Atatürk ile ilgili etkinliklerde sorumluluk alma ve duygularını ifade etme hedeflenir. Grapon kağıdı ve ip kullanılarak sınıf süslenir
Vatan sevgisi ve sorumluluk konuları üzerinde duruldu. Metindeki bilinmeyen sözcüklerin anlamları araştırıldı
Ezgi, meslekleri öğrenmek için büyük kağıtlara meslek kıyafetleri çizmiştir. Sınıftan arkadaşlarına meslekleri tahmin etmelerini istemiştir. Ezgi meslekleri anlatırken adını söylememeyi tercih etmiştir
Bu video, Mustafa Şahin Hoca tarafından sunulan ve Murat Bilgi Seven'in yardımıyla gerçekleştirilen bir sınıf deneyidir. Mustafa Şahin, sınıf öğretmenliği dördüncü sınıf öğrencisi olarak kendini tanıtmaktadır.. Videoda megafonun nasıl yapıldığı ve faydaları gösterilmektedir. Önce malzemeler (karton, A3 kağıdı, makas, bant) tanıtılıp megafonun yapımı gösterilir, ardından megafonun sesi toplama ve uzaktan duyulmasını sağlama özelliğinin uygulamalı olarak test edilir. Deneyde Murat arkadaşına seslenerek normal konuşmanın ve megafon kullanarak konuşmanın farkları karşılaştırmalı olarak gösterilir.
Bu video, bir okul tanıtım etkinliğinde gerçekleşen bir etkinliği göstermektedir. Videoda öğretmen ve öğrenciler yer almaktadır.. Videoda öğretmen, sınıftaki öğrencileri bir bir tanıtıyor ve her öğrencinin ismini öğrenmeye çalışıyor. Öğrencilerin isimleri arasında Seyit, Talha, Şevval, Ela, Furkan, Azra, Ahmet, Ada, Eyüp, Nuray, Eren, Nisanur, Berra, Mustafa Kemal, Abdulkadir, Ulem, Ravza gibi isimler bulunmaktadır. Ayrıca videoda öğrencilerin ikizler olduğu, birbirlerine benzedikleri ve bazı öğrencilerin aile üyeleri hakkında bilgiler de paylaşılıyor. Video, öğrencilerin alkışlarla tanıtılması ve bir şarkı söyleme etkinliğiyle devam ediyor.
Bu video, bir öğretmenin öğrencileriyle birlikte gerçekleştirdiği zihinden toplama yarışmasını göstermektedir. Videoda Yusuf, Ömer, Gülsena, Esma, İlayda, Muhammed, Dilara, Gülseren, Yiğit ve Emirhan gibi öğrenciler yer almaktadır.. Videoda üç öğrenci bir kovadan kağıt çekerek üç sayı seçiyor ve bu sayıları zihinden toplayıp cevap veriyor. İlk doğru cevap veren kişi yarışmaya devam ediyor, diğerleri yerine geçiyor. Yarışma, öğrencilerin matematik derslerindeki performanslarına göre bir öğretmen tarafından önceden tahmin edilmiş bir kazananın belirlenmesiyle devam ediyor. Video, Muhammed'in kazanmasıyla sona eriyor.
Sınıf A ve B gruplarına ayrılır. Bir grup sözcü belirlenir. Öğretmen kelimeyi sessizce söyler ve bir dakika süre verir. İlk grup bilemezse ikinci gruba söz hakkı verilir
Bu video, bir öğretmenin öğrencileriyle birlikte paraşüt oyunu oynadığı bir eğitim içeriğidir. Videoda öğretmen, Naim, Seyfullah, Elif, Zeynep, Merve, Berra, Onur, Tuna, Burak, Furkan, Uğur, Batuhan, Paraşüt, Minnoş, Öykü, Fatih, Dilan ve Barış gibi öğrenciler yer almaktadır.. Videoda öncelikle öğrencilerin paraşüt oyunlarını tamamladıkları ve öğretmenlerinin onları değerlendirdiği bir sahne gösterilmektedir. Ardından bir yarışma başlayacağı belirtilerek, öğrencilerin sırayla paraşüt oyunlarını oynadıkları ve öğretmenin onları yönlendirdiği bir süreç izlenmektedir. Oyun sırasında öğrencilerin dikkatli olmaları, paraşütlerini doğru şekilde kullanmaları ve kedi gibi engellerden kaçınmaları gerektiği vurgulanmaktadır.
6. sınıf 88 öğrenciyle dört hafta okuma, altı hafta uygulama yapıldı. Zeynep Cemali'nin romanı dayanışma ve mahalle kültürünü işledi. Öğrenciler sosyal medyada yalnızlaşırken kendi içlerinde sosyalleşti
Öğretmen sınıfa oyun dolu mavi bir çanta ile gelir. Öğrencilere çantadan oyun oynamak için neler çıkabileceği sorulur. Yıl sonu ödevi hayal gücüyle oyun tasarlamaktır
Bu video, bir film odasında geçen bir komedi sketçidir. Karakterler arasında bir öğretmen ve öğrenciler bulunmaktadır. Öğretmen, çocukların geleceği için bağış toplanacak bir etkinliğe katıldıklarını ve film odasına sıkılıp milattan önce 1999 yılında gibi parti yaptıklarını belirtiyor.. Video, öğrencilerin film odasında kapanıp dışarı çıkamadıkları bir durumla başlıyor. Kapının kilitli olması ve sıcaklığın artması nedeniyle çocuklar arasında kaynak paylaşımı ve liderlik konusunda tartışmalar başlıyor. Öğretmen, çocukların bencil olduğunu düşünürken, öğrenciler de kendi haklarını savunuyor. Video, çocukların bayılması ve birinin yardım istemesiyle sona eriyor.
Bu video, bir öğretmenin sınıfında dalya oyununun nasıl oynandığını gösterdiği bir eğitim içeriğidir. Öğretmen, öğrencileri kızlar ve erkekler olarak iki gruba ayırarak oyunu uygulamalı olarak anlatmaktadır.. Videoda dalya oyununun temel kuralları ve malzemeleri (top ve kiremitler) tanıtılmaktadır. Oyunda erkekler kiremitleri yıkmaya çalışırken, kızlar topu alıp erkekleri öldürmeye çalışıyor. Öğretmen önce oyunun kurallarını açıklıyor, ardından öğrencilerle birlikte oyunu oynayarak pratik yapıyor. Oyun sırasında öğretmen, öğrencilerin hatalarını düzeltiyor ve doğru teknikleri gösteriyor.
Bu video, ilkokullarda sınıf içi etkinlik olarak münazara etkinliğinin nasıl yapılacağını adım adım anlatan bir eğitim içeriğidir.. Video, münazara etkinliğinin kurallarını ve aşamalarını detaylı şekilde açıklamaktadır. Önce konu belirlenmesi, tez ve antitez savunucularının seçilmesi, jüri oluşturulması, araştırma yapılması, masa düzeni yapılması, kuralların belirlenmesi ve münazara sürecinin nasıl ilerleyeceği anlatılmaktadır. Video, münazara örneğinin izlenmesiyle sonlanmaktadır.
Bu video, bir öğretmenin öğrencileriyle yaptığı çarpım tablosu yarışmasını göstermektedir. Yarışmaya Elif, Miraç, Ahmet, Reyhan, Berrak, Yağmur, Ec, Zeynep, Muhammed, Melek ve Mevlamra adlı öğrenciler katılmaktadır.. Yarışma, çarpım tablosu sorularını hızlıca ve doğru cevaplayan öğrencinin kazanmasıyla ilerlemektedir. Öğretmen, her öğrenciye sırayla çarpım tablosu soruları sormakta ve doğru cevap veren öğrenci yerine oturmaktadır. Yarışma sonunda Muhammed kazanmıştır.
Bu video, bir öğretmenin sınıfında geçen bir sahneyi göstermektedir. Öğretmen, yeni eğitim öğretim yılının başlangıcında öğrencilerine tatil deneyimlerini sormaktadır.. Videoda, öğrencilerin tatil deneyimleri anlatılmaktadır. Oktay, güzellik salonunda çalışırken, Orkun ise sanayi ortamında buzdolabı tamiri yapmıştır. Öğretmen, öğrencilerin tatil deneyimlerini dinlerken, özellikle Orkun'un "buzdolabı tamiri" dediği işin aslında buzdolabı tamiri olmadığını fark eder ve onu susturur. Video, öğrencilerin farklı tatil deneyimlerini ve bunların sonuçlarını komik bir dille anlatmaktadır.