• Buradasın

    Annenin okulu beceri edinim raporu nasıl doldurulur?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Annenin Okulu beceri edinim raporunun nasıl doldurulacağına dair bilgi bulunamadı. Ancak, genel olarak beceri edinim raporunun doldurulması şu adımları içerir:
    1. e-Okul Yetkisi: Okul yöneticileri, öğretmenlere e-Okul Modülleri > Yönetici Modülü > Güvenlik Grupları > Grubun Yetkileri > Okul Öncesi Kurum İşlemleri adımları izlenerek yetki vermelidir 24.
    2. Değerlendirme: Öğretmen, çocukların Türkçe, Matematik, Fen, Sosyal, Sanat, Müzik, Hareket ve Sağlık ile Sosyal-Duygusal Öğrenme Becerileri alanlarındaki gelişimlerini gözlemleyerek değerlendirir 2.
    3. Dörtlü Ölçüt: Çocuklar, ilgili alandaki seviyelerine uygun olarak "ele alınan öğrenme çıktısını henüz gerçekleştirememesi", "kısmen gerçekleştirmesi", "bazen hatalar yapmasına rağmen büyük oranda gerçekleştirmesi" ve "bağımsız şekilde başarıyla tamamlaması" ölçütlerine göre değerlendirilir 2.
    4. Öneriler: Değerlendirme sonuçları, ailelere yönelik önerilerle birlikte e-Okul Veli Bilgilendirme Sistemi üzerinden sunulur 2.
    Daha fazla bilgi için Milli Eğitim Bakanlığı'nın ilgili kılavuzlarına başvurulabilir 12.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Annenin Okulu Projesi Nedir?

    Annenin Okulu Projesi, anne adaylarına ve yeni annelere yönelik olarak düzenlenen eğitim programları ve destek hizmetleridir. Projenin bazı amaçları: Anne adaylarının ve yeni annelerin bedensel, duygusal ve psikolojik olarak sağlıklı bir gebelik ve doğum süreci geçirmelerini desteklemek. Anne adaylarına gebelik dönemi, doğum süreci, emzirme, bebek bakımı, beslenme, anne-bebek bağlanması gibi konularda eğitim vermek. Anneler arasında deneyim paylaşımı, destek grupları ve uzmanlarla danışma imkanları sunarak sosyal ve duygusal destek sağlamak. Bazı eğitim konuları: duyuşsal gelişim; bilişsel gelişim; bedensel gelişim; dil gelişimi; sosyal gelişim; hareket gelişimi; medya okuryazarlığı; aile içi iletişim. Projenin uygulandığı bazı yerler: Gaziosmanpaşa İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü (İstanbul); Çocuk Eğitim Derneği.

    Gelişim raporunda neler yazılabilir okul öncesi?

    Okul öncesi gelişim raporunda aşağıdaki başlıklar altında bilgiler yazılabilir: 1. Genel Bilgiler: Çocuğun adı, soyadı, doğum tarihi ve cinsiyeti gibi kişisel bilgiler. 2. Motor Gelişim: Yürüme, koşma, atlama gibi büyük kas becerileri ve kalem tutma, şekil verme gibi küçük kas motor becerileri. 3. Bilişsel Gelişim: Dikkat, sıralama, parça-bütün ilişkisi, ritmik sayma gibi bilişsel beceriler. 4. Dil Gelişimi: Seslerin kaynağı, cümle kurma, nezaket sözcüklerini kullanma gibi dil becerileri. 5. Sosyal ve Duygusal Gelişim: Duyguları ifade etme, empati kurma, öz güven gibi sosyal ve duygusal beceriler. 6. Öz Bakım Becerileri: Hijyen, beslenme, tehlikeli durumlardan kaçınma gibi öz bakım alışkanlıkları. 7. Görüş ve Öneriler: Çocuğun güçlü ve zayıf yönleri, eğitim planına yönelik öneriler.

    Beceri edinim raporu örnekleri nelerdir?

    Beceri edinim raporu örnekleri çeşitli alanlarda olabilir: 1. Fiziksel Beceriler: Koşma, zıplama, tırmanma gibi büyük kas gelişimini destekleyen hareketler, bedensel farkındalık. 2. Sanatsal ve Estetik Beceriler: Boyama, çizim, müzik ve dans gibi etkinliklerle hayal gücünü geliştirme, sanatsal kavrayış. 3. Sosyal-Duygusal Öğrenme Becerileri: İletişim becerileri, toplumsal normları anlama, yeni durumlara uyum sağlama. 4. Problem Çözme ve Düşünme Becerileri: Sebep-sonuç ilişkisi kurma, tahmin yapma, soru sorma. 5. Okuryazarlık Becerileri: Harf ve ses bilgisi, kitap farkındalığı, yazı farkındalığı. Örnek raporlar ayrıca şu sitelerde de bulunabilir: - egitimweb.com: Maarif Modeli programına uygun beceri edinim formu örnekleri. - ogretmenlersitesi.com: Yeni Maarif Modeline uygun 1. dönem beceri edinim raporu örnekleri.

    Beceri edinim raporu dolmuş ne demek?

    Beceri edinim raporu dolmuş ifadesi, okul öncesi öğretmenlerin e-Okul sistemi üzerinden doldurmaları gereken mesleki gelişim raporunun tamamlandığı anlamına gelir.

    Okul öncesi beceri edinim raporunda neler olmalı?

    Okul öncesi beceri edinim raporunda aşağıdaki unsurlar yer almalıdır: 1. Gelişimsel Kontrol Listeleri: Öğrencilerin çeşitli gelişim alanlarında nasıl ilerlediğini gösteren listeler. 2. Gözlem Formları: Çocukların sınıf içi ve sınıf dışı etkinliklerdeki davranışlarını ve gelişimlerini gözlemlemek için kullanılır. 3. Portfolyo: Öğrencinin dönem boyunca yaptığı çalışmalardan örnekler, fotoğraflar ve gelişim sürecini gösteren belgeler. 4. Bireysel Öğrenci Değerlendirmeleri: Öğrencinin farklı alanlardaki performans ve becerilerini içeren raporlar. 5. Akademik Değerlendirme ve Okuma Yazmaya Hazırlık Becerileri: Öğrencilerin yaş dönemine göre okul öncesi müfredat kapsamında edinmesi gereken kazanımların değerlendirilmesi. 6. Sosyal-Duygusal Beceriler: Çocukların duygularını tanıma, yönetme, empati geliştirme ve grup çalışması gibi becerileri. 7. Fiziksel Beceriler: Kaba motor becerileri (koşma, zıplama) ve ince motor becerileri (yazı yazma, makas kullanma) gibi. 8. Sanatsal ve Estetik Beceriler: Yaratıcılık, sanatsal kavrayış ve duygusal ifade gibi.

    Hazır beceri edinim raporu nereden alınır?

    Hazır beceri edinim raporu almak için, Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı okul öncesi eğitim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin, e-okul sistemi üzerinden bu raporu doldurmaları gerekmektedir. Raporun doldurulabilmesi için, okul yöneticilerinin öğretmenlere yetki vermesi gerekmektedir.

    Beceri edi̇ni̇m formu nedir?

    Beceri edinim formu, bireylerin belirli bir görev veya işte yetkinlik ve becerilerinin gelişim düzeyini değerlendirmek için kullanılan bir formdur. Bu formlar genellikle aşağıdaki bilgileri içerir: - Kişisel bilgiler: Ad, soyad, görev unvanı gibi. - Katılan eğitimler ve seminerler: Öğretmenlerin katıldığı kurslar, atölyeler, projeler gibi mesleki gelişim faaliyetleri. - Performans değerlendirmesi: Öğretmenlerin performanslarının, güçlü yönlerinin ve geliştirilmesi gereken alanlarının belirlenmesi. Bazı kurumlarda bu formlar, e-okul sistemi üzerinden doldurulur ve okul yöneticileri tarafından yetkilendirilir.