Bu video, bir öğretmen ve Tonguç adlı öğrencisi arasında geçen eğitim içeriğidir. Öğretmen, sayı örüntüleri konusunu anlatmaktadır.. Video, sayı örüntülerinin temel kavramlarını açıklamaktadır. Öncelikle Fibonacci dizisi ve Pascal üçgeni gibi özel sayı dizileri tanıtılmakta, ardından düzenli sayı dizilerinin genel terimlerinin nasıl bulunacağı örneklerle gösterilmektedir. Öğretmen, farklı artış oranlarına sahip sayı dizilerinde genel terim formüllerini adım adım açıklamakta ve öğrencinin bu konuyu anlamasını sağlamak için çeşitli örnekler çözmektedir.
Cebirsel ifadeler en az bir bilinmeyen içeren matematiksel ifadelerdir. Değişkenler sayıları, katsayılar ise değişkenlerin sayısal çarpanları temsil eder. Çarpımlarda "x" işareti yerine "a.b" veya "ab" yazılır
Ardışık iki terim arasındaki fark bulunur. Bulunan fark, n'nin katsayısı olur. Farka eklenen veya çıkarılan değer, örüntünün ilk terimini verir
Magic square is a grid where each row, column, and diagonal sum to the same value. Numbers must be in consecutive order from 1 to n. Magic constant formula: n[(n^2+1)/2]
Bu video, Setenay öğretmenin sunduğu bir matematik eğitim içeriğidir. Öğretmen, konuları tekrar etmek amacıyla ikinci bir video hazırlamıştır.. Video, ritmik saymalar (ikişer, üçer, dörder, beşer ve onar), sayı örüntüleri (artan ve azalan örüntüler), sayıları karşılaştırma, sayıları sıralama ve yuvarlama konularını kapsamaktadır. Her konu için örnek sorular çözülerek konunun uygulamalı anlatımı yapılmaktadır.. Video sonunda öğretmen, öğrencilerin üç soruyu çözmelerini istemekte ve konuları tekrar etmeye devam edeceğini belirtmektedir.
Bu video, bir öğretmenin 4. sınıf öğrencilerine sayı örüntüleri konusunu anlattığı bir eğitim içeriğidir. Öğretmen, konuyu adım adım açıklayarak örneklerle pekiştirmektedir.. Videoda sayı örüntüleri konusu işlenmektedir. Öğretmen önce sayı örüntülerinin tanımını yaparak başlıyor, ardından çoğalma, azalma, çarpma ve bölme yoluyla oluşan örüntülerin örneklerini gösteriyor. Farklı alıştırmalar üzerinden (sayılar arasındaki artım, azalma, çarpım ilişkileri, şekillerle gösterilen örüntüler, harflerle sayılar arasındaki ilişki) konuyu pekiştiriyor ve öğrencilerin örüntüleri doğru bulabilmesi için dikkat etmeleri gereken noktaları vurguluyor.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan matematik dersidir. Eğitmen, sayı örüntüleri konusunu anlatmaktadır.. Video, sayı örüntülerinin ne olduğunu açıklayarak başlıyor ve ardından çeşitli örnekler üzerinden konuyu pekiştiriyor. Eğitmen, ritmik saymalar, artan ve azalan sayılar, iki kurallı örüntüler gibi farklı örüntü türlerini gösteriyor ve her bir örüntünün kuralını bulma yöntemlerini adım adım anlatıyor. Video boyunca izleyicilere bazı sorular sorularak konuyu pekiştirmeye çalışılıyor ve sonunda izleyicilerden bir soru çözmeleri isteniyor.
Tek ve çift ifadeleri matematik, uzun eşek oyunu ve günlük hayatta kullanılır. Öğrenciler saksılardaki çiçeklerin sayısını tek veya çift olarak belirlemiştir. Toplama işlemlerinde çift sayılara "Ç", tek sayılara "T" işareti verilmiştir
Öğrencilerin gerçek yaşamdaki bilinmeyen nicelikleri temsil etme ve anlama becerilerini geliştirmek. Cebirsel ifadelerin anlamını yorumlama ve algoritmaları anlama yeteneklerini artırmak
Bu video, bir öğretmenin ve Tonguç adlı bir karakterin 3. sınıf öğrencilerine sayı örüntüleri konusunu anlattığı eğitim içeriğidir.. Video, sayı örüntülerinin tanımı ve nasıl oluşturulduğu konusunu ele almaktadır. Öncelikle doğadaki örüntüler (arı petekleri, çiçek tohumları, kelebekler, uğur böcekleri) örneklerle gösterilmekte, ardından altışar, yedişer, sekizer, dokuzar ve dörder dörder ritmik sayma örüntüleri oluşturulmaktadır. Öğretmen, örüntülerin nasıl genişletileceğini ve örüntülerde yapılan hataların nasıl tespit edileceğini ve düzeltiliceğini adım adım anlatmaktadır.. Video, 17 Eylül Çarşamba günü saat 17:00'de yayınlanmıştır ve öğrencilerin konuyu pekiştirmek için kitaplardan sorular çözmeleri gerektiği vurgulanmaktadır.
4, 5 ve 6 basamaklı doğal sayılar 1000'e kadar yüzer ve biner sayılır. Basamaklar, sayıların bölüklerini oluşturan rakam gruplarıdır. Basamak değerleri, rakamların bulunduğu basamaklara göre aldığı değerlerdir
Bu video, Tonguç ve Hap adlı iki eğitmen tarafından sunulan bir eğitim içeriğidir. Eğitmenler, öğrencilere örüntüler konusunu beş dakikada anlatmayı amaçlamaktadır.. Video, örüntülerin tanımı ile başlayıp, sayı örüntüleri ve şekil örüntüleri üzerinden örnekler vermektedir. Eğitmenler, örüntülerin kuralını bulma, boş adımları tamamlama ve gerçek yaşam problemlerini çözme gibi konuları adım adım açıklamaktadır. Video boyunca çeşitli örnekler üzerinden örüntülerin nasıl oluşturulduğu ve çözüleceği gösterilmektedir.
Bu video, bir öğretmenin öğrencilere sayı örüntüleri ve aritmetik diziler konusunu anlattığı eğitim içeriğidir. Öğretmen, "Genco" adında bir öğrenciden de yardım alarak dersi sunmaktadır.. Video, sayı örüntülerinin tanımıyla başlayıp Fibonacci dizisi örneğiyle devam etmekte, ardından aritmetik dizilerin temel kavramlarını ve çözüm yöntemlerini detaylı olarak ele almaktadır. Öğretmen, genel terim formülü (a_n = a_1 + (n-1)d) kullanarak çeşitli örnekler üzerinden aritmetik dizilerin beşinci terimi, belirli terimlerin değerleri ve dizinin kuralı gibi konuları açıklamaktadır.. Bu video birinci ders olarak sunulmuş olup, ikinci derste geometrik dizilerin anlatılacağı belirtilmiştir. Öğretmen, konuyu örneklerle pekiştirmekte ve öğrencilere sorular sorarak aktif katılım sağlamaktadır.