• Buradasın

    2005 ilköğretim programı hangi eğitim felsefesine göre hazırlanmıştır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    2005 ilköğretim programı, ilerlemeci eğitim felsefesine göre hazırlanmıştır 123.
    Bu programda, öğrenci merkezli etkinlikler, bireysel farklılıklara uygun strateji ve yöntemlerin uygulanması ve alternatif değerlendirme araçlarına yer verilmesi gibi unsurlar öne çıkmaktadır 125.
    Ancak, yapılan incelemelerde programın uygulamasının ilerlemecilik felsefesinden uzak olduğu görülmüştür 14.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Eğitim programı ögeleri nelerdir?

    Eğitim programı ögeleri dört ana başlık altında toplanır: 1. Hedef. 2. İçerik. 3. Eğitim Durumları. 4. Değerlendirme.

    Eğitim felsefeleri kaça ayrılır?

    Eğitim felsefeleri altı ana türe ayrılır: 1. İdealizm: Eğitimin bireylerin zihinsel ve manevi gelişimiyle ilgilendiğini vurgular. 2. Realizm: Eğitimin öğrencileri gerçekliğe hazırladığı görüşüne dayanır. 3. Pragmatizm: Eğitimin pratik sonuçlara odaklanması gerektiğini savunur. 4. Progresivism: Eğitimin çocuk merkezli olması gerektiğini vurgular. 5. Fenomenoloji: Eğitimin bireylerin yaşam deneyimlerini anlamalarına ve yorumlamalarına odaklandığı görüşüne dayanır. 6. Yapılandırmacılık: Eğitimin öğrencilerin bilgiyi aktif olarak inşa ettiği ve anlamlı öğrendikleri bir süreç olduğunu savunur.

    2005 ve 2018 Türkçe öğretim programları arasındaki fark nedir?

    2005 ve 2018 Türkçe öğretim programları arasındaki bazı farklar şunlardır: Öğrenme Alanları: 2005 programında okuma, yazma, dinleme, konuşma, görsel okuma ve görsel sunu şeklinde 5 öğrenme alanı bulunurken, 2018 programında dinleme/izleme, konuşma, okuma ve yazma şeklinde 4 öğrenme alanı yer almaktadır. Kazanım Sayısı: 2005 programında toplam 1124 kazanım, 2018 programında ise 95 kazanım bulunmaktadır. Esneklik: 2018 programında öğretmene daha fazla esneklik tanınmakta ve öğrenme alanlarına ilişkin kazanımlar daha az alt başlık altında sınıflandırılarak daha anlaşılır ve uygulanabilir hale getirilmiştir. Metinle Öğrenme: 2018 programında metin öğretimi yerine metinle öğrenme anlayışı öngörülmüştür. Ölçme ve Değerlendirme: 2018 programında akran değerlendirmesi de yer alırken, 2005 programında daha çok kendini değerlendirme ve süreç bazında değerlendirme yapılması planlanmıştır.