• Buradasın

    Bedensel yetersizliği olan çocuklar hangi sınıfta eğitim alır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Bedensel yetersizliği olan çocuklar, ayrı eğitim ve birlikte eğitim olmak üzere iki farklı şekilde eğitim alabilirler 3.
    Ayrı eğitim türleri:
    • Bakım kurumları ve hastaneye dayalı eğitim: Sürekli bakım ve tedavi gerektiren hastalıkları sebebiyle eğitime devam edemeyen çocuklar için açılır 3.
    • Yatılı okullar: Yetersizlikten etkilenmiş, eğitim hizmetlerinden yararlanamayan çocuklar için sağlanır 3.
    Birlikte eğitim türleri:
    • Normal sınıf düzenlemesi (kaynaştırma eğitimi): Öğrenciler eğitimlerinin çoğunu normal sınıflarda alır, ancak ihtiyaçlarına göre destek eğitim hizmetleri de verilir 3.
    • Kaynak odada verilen eğitim: Çocuğun normal sınıfa kayıtlı olduğu ve sadece geri kaldığı konularda kendi sınıfına hazırlayacak şekilde özel eğitim ve terapi hizmetlerinin sağlandığı bir düzenlemedir 3.
    • Gezici öğretmenlik: Sınıf öğretmenine danışmanlık yapılarak ve özel araç-gereçler sağlanarak yetersizlikten etkilenmiş çocuğa dolaylı olarak özel eğitim hizmetlerinin sağlandığı bir düzenlemedir 3.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin gelişimsel özellikleri nelerdir?

    Özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin gelişimsel özellikleri şunlardır: 1. Zihinsel Yetersizlik: Hayat boyu bakıma ihtiyaç duyarlar, dil becerilerinde sınırlılıkları vardır ve kişisel bakım konularında zorlanırlar. 2. İşitme Yetersizliği: İşitme kaybından dolayı konuşma becerilerinde eksiklik yaşarlar ve sosyal becerilerinde olumsuzluklar görülür. 3. Görme Yetersizliği: Görme duyarlılıklarında yetersizlik bulunur, bu da eğitimsel yeteneklerini ve toplumsal uyumlarını etkiler. 4. Bedensel Yetersizlik: Kas, eklem, iskelet ve sinir sisteminde engeller bulunur. 5. Dil ve Konuşma Yetersizliği: İletişim problemleri, konuşma zorluğu ve kendini ifade etme becerisinde eksiklikler ortaya çıkar. 6. Öğrenme Güçlüğü: Bilgi alma süreçlerinde yetersizlik yaşarlar, özellikle akademik alanda sorunlar yaşarlar. 7. Otizm Spektrum Bozukluğu: Sosyal iletişim becerilerinde eksiklik, konuşma bozuklukları ve sınırlı ilgi alanları vardır. 8. Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu: Dikkat eksikliği, dürtüsel davranışlar ve aşırı hareketlilik gözlemlenir. 9. Üstün Yetenek: Zekâ, yaratıcılık, sanat veya liderlik gibi çeşitli alanlarda yüksek performans gösterirler.

    Bedensel yetersizlik nedir?

    Bedensel yetersizlik, hastalıklar, kazalar ve genetik faktörlere bağlı olarak kas, iskelet, sinir sistemi ve eklemlerin işlevlerini yerine getirememesi sonucu ortaya çıkan hareket ile ilgili yetersizlikler durumudur. Bedensel yetersizliğin nedenleri arasında şunlar yer alır: - merkezi sinir sisteminin zedelenmesi; - ateşli ve bulaşıcı hastalıklar; - oksijen yetmezliği; - zehirlenmeler ve kazalar; - doğum öncesi, sırası ve sonrasında oluşan fizyolojik ve psikolojik hasarlar. Bedensel yetersizliğin belirtileri kişiden kişiye ve yetersizliğin türüne göre değişiklik gösterebilir, ancak genel olarak şunlar gözlemlenebilir: - bağımsız hareket edebilme becerilerinin sınırlı olması; - yürüme, koşma, tırmanma gibi hareketlerde zorluk çekme; - yorgunluktan şikayet etme; - düşük benlik algısı.

    Özel gereksinimli çocuklar ve eğitimi çıkmış sorular nelerdir?

    Özel gereksinimli çocuklar ve eğitimi çıkmış sorularına şu sitelerden ulaşılabilir: ataaofsoru.com. lolonolo.com. aofsoru.com. alonot.com. Ayrıca, Anadolu Üniversitesi'nin e-öğrenme portalında da çıkmış sorular yayımlanmaktadır.

    Bedensel ve zihinsel yetersizlik arasındaki fark nedir?

    Bedensel ve zihinsel yetersizlik arasındaki temel fark, etkilenen vücut alanı ve işlevlerdir. Bedensel yetersizlik, iskelet (kemik), kas ve sinir sisteminde doğum öncesi, doğum anı veya doğum sonrası bir nedene bağlı olarak oluşan bozukluklar olarak tanımlanır. Zihinsel yetersizlik ise, çocuğun gelişim sürecinde ortaya çıkan ve zihinsel işlevlerde normallerden önemli derecede gerilik gösteren bir durumdur.

    Özel eğitim okulundaki çocuklar ne yapar?

    Özel eğitim okulundaki çocuklar, bireysel ihtiyaçlarına göre hazırlanmış eğitim programları doğrultusunda çeşitli etkinlikler yaparlar. Bu etkinlikler arasında: Akademik beceriler: Türkçe, matematik, dil ve konuşma, dikkat, görsel/sözlü algı gibi konularda eğitim almak. Sosyal beceriler: Toplumla uyum sağlamak, sosyal iletişim becerilerini geliştirmek. Öz bakım becerileri: Günlük yaşam aktivitelerini bağımsız olarak gerçekleştirebilmek. Davranış eğitimi: Olumlu davranışlar kazanmak ve olumsuz davranışları azaltmak. Ayrıca, özel eğitim okullarında çocukların gelişimsel değerlendirmeleri yapılır ve bu değerlendirmelere göre eğitim planları oluşturulur.

    Özel eğitim ihtiyacı olan öğrenciler beden eğitimi dersine girmek zorunda mı?

    Özel eğitim ihtiyacı olan öğrenciler, beden eğitimi dersine girmek zorundadır, ancak bu süreçte bazı düzenlemeler yapılabilir. Rapor Durumu: Beden eğitimi dersine katılamayacak durumda olan özel eğitim ihtiyacı olan öğrenciler için rapor alma zorunluluğu getirilmiştir. Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP): Öğrencilerin başarıları, takip ettikleri özel eğitim programı esas alınarak hazırlanan BEP’e göre değerlendirilir. Özel Eğitim Desteği: Alan öğretmeni tarafından okutulan derslere özel eğitim öğretmeni, ders işlenişine destek vermek üzere katılır. Bireysel Planlama: Eğitim faaliyeti, velinin yazılı talebi ve BEP geliştirme biriminin kararı doğrultusunda planlanır.

    Kaynaştırma eğitimi kimlere verilir?

    Kaynaştırma eğitimi, özel eğitime ihtiyaç duyan bazı çocuklara verilir. Bu çocuklar arasında şunlar bulunur: Görme engelliler; İşitme engelliler; Ortopedik engelliler; Dil ve konuşma engelliler; Disleksi gibi öğrenme güçlüğü olanlar; Uyum güçlüğü olanlar; Otistik çocuklar; Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu olanlar. Kaynaştırma öğrencisi olarak özel eğitim alacak çocukların, öğrenmesiyle ilgili özel durumu, devlet hastanesinden heyet raporuyla belgelenmesi gerekir.