Bu video, eski tip sürücü belgelerinin yenilenmesi sürecini anlatan bilgilendirici bir içeriktir.. Video, 31 Temmuz 2025 tarihinde sona erecek olan eski tip sürücü belgelerinin yenilenmesi sürecini adım adım açıklamaktadır. Beş aşamalı bir süreç sunulmaktadır: randevu alma, gerekli belgeleri hazırlama, nüfus müdürlüğüne başvuru, kişiselleştirme ve teslimat. Ayrıca, başvuru için gerekli belgeler (eski tip sürücü belgesi, dekont, sağlık raporu, biyometrik fotoğraf), teslimat süreleri ve geçici sürücü belgesi kullanımı hakkında bilgiler verilmektedir.
Passenger is someone traveling in a vehicle without responsibility for its operation. Crew members and drivers are typically not considered passengers. Vehicle seating capacity defines the number of passengers legally allowed
KTK 46/2-b, şerit değiştirmeden önce araçların geçişini beklememektir. Bu kural ihlali asli kusur sayılır ve kaza nedeni olarak kabul edilir. Kural olarak bu ihlalin kusur oranı %75 olarak belirlenmiştir
Uyuşturucu etkisinde araç kullanan sürücünün ehliyeti 5 yıl süreyle alınır. Teknik cihaz kullanımını reddetme durumunda ehliyet 2 yıl süreyle alınır. Trafik güvenliğini tehlikeye sokma suçu için 1-6 yıl hapis cezası verilir
Bu video, bir röportaj formatında olup, konuşmacı elektrikli bisikletlerde ehliyet ve ruhsat zorunluluğu konusunda bilgi vermektedir. Konuşmacı, Samsun'da elektrikli bisikletlerin toplanması ve vatandaşların yaşadığı zorluklar hakkında bilgi paylaşıyor.. Videoda, elektrikli bisikletlerde ehliyet ve ruhsat istenmesinin kanuna ve hukuka aykırı olduğu, Yargıtay'ın yedinci ceza dairesinin bu konuda verdiği kararlar anlatılıyor. Konuşmacı, elektrikli bisikletlerin ekonomik, pratik ve sağlıklı bir alet olduğunu vurgulayarak, Samsun'da toplanan araçların sahiplerinin yaşadığı zorlukları, tescil ve sigorta sorunlarını detaylı şekilde aktarıyor. Ayrıca, yetkililerin bu konuda çözüm bulması gerektiği konusunda çağrıda bulunuyor.
Bir yıl içinde 100 ceza puanına ulaşıldığında ehliyet 4 ay süreyle alınır. Ölüme sebep olan kazalarda kusurlu bulunan sürücünün ehliyeti 1 yıl alınır. Uyuşturucu etkisinde araç kullanan sürücünün ehliyeti 5 yıl süreyle alınır. Stajyer sürücülerin kural ihlalleri durumunda ehliyetleri alınır. Hız sınırını %30 aşıp 5 kez tekrarlayanlar 1 yıl süreyle ehliyetlerini kaybeder
Bu video, bir kişinin kalça protezi sonrası ehliyet değişikliği konusunda bilgi verdiği bir bilgilendirme içeriğidir.. Video, kalça protezi sonrası ehliyet değişikliği gerekliliğini açıklamaktadır. 2016'dan sonra alınan ehliyetlerin 2024-31 Aralık aralığına kadar değiştirilmesi gerektiği, engelli ehliyet almanın gerekliliği ve ehliyet yenileme süreci anlatılmaktadır. Ayrıca, 31 Aralık'tan itibaren ehliyet yenileme yapılmazsa 1 Ocak 2025'ten itibaren uygulanacak yaklaşık 12 bin TL'lik idari para cezası bilgisi de paylaşılmaktadır.
Eski sistemde bilirkişi raporlarıyla piyasa araştırması yapılarak hesaplama yapılırdı. Yargıtay kararına göre aracın marka, yaş ve hasar kayıtları dikkate alınırdı. Bu sistem sübjektif olduğundan ciddi hatalar oluşabiliyordu
Araç ruhsatı, aracın tüm bilgilerini içeren zorunlu bir belgedir. Ruhsat kaybolduğunda cezai işlem riski artar. Çalıntı ruhsat, dolandırıcılık için kullanılabilir
Bu videoda bir kişi, yılbaşı gecesi yaşadığı alkol kontrolü olayını ve sonrasında yaşanan gelişmeleri anlatıyor.. Konuşmacı, iş yerinden çıktıktan sonra alkol kontrolü için durduğunda yüzde 56 alkol problemi çıktığını ve ehliyetinin alındığını belirtiyor. Haberlerde kendisini umreye gitmiş olarak gösterdiklerini ve dini neden alet ettiğini söyleyen yorumlara üzüldüğünü ifade ediyor. Kan tahlili yaptırarak Selçuk Tıp Fakültesi'nde sıfır alkol çıktığını kanıtladıktan sonra ehliyetinin geri verildiğini anlatıyor. Ayrıca, alkol kontrolünün arızalı olabileceği veya meyve yeme gibi faktörlerin krom çıkmasına neden olabileceği konusunda bilgi veriyor.
Bu video, bir sürücünün alkol testi sonucu ehliyetsiz kalması ve bu durumla mücadelesini anlatan bir haber formatındadır.. Videoda, ağız çalkalama suyu kullanan bir sürücünün alkol testi sonucunda 1,9 promil alkollü olduğu tespit edilmesi ve ehliyetine el konulması anlatılmaktadır. Sürücü, hastane raporuyla alkol kullanmadığını ispatlamış ancak yaklaşık üç ay ehliyetsiz kalmıştır. Kamu Denetçiliği Kurumu, itiraz sürecinin ağır işlediğini belirterek mevzuatın değişmesi gerektiği konusunda tavsiye kararı almıştır. Video, alkollü olmadığını ispatlayan sürücülerin ehliyetsiz kalmayacağını ve ceza yazmak için bahane aradıklarını vurgulamaktadır.
Bu video, alkollü araç kullanmanın yasal sonuçlarını açıklayan bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, alkollü araç kullanmanın cezai ve idari yaptırımlarını detaylı şekilde anlatmaktadır.. Video, alkolün sürücülük üzerindeki etkileri ve yasal alkol limitleri hakkında bilimsel araştırmalarla başlayıp, 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu'nun 48. maddesi kapsamında idari yaptırımları açıklamaktadır. Özel araçlar için 0,50 promil, özel araç dışındaki araçlar için 0,20 promil sınırı olduğu, bu sınırları aşan sürücülerin idari para cezası ve ehliyetine el konulması gerektiği anlatılmaktadır. Ayrıca, 1 promilin üzerinde alkol kullanan sürücülerin Türk Ceza Kanunu'nun 179/3 maddesi uyarınca trafik güvenliğini tehlikeye sokma suçundan da cezalandırılabileceği ve Anayasa Mahkemesi'nin bu konudaki kararları açıklanmaktadır.
Bu video, bir soru-cevap formatında trafik kazalarında araç değer kaybı konusunu ele almaktadır.. Videoda, trafik kazası sonrası araçta daha önce hasar olmasa bile değer kaybı istenip istenemeyeceği sorusu sorulmaktadır. Cevap olarak, kaza sonrası aracın değerinde ciddi bir düşüş olduğu ve bu durumun satış esnasında önemli bir faktör olduğu belirtilmektedir. Doğru beyan vermenin gerekliliği vurgulanarak, değer kaybı varsa ödenmesi gerektiği ifade edilmektedir.
Bu video, bir kişinin araç ruhsatında "men şehri" sorunu yaşadığını ve bu sorunun nasıl çözülebileceğini anlattığı bir bilgilendirme içeriğidir.. Videoda, konuşmacı bir ay önce kayıp olan ruhsatını geri alırken trafik denetleme şubesinden aldığı kağıtta "men şehri" olduğunu fark ettiğini anlatıyor. Bu sorunun, muayenesizlikten ceza yemiş ve muayene yaptırmış olmasına rağmen, trafik denetleme birimine başvurmadan men şehri kaldırılmadığı için ortaya çıktığını açıklıyor. Konuşmacı, bu sorunu çözmek için izleyicilere dikkat etmelerini ve men şehri kaldırılmadığında muayene sırasında araçın bağlanabileceğini hatırlatıyor.
Bu video, Samet Öztalan'ın Osmangazi Köprüsü'nde yaptığı bir araştırma ve gözlemi içeren bir haber formatındadır. Samet, köprüden geçerken karşılaştığı durumları kaydetmektedir.. Video, Osmangazi Köprüsü'nde yaşanan nakit geçiş iddialarını ele almaktadır. Sürücüler, sistem çalışmıyor bahanesiyle nakit geçişe yönlendirildiğini ve nakit ödenen ücretlerin kayıtlara geçmediğini iddia etmektedir. Samet, köprüden geçerken nakit ödeme yapmak zorunda kaldığını ve fiş verildiğini, 15 gün içinde ödeme gerektiğini belirtmektedir. Ayrıca, sistem hatası bahanesiyle nakit ödeme istenmesinin, yıllık kotadan araç düşürme ve devleti zarar gösterme amaçlı olduğu iddiası da videoda yer almaktadır.
Bu video, bir röportaj formatında olup, konuşmacı İstanbul'daki taksici sektöründen bir temsilci olarak yer almaktadır. Röportajı yapan kişi Nihat olarak tanımlanmaktadır.. Videoda, İstanbul'da taksicilere yönelik yapılan şikayetler ele alınmaktadır. Konuşmacı, on bir ayda 60 bin şikayet yapıldığını belirterek, bu rakamın taksicilerin performansını gösterdiğini vurgulamaktadır. Şikayetlerin %57'sinin kısa mesafe almama ile ilgili olduğunu belirten konuşmacı, taksicilerin yolcuları görünüşlerine göre seçme hakkını savunmaktadır. Ayrıca, dolandırıcı taksicilerin Türk Ceza Kanunu'na özel bir madde eklenmesiyle nitelikli dolandırıcılık suçundan yargılanması ve hapis cezası alması gerektiğini savunmaktadır.
Bu video, araç alım satımı yapan bir kişinin izleyicilere araç alım satımında noter işlemleri hakkında bilgi verdiği bir eğitim içeriğidir.. Video, araç alım satımında dikkat edilmesi gereken önemli noktaları adım adım anlatmaktadır. Önce araç hakkında ön bilgi edinme, aracın fiziksel durumunu kontrol etme, ardından noterde yapılması gerekenler (kimlik ve ruhsat teslimi, para transferi, imza atma) detaylı olarak açıklanmaktadır. Ayrıca vergi borcu, haciz, plaka değiştirme gibi konularda dikkat edilmesi gereken hususlar ve sahte para konusundaki önlemler de paylaşılmaktadır.
Bu video, ikinci el taşıt piyasasında yapılan düzenlemeler hakkında bilgi veren bir haber formatındadır. İstanbul Motorlu Araç Satıcıları Derneği yetkilileri ve bakanlık yetkilileri arasında geçen görüşmeler aktarılmaktadır.. Video, ikinci el araç ilanlarına TC kimlik numarası ve ekspertiz raporu zorunluluğu getirilmesi konusunu ele almaktadır. Bir yıl içerisinde satılan 6,9 milyon ikinci el aracın yaklaşık 3,5 milyonunun kayıt dışı olarak satıldığı, bu satışların %46'ına karşılık geldiği belirtilmektedir. Ayrıca, 2019 yılında ikinci el otomobil satışlarının %14 artış kaydettiği ve toplam satışların %90'ından fazlasının online kanallar üzerinden gerçekleştirildiği bilgisi paylaşılmaktadır.
Bu video, Ankara'da yayınlanan bir trafik hukuku programıdır. Programda sunucu ve konuk avukat Emre Eren, son dönemde yaşanan tren kazaları ve bunların hukuki boyutları hakkında tartışmaktadır.. Video, Türkiye'deki tren kazalarının tarihsel tablosunu inceleyerek başlıyor ve son 10-15 yıldaki önemli kazaları (Pamukova, Çorlu, Kütahya, Sivas, Ankara-Kırıkkale, Elazığ, Bilecik-Bozüyük) detaylı şekilde ele alıyor. Konuşmacılar, demiryolu personelinin azalması, demiryolu meslek lisesinin kapatılması ve kaza sonrası hukuki sorumluluklar gibi konuları tartışıyor.. Programda ayrıca tren kazalarının önceden haber edildiği ancak önlem alınmadığı, ihmal, aceleye getirme, personel yetersizliği ve tecrübe eksikliği gibi sorunlar ele alınıyor. Video, ulaştırma profesörü Mustafa İlıcalı'nın da katılması planlandığı bilgisiyle sona eriyor.