Piyasada hem acemi hem profesyonel geliştiriciler için çeşitli oyun yapma yazılımları mevcut. Programlar 2D ve 3D oyun geliştirme imkanı sunuyor. Sürükle-bırak mantığıyla çalışan programlar kodlama bilgisi gerektirmiyor
Küresel sunucu açılışı ve özel etkinlik duyuruldu. Katılımcılara %100 kahraman yakınları ve nadir Cennet Taşları verilecek
Bu video, bir eğitmen tarafından hazırlanan Unreal Engine kullanarak korku/gerilim oyunu yapımını anlatan kapsamlı bir eğitim içeriğidir.. Eğitim, Unreal Engine'in kurulumundan başlayarak korku oyunu geliştirme sürecini adım adım göstermektedir. İçerikte karakter tasarım ve düzenleme, fener animasyonu oluşturma, 3D nesneleri ekleme, kamera titreşi (head bob) ve kapı animasyonu gibi temel konular ele alınmaktadır. Ayrıca Blender ve Unity platformlarında da bazı animasyon ve modelleme teknikleri gösterilmektedir.. Eğitim boyunca, karakterin el feneri animasyonları, adım sesleri, kamera hareketleri ve atmosfer oluşturma için gerekli teknik detaylar detaylı şekilde anlatılmaktadır. Eğitmen, izleyicilerin kendi korku oyunlarını geliştirmelerine yardımcı olmak için gerekli kaynakları ve temel kavramları kapsamlı bir şekilde açıklamaktadır.
Visual Studio Araçları UE sınıfları, günlüğü ve makrolarını görüntüleme imkanı sunar. UE Blueprints başvuruları Visual Studio'da görüntülenebilir. Visual Studio 2022 17.7'de UE Şemaları için eklenti gerekmez
Unity ve Unreal Engine, oyun geliştirmede yaygın kullanılan iki ana motordur. Unreal, grafiksel doğruluk açısından daha üstündür. Unity, 2D oyun geliştirme konusunda daha geniş bir araç setine sahiptir. Unity VR ve AR teknolojilerinde daha gelişmiştir. Unity mobil cihazlar için daha uygundur
Bu video, bir oyun içerik üreticisinin güncel oyun dünyasındaki önemli gelişmeleri ve söylentileri paylaştığı bir haber sunumu formatındadır.. Video, iki ana bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde God of War: Ragnar'ın 2022 yılında Türkçe altyazı ile çıkacağı, Grand Theft Auto: The Trilogy: The Definitive Edition'ın yakında çıkacağı ve Konami'nin yeniden yapılanma sürecinde yeni Castlevania, Metal Gear Solid ve Silent Hill oyunları geliştireceği söylentileri ele alınmaktadır. İkinci bölümde ise GeForce Now'dan sızan gizli oyun listesi incelenmekte, bu listede God of War, Demon Souls, Returnal, GTA 3, Bioshock 4, Half-Life 2 remastered, Resident Evil 4 remake, Dragons Dogma 2, Monster Hunter 6 ve Street Fighter 6 gibi oyunların yer aldığı belirtilmektedir.. İçerik üreticisi, özellikle GTA Trilogy'nin grafiklerinin Unreal Engine ile geliştirileceği ve Konami'nin Metal Gear Solid 3 Snake Eater etrafında yeni bir proje üzerinde çalıştığı bilgisini paylaşırken, NVIDIA'nın oyun firmalarıyla olan yakın ilişkisi nedeniyle GeForce Now'dan sızan listenin güvenilir olabileceğini vurgulamaktadır.
Bu eğitim videosunda Yusuf Taşçı, İstanbul Teknik Üniversitesi'nde okuyan ve kendi mobil oyunlarını geliştiren bir oyun geliştiricisi, izleyicilere oyun geliştirme sürecini anlatıyor.. Video, oyun geliştirmeye başlamak isteyenler için adım adım rehberlik sunuyor. Yusuf, oyun geliştirme sürecinin uzun ve sabırlı olduğunu vurgulayarak, sıfırdan başlarken küçük projelerle başlamayı, büyük hedefler koymamayı tavsiye ediyor. Ayrıca oyun motorlarını (Unity ve Unreal Engine) karşılaştırıyor ve yeni başlayanlar için blueprint sistemlerine bulaşmadan doğrudan kodlama öğrenmenin önemini anlatıyor. Video, oyun geliştirme sürecinin kümülatif ilerlediğini ve sürekli öğrenme gerektirdiğini vurgulayarak sona eriyor.
Bu video, bir eğitim içeriği olup, izleyicilere Unreal Engine'de proje başlatma ve panel özelleştirme konularını adım adım anlatmaktadır.. Video, Epic Games Launcher üzerinden Unreal Engine'e giriş yapma ile başlayıp, proje oluşturma sürecini detaylı şekilde göstermektedir. Ardından, proje başlattıktan sonra panellerin nasıl özelleştirilebileceği, pencerelerin nasıl sürüklenip bırakılacağı, gizleneceği ve yeniden açılacağı anlatılmaktadır. Ayrıca, Play Actor, Content Browser, Report gibi panellerin işlevleri ve editördeki temel özellikler hakkında bilgiler verilmektedir.
Epic Games tarafından geliştirilen gelişmiş bir oyun motorudur. 2D ve 3D oyunlar, mobil, PC ve PS platformlarında geliştirilebilir. PBR iş akışı ve Raytracing teknolojisi ile fotogerçekçi görünüm sağlar. UE Marketplace üzerinden oyun içi nesneler alınıp satılabilir
Bu video, Technokafe'den bir eğitim içeriği olup, sunucu Unreal Engine'in geliştirdiği MetaHuman teknolojisini tanıtmaktadır.. Video, MetaHuman'ın ne olduğunu açıklayarak başlıyor ve ardından bu teknolojinin nasıl kullanılacağını adım adım gösteriyor. İlk bölümde MetaHuman Creator web sitesine erişim, temel yüzlerin seçimi ve karakterin yüz, saç, kıyafet, vücut yapısı gibi özelliklerinin özelleştirilmesi anlatılırken, ikinci bölümde Metaum yazılımından metaum export alma, ışıklandırma ayarları, animasyon verme ve screenshot alma gibi temel özellikler gösterilmektedir.. MetaHuman, oyunlarda veya sinematik filmlerde üç boyutlu insan modelleri oluşturmak için kullanılan hızlı bir model üretme aracıdır. Unreal Engine 5.20 ile birlikte daha da gelişmiş bir versiyona sahip olacak ve video kaydı ile sanal avatar oluşturma gibi yeni özellikler sunacağı belirtilmektedir.
Tim Sweeney tarafından 1991'de Potomac Computer Systems adıyla kuruldu. 1992'de Epic MegaGames adını alarak büyük şirket görünümü sağladı. 1994'te 8 çalışana ulaştı. 1996'da Fire Fight ile yayıncılık faaliyetlerini durdurdu
Bu video, bir oyun geliştiricisinin oyun geliştirme sürecini anlattığı bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, kendi oyun geliştirme deneyimlerini paylaşarak izleyicilere rehberlik etmektedir.. Video, oyun geliştirme sürecinin temel aşamalarını ele almaktadır. Öncelikle Unreal Engine'in öğrenilmesi, ardından karakter modelleme (Adobe Fuse CC), karakter rigleme (Adobe Mixamo), silah modelleme ve çevre dizaynı gibi konular detaylı olarak anlatılmaktadır. Konuşmacı, oyun geliştirme sürecinde sabır ve doğru kaynakların önemini vurgulayarak, kendi projesindeki deneyimlerini paylaşmaktadır. Video sonunda, izleyicilerin sorularını cevaplayabileceği bir Discord sunucusu kurulacağı belirtilmektedir.
Bu video, bir içerik üreticisinin Epic Games ve Unreal Engine tarafından sunulan ücretsiz içerikler hakkında bilgi verdiği bir haber içeriğidir.. Video iki ana bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde Unreal Engine geliştiricileri için sunulan ücretsiz paketler (duvar süsleri, kareli tasarım aracı, havuz paketi, orman paketi ve teleport kabini) tanıtılmaktadır. İkinci bölümde ise Epic Games Store'un 17 Aralık'tan 31 Aralık'a kadar ücretsiz olarak dağıtacağı oyunlar hakkında sızıntı bilgileri paylaşılmaktadır.. Videoda Dying Light, Resident Evil 7, The Witcher 3, Mass Effect Andromeda, Creed Origins, Metal Gear Solid 5, The Evil Within 2, Far Cry 5, Fallout 4, Borderlands 3, Monster Hunter World, Dragon Age: Inquisition, Horizon Zero Dawn, Ghost Recon Breakpoint ve Hitman 2 gibi oyunların Epic Games Store'da ücretsiz olacakları bilgisi verilmektedir. İçerik üreticisi, bu bilgilerin kesin olmadığını ve iki hafta sonra daha doğru bilgilerin ortaya çıkacağını belirtmektedir.
Bu video, İsmail Akar tarafından sunulan Unreal Engine eğitim serisinin bir parçası olup, kodlama yapmadan Buildbox platformu kullanarak hyper-casual oyun geliştirme konusunda bilgi vermektedir.. Video, Buildbox'ın hyper-casual oyun geliştirme platformu olduğunu ve sürükle-bırak sistemiyle kodlama gerektirmeden oyun oluşturabileceğimizi anlatmaktadır. İçerikte hyper-casual oyunların temel özellikleri (kısa, tatmin edici ve basit olması gerektiği) açıklanmakta ve başarılı hyper-casual oyunlar için üç önemli unsur ele alınmaktadır.. Eğitim serisi, bir sonraki bölümde Buildbox ile ilk oyunun nasıl yapılacağını göstereceğini belirtmektedir. Ayrıca, bir sonraki bölümde hyper-casual oyunlarda kullanılan popüler mekaniklere bakılacağı ve reklam biçimleri ile reklam sıklığı gibi unsurların üzerinde odaklanılacağı ifade edilmektedir.
Bu video, bir içerik üreticisinin izleyicilere hitap ettiği bir monolog formatındadır. İçerik üreticisi, oyun teknolojisi konusunda düşüncelerini paylaşıyor.. Videoda, yeni oyunların eski oyunlara göre zevksiz ve sıkıcı olmasının sebepleri ele alınıyor. İçerik üreticisi, 30 yıl önce başlayan 3D grafiklerin gelişiminden sonra yeni teknolojik yeniliklerin (hologram cihazlar gibi) gelmemesinin ve oyun motorlarının yaygınlaşmasıyla birlikte oyun geliştiricilerinin yeni teknolojiler keşfetme imkanlarının kısıtlandığını savunuyor. Ayrıca, günümüzde 12 yaşındaki çocuklar bile Epic Games'ten Unreal Engine gibi hazır motorları kullanarak oyun yapabildiği için, oyun dünyasında daha az tutkulu ve yenilikçi geliştiricilerin olduğu görüşünü paylaşıyor.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan Unreal Engine eğitim serisinin bir parçasıdır. Eğitmen, Mixamo platformundan karakter import etme ve Unreal Engine'de animasyon verme sürecini adım adım göstermektedir.. Video, Mixamo'dan karakter seçimi ve indirme ile başlayıp, Unreal Engine'e import etme sürecini detaylı şekilde anlatmaktadır. Eğitmen, karakterin iskeletini temizleme, animasyon dosyalarını import etme, blend space oluşturma ve karakter hızına göre animasyon geçişlerini ayarlama adımlarını göstermektedir. Ayrıca, karakterin idle, walking ve running animasyonlarını nasıl ekleyeceğinizi ve bunları speed değerine göre nasıl kontrol edeceğinizi açıklamaktadır.. Videoda ayrıca karakterin hızını ayarlamak için blueprint kullanımı, hız değişkeninin oluşturulması ve animasyonların hız değerine göre değiştirilmesi anlatılmaktadır. Eğitmen, bu video serisinin bir parçası olmadığını belirterek, bir sonraki videolarda eğilme animasyonu gibi konuları ele alacağını söylemektedir.
Bu video, oyun geliştirme sektörüne yönelik güncel haberler ve ücretsiz asset fırsatlarını sunan bir haber bülteni formatındadır. İçerik üreticisi, altı aydır bu paketleri çektiğini ve izleyicilerin isteklerine göre içerik ürettiğini belirtiyor.. Video, üç ana bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde AR Station'ın Epic Games'e katılması ve bu sayede eğitimlerin ücretsiz hale gelmesi anlatılmaktadır. İkinci bölümde Epic Games'in keşfet kısmında bulunan ücretsiz uygulamalar tanıtılmaktadır. Son bölümde ise Unity ve Unreal Engine'in Nisan-Mayıs ayı için ücretsiz asset paketleri detaylı olarak incelenmektedir.. İçerik üreticisi, piyasada hazır asset kullanmanın kötü olduğunu, yeni başlayanların eksikleri olduğunu ve bu paketlerin ücretsiz olmasına rağmen kullanılmamasının bir ayıp olduğunu ifade ediyor. Ayrıca, bu paketlerin tek tek modellerin kendisi tarafından yapılması yerine kullanılabileceğini ve bu sayede izleyicilerin eziyet çekmeyeceğini belirtiyor.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan Unreal Engine kullanarak oyun menüsü oluşturma eğitim içeriğidir.. Videoda, Unreal Engine'de basit bir oyun menüsü oluşturma süreci adım adım gösterilmektedir. İçerik, menü klasörünün oluşturulması, level oluşturma, game mod ayarları, widget gruplarının oluşturulması, menü tasarımı için resim ve butonlar ekleme, "Play", "Quid Game", "Settings", "Credit" ve "Contact" gibi menü seçeneklerinin programlanması ve müzik ekleme işlemlerini kapsamaktadır.. Eğitmen ayrıca, oyun içinde karakterin kontrol edilmesi, oyunun doğru şekilde çalışması için gerekli ayarların yapılması ve ileride online oyun geliştirirken karşılaşabilecek sorunları önleme yöntemlerini de paylaşmaktadır. Video, oyun geliştirme sürecinde temiz çalışma prensiplerini vurgulayarak, izleyicilere profesyonel bir oyun geliştirme deneyimi sunmaktadır.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan, öğrencinin ücretsiz açık kaynaklı render motoru sorusuna cevap veren bir eğitim içeriğidir. Eğitmen, kuyumculuk için render motoru arayan bir öğrencinin sorusuna yanıt vermektedir.. Videoda eğitmen, ücretsiz render motorları hakkında bilgi vererek üç farklı programı tanıtmaktadır: Unreal Engine, Blender'ın Cycles render motoru ve D5 Render. Her bir programın özellikleri, avantajları ve kullanım alanları hakkında detaylı bilgiler verilmektedir. Özellikle D5 Render programı üzerinde durularak, Rhino ile entegrasyonu ve kullanım şekli gösterilmektedir. Eğitmen, profesyonel kalite render yapmak için emek gerektirdiğini ve bu programların minimum sistem gereksinimlerini de paylaşmaktadır.
Bu video, bir içerik üreticisinin Ferman Simülatör adlı otobüs simülasyon oyununu incelediği ve oynadığı bir oyun içeriğidir.. Videoda içerik üreticisi, oyunun temel mekaniklerini göstererek Scania 137 model otobüsle Berlin'de rotalar hazırlayıp yolcu taşıma deneyimini paylaşıyor. Oyunun Unreal Engine ile yapıldığı, gerçekçi trafik simülasyonu sunduğu, ses efektleri ve detaylı otobüs iç mekanı gibi özellikleri vurgulanıyor. Video, yaklaşık yarım saatlik bir yolculuk simülasyonu ile devam ediyor.. Oyunun kariyer modu olmadığı, rotaların tamamen kullanıcının kendisi tarafından hazırlanabileceği belirtiliyor. Ayrıca oyunun multiplayer özelliği ve gelecekte çıkacak online otobüs oyunu hakkında da bilgiler veriliyor. İçerik üreticisi, otobüsün direksiyonu, hız limitleri, yolcu memnuniyeti ve polis kontrolü gibi oyun mekaniklerini deneyimleyerek izleyicilere oyun hakkında detaylı bilgiler sunuyor.