• Buradasın

    Öğrenme çıktıları ve öğrenme kazanımları arasındaki fark nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Öğrenme çıktıları ve öğrenme kazanımları arasındaki fark şu şekilde özetlenebilir:
    • Öğrenme çıktıları, öğrencilerin belirli bir konu veya ders sonunda kazanmaları beklenen bilgi, beceri, tutum ve yetkinlikleri ifade eder 12. Bu, öğrencinin öğrenme süreci sonunda neleri bileceğini ve yapabileceğini tanımlar.
    • Öğrenme kazanımları ise, formel, enformel veya formel olmayan öğrenme süreçleri sonunda, öğrenenin bilgi, beceri, yeterlilik gibi yönlerden elde ettiği tüm kazanımları kapsar 23. Bu, daha geniş bir kavram olup, öğrenme çıktılarını da içerir.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Matematikte öğrenme çıktıları nasıl belirlenir?

    Matematikte öğrenme çıktılarının belirlenmesi, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Ortak Metni’nde yer alan kavramsal beceriler veya alan becerilerinin süreç bileşenleri dikkate alınarak yapılır. Bu süreçte: Kavramsal anlama ön plandadır; her konunun mantığı anlaşılır, ezber yapmaktan kaçınılır. Uygulamalı öğrenme esastır; kavramlar teorik olarak değil, farklı problem tipleriyle pratiğe dökülür. Ölçme ve değerlendirme için açık uçlu sorular, çalışma kağıtları, izleme testleri ve performans görevleri kullanılır. Bireysel öğrenme farklılıkları göz önünde bulundurulur; öğrenme süreci, öğrencinin seviyesine ve öğrenme tarzına göre uyarlanır. Ayrıca, zaman bloklama yöntemi, online kaynaklardan yararlanma, zihinden matematik egzersizleri yapma ve düzenli pratik gibi yöntemler de öğrenme çıktılarının belirlenmesinde etkilidir.

    Öğrenme nedir ve nasıl gerçekleşir?

    Öğrenme, bireyin yaşantılar sonucu davranışlarında meydana gelen oldukça uzun süreli değişikliklerdir. Öğrenme süreci şu şekilde gerçekleşir: 1. Duyu organları yoluyla yeni bilgiler fark edilir ve kısa süreli hafızaya aktarılır. 2. Tekrar edilmeyen bilgiler unutulur, tekrar edilenler ise uzun süreli hafızaya kaydedilir. 3. Belli bir zaman dilimi geçtikten sonra bilgiler hatırlanabiliyorsa veya sorulduğunda doğru cevap verilebiliyorsa öğrenme gerçekleşmiş demektir. Öğrenme, bilişsel, duyuşsal, devinişsel, sosyal ve sezgisel olmak üzere farklı biçimlerde gerçekleşebilir. Öğrenme sürecinde ilham, motivasyon ve anlamlandırma önemlidir.

    Öğrencilerin öğrenme kazanımlarına ilişkin eksikliklerin planlanması nedir?

    Öğrencilerin öğrenme kazanımlarına ilişkin eksikliklerin planlanması, salgın gibi nedenlerle oluşan öğrenme eksikliklerinin giderilmesi için tamamlayıcı eğitim programlarının tasarlanmasını ifade eder. Bu süreç, şu adımları içerir: Kazanımların belirlenmesi. Planlama. Uygulama. Bu süreçte, öğrenme kazanımları ile öğretim süreçleri ve değerlendirme yöntemleri arasında uyum sağlanması önemlidir.

    Öğrenme sürecinde en önemli etken nedir?

    Öğrenme sürecinde en önemli etken, motivasyon yani güdüdür. Öğrenme sürecinde önemli olan diğer etkenler ise şunlardır: Genel uyarılmışlık hali ve kaygı: Orta düzeydeki kaygı öğrenmeyi olumlu etkilerken, aşırı uyarılmışlık iyi değildir. Dikkat: Organizmanın öğrenilecek konuya bütün enerjisiyle yoğunlaşmasıdır. Yaş ve zekâ düzeyi: En iyi öğrenme yaşı genç yetişkinlik dönemidir ve zekâ düzeyi yükseldikçe daha fazla öğrenme gerçekleşir. Öğrenme stratejileri: Tekrar, anlamlandırma, örgütleme, yürütücü biliş ve duyuşsal stratejiler gibi yöntemler öğrenmeyi kolaylaştırır.

    Öğrenme etkinliği nedir?

    Öğrenme etkinliği, öğrencilerin öğrenme sürecine aktif olarak katılım sağladığı bir yöntemdir. Bazı öğrenme etkinliği türleri: Oyun tabanlı öğrenme: Yaratıcı düşünme becerilerini geliştirir. Etkinlik temelli öğretim: Öğrencilerin gözlem yapmalarını, hataları fark etmelerini ve eleştirel bakış açısı kazanmalarını sağlar. Not tutma ve özet çıkarma: Konuları daha iyi anlamaya ve bilgiyi hatırlamaya yardımcı olur. Soru-cevap tekniği: Bilgiyi pekiştirir ve sınavlara hazırlığı kolaylaştırır. Zihin haritaları ve kavram haritaları: Bilgiyi görselleştirerek daha kolay anlamayı sağlar. Tekrar ve test çözme: Bilgiyi kalıcı hale getirir.

    Öğrenme kazanımları ve ders hedefleri aynı şey mi?

    Öğrenme kazanımları ve ders hedefleri aynı şeyler değildir, ancak birbirleriyle ilişkilidirler. Ders hedefleri, eğiticinin öğrencide öğretim süreci sonunda kazanmasını beklediği özelliklerdir. Öğrenme kazanımları ise bir öğrencinin bir dersi öğrenme sürecinin sonunda, öğrencinin bilmesi, yapması ve uygulaması gereken bilgi, beceri ya da tutumlardır.

    Öğrenme kazanımı nedir?

    Öğrenme kazanımı, formel, enformel ya da formel olmayan öğrenme süreçleri sonunda, öğrenenin bilgi, beceri, yeterlilik vb. yönlerden bildiklerini, anladıklarını ve yapabildiklerini tanımlar. Öğrenme kazanımları şu özelliklere sahiptir: Gözlemlenebilirlik ve ölçülebilirlik: Öğrenme süreci sonunda öğrenenin ulaşacağı sonuçlar olarak ifade edilir. Odak noktası: Öğrenen merkezlidir; öğrencinin neleri başaracağına odaklanır. Kazanımın niteliği: Temel özelliği kazandırma değil, kazanılma üzerine temellendirilmiştir. Eğitim sürecine etkisi: Öğretim yöntemlerinin, öğrenme ortamının ve değerlendirmenin nasıl yapılacağının belirlenmesine etki eder. Öğrenme kazanımları, genellikle Bloom'un düşünme düzeyleri sınıflaması kullanılarak yazılır.