• Buradasın

    Bep'te hangi belgeler olmalı?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) dosyasında bulunması gereken bazı belgeler:
    • İlk BEP Toplantısı Tutanağı 2. Öğrenciler ve özel eğitim alanları ile ilgili bilgilerin verildiği tutanak 2.
    • BEP Toplantı Tutanakları 2. Okula yeni gelen ve ilk BEP toplantısı yapılan öğrencilerin sonraki tüm toplantıları için kullanılır 2.
    • Eğitsel Performans Formu 2. Ders öğretmenlerinin öğrencilerin kazanımlarını kayıt altına aldığı evrak 2.
    • Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı Formu 2. Ders öğretmenlerinin öğrencilerin seviyesine uygun olarak hazırladığı eğitim programı, bir kopyası dosyada, diğer kopyası ise öğretmende kalır 2.
    • Öğrencinin Kimlik Bilgileri 2. Adı, soyadı, doğum tarihi, yaşı, cinsiyeti gibi kişisel bilgiler 2.
    • Tıbbi Bilgiler 2. Sağlık durumu, kullandığı ilaçlar, ortez ve protez gibi destek araçlara ilişkin bilgiler 2.
    • Eğitim Hizmetleri 2. Öğrencinin alacağı eğitim ortamı, destek hizmetler ve ek hizmetler 2.

    Konuyla ilgili materyaller

    BEP dosyası nedir?

    BEP dosyası, bireyselleştirilmiş eğitim programı (BEP) kapsamında hazırlanan ve özel eğitim gereksinimi olan bireylerin eğitim süreçlerini yönetmek için kullanılan bir dosyadır. BEP dosyasının içeriği genellikle şu başlıkları içerir: Öğrenci bilgileri. Gelişimsel değerlendirme. Eğitim hedefleri. Eğitim yöntem ve stratejileri. Değerlendirme ve izleme. Aile ve uzman iş birliği. BEP dosyası, öğrencinin bireysel ihtiyaçlarına göre özelleştirilmiş eğitim programları geliştirilmesine olanak tanır ve eğitimciler, aileler ile uzmanlar arasında etkili bir iletişim aracı olarak işlev görür.

    BEP'te ilerleme nasıl değerlendirilir?

    BEP'te (Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı) ilerleme, izleme ve değerlendirme süreci ile değerlendirilir. Değerlendirme adımları: 1. Performans düzeyinin belirlenmesi. 2. Uzun ve kısa dönemli amaçların belirlenmesi. 3. İlerlemenin izlenmesi. 4. Değerlendirme. İyi bir izleme ve değerlendirme, BEP'in güncellenmesine ve geliştirilmesine olanak tanır.

    Bep'te hangi öğrenciler için hazırlanır?

    Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP), özel gereksinimli öğrenciler için hazırlanır. Bu özel gereksinimli öğrenci grubu, aşağıdaki bireyleri kapsar: otizmli bireyler; zihinsel engelli bireyler; Down sendromlu bireyler; fiziksel engelli bireyler; diğer gelişimsel farklılıkları olan bireyler. Ayrıca, okul yaşantısında akademik zorluk yaşayan öğrenciler için de BEP uygulanabilir.

    Bep'te dönem sonu ne yapılır?

    Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı (BEP) döneminde sonu şu işlemler yapılır: 1. Başarı Değerlendirmesi: Öğrencinin BEP amaçlarına göre dönem ortası ve dönem sonu başarı değerlendirmesi yapılır. 2. Bireysel Gelişim Raporu: Öğrenciye dönem sonu karneyle birlikte bireysel gelişim raporu verilir. 3. Planın Güncellenmesi: Gerekirse BEP planı güncellenir ve yeni hedefler belirlenir.

    BEP nedir?

    BEP, "Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı"nın kısaltmasıdır. BEP, özel eğitim ihtiyacı olan bireylerin gelişim özellikleri, eğitim ihtiyaçları ve performansları doğrultusunda hedeflenen amaçlara ulaşmaya yönelik hazırlanan ve bu bireylere verilecek destek eğitim hizmetlerini de içeren kapsamlı ve bireyselleştirilmiş programları ifade eder. BEP'in amacı, özel gereksinimli bireylerin gelişim düzeyine uygun eğitim vererek onların günlük hayatta ve akademik olarak başarılı olmasına yardımcı olmaktır. BEP, 1997 yılında yürürlüğe giren 573 sayılı Özel Eğitim Hakkında Kanun Hükmünde Kararname ile yasal bir zorunluluk haline getirilmiştir.

    BEP örnekleri nelerdir?

    Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) örneklerine aşağıdaki kaynaklardan ulaşılabilir: orgm.meb.gov.tr. terapötikakademi.com. anneninokulu.com.

    BEP'te hangi testler kullanılır?

    BEP (Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı) hazırlanırken kullanılan test ve değerlendirme tekniklerinden bazıları şunlardır: Formal testler: Standartlaştırılmış başarı testleri, psikolojik testler. İnformal değerlendirme teknikleri: Programa dayalı değerlendirme; Ölçüt bağımlı testler; Portfolyo değerlendirmesi; Beceri analizi; Doğrudan gözlem; Hata analizi; Görüşmeler; Anketler; Kontrol listesi; Derecelendirme ölçekleri. Ayrıca, okul kayıtları, standart test sonuçları, doktor raporları, sınıf/ev/çevre gözlemleri gibi kaynaklar da değerlendirme sürecinde kullanılır.