• Buradasın

    Aday öğretmenler kurum gözlemini kim yapar?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Aday öğretmenlerin kurum gözlemlerini danışman öğretmenler yapar 125.
    Aday öğretmenin atandığı eğitim kurumunda danışman öğretmen niteliklerine sahip herhangi bir öğretmen bulunmaması durumunda sırasıyla; eğitim bölgesinde, ilçede, ilde bulunan öğretmenler arasından aynı usulle danışman öğretmen görevlendirilir 125.
    Ayrıca, aday öğretmenlerin görevli oldukları eğitim kurumlarındaki görevlerini aksatmayacak şekilde görevli oldukları eğitim kurumu müdürü tarafından, tek öğretmenli kurumlarda ise il/ilçe millî eğitim müdürlükleri tarafından yapılacak planlamaya göre gözlem görevinin yerine getirilmesi sağlanır 1.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Aday öğretmenlik eğitim planı nasıl yapılır?

    Aday öğretmenlik eğitim planı, "Aday Öğretmen Yetiştirme Programı" doğrultusunda hazırlanır. Eğitim planının temel unsurları: Uyum Eğitimi: Aday öğretmenlerin mesleğe, kuruma ve sosyal çevreye hazırlanması. Danışman Gözetiminde Derse Girme: Aday öğretmenlerin, danışman öğretmen gözetiminde derslere girmesi. Hizmet İçi Eğitimlerin Tamamlanması: Aday öğretmenlerin, Yetiştirme Programı kapsamındaki hizmet içi eğitimleri yüz yüze veya uzaktan tamamlaması. Eğitim Kurumu Yönetimi Gözetimi: Aday öğretmenlerin, eğitim kurumu müdürünün gözetiminde eğitim kurumunun yönetimiyle ilgili iş ve işlemleri öğrenmesi. Gözlem ve Uygulamalar: İl veya ilçe millî eğitim müdürlüklerinin koordinasyonunda, aday öğretmenlerin diğer eğitim kurumlarında gözlem ve uygulamalara katılması. 2025 yılı için Aday Öğretmenlik Süreci Genelgesi ve Aday Öğretmen Yetiştirme Kılavuzu, T.C. Millî Eğitim Bakanlığı tarafından yayınlanmıştır.

    Aday öğretmenlik ve öğretmenlik kariyer basamakları yönetmeliği nedir?

    Aday Öğretmenlik ve Öğretmenlik Mesleği Kariyer Basamakları Yönetmeliği, Millî Eğitim Bakanlığına bağlı resmî eğitim kurumlarında görev yapan aday öğretmenlerin adaylık süreçleri ile öğretmenlerin kariyer basamaklarında ilerlemelerine ilişkin usul ve esasları düzenler. Yönetmeliğin bazı maddeleri: Adaylık süreci: Aday öğretmenler, en az iki yüz kırk ders saati olan Yetiştirme Programına tabi tutulur ve bu süreç bir yıldan az, iki yıldan çok olamaz. Danışman öğretmen: Aday öğretmenin atandığı eğitim kurumunda, aynı alanda olmak şartıyla sırasıyla başöğretmen, uzman öğretmen veya en fazla hizmet süresi bulunan öğretmenden başlanır. Kariyer basamakları: Öğretmenlik, adaylık döneminden sonra öğretmen, uzman öğretmen ve başöğretmen olmak üzere üç kariyer basamağına ayrılır. Unvan şartları: Uzman öğretmen unvanı için öğretmenlikte en az on yıl hizmet ve Uzman Öğretmenlik Eğitim Programını tamamlama, başöğretmen unvanı için ise uzman öğretmenlikte en az on yıl hizmet ve Başöğretmenlik Eğitim Programını tamamlama gereklidir.

    Aday öğretmenin kurum gözleminde nelere bakılır?

    Aday öğretmenin kurum gözleminde şu unsurlar incelenir: Kurumsal yapı ve işleyiş: Kurumun teşkilat yapısı, görev yapılan pozisyonlar ve kurumun ilişkili olduğu diğer kurumlar. Kurum hizmetleri: Kurumda yürütülen iş veya hizmet türleri ve bu süreçlerin aşamaları. Alana yönelik ilişki: Aday öğretmenin alanı itibarıyla kurumla nasıl bir ilişki kurabileceği. Gözlem sırasında, gözlem yapılan kurumun niteliğine bağlı olarak bazı alanlar gözlem sürecinden çıkarılabilir veya yeni gözlem alanları eklenebilir. Aday öğretmen, kurum gözlem formunu doldurur ve "NOTLAR" bölümünü tamamlayarak aday ve danışman öğretmen tarafından imzalandıktan sonra adaylık dosyasına ekler.

    Aday Öğretmen Ders Gözlem Formu Nasıl Doldurulur?

    Aday Öğretmen Ders Gözlem Formu şu şekilde doldurulabilir: 1. Dersin Planlanması: Derse öğrencilerin nasıl hazırlandığını, araç gereçlerin ve öğretim teknolojilerinin nasıl kullanıldığını, dersin önceki ve öğretim programıyla ilişkisinin nasıl kurulduğunu not edin. 2. Dersin Uygulanması: Öğrenme yöntemlerinin nasıl seçildiğini, derste kullanılan metin veya ürünlerin neler olduğunu kaydedin. 3. Ders Sonrası: Bireysel veya grup çalışmaları, performans ve proje gibi çalışmaların derse katkısını, dersin diğer derslerle ilişkisini ve öğrenilenlerin uygulamaya taşınmasını değerlendirin. Formlar bilgisayar ortamında doldurulabilir ve ıslak imza ile imzalanarak adaylık dosyasına eklenir. Örnek formlar şu sitelerde bulunabilir: mus.meb.gov.tr; ogretmenadaydosyasi.com.

    Aday öğretmen ne kadar süre uygulama yapar?

    Aday öğretmenlerin uygulama süresi, bir yıldan az iki yıldan çok olamaz. Aday öğretmenler, bu süreçte eğitim ve uygulama görevlerinden oluşan Yetiştirme Programına tabi tutulur. Uygulama görevleri: Sınıf içi, eğitim kurumu içi ve eğitim kurumu dışı yapılacak gözlem görevlerini içerir. Sınıf ve eğitim kurumu içerisinde yapılacak uygulama görevlerini içerir. Aday öğretmenlerin, Yetiştirme Programını tamamlamaları zorunludur.