi ve zaman çizelgesinin hazırlanması.