Matematikte öğrenme çıktılarının belirlenmesi, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Ortak Metni’nde yer alan kavramsal beceriler veya alan becerilerinin süreç bileşenleri dikkate alınarak yapılır. Bu süreçte: Kavramsal anlama ön plandadır; her konunun mantığı anlaşılır, ezber yapmaktan kaçınılır. Uygulamalı öğrenme esastır; kavramlar teorik olarak değil, farklı problem tipleriyle pratiğe dökülür. Ölçme ve değerlendirme için açık uçlu sorular, çalışma kağıtları, izleme testleri ve performans görevleri kullanılır. Bireysel öğrenme farklılıkları göz önünde bulundurulur; öğrenme süreci, öğrencinin seviyesine ve öğrenme tarzına göre uyarlanır. Ayrıca, zaman bloklama yöntemi, online kaynaklardan yararlanma, zihinden matematik egzersizleri yapma ve düzenli pratik gibi yöntemler de öğrenme çıktılarının belirlenmesinde etkilidir.