Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan bilgisayar programlama dersinin bir bölümüdür. Eğitmen, akış diyagramları (flow chart) konusunu detaylı bir şekilde anlatmaktadır.. Video, akış diyagramlarının ne olduğunu açıklayarak başlıyor ve ardından akış diyagramlarında kullanılan temel semboller (elips, dörtgen, dikdörtgen, köşeli dörtgen, paralelkenar, küçük daire ve oklar) hakkında detaylı bilgi veriyor. Eğitmen, iki sayının toplanması, büyük sayıdan küçük sayının çıkarılması ve dikdörtgenin alan hesaplanması gibi örneklerle akış diyagramlarının nasıl oluşturulacağını gösteriyor.. Videoda ayrıca akış yönünün önemi ve doğru sonuç alabilmek için okların yönlerinin doğru belirlenmesi gerektiği vurgulanmaktadır. Eğitmen, kullanıcıdan klavyeden girilecek dikdörtgenin kenar uzunluklarının nasıl kontrol edileceğini, negatif veya sıfır değerlerin reddedileceğini ve alan hesaplamasının nasıl yapılacağını adım adım anlatmaktadır.
Bu video, bir eğitim içeriği olup, konuşmacı Rain Bird ESP Arz XXE Indoor Controller adlı 24 volt klasik sulama kontrol ünitesinin programlanmasını ve LNK WiFi uyumlu özelliklerini adım adım göstermektedir.. Video, kontrol ünitesinin fiziksel tanıtımıyla başlayıp, tarih-saat ayarlaması, vanaların sulama süreleri ve günlerinin programlanması gibi temel ayarları kapsamaktadır. Ayrıca, manuel sulama modu, sezon ayarı, hafızaya ayarları kaydetme, resetleme ve fabrika ayarlarına döndürme gibi özellikler de detaylı olarak anlatılmaktadır.. Videoda gösterilen cihaz, villalarda ve küçük yerlerde kullanılmakta olup, internet bağlantısı olan (link ready) ve üç yıl garantili bir ünitedir. Kullanıcı dostu, usta dostu ve uygulamacı dostu olarak tanımlanan bu cihazın temel kullanım ve programlama özellikleri kapsamlı şekilde ele alınmaktadır.
ScratchJr, 5 yaş üstü çocuklar için programlama öğreten bir oyundur. Çocuklar grafik blokları birleştirerek karakterleri hareket ettirebiliyor. Paint Editor ile karakterlere ses ve görüntü eklenebiliyor. Oyun, Scratch programlama dilinden esinlenilerek geliştirilmiş
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan Microsoft Excel VBA programlama kursunun ilk bölümüdür. Eğitmen, kurs kitabındaki yaklaşık 60 uygulamayı birer birer yapacağını belirtiyor.. Video, VBA programlama ortamının tanıtımı ve temel kod yazma tekniklerini içermektedir. Eğitmen önce Visual Basic ortamının nasıl açılacağını, geliştirici panelinin nasıl kullanılacağını ve makro kaydetme işlemini gösteriyor. Ardından Visual Basic ortamında basit bir kod yazma örneği veriyor - hücreye mesaj gösterme ve toplama işlemi yapma. Video, Excel VBA'nın temel yapılarını (sub ve function'lar, değişkenler, döngüler, koşullu ifadeler) ve form geliştirme imkanlarını tanıtmaktadır.
Sabancı Üniversitesi'nin 8 günlük Python sertifika programı tamamlandı. Google Colab ücretsiz ve GPU server'a bağlı online çalışma ortamı sunuyor. GPU server 24 saat ile sınırlı, süre bitiminde yeniden bağlantı gerekli
Bu video, bir eğitim içeriği olup, anlatıcı Scratch programında kuşbakışı bir oyun yapımını adım adım göstermektedir.. Video, kuşbakışı oyunların temel prensiplerini açıklayarak başlıyor ve ardından oyunun nasıl oluşturulacağını detaylı şekilde anlatıyor. İlk bölümde arka planların hazırlanması ve Scratch programına eklenmesi gösterilirken, ikinci bölümde kedi karakterinin yön tuşlarıyla hareket ettirilmesi ve arka planların bu hareketlere göre yukarı-aşağı ve sağa-sola kaydırılması için gerekli kodlama adımları açıklanıyor.. Videoda ayrıca kedi karakterinin belirli bir çerçeve içinde hareket etmesi, bu çerçeveyi aştığında arka planların hareket etmesi, ekranın dışına çıkmasını engelleyen kodlar ve arka planların takılı kalabileceği durumlar için siyah çerçeve ekleme ve ekranın dışına çıkan arka planları sabitleme yöntemleri de detaylı şekilde gösterilmektedir.
Bu video, Ayhan adlı bir eğitmen tarafından sunulan bir eğitim içeriğidir. Ayhan, yeni başlayanlar için kod yazmayı adım adım göstermektedir.. Videoda, metin belgesi açarak diyalog oluşturma süreci anlatılmaktadır. Eğitmen, "diyalog" adlı bir dosya oluşturarak, "adı nedir?" sorusu soran ve "pause" komutu ile diyalogu durduran basit bir diyalog örneği göstermektedir. Ayrıca, kodların doğru şekilde yazılması ve kaydedilmesi konusunda önemli ipuçları verilmektedir. Video, diyalogun nasıl genişletilebileceği ve farklı isimlerle nasıl test edilebileceği ile sonlanmaktadır.
Bu video, App Inventor'da kullanılan kanvas nesnesini anlatan bir eğitim içeriğidir. Eğitmen, kanvas nesnesinin temel özelliklerini ve kullanımını adım adım göstermektedir.. Video, kanvas nesnesinin ne olduğunu açıklayarak başlıyor ve bileşen paletinden nasıl ekleneceğini gösteriyor. Ardından kanvas nesnesinin özellikleri (arka plan rengi, arka plan resmi, font boyutu, boyut ayarları, çizgi kalınlığı, renk, metin hizalama, görünürlik) detaylı olarak anlatılıyor. Son bölümde ise kanvas nesnesinin olayları (drag, flick, touchdown, touchup, touch) ve metotları (clear, draw arc, draw circle, draw line, draw point, draw text) açıklanıyor.
Türkiye'de 70'den fazla gıda mühendisliği bölümü bulunmaktadır. Bölümlerde toplam 17.014 öğrenci eğitim görmektedir. Bölümlerde 914 öğretim elemanı görev yapmaktadır. Sadece 16 bölüm akredite, 9 bölüm %100 İngilizce eğitim vermektedir
Derek Banas 1 milyondan fazla aboneyle Java temelleri konusunda içerik sunuyor. Mosh ile Programlama iyi yapılandırılmış Java öğreticileri sağlıyor. Oracle'ın Java kanalı 100.000'den fazla aboneye sahip. Adam Bien Java ve Java EE geliştirme konularında öğretici içerikler üretiyor. vJUG, Java uzmanlarıyla canlı konferanslar ve röportajlar paylaşıyor
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan yazılım geliştirme eğitimidir. Eğitmen, izleyicilere adım adım bir web tarayıcısı tasarımı göstermektedir.. Video, web tarayıcısı uygulamasının temel bileşenlerinin nasıl oluşturulacağını ve fonksiyonlarının nasıl programlanacağını detaylı olarak ele almaktadır. Eğitim, menüler, adres çubuğu, butonlar ve panel düzenlemeleri gibi temel bileşenlerin eklenmesiyle başlayıp, sekme sistemi, geri/ileri navigasyon, yenileme ve anasayfa fonksiyonlarının programlanmasıyla devam etmektedir. Ayrıca, otomatik tamamlama özelliği, geçmiş siteleri kaydetme ve Google arama motoru entegrasyonu gibi ileri düzey özellikler de gösterilmektedir.. Eğitim boyunca, web sayfalarından veri çekme teknikleri, HTML yapılarını kullanarak elementleri alma, resimleri bulma ve form elemanlarına değer ekleme gibi pratik uygulamalar da sunulmaktadır. Eğitmen, yapay zekada sınıflandırma modelleri oluşturmak için veri toplama ve kendi tarayıcınızı oluşturmak gibi uygulamaları da göstermektedir.
Bu video, "Sende Kod Yaz" eğitim platformunda sunulan Arduino derslerinin bir parçasıdır. Eğitmen, Arduino'da while döngüsünün teorik bilgilerini pekiştirmek için çeşitli devre uygulamalarını göstermektedir.. Videoda, Tinkercad simülasyon uygulaması üzerinden iki farklı devre uygulaması adım adım anlatılmaktadır. İlk uygulamada potansiyometre ile kontrol edilen iki DC motorun while döngüsü ile nasıl çalıştırılacağı gösterilirken, ikinci uygulamada butonlarla kontrol edilen LED'in while döngüsü ile yanıp sönmesi anlatılmaktadır. Eğitmen, değişken tanımlama, pinmode komutu ve loop bloğunda while döngüsü kullanımını detaylı olarak açıklamaktadır.. Videoda ayrıca, düğme 1'e basıldığında LED'in 500 milisaniye aralıklarla, düğme 2'ye basıldığında LED'in 250 milisaniye aralıklarla yanıp sönmesi ve her iki butona basılmadığında LED'in yanması gibi farklı durumlar gösterilmektedir. Video, while döngüsünün hırsız alarm sisteminde de kullanılacağı bilgisiyle sonlanmaktadır.
Bu video, bir eğitim dersi formatında olup, eğitmen tarafından Python programlama dilinde kullanıcı arayüzü tasarımı konusu anlatılmaktadır.. Video, kullanıcı arayüzünün ne olduğunu açıklayarak başlıyor ve ardından Python'da kullanıcı arayüzü tasarımı için TKInter kütüphanesinin nasıl kullanılacağını gösteriyor. Eğitmen, pencere oluşturma, pencere başlığı ve boyutlandırma gibi temel özelliklerin nasıl ayarlanacağını kod örnekleriyle açıklıyor. Ayrıca, komponentlerin pencereye nasıl yerleştirilebileceği konusunda pack, grid ve place gibi farklı yöntemleri kısaca tanıtıyor. Video, ilerleyen derslerde bu konuların daha detaylı ele alınacağını belirterek sonlanıyor.
Scratch, görsel kodlamaya dayalı bir oyun motorudur. Program taşınabilir olarak kullanılabilir ve .sb uzantılı dosyalar oluşturur. Hikayeler, oyunlar ve animasyonlar tasarlanabilir
Bu video, Samet Kebeli tarafından sunulan bir eğitim içeriğidir. Video, GMT CNT markasının HMI editör yazılımının indirilmesi ve kullanımı hakkında bilgi vermektedir.. Video, programın indirme ve kurulum aşamalarıyla başlayıp, yeni bir proje oluşturma sürecini göstermektedir. Ardından, fiziksel bir HMI cihazının (Yemede markasına ait 4.30 inçlik operatör paneli) program yazılımına nasıl ekleneceği, seri port bağlantısı kurulması ve haberleşme modlarının ayarlanması anlatılmaktadır. Son olarak, basit bir buton kontrolü ve lamba kontrolü uygulaması yapılarak, programın offline simülasyon modunda nasıl test edilebileceği gösterilmektedir.
Veri tabanı, belirli düzene sahip verilerin oluşturduğu topluluktur. Program, SQL Server ile veri tabanı yönetimi ve SQL sorgulama dilini öğretir. Şirket ve kurumların veri tabanı yönetimi ihtiyaçlarını karşılamayı amaçlar
Bu video, "Bilişim Hocam" YouTube kanalından bir Scratch programlama eğitim videosu. Eğitmen, daha önce Scratch 2'de benzer bir meyve toplama oyunu yapmış ve bu videoda Scratch 3 versiyonunu sunuyor.. Videoda, zehirli elma ve normal elma şeklinde bir elma yakalama oyunu yapımı adım adım gösteriliyor. Eğitmen önce karakterleri (kedi ve kaseyi) ekleyip hareket ettiriyor, ardından elmaları rastgele konumlarda düşürerek ve zehirli elmaları siyah renkte göstererek oyunu tamamlıyor. Oyun, kedinin kaseye elmaları toplaması, zehirli elmalardan kaçması ve canının sıfırlandığında oyunun durmasıyla ilerliyor.
Bu video, bir eğitim içeriği olup, anlatıcı MCB 9 Entest Saman rölesinin nasıl programlanacağını adım adım göstermektedir.. Video, rölenin fiziksel yapısının tanıtımıyla başlayıp, farklı modların (ER - çekmede gecikmeli, E - bırakmada gecikmeli, kapalı flaşör, açık flaşör) nasıl ayarlanacağını detaylı şekilde anlatmaktadır. Anlatıcı, dip switchler ve trimpotların nasıl kullanılarak 0,1 saniyeden 30 saat arasında zaman ayarları yapılacağını göstermekte ve her bir modun çalışma prensibini test lambaları kullanarak uygulamalı olarak açıklamaktadır. Video, röle bağlantılarının nasıl yapılacağını ve her bir modun pratik kullanımını içermektedir.
Bu video, Ömer Faruk Uçar tarafından Robo Doksan YouTube kanalında sunulan bir eğitim içeriğidir.. Video, STM32F103 mikrodenetleyicisi bulunduran Blue Pil kartlarının Arduino Nano ile benzer boyutta ve fiyatta olmasına rağmen teknik avantajlarını anlatarak başlıyor. İlk bölümde EST32 programı kurulumu, kart ile bağlantı yapma ve basit bir LED kontrol uygulaması oluşturma adımları gösterilirken, ikinci bölümde ESP32 Stili üzerinde hex dosyası yazma işlemi adım adım anlatılmaktadır.. Eğitim, kartların Arduino gibi basit ekosistemlerden sonra daha teknik bir dünya sunduğunu vurgulayarak, yazılan kodun test edilmesi için B8 ve B9 pinlerinin nasıl kullanılacağını da açıklamaktadır.