Bu video, bir din adamının namazda safların düz ve sık tutulması konusunda yaptığı dini sohbeti içermektedir. Konuşmacı, Hz. Muhammed'in (s.a.v.) safların düzgün tutulması konusundaki hadislerini ve tavsiyelerini aktarmaktadır.. Video, namazda safların düz ve sık tutulmasının önemini vurgulayarak başlıyor. Konuşmacı, Hz. Muhammed'in "Ya saflarınızı düzeltirsiniz ya da Allah'ın yüzlerinizi ayrı ayrı taraflara çevireceği" sözünü aktarıyor ve bu düzenin sadece namazda değil, günlük hayatta da toplumsal birlik ve düzenin temelini oluşturduğunu anlatıyor. Ayrıca, Hz. Ömer döneminde safları düzeltmek için görevlilerin tayin edildiği bilgisi de paylaşılıyor. Video, ibadetimizin düzenli olması hayatımızdaki her alanda da düzenli ve kaliteli işler yapmamızı sağlayacağını vurgulayarak sona eriyor.
364'te Basra'da doğdu, gül suyu işiyle uğraşan babasının lakabıyla tanındı. Bağdat'ta çeşitli âlimlerden fıkıh ve hadis eğitimi aldı. 1032-1046 arasında Büveyhî ve Selçuklu elçiliklerinde görev yaptı. 450'de Bağdat'ta vefat etti
Hukuk, toplumsal ilişkileri düzenleyen ve devlet desteğiyle desteklenen kurallardır. Hukuk kuralları objektif, sürekli ve normatif niteliktedir. Hukukun temel amacı toplumsal düzen ve adaleti sağlamaktır
Toplumsal yaşam, ortak yönleri olan insanların birlikte yaşamasıdır. Toplumsal ilişkiler sosyal, siyasal, ekonomik ve hukuki yönlerden oluşur. Toplumsal düzenin sağlanması için kurallar ve yaptırımlar gereklidir
Bu video, bir öğretmen/eğitmen tarafından sunulan YKS (Yükseköğretim Kurumları Sınavı) için Vatandaşlık dersi eğitim içeriğidir.. Video, Vatandaşlık dersinin mantık üzerine kurulduğunu vurgulayarak başlıyor ve toplumsal düzen kuralları konusunu detaylı şekilde ele alıyor. İçerikte görgü kuralları, ahlak kuralları ve hukuk kuralları arasındaki benzerlikler ve farklılıklar açıklanırken, her birinin yapısı ve uygulanışı karşılaştırılıyor.. Videoda ayrıca din kuralları, ahlak kurallarının subjektif ve objektif ayrışımı gibi konular da ele alınmakta ve konunun pekiştirilmesi için örnek sorular ve cevapları içeren bir antrenman bölümü sunulmaktadır.
Campanella 1568-1639 yılları arasında yaşamış İtalyan filozof ve düşünürdür. On üç yaşında şiirler yazmaya başlamış, on beş yaşında manastıra girmiştir. Aristoteles felsefesine karşı çıkmış, deneysel yöntemin öncüsü olmuştur. 27 yıl hapis hayatı çekmiş, 1626'da serbest bırakılmıştır
İstanbul Üniversitesi öğrencileri için hazırlanmış ders notu niteliğindedir. Hukukun temel kavramlarına ve dallarına odaklanmaktadır. Günlük yaşamda karşılaşılan hukuksal sorunlara ağırlık verilmiştir
Bu video, Adalet Bakanı Abdülhamit Gül ve Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk'un katılımıyla Sivas'ta gerçekleştirilen bir proje tanıtımıdır. Konuşmacılar, denetimli serbestlik müdürlüğü kapsamında yürütülen bir projenin Sivas'taki uygulamasını anlatmaktadır.. Videoda, modern ceza infaz sistemlerindeki değişiklikler ve kamu hizmetlerine kamu hizmetleri yerine getirerek infaz şeklindeki infaz yöntemi ele alınmaktadır. Sivas'ta yedi okulda uygulanacak olan bu projede, hükümlülerin hafta sonu infaz, geceleri infaz ve belirli yerlerden çıkma girme şeklinde elektronik kelepçe ile takibi yapılmaktadır. Konuşmacılar, bu işbirliğinin toplumsal düzeni koruma, eğitim kurumlarına katkı sağlama ve kurumlar arası işbirliğini güçlendirme açısından önemini vurgulamaktadır.
Bu video, bir dizi veya film bölümünden sahneleri içermektedir. Ana karakterler arasında Tris, Can, For, Thor, Peter ve Christina bulunmaktadır. Tris, "uyumsuz" olarak adlandırılan ve toplumsal düzenin dışına düşen kişilerden biridir.. Video, bir şehirde geçen, "uyumsuzlar" olarak adlandırılan bireylerin yaşadığı macera anlatımını sunmaktadır. Hikâye, Tris'in annesinin ölümü, "kutu" adı verilen önemli bir nesnenin aranması ve "uyumsuzlar"ın şehri kurtarmak için çabalamaları etrafında şekillenmektedir. Toplumsal düzen ve bireysel özgürlük arasındaki çatışma, fedakarlık ve cesaret kavramları işlenmektedir.. Videoda "dostluk simülasyonu" ve "fedakarlık simülasyonu" gibi çeşitli deneyler yer almaktadır. Ayrıca, For'un Tris'e veda etme ihtiyacı ve simülasyon konusundaki tartışması da işlenmektedir. Kurucuların şehri bir deney olarak tasarladığı ve "uyumsuzlar"ın insanlığın kurtuluşu için önemli olduğu mesajı, şehirdeki monitörlerde yayınlanan bir mesajla açıklanmaktadır.
Şiirlerde yalnızlık, aşk ve toplumsal düzen temaları işlenir. Şiirlerde aşk, dostluk ve özgürlük konuları öne çıkar. Şehir yaşamı ve yabancılaşma temaları sıkça işlenir
Bu video, Bilal, İbrahim, Bahadır, Gülşen, Burcu ve Sinem gibi karakterlerin yer aldığı bir komedi sketçisi formatındadır.. Video, iki ana bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde "sistem dayatması" kavramı etrafında bulaşık yıkama, doğalgaz faturası ödemek ve kız arkadaşlarıyla buluşma gibi günlük yaşam konuları ele alınırken, ikinci bölümde sosyal medya ve gerçek hayat arasındaki farklar, el ele tutuşma gibi modern ilişkiler üzerine komik diyaloglar geçmektedir.. Videoda toplumsal düzen ve bireysel özgürlük arasındaki ilişki, sosyal medyanın ilişkiler üzerindeki etkisi gibi konular komik bir dille işlenmekte ve karakterlerin birbirleriyle olan diyalogları ve çatışmaları üzerinden eğlenceli bir bakış açısı sunulmaktadır.
Bu video, bir kişinin toplumsal sorunlar hakkında yaptığı monolog formatındadır. Konuşmacı, izleyicilere hitap ederek toplumsal düzeni ve insan davranışlarını eleştirmektedir.. Video, toplumsal düzenin bozulması ve insanların birbirlerine karşı tutumları üzerine odaklanmaktadır. Konuşmacı, insanların birbirlerine karşı tutumlarını eleştirerek, bir gün birinin "yeter" demesi gerektiğini vurgulamaktadır. Monolog, "release the kraken" (krakeni serbest bırak) ifadesiyle sona ermektedir.
Bu video, Moğol hükümdarı Cengiz Han'ın çıkardığı yasaları anlatan bir bilgilendirme içeriğidir. Cengiz Han, dağınık Moğol kabilelerini birleştirerek güçlü bir ordu kurmuş ve onlarca şehri ele geçirmiş bir hükümdar olarak tanıtılıyor.. Video, Cengiz Han'ın çeşitli yasalarını sıralayarak sunuyor. Yasalar arasında zina, yalan söyleme, büyücülük, savaş kuralları, vergi muafiyeti, hırsızlık cezaları, hayvan öldürme kuralları, yemek kuralları, savaş hazırlıkları ve günlük yaşam kuralları gibi konular yer alıyor. Her yasa kısa bir şekilde açıklanarak, Cengiz Han'ın toplumsal düzeni ve askeri disiplini nasıl düzenlediği gösteriliyor.
Bu video, siyaset kavramının etimolojik kökenlerinden günümüze kadar olan tarihsel gelişimini ve farklı anlamlarını açıklayan bir eğitim içeriğidir.. Video, siyaset kelimesinin Arapça'dan Türkçe'ye geçişini ve etimolojik kökenlerini anlatarak başlar, ardından İslam düşüncesinde siyaset kavramının iki farklı yaklaşımını, Osmanlı Devleti'ndeki kullanımını ve Batı dillerindeki karşılığı olan politika kavramının kökenlerini ele alır. İkinci bölümde ise siyaset bilimcilerin siyaseti "devlet yönetimi", "iktidar mücadelesi", "toplumlarda düzeni ve adaleti tesis etmek için gösterilen faaliyetler" ve "maddi ve manevi değerlerin otoriteye dayalı olarak dağıtılması süreci" olarak tanımlamaları incelenir.. Video, siyasetin sadece modern devletlere özgü bir faaliyet olmadığını, tüm toplumsal ve siyasal organizasyonların ortak özelliği olduğunu vurgulayarak, siyasetin toplumsal hayatın farklılıklarına dayalı bir iktidar mücadelesi olarak anlaşılmasının temelindeki mantığı açıklar.
Bu video, İslam öncesi Türk devletlerindeki hukuk sistemi hakkında bilgi veren bir eğitim içeriğidir.. Video, İslam öncesi Türk devletlerinde hırsızlık, dolandırıcılık, iftira ve adam öldürme gibi suçlara karşı ağır ve caydırıcı cezaların uygulandığını anlatmaktadır. Bu hukuk sisteminin toplumdaki bireylerin kişisel haklarını güvence altına alması, suçların işlenmesini minimize etmesi ve sosyal barış ve huzuru sağlaması amaçlandığı belirtilmektedir. Ayrıca bu hukuk kurallarının Çin kültüründen etkilenmediği ve dinin etkisi çerçevesinde yapılmadığı vurgulanmaktadır. Video, bir soru-cevap formatında ilerleyerek doğru cevabın "birinci ve üçüncü öncülüğün yer aldığı b seçeneği" olduğunu açıklamaktadır.
Bu video, hak kitapların olmaması durumunda dünyada ne olacağını anlatan kısa bir monolog formatındadır.. Video, hak kitapların olmaması durumunda dünyada hiçbir şeyin olmayacağı konusunda vurgu yapmaktadır. Hak kitapların olmaması durumunda insanlar deli ve divane olur, kan denizi oluşur, dünya helak olur, aile, devlet ve ahlak ortadan kalkar, sevgi, merhamet ve şefkat gibi değerler kaybolur.
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan KPSS sınavına hazırlık amaçlı vatandaşlık dersidir. Eğitimci, kendi dedesinin cami imamı olduğunu belirterek konuyu anlatmaktadır.. Video, toplumsal düzen kurallarını (din, görgü, ahlak ve hukuk kuralları) detaylı şekilde ele almaktadır. Her bir kural türünün özellikleri, aralarındaki farklar ve etkileşimleri örneklerle açıklanmaktadır. Özellikle hukuk kurallarının diğer toplumsal düzen kurallarından farkları, din kurallarının dogmatik yapısı ve ahlak kurallarının subjektif ve objektif özellikleri üzerinde durulmaktadır.. Videoda ayrıca ÖSYM sınavlarında çıkabilecek soru kalıpları gösterilmekte ve konunun tekrarlanması yapılmaktadır. Eğitimci, KPSS sınavına hazırlanan adayların vatandaşlık konusunu yeterince önemsememesinin sorun yarattığını belirterek, bu konunun genel kültür ve genel yetenek düzeyinde önemini vurgulamaktadır.
Bu video, Osmanlı döneminde geçen bir dizi veya film formatında olup, İsmail Efendi, Yunus Efendi, Argun Bey, Zahide Hatun, Kasım Efendi ve Gümüştekin Efendi gibi karakterlerin yer aldığı dini ve toplumsal bir hikayeyi anlatmaktadır.. Video, zekat ve sadaka konularının açıklanmasıyla başlayıp, çarşı içindeki güç mücadeleleri, ahilerin bastırılması ve dergahın halk için adil bir kurum olarak çalışması üzerine odaklanmaktadır. Hikaye, Argun Bey'in ahileri bastırmaya çalışması, Gümüştekin Efendi'nin dükkanının yıkılması ve bunun üzerine ahilerin tepkisi ile devam ederken, sonunda dergahın halk içindeki rolü ve adalet anlayışı üzerine bir çözüm sunulmaktadır.. Videoda ayrıca dergahın vakfiyelerini ekip biçenlerin vergiden muaf olacağını belirten şeyh Efendi'nin açıklamaları, Yunus Efendi'nin gümüş tekini ve babasını affetmesi ve onların işlerini tekrar açmaları konusundaki karar da yer almaktadır. Toplumsal düzen, adalet ve insan ilişkileri gibi konular detaylı bir şekilde işlenmektedir.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan hukuk dersi formatında hazırlanmış olup, Furkan adlı bir kişi de videoda yer almaktadır. Eğitmen, hukuk kavramlarını günlük hayattan örneklerle açıklamaktadır.. Video, toplumsal düzen kuralları ve yaptırım türleri ile başlayıp, hükümsüzlük türleri (yokluk ve butlan) hakkında bilgi vermektedir. Ardından kaldırılması gereken işlemler, emredici kurallara aykırılık, ahlaka aykırılık ve iradeyi sakatlayan haller (ihale, ikrah, baskı) konuları ele alınmaktadır. Son bölümde ise nispi butlar ve tek taraflı bağlamazlık arasındaki farklar, küçük veya kısıtlı değerli kişilerin işlem yaparken yasal temsilciye sorulması gerektiği gibi konular açıklanmaktadır.. Videoda Antepli bir iş adamının ikinci nikahı, Halit Ergenç'in "Binbir Gece" dizisindeki bir olay ve Bayram ile Deniz'in evlilik hikayesi gibi günlük hayattan örnekler kullanılarak konular somutlaştırılmaktadır. Ayrıca 8 yaşındaki Fiko'nun Ceren'i sinemaya götürmek için babasının iPad'ini satması örneği üzerinden küçük veya kısıtlı değerli kişilerin işlem yaparken yasal temsilciye sorulması gerektiği vurgulanmaktadır.