Bu video, İslam'da kadın konumu ve toplumsal rolü hakkında bir sohbet formatındadır. Konuşmacı, İslam'ın kadın hakkındaki görüşlerini ve bunların günümüz toplumunda nasıl uygulanabileceği konusunda düşüncelerini paylaşıyor.. Videoda İslam'ın kadın hakkındaki kayıtları, kadınların toplumda rol alması ve bunun için gerekli şartlar ele alınıyor. Konuşmacı, İslam'ın kendi sınırları içinde kadınların yer alabileceğini ancak günümüz şartlarında bu şartların sağlanmadığını belirtiyor. Ayrıca, İslam'ı yaşamak isteyenlere günaha girmeden çalışma imkanı sunulması gerektiğini vurguluyor ve itikadi inanç ile amel arasındaki farkı açıklıyor.
Bu video, Dünya Kadınlar Günü'nü kutlayan kısa bir derleme formatındadır. Video boyunca çeşitli kadınlar için hazırlanmış kutlama mesajları ve sözler yer almaktadır.. Video, çalışan, üreten ve hayatın dolu dolu yaşayan tüm kadınlara yönelik kutlama mesajlarıyla başlayıp, "Cennet annelerin ayakları altındadır" gibi geleneksel ifadelerle devam etmektedir. İçerikte kadınların toplumda rolü, önemine dair düşünceler ve "Dünya yüzünde gördüğümüz her şey kadının eseridir" gibi motivasyonel sözler bulunmaktadır. Video, kadınların özgür olabildiği ve kadına saygı duyulan bir yıl dileğiyle sonlanmaktadır.
Bu video, bir ustadın Hayalhanem külliyesi'nde verdiği dini bir derstir. Konuşmacı, İstanbul, Almanya ve Ankara'dan gelen ekiplerle birlikte iman eğitimi vermektedir.. Video, İslam'da kadın değerinin tarihsel gelişimini ve kadınların toplumsal rolünü anlatmaktadır. İçerik, cahiliye dönemindeki kadınların durumundan başlayarak Hz. Muhammed'in (aleyhissalatu vesselam) kadınları nasıl koruduğunu, onlara verdiği değeri ve İslam'ın kadınları nasıl değiştirdiğini kronolojik olarak ele almaktadır. Ayrıca, İslam'da kadınların eğitim, meslek ve toplumsal yaşamdaki çeşitli rolleri detaylı şekilde anlatılmaktadır.. Videoda, İslam'ın kadınların eğitimine verdiği önem, kadınların Mescid-i Nebevi'ye gitme hakkı, çeşitli mesleklerde (doktorluk, hemşirelik, ebelik, hacamatçılık, şairlik, hizmet sektörü, tacirelik ve el işçiliği) aktif rolleri ve annelik mesleğinin önemi vurgulanmaktadır. Konuşmacı, İslam'ın dünyaya ilk üniversiteleri, hastaneleri, rasathaneleri ve muhtesiplik teşkilatını kazandıran bir din olduğunu belirtmektedir.
Erkekler davrandıkları gibi, kadınlar göründükleri gibidir. Kadınlar kendilerini görsel bir nesneye dönüştürür. Erkekler kadınları seyreder, kadınlar seyredilişlerini seyreder
Bu video, çeşitli Türk yazarlarıyla yapılan bir sohbet programıdır. Programda Mustafa Özer, Mustafa Kutu, Mustafa Kutlu gibi yazarlar ile edebiyat öğretmeni Ebru ve diğer akademisyenler, sanatçılar ve siyasetçiler yer almaktadır.. Sohbetin ana konusu Türk edebiyatı, hikaye yazma teknikleri ve edebiyatın toplumsal rolüdür. Program boyunca yazarlar, hikaye ve roman arasındaki farklar, Anadolu kavramı, kapitalizm eleştirisi, dindar muhafazakar toplumun romanla ilişkisi ve Türk türkülerinin önemi gibi konuları tartışmaktadır. Ayrıca, edebiyatçıların diğer bilimlerden bilgi sahibi olmalarının önemi ve Türkiye'nin geleceği için fikir adamlarının bir araya gelmesi gerektiği vurgulanmaktadır.. Programda yazarlar kendi edebi yaklaşımlarını, hikaye yazma tekniklerini ve memleket meselelerine yaklaşımlarını paylaşırken, izleyicilerin sorularına da yanıt vermektedir. Mustafa Özer'in "Hayat Güzel", "Kalbin Sesi" ve "Ya Tahammül Ya Sefer" gibi kitapları, Mustafa Kutlu'nun dindar bir insanın roman yazabilmesi konusundaki görüşleri ve Mustafa Kutu'nun geleneksel formları tercih ettiği edebi yaklaşımı gibi detaylar da sohbette yer almaktadır.
Öğretmenler, öğrencilere yeni ufuklar açan rehberlerdir. Öğretmen sözleri nesilden nesile aktarılan kültürel mirastır. Öğretmenin sözleri öğrencinin hayatında uzun süre hatırlanır
Bu video, bir konuşmacının erkek cinsinin durumu hakkında düşüncelerini paylaştığı bir monolog formatındadır.. Konuşmacı, son yüzyılın son çeyreğinde erkek cinsine verilen "gaz"ın (muhtemelen toplumsal rol ve statü) sonucunda erkeklerin yaşadığı zorlukları anlatmaktadır. Erkeklerin avcı ve toplayıcı olarak tanımlanması, sonrasında bu rolün kaybolması ve "metroseksüel" gibi kavramların yaygınlaşması eleştirilmektedir. Ayrıca, erkeklerin beyninin çözüldüğü gibi haberlerin yayılması ve bunun kadınların erkeklerden nefret etmesine neden olduğu konusunda görüşlerini paylaşmaktadır.
Sevgi ihtiyacı zamanla değişebilir ve evlilikte farklı şekillerde ortaya çıkar. Kendini değersiz hisseden erkekler sevgiyi göstermekte zorlanır. İletişim becerileri zayıf olan erkekler duygularını ifade etmekte zorlanır. Katı bir ailede yetişen erkekler sevgi sözlerini daha az duyar. Kaybetme korkusu sevgiyi göstermeyi engelleyebilir
Bu video, bir muhtarın monologunu içeren kısa bir film veya dizi sahnesidir. Konuşmacı, kendisini bağımsız bir muhtar olarak tanıtmaktadır.. Videoda muhtar, neden buraya çıktığını sorgulayarak başlar ve "okul" tarafından buraya getirildiğini belirtir. Konuşmacı, "az iş çok laf" prensibini benimseyerek, atasözlerinden örnekler vererek (oylarınız damlaya damlaya, dağdan kestim kereste) konuşmasını sürdürür. Video, muhtarın kendini tanıtması ve kısa bir monologuyla ilerler.
Bu video, Dünya Kadınlar Günü'nü kutlayan kısa bir mesaj formatındadır.. Video, kadınların toplumda önemini vurgulayan sözlerle başlamaktadır. "Her yeni hayat bir kadının eseridir", "Kadın güçtür, kadın akıldır", "Kadın şefkattir, özveridir, annedir, eştir, kadın eşiktir" gibi ifadelerle kadınların toplumdaki rolü anlatılmakta ve "Eğer kadın güçlüyse o toplumda güçlüdür" mesajıyla kadınların toplumsal önemine vurgu yapılmaktadır. Video, "Dünya Kadınlar Günü kutlu olsun" ifadesiyle sonlanmaktadır.
Bu video, bir konuşmacının kadınların toplumsal rolü hakkında düşüncelerini paylaştığı bir monolog formatındadır.. Konuşmacı, Peygamber Efendimiz'in zamanında kadınların tüccar, imalatçı, komutan ve savaşa katılan kişiler olarak toplumsal hayatın içinde yer aldıklarını vurgulayarak, günümüzde kadınların evlere hapsetilmesi ve sadece çocuk doğurmak ve kocalarına hizmet etmek zorunda bırakılması gerektiğini söyleyen anlayışın yanlış olduğunu belirtiyor. Ayrıca, Türk milletinin kutsal kitabını Arapça bilmeden okuduğunu ve anlamadığını, bu nedenle yanlış bilgilerin yayıldığını düşünüyor.
Housewife manages family home, including childcare and household tasks. Traditional roles were common in hunter-gatherer societies for food gathering. Women traditionally worked alongside men in farming and household tasks
Çiçekler mutluluk, sevgi, acı ve paylaşımı temsil eder. Başkalarından gelecek çiçekle bahçe kurulmaz, kendi çiçeğini ekmelisin. Sevgi de nadide bir çiçeğe benzer, onu yaşatmak önemlidir
Bu video, öğretmenlerin toplumda ve kişisel gelişimdeki önemini vurgulayan bir anlatım içeriğidir. Video, öğretmenlerin mesleğinin tüm mesleklerin temelini oluşturduğunu ve çocukların geleceğini şekillendirdiğini anlatmaktadır.. Video, öğretmenlerin toplumun gelişimindeki rolünü, çocukların kişiliğindeki etkisini ve Atatürk'ün öğretmenlere verdiği değeri vurgulayarak ilerlemektedir. Öğretmenlerin "insan ve insanlık mimarı" olarak nitelendirilmesi ve çocukların öğretmenlerin eseri olduğu vurgulanmaktadır. Video, öğretmenlere saygı ve sevgi göstermenin önemini ve bunun için gönül borcumuzu yerine getirmemiz gerektiğini ifade etmektedir.
Bu video, bir sohbet formatında gerçekleşen, alevilikte cinsiyet rolleri ve eşitlik konusunu ele alan bir konuşmayı içermektedir. Konuşmacılar arasında erkek ve kadın katılımcılar bulunmaktadır.. Video, cinsiyet rollerinin nasıl şekillendiğini ve bunların toplumsal ilişkiler üzerindeki etkilerini tartışmaktadır. Konuşmacılar, kadınların vücutlarına yönelik müdahalelerin ahlaki yorumlanması, erkek egemenliğinin alevilik kurumlarındaki yansımaları ve cinsiyet rollerinin kuşaktan kuşağa aktarılması gibi konuları ele almaktadır. Ayrıca, alevilikte eşitlik felsefesinin pratikte nasıl yansıtılacağı ve kadınların daha görünür olması için yapılması gerekenler hakkında öneriler sunulmaktadır.
Öğretmenler öğrencilere sadece okumayı değil, hayatı da öğretir. Okul ikinci ev, öğretmenler ikinci ailedir. Öğretmenler öğrencileri anne-baba gibi kabul eder. Öğretmenlik sadece meslek değil, hayatın tamamını kapsar
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan sosyal bilgiler dersinin ikinci ünitesini içermektedir. Eğitimci, öğrencilere toplumsal kavramları açıklamaktadır.. Video, sosyalleşme süreci ile başlayıp, toplumsal konum, statü, rol, rol çatışması, rol pekişmesi, sosyal saygınlık, prestij, toplumsal değer, toplumsal norm, resmi ve resmi olmayan kontrol, toplumsal sapma (olumlu ve olumsuz) ve hak-sorumluluk gibi temel toplumsal kavramları detaylı şekilde ele almaktadır. Her kavram için örnekler verilerek ve günlük hayattan örneklerle açıklamalar yapılmaktadır.