2005 ve 2018 Türkçe öğretim programları arasındaki bazı farklar şunlardır: Öğrenme Alanları: 2005 programında okuma, yazma, dinleme, konuşma, görsel okuma ve görsel sunu şeklinde 5 öğrenme alanı bulunurken, 2018 programında dinleme/izleme, konuşma, okuma ve yazma şeklinde 4 öğrenme alanı yer almaktadır. Kazanım Sayısı: 2005 programında toplam 1124 kazanım, 2018 programında ise 95 kazanım bulunmaktadır. Esneklik: 2018 programında öğretmene daha fazla esneklik tanınmakta ve öğrenme alanlarına ilişkin kazanımlar daha az alt başlık altında sınıflandırılarak daha anlaşılır ve uygulanabilir hale getirilmiştir. Metinle Öğrenme: 2018 programında metin öğretimi yerine metinle öğrenme anlayışı öngörülmüştür. Ölçme ve Değerlendirme: 2018 programında akran değerlendirmesi de yer alırken, 2005 programında daha çok kendini değerlendirme ve süreç bazında değerlendirme yapılması planlanmıştır.