• Buradasın

    Beden Eğitimi ve Spor dersi yıllık planı kim hazırlar?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Beden Eğitimi ve Spor dersi yıllık planı, zümre öğretmenler kurulu veya şube öğretmenler kurulu tarafından ortak hazırlanır 5. Bu plan, ders yılı başında yönetime sunulur ve bir kopyası da öğretmenlerde bulunur 5.
    Yıllık plan hazırlanırken dikkate alınan bazı unsurlar şunlardır:
    • ulusal standartlar ve rehberlik 5;
    • bir önceki yıla ait plan örneği 5;
    • ders kitapları 5;
    • devlet tarafından uygulanan sınavlar 5;
    • öğretmenlerin işlediği konular 5;
    • öğretim materyalleri 5;
    • yönetim problemleri ve ailelerin önerileri 5.
    Ayrıca, yıllık plan hazırlanırken okul ve çevre kaynakları araştırılır, gerekli araç-gereçler ve ihtiyaçlar belirlenir 5. Öğrencilerin özellikleri de ele alınarak gerekli görülen durumlarda Bireysel Eğitim Planı (BEP) desteği sağlanır 5.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Beden eğitimi aylık plan nasıl hazırlanır?

    Beden eğitimi aylık planı hazırlamak için aşağıdaki adımlar izlenmelidir: 1. Hedeflerin Belirlenmesi: Aylık planda yer alacak spor dalları ve işlenecek konular, öğrencilerin ilgi ve istekleri ile bireyselleştirilmiş eğitim programlarına göre belirlenmelidir. 2. Kazanımların Seçimi: Milli Eğitim Bakanlığı'nın müfredatı ve program çıktıları doğrultusunda, sınıf düzeyine uygun kazanımlar seçilmelidir. 3. Öğretim Yöntem ve Tekniklerinin Belirlenmesi: Derslerde sunuş, buluş, araştırma-inceleme gibi stratejiler; komut, alıştırma, eşli çalışma, kendini denetleme gibi yöntemler kullanılmalıdır. 4. İş Birliği Yapılması: Yıllık plan hazırlanırken ve eğitim-öğretim süresince, diğer derslerin öğretmenleri, Gençlik ve Spor İl Müdürlükleri ve veliler ile iş birliği yapılmalıdır. 5. Materyal Çeşitliliğinin Sağlanması: Öğretme sürecinde olabildiğince materyal çeşitliliği sağlanmalıdır. 6. Değerlendirme: Ölçme ve değerlendirme, öğrenci merkezli ve sürece dayalı bir biçimde yapılmalıdır.

    Beden eğitimi dersi neden önemlidir?

    Beden eğitimi dersi, bireylerin fiziksel, zihinsel ve sosyal gelişimleri için önemlidir. Beden eğitimi dersinin önemli yönleri: Fiziksel gelişim: Kas ve denge hareket yeteneklerinin gelişmesine katkı sağlar. Zihinsel gelişim: İradeyi kuvvetlendirir, zekâyı geliştirir ve özgüvenin artmasına yardımcı olur. Sosyal gelişim: Takım ruhu ve sosyal becerileri geliştirir. Ayrıca, beden eğitimi dersleri, öğrencilerin boş zamanlarını sportif aktivitelerle değerlendirme alışkanlığı kazanmalarına da yardımcı olur.

    Spor eğitimi dersi 2 dönem ne işlenir?

    Spor eğitimi dersinin ikinci döneminde işlenen konular, seçilen spor dalına göre değişiklik gösterebilir. Örneğin, 9, 10, 11 ve 12. sınıflar için hazırlanan spor eğitimi dersi müfredatında ikinci dönemde aşağıdaki konular işlenebilir: Araştırma. Çabukluk. Dayanıklılık. Koordinasyon. Türkçeyi doğru ve güzel kullanma. Ayrıca, öğrencilerin serbest zamanlarını yararlı bir şekilde kullanmaları, beden eğitimi ve spor etkinliklerinin önemini kavramaları ve teknolojik bağımlılık ile kötü alışkanlıklardan korunmaları hedeflenir.

    Beden Egitimi ve Sporda hangi konular çıkacak?

    Beden Eğitimi ve Spor alanında çıkabilecek bazı konular: Beden Eğitimi ve Sporun Temelleri. İnsan Anatomisi ve Kinesyoloji. Sağlık Bilgisi ve İlkyardım. Egzersiz Fizyolojisi. Antrenman Bilgisi. Fiziksel Uygunluk. Egzersiz ve Beslenme. Engelliler için Beden Eğitimi ve Spor. Psikomotor Gelişim. Beden Eğitimi ve Spor Yönetimi. Beceri Öğrenimi. Atletizm. Takım Sporları. Ritim Eğitimi ve Dans, Halk Oyunları. Jimnastik. Eğitsel Oyunlar.

    Beden eğitimi dersinin amacı nedir?

    Beden eğitimi dersinin amaçları şunlardır: Beden ve ruh sağlığını geliştirmek: Vücut sistemlerinin güçlenmesini, sinir, eklem ve kas koordinasyonunun gelişmesini sağlamak. Sosyal gelişimi desteklemek: İş birliği içinde çalışma, adil oyun ve sosyal sorumluluk gibi becerileri kazandırmak. Spor bilincini artırmak: Sporun insan sağlığına faydalarını kavratmak ve boş zamanları sportif aktivitelerle değerlendirme alışkanlığı kazandırmak. Yetenekleri ortaya çıkarmak: Öğrencilerin serbest zamanlarında spordan yararlanmalarını ve yeteneklerini geliştirmelerini sağlamak. Fikir ve zihin gelişimini sağlamak: Eğitimin tamamlayıcısı olarak bireyin çok yönlü gelişimine katkıda bulunmak.