Bu video, definede V işareti hakkında bilgi veren eğitici bir içeriktir. Definans.com tarafından sunulan bu videoda, definede V işareti ne anlama geldiği ve nasıl çözüleceği anlatılmaktadır.. Video, V işareti'nin Roma rakamlarına göre beş anlamına geldiği ancak mesafe ile ilgisi olmadığını açıklayarak başlıyor. Ardından V işareti'nin farklı şekilleri (iki ucu eşit, bir ucu kısa, burç oyması) ve çözüm yöntemleri detaylı olarak anlatılıyor. Özellikle dere kenarları ve yol ayrımlarında bulunan V işareti'nin nasıl ölçülüp, açık ağız yönünde ilerlenerek inceleneceği, burç oyması ile birlikte bulunan V işareti'nin çözümü ve Ermeni mezarlarında kullanılan V işareti'nin özel çözüm teknikleri açıklanıyor.
Bu video, bir yapboz oyunu formatında sunulmuştur.. Videoda, üç kibrit çöpü kullanılarak hiçbirini kırmadan Roma rakamıyla altı yazma problemi ele alınmaktadır. İlk olarak normal bir altı oluşturma sorusu sorulur, ardından Roma rakamıyla altı yazma çözümü gösterilir. Çözüm için ilk iki kibrit çöpünün alt kısımlarının birleştirilmesi gerektiği açıklanır.
Bu video, bir öğretmenin 3. sınıf Ekko Yayınları matematik kitabındaki soruları çözdüğü eğitim içeriğidir. Öğretmen, öğrencilere hitap ederek adım adım çözüm yöntemlerini anlatmaktadır.. Videoda sayfa 67'den 70'ye kadar olan matematik soruları çözülmektedir. İçerik, zihinden çıkarma işlemleri, onluk taban blokları, sayıların okunuşu, basamak değerleri, yuvarlama işlemleri, üç basamaklı sayıların sıralanması, tek ve çift sayıların özellikleri, örüntüler, Roma rakamları ve toplama işlemleri gibi konuları kapsamaktadır.. Öğretmen her soruyu detaylı olarak çözmekte, yanlış verilen sonuçları tespit etme, eksik kalan kısımları tamamlama ve farklı sonuçları tespit etme gibi konuları ele almaktadır. Video, sayfa 70'deki çalışma tamamlanmasıyla sona ermektedir.
OR ORO ve G harfleri altını işaret eder. Ters S harfi büyük define habercisidir. Omega işareti kesin define işaretidir. X işareti tılsım olayını, Y işareti çok tuzak içerdiğini gösterir. 7 sayısı altın veya define işaretlerinden biridir
Born in 2001, your age is 23 years. At 23 years old, you're 8,395 days old. 2001 was 22 years, 11 months, 29 days ago
Born in 2005 is 19 years old. At 19 years old, you're 6,935 days old. 2005 was 18 years, 11 months, 28 days ago
Bu video, tez yazımı serisinin bir parçası olup, tez yazımında sayfa numaralandırma konusunu adım adım gösteren bir eğitim içeriğidir.. Video, tez yazımında sayfaların nasıl numaralandırılacağını, bölümlerin nasıl farklı numaralandırılacağını ve Roma rakamlarının nasıl kullanılacağını anlatmaktadır. İçerikte tezin kapağında sayfa numarasının gösterilmemesi, önsöz, içindekiler, tablo listesi gibi kısımlarda Roma rakamlarının kullanılması ve giriş bölümünde normal numaralandırma yapılması gösterilmektedir. Ayrıca, sayfa düzeni ayarlarının nasıl yapılacağı ve farklı bölümlere nasıl ayrılacağı pratik olarak uygulamalı olarak anlatılmaktadır.
Bu video, bir eğitim içeriği olup, konuşmacı tez yazımında sayfa numaralandırma konusunda bilgi vermektedir.. Video, tez yazımında önsöz, içindekiler, harita listesi, tablo listesi ve şekil listesi gibi sayfaların Roma rakamlarıyla, normal girişten itibaren diğer sayfaların ise normal rakamlarla nasıl numaralandırılacağını adım adım göstermektedir. Konuşmacı, sayfa numaralandırmanın sayfanın altından mı yoksa üstünden mi yapılacağını tez yazım kılavuzuna göre belirlemenin önemini vurgulayarak, bölüm geçişlerinde numaralandırma biçimini nasıl değiştirebileceğinizi ve sayfa numaralarını Times New Roman yazı tipiyle nasıl biçimlendirebileceğinizi detaylı şekilde anlatmaktadır.
Bu video, bir eğitim içeriği olup, konuşmacı tez yazımında sayfa numara verme işlemini adım adım göstermektedir.. Videoda, tez yazımında sayfa numara verme işleminin nasıl yapılacağı detaylı olarak anlatılmaktadır. Konuşmacı, ilk iki kapak sayfasına numara verilmeyeceğini, ardından giriş sayfasına kadar Roma rakamlarıyla, giriş sayfasından itibaren ise normal nümerik rakamlarla numaralandırma yapılacağını göstermektedir. Video boyunca, sayfa numarası ekleme, biçimlendirme ve silme işlemleri pratik olarak uygulamalı olarak gösterilmektedir.
VI Roman numerals equals 6 by combining letters V and I. Roman numerals use letters I, V, X, L, C, D, and M. Higher numerals precede lower ones in Roman numerals
CXXX represents the number 130 in Roman numerals. CXXX consists of C (100) repeated three times (XXX represents 30). Roman numerals use symbols I, V, X, L, C, D, and M
Bu video, bir eğitim içeriği olup, konuşmacı Roma rakamlarını kullanarak örnekler çözmektedir.. Video, Roma rakamlarının nasıl yazıldığını göstermek için iki örnek üzerinden ilerlemektedir. İlk olarak 79 sayısı incelenmekte, ardından 49 sayısı ele alınmaktadır. Konuşmacı, her iki sayı için de adım adım çözüm yöntemini göstermekte ve özellikle çıkarma mantığının sadece 4 ve 9 rakamları için geçerli olduğunu vurgulamaktadır. Video, izleyicilere Roma rakamlarını anlamaları için pratik bir rehber niteliğindedir.
Antik Roma kökenli sayısal sistem, Orta Çağ'a kadar Avrupa'da yaygın kullanılmıştır. Latin alfabesindeki harflerle temsil edilir. Aynı harf üçten fazla tekrarlanmaz. En uzun yazılabilir sayı 3888'dir (MMMDCCCLXXXVIII)
Bu video, tarih öğretmeni İsmail Ulucan tarafından sunulan bir eğitim içeriğidir. Öğretmen, Roma rakamlarını öğrencilere anlatmaktadır.. Videoda Roma rakamlarının nasıl yazıldığı ve hangi sayılara karşılık geldiği detaylı olarak açıklanmaktadır. Öğretmen önce temel rakamları (1-10) göstermekte, ardından daha büyük rakamları (10-100) ve bin rakamını (M) anlatmaktadır. Ayrıca yüzyıl kavramlarının Roma rakamlarıyla nasıl gösterildiği ve hangi yüzyılların hangi yılları kapsadığı örneklerle açıklanmaktadır. Video, 3. sınıf, lise tarih kitapları ve üniversite sınavlarında sıkça kullanılan Roma rakamlarını öğrenmek isteyenler için faydalı olacaktır.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan matematik dersidir. Eğitmen, Roma rakamlarının nasıl yazıldığını ve okunduğunu adım adım anlatmaktadır.. Video, Roma rakamlarının temel mantığını açıklayarak başlıyor ve ardından 1'den 10'a kadar olan sayıların nasıl yazıldığını gösteriyor. Daha sonra 23 gibi daha büyük sayıların nasıl yazılacağını örneklerle açıklıyor. Özellikle 4 ve 9 sayılarının özel gösterimi (4 = IV, 9 = IX) ve bunların on'lu katlarının (40, 90) nasıl yazılacağı detaylı olarak anlatılıyor. Video boyunca eğitmen, izleyicilere sorular sorarak aktif katılım sağlıyor ve konuyu pekiştirmek için örnekler veriyor.
Bu video, akademik çalışmalar ve test çalışmalarında karşılaşılan bir problemi çözmeyi anlatan bir eğitim içeriğidir.. Video, Word'de sayfaların bir kısmını Roma rakamı, diğer kısmını ise normal rakam şeklinde numaralandırma yöntemini adım adım göstermektedir. İçerik, kapak sayfası, Roma rakamıyla numaralandırılacak bölümler ve normal rakamla numaralandırılacak bölümler için gerekli ayarları detaylı şekilde anlatmaktadır. Ayrıca, kapak sayfasında sayfa numarasının nasıl silineceği de gösterilmektedir.
Bu video, Sophie adlı bir karakterin profesör hocasına telefon ederek bir sorunu çözmeye çalıştığı bir dramatik sahneyi göstermektedir. Sophie İstanbul'da bulunmakta ve profesör hocasına danışmak istemektedir.. Videoda, Sophie'nin tapınakçılara ait özel basın bir para üzerinde şifreli bir mesaj olduğunu düşündüğü anlatılmaktadır. Profesör, para üzerindeki Roma rakamlarının 1099'a denk geldiğini ve bu tarihin ilk Haçlı seferinin sonuçlandığı tarih olduğunu açıklar. Ardından, para üzerindeki iki kelime ve piramidin altındaki kelimeleri not alarak, bu bilgileri kullanarak bir web sayfasına erişim sağlamaya çalışırlar. Video, Sophie'nin şifreyi çözmeye çalışmasıyla sona erer.
Bu video, Selim Bey'in eski kesme tahtalarını kullanarak şık bir saat yapımını gösterdiği bir eğitim içeriğidir.. Videoda, eski ekmek tahtasından saat yapımı adım adım gösterilmektedir. Önce kibrit çöpleri kesilerek Roma rakamları hazırlanır, ardından bu rakamlar tahtaya yapıştırılır. Daha sonra başka bir saatten sökülen mekanizma ekmek tahtasına monte edilir ve saat tamamlanır. Video, eski malzemeleri yeniden değerlendirmek isteyenler için pratik bir el yapımı saat projesi sunmaktadır.
Bu video, bir eğitim içeriği olup, konuşmacı Roma rakamlarını ve Roma'nın tarihi eserlerini anlatmaktadır. Video boyunca Roma'nın Kolezyum'u gösterilmektedir.. Video iki ana bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde Roma rakamlarının nasıl yazıldığı ve okunduğu detaylı olarak açıklanmaktadır. İkinci bölümde ise Roma'nın Kolezyum'u gösterilmekte ve tarihi eserlerin korunması, turistlerin ekonomiye katkıları vurgulanmaktadır. Video, 2012 yılında çekilmiş olup, Kolezyum'un eski ve yeni halini göstermektedir.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan Roma rakamları hakkında bir eğitim içeriğidir. Eğitmen, daha önce de Roma rakamları konusunda videolar hazırladığını ancak bu videoların eskidiğini belirterek yeni bir çalışma yaptığını ifade etmektedir.. Video, Roma rakamlarının nasıl yazıldığını ve okunduğunu adım adım göstermektedir. Eğitmen önce 1'den 30'a kadar olan sayıları Roma rakamlarıyla yazarak, ardından bu rakamların nasıl oluşturulduğunu açıklamaktadır. Özellikle 5, 9 ve 10 gibi karıştırılan rakamların nasıl yazıldığını detaylı şekilde anlatmaktadır. Video sonunda, Roma rakamlarını öğrenmek için kağıt oyunu gibi interaktif yöntemler de önerilmektedir. Bu video özellikle üniversite öğrencileri ve üniversiteye hazırlananlar için faydalı olabilecek bir içeriktir.