Bu video, Güney Koca Üniversitesi Otomotiv Mühendisliği öğrencisi Özgürcel tarafından sunulan bir eğitim içeriğidir. Özgürcel, kramppl mekanizması parçalarını çizme ve montaj etme sürecini adım adım göstermektedir.. Videoda sırasıyla piston başı, piston pimi ve kramp yatağı çizimi yapılmaktadır. Her parça için ölçüler belirlenerek dikdörtgen, daire gibi geometrik şekiller çizilip, segman yuvaları açılarak parçalar oluşturulmaktadır. Her parça çizildikten sonra kaydedilmekte ve sonraki parçalar için yeni dosyalar açılmaktadır. Video, otomotiv mühendisliği öğrencileri veya kramppl mekanizması parçalarını çizmek isteyenler için detaylı bir rehber niteliğindedir.
Otomotiv mühendisliği sayısal puan türüyle öğrenci alır. TYT ve AYT sınavlarından yeterli puan almak gerekir. Bölüm için 2024 yılı taban puanları ve sıralamalar incelenebilir
Bu video, Atılım Üniversitesi'nin Formula Hibrit yarış takımına ait bir tanıtım filmidir. Videoda takım kaptanı Ensal Levent ve takımın çeşitli bölümlerinden (elektrik-elektronik mühendisliği, endüstri mühendisliği, otomotiv mühendisliği) öğrenciler yer almaktadır.. Video, takımın 2020 yılında Amerika ve İtalya'da gerçekleşecek yarışlara hazırlık sürecini anlatmaktadır. Takım yaklaşık 15 kişiden oluşmakta ve farklı bölümlerde görev alan öğrenciler, aracın yapım aşamalarını, karşılaştıkları zorlukları ve başarılarını paylaşıyorlar. Özellikle batarya yönetimi, traktör bölümü, dökümantasyon ve mekanik fix gibi farklı grupların görevleri ve takımın 2016'da dünya üçüncülüğünden birinciliğe taşıma hedefi vurgulanmaktadır.
Bu video, Pamukkale Üniversitesi Otomotiv Mühendisliği Bölüm Başkanı Doçent Doktor Erkan Öztürk tarafından sunulan bir bölüm tanıtımıdır.. Video, bölümün 2009 yılında kurulduğu bilgisiyle başlayıp, otomotiv mühendisliği alanının kapsamını, eğitim programını ve uygulamalı eğitim imkanlarını anlatmaktadır. Bölümün akademik kadrosu, mezun sayıları, laboratuvar imkanları, uluslararası öğrenci değişim programları ve mezunların iş bulma alanları hakkında detaylı bilgiler sunulmaktadır. Ayrıca öğrencilerin katıldığı yarışmalar ve kazandıkları ödüller de videoda paylaşılmaktadır.
Bu video, Vizyoner Genç takipçilerine Çukurova Üniversitesi Çukurova Racing takımını tanıtan bir röportajdır. Röportajda takımın temsilcisi, takımın yapısını ve projelerini anlatmaktadır.. Röportajda Çukurova Racing takımının 42 kişiden oluştuğu, çoğunlukla otomotiv mühendisliği öğrencilerinden oluştuğu ve yurt dışında düzenlenen Forni Sunnity yarışlarına katılmak amacıyla faaliyet gösterdiği belirtiliyor. Takım, 2017-2019 yılları arasında İtalya yarışlarına katılmış ve 2019'da genel klasmanda ikincilik, ivmelenmede birincilik ödülünü kazanmıştır. Ayrıca takımın içten yanmalı araçlar üzerinde çalıştığı, gelecek senelerde elektrikli ve otonom araçlar üretme planları olduğu ve araçlarının %90'ının öğrenci tasarımı ve üretimi olduğu vurgulanmaktadır.
ÖSYM ve YÖK, Otomotiv Mühendisliği taban puanları ve sıralamalarını açıkladı. Bölüm için AYT'den sayısal puan türünden en az 283,54881 puan gerekli. Başarı sıralaması 298975 ile 77586 arasında değişiyor
1859'da kurulan İtalya'nın en eski teknik üniversitesidir. 16. yüzyıldan kalma Castello de Valentino şatosuna sahiptir. 2021'de dünya sıralamasında 308., İtalya'da 29. sıradadır
Otomotiv mühendisliği, ulaşım araçlarının tasarımı ve geliştirilmesini kapsar. Türkiye'de 17 otomotiv mühendisliği programı bulunmaktadır. Program derslerinin %60'ı makine mühendisliğiyle aynıdır. Türkiye'nin en eski otomotiv mühendisliği programı 1940'lardan beri eğitim vermektedir
Bu videoda Yusuf Arslan, 2022 yılında otomotiv mühendisliği mezunu olarak işyeri eğitimi ve uygulaması deneyimlerini paylaşıyor.. Yusuf, profesyonel iş hayatında hangi alanda uzmanlaşmak istediğini tam olarak belirleyemediği için işyeri eğitimi uygulamasını tercih ettiğini anlatıyor. Bilişim Vadisi'nde otomotiv sanayine hizmet veren bir mühendislik şirketinde staj yapmış ve şu anda tam zamanlı bir mühendis olarak çalışmaktadır. Video, bu uygulamanın mühendislik alanlarında eğitim alan tüm arkadaşlar için faydalı olduğunu, kendi alanında uzman mühendislerle çalışma imkanı sağladığını ve ileriki çalışma hayatında referans olabilecek kişilerle ilişkiler geliştirdiğini vurguluyor.
Bu video, bir öğrencinin sınav sonuçlarını ve hazırlık sürecini anlattığı bir röportajdır. Röportajda öğrenci ve ailesi yer almaktadır.. Videoda öğrenci, sınav sonuçlarını ve hazırlık sürecini anlatmaktadır. Günde 10 saat çalıştığını, özellikle son 10 ayda düzenli çalıştığını ve bol kitap okuduğunu belirtmektedir. Ailesi de öğrencinin zorlu hazırlık sürecini ve sınav günü yaşadığı heyecanı paylaşmaktadır. Öğrenci, gelecekte otomotiv mühendisi olmak istediğini ve fen liselerini tercih etmek istediğini ifade etmektedir.
1829'da kurulan üniversite, Almanya'nın önde gelen teknik üniversitelerindendir. Otomotiv mühendisliği ve araştırma faaliyetleriyle tanınır. YÖK tarafından Türkiye'de denkliği olabilir
Bu videoda Kübra Nur Kulaoğlu, Okan Üniversitesi Otomotiv Mühendisliği son sınıf öğrencisi olarak kendi deneyimlerini paylaşıyor.. Video, otomotiv mühendisliği bölümünün ne olduğunu açıklayarak başlıyor ve bölümün ders içerikleri, laboratuvar imkanları ve staj fırsatları hakkında bilgi veriyor. Kübra, bölümün mezuniyet sonrası iş imkanlarını, kendi bölüm tercih nedenlerini ve üniversite deneyimlerini anlatıyor. Ayrıca çap imkanı, akademik kadro ve sosyal etkinlikler gibi üniversitenin sunduğu avantajlar hakkında da bilgi veriyor.
DGS Otomotiv Mühendisliği sayısal meslekler arasında yer alır. Bölüm mezunları otomotiv sektöründe çeşitli pozisyonlarda çalışabilir. Tercih edilecek üniversitenin ders içerikleri karşılaştırılmalıdır
Bu video, Hacettepe Üniversitesi'nde eğitim gören öğrencilerle yapılan bir röportaj serisidir. İlk bölümde Faruk Öztürk (Makine Mühendisliği 1. sınıf) ve ikinci bölümde Arif (Makine Mühendisliği 2. sınıf) ile görüşme yapılmaktadır.. Video, Hacettepe Üniversitesi'ndeki hazırlık okuma süreci ve mühendislik bölümleri hakkında kapsamlı bilgiler sunmaktadır. Özellikle makine mühendisliği ve otomotiv mühendisliği bölümleri arasındaki farklar, eğitim programları, ders içerikleri ve mezuniyet sonrası kariyer fırsatları ele alınmaktadır.. Videoda ayrıca bölümün dört yıllık eğitim programı, ilk sınıfta lise sonu derslerinin, ikinci sınıfta statik, dinamik ve termodinamik gibi zor derslerin, üçüncü sınıfta ise otomotiv mühendisliği ile ilgili derslerin verildiği anlatılmaktadır. Üniversite ve bölüm tercihinde dikkat edilmesi gereken noktalar, mühendislik eğitiminin zorlukları ve sınav sistemi hakkında da bilgiler verilmektedir.
Bu video, bir sunucu ile otomotiv mühendisi Buse arasında geçen röportaj formatında bir içeriktir. Buse, Pamukkale Üniversitesi Teknoloji Fakültesi mezunu olup, İzmir Menderes'teki Nessan Otomotiv Anonim Şirketi'nde AR-GE mühendisi olarak çalışmaktadır.. Röportajda otomotiv mühendisliği mesleği, kariyer yolculuğu ve sektördeki deneyimler ele alınmaktadır. Buse, mesleğin erkek egemen bir meslek olduğunu, kendi başarı hikayesini, ilk maaşının 2018'de 2750 TL olduğunu ve staj deneyiminin iş bulmada avantaj sağladığını paylaşıyor. Ayrıca üniversite eğitiminin zaman içinde nasıl geliştiğini ve geleceğin otomotiv mühendislerine tavsiyelerde bulunuyor.. Videoda Buse, TÜBİTAK araç tasarım yarışmalarında iki sene üst üste birincilik kazandığını, elektrikli araçlar konusunda kendi projelerini başlattığını ve üniversitenin öğrencilere verdiği destek hakkında da bilgiler veriyor. Otomotiv mühendisliği bölümünün Türkiye'de yeni bir bölüm olduğu ve kadın mühendislerin bu meslekte yaşadığı zorluklar da ele alınıyor.
Bu videoda Çiçek Ceyhan, Karabük Üniversitesi Otomotiv Mühendisliği 3. sınıf öğrencisi olarak kendi bölümünü tanıtmaktadır.. Video, otomotiv mühendisliği bölümünün ne olduğunu, Karabük Üniversitesi'nde 2011 yılında kurulduğunu ve eğitim programını anlatmaktadır. Bölümde verilen dersler, atölyeler, tez yazma ve staj imkanları hakkında bilgi verilmektedir. Ayrıca mezunların iş bulma alanları, Çiçek'in bölüm tercih nedenleri ve Erasmus programı deneyimleri paylaşılmaktadır. Video, üniversite sosyal ve kültürel etkinliklerinden bahsederek sonlanmaktadır.
Bu video, Elazığ Fırat Üniversitesi Otomotiv Mühendisliği bölümünde öğrenim gören yedi öğrencinin TÜBİTAK desteği ve öğrenci harçlıklarıyla ürettikleri elektrikli otomobili tanıtan bir belgesel formatındadır.. Videoda, öğrencilerin maddi kısıtlamalar nedeniyle tahta gaz pedallı elektrikli otomobil ürettikleri anlatılmaktadır. Araç, iki kişilik olup 400 kilogram ağırlığa sahiptir. Dört ileri bir geri şanzımanı olan aracın, 26 beygir gücüne sahip elektrik motoru hızlı ve yavaş tarımda farklı hızlara ulaşabilmektedir. Üç ay gibi kısa bir sürede tamamlanan Force adlı araç, toplam 10 bin liraya mal olmuştur.
Bu video, bir röportaj formatında olup, sunucu Ozan ile Hacettepe Üniversitesi Makine Mühendisliği Bölümü'nde dördüncü sınıf öğrencisi olan Mertcan arasında geçmektedir. Mertcan aynı zamanda otomotiv mühendisliği bölümünden mezun olacak bir öğrencidir.. Videoda Mertcan, neden makine mühendisliği bölümünü tercih ettiğini, bölümün akademik ve sosyal imkanlarını, Erasmus fırsatlarını, mezuniyet sonrası iş imkanlarını ve tercih yapacak öğrencilere tavsiyelerini paylaşıyor. Makine mühendisliği bölümünün özellikle savunma sanayinde (Tai, Aselsan, FNSS gibi şirketlerde) yüksek maaşlarla iş imkanı sunduğu ve bölümün akademik imkanlarının hocaların kendi ilgi alanlarına göre şekillendiği vurgulanıyor.
Bu videoda Merve Ceyhun, Gazi Üniversitesi Otomotiv Mühendisliği 3. sınıf öğrencisi olarak kendi deneyimlerini paylaşıyor.. Video, otomotiv mühendisliği bölümünün yapısını, ders içeriklerini ve imkanlarını anlatıyor. Bölümün makine mühendisliği derslerinden %70-80'sini ortak aldığını, özel olarak güç aktarma organları ve motor teknolojisi gibi dersler sunduğunu belirtiyor. Ayrıca bölümün laboratuvar imkanları, staj programları ve iş imkanları hakkında bilgi veriyor. Merve, mezuniyet sonrası yüksek lisans yapmayı düşündüğünü ancak fabrika proje mühendisi gibi pozisyonlara da başvurabileceğini belirtiyor.