Bu video, 4. sınıf Türkçe ders kitabının sayfa 196-207'deki değerlendirme sorularının çözümlerini içeren bir eğitim videosudur.. Video, "Hayvanlar Dünyasının Minikleri: Serçeler" metninin anlatımıyla başlayıp, el serçelerinin yaşam döngüsü, beslenme alışkanlıkları ve fiziksel özellikleri hakkında bilgiler vermektedir. Ardından sayıların yazımı, zıt anlamlı kelimeler, deyimler, grafikler ve metin anlama gibi Türkçe dersinin çeşitli konuları ele alınmaktadır. Her soru için doğru cevaplar ve açıklamalar detaylı şekilde sunulmaktadır.
Gelişme bölümü ana düşünceyi ifade eder ve okuyucuyu etkiler. Eleştirel dinleme konuşanı, sorgulayıcı dinleme dinleneni eleştirir. Durum öykülerinde serim-düğüm-çözüm aşamalılığı vardır
Okuma güçlüğü çeken öğrenciler genellikle ilk sınıflarda tespit edilir. Öğretmenler öğrencilerin ön bilgilerini metindeki önemli fikirlerle dengelemeli. Tüm öğrencilerin başarılı olabileceği açılış etkinlikleri kullanılmalı
Bu video, bir öğretmenin öğrencilere "İki İnatçı Keçi" adlı metni okuduğu ve ardından metne ait soruları cevapladığı bir eğitim içeriğidir.. Videoda öncelikle iki inatçı keçinin hikayesi anlatılmakta, ardından metne ait beş soru sorulup doğru cevapları açıklanmaktadır. Hikaye, iki inatçı keçinin dereye inmesi, dar köprüde karşılaşması ve birbirlerine yol vermeyince kavgaya girip köprüden aşağı yuvarlanmasıyla son bulmaktadır. Video, öğrencilere metin anlama ve soru-cevap becerilerini geliştirmek için hazırlanmıştır.
Bu video, Okul Eğitim Kanalı'ndan bir eğitim içeriğidir. Bir öğretmen, 5. sınıf Türkçe dersi için "Paylaşalım" adlı dinleme metnini sunmaktadır.. Videoda öncelikle dinleme metni iki kez okunmakta, ardından metne göre beş soru sorulmaktadır. Sorular arasında paylaştıkça azalacak şeyler, zorlukların nasıl aşılacağı, "el ele vermek" deyiminin anlamı, şiirde geçen birlik ve beraberlikle ilgili atasözleri ve metne uygun başlık bulma gibi konular yer almaktadır. Video, öğrencilere dinleme becerilerini geliştirmeleri ve metin anlama becerilerini pekiştirmeleri için hazırlanmıştır.
Bu video, bir öğretmenin 7. sınıf Türkçe ders kitabının sayfa 76'daki "Babam Mustafa Kemal'i Kendi Evladı Gibi Severdi" metnini anlattığı eğitim içeriğidir.. Video, metnin hazırlık çalışmaları ile başlayıp, kelimelerin anlamlarının bulunması, görsellerin incelenmesi, metin içeriğine yönelik soruların hazırlanması, anlatım bozukluklarının tespiti ve hikaye yazma etkinliği gibi çeşitli etkinlikleri içermektedir. Metin, Mustafa Kemal Atatürk'ün milli mücadele dönemindeki rolünü ve bir paşanın Atatürk'e olan sevgisini anlatmaktadır. Video, öğrencilere metin anlama ve dilbilgisi konularını pekiştirmeleri için adım adım rehberlik etmektedir.
Metinle ilgili sorular, paragrafın anlaşılmasını kolaylaştırır. Soru sayısı metnin uzunluğuna göre değişebilir. Soru sorma, metni anlama çalışmalarında en sık kullanılan yöntemdir
Metinde anlam, öğrencilerin akademik ve günlük yaşamında kritik rol oynar. Bu beceriler okuma ve yazma yeteneklerini geliştirir. Metin analizi, eleştirel düşünme ve bilgiye dayalı karar almayı sağlar. Öğrenciler farklı kaynaklardan gelen bilgileri sentezleyebilir
Bu video, 9. sınıf Türk Dili ve Edebiyatı ders kitabının sayfa 46'daki "Kirazlar" hikayesinin çözümlerini içeren bir eğitim içeriğidir.. Video, "Kirazlar" hikayesinin metin anlama ve çözümleme sorularını adım adım açıklamaktadır. İçerikte hikayenin konusu, teması, temel çatışması, olay örgüsü, şahıs kadrosu, karakter özellikleri, zaman ve mekan ilişkisi gibi konular ele alınmaktadır. Ayrıca hikayenin Balkan Harbi sonrası toplumsal değişimleri ve göçmen ailelerin yaşadığı zorlukları yansıttığı belirtilmektedir.
Bu video, 1. sınıf Türkçe ders kitabının sayfa 138'deki "Bilgin Kırlangıç" adlı dinleme metnini içeren bir eğitim videosudur. Videoda Ömer adlı bir çocuğun bahar mevsiminde dere üzerindeki ev kırlangıçlarını gözlemlemesi ve onların yaşamı hakkında bilgi edinmesi anlatılmaktadır.. Video, metnin okunmasıyla başlayıp ardından altı farklı etkinliği içermektedir. Etkinlikler arasında metinde geçen kelimelerin görsellerle eşleştirilmesi, görsellerin olayların oluş sırasına göre numaralandırılması, metinde anlatılan olayı yaşayan çocuğun adının belirlenmesi, metnin konusunun yazılması, görseldeki varlıkların adlarının yazılması ve harf-hece sayılması, bulmacadan kelimelerin bulunması ve uygun görsellerin altına yazılması bulunmaktadır. Video, doğa ve evren temalı bir metin üzerinden Türkçe dilbilgisi ve okuma becerilerini geliştirmeye yönelik hazırlanmıştır.
Kitap, "Çarparsa Seni de Çarpar, Beni de!" metni ve etkinlik cevaplarını içerir. Etkinlik cevapları öğrencilerin metin anlama ve çözümleme yeteneklerini geliştirir. Metin, Atatürk'ün vatan sevgisi ve bağımsızlık mücadelesini anlatır
Her soru için 1 dakika süre verilmiştir. Test sonunda doğru-yanlış sayısı ve puan görüntülenebilir
Bu video, bir öğretmenin öğrencilere Türkçe dersi etkinlikleri anlattığı eğitim içeriğidir. Öğretmen, çeşitli metinler üzerinden dil bilgisi ve anlatım becerilerini geliştirmeye yönelik soruları çözmektedir.. Video, üç ana bölümden oluşmaktadır: İlk bölümde emekli bir öğretmenin çocuklara uçurtma yapma hikayesi anlatılmakta, ikinci bölümde "Deniz ve Öğretmen" adlı metin üzerinden çeşitli etkinlikler sunulmakta ve üçüncü bölümde "Mehmet ve Dedesi" adlı metin üzerinden geçmişle ilgili sohbetler, aile vakit geçirme ve cuma namazı gibi konular işlenmektedir.. Videoda kelimelerin anlamlarını belirleme, anahtar kelimeleri belirleme, soruları cevaplama, büyük harf kullanımı, noktalama işaretleri, virgül, nokta, üç nokta kullanımı, kahraman oluşturma, doğru-yanlış değerlendirme ve metin anlama gibi çeşitli etkinlikler yer almaktadır. Her etkinlik için öğretmen, örnek sorular vererek çözüm yöntemlerini göstermekte ve öğrencilerin kendi cevaplarını yazmaları için yönlendirmektedir.
Bu video, bir öğretmenin Türkçe 1. dönem 2. yazılı sınavına hazırlık amacıyla sunduğu eğitim içeriğidir. Öğretmen, detaylı animasyonlu ve açık uçlu yazılı videoları kanalında paylaştığını belirtmektedir.. Video, Türkçe dilbilgisi konularını üç ana bölüme ayrılmış şekilde ele almaktadır: 1) Altı çizili sözcüklerin türünü bulma, 2) Fiilimsi türlerini (isim fiil, sıfat fiil, zarf fiil) bulma ve işaretleme, 3) Yazım kurallarına göre doğru-yanlış yazma. Ayrıca cümle ögeleri, metin anlama, cümle vurgusu ve metin türü gibi konular da örneklerle açıklanmaktadır.. Öğretmen, öğrencilerin sık yaptığı hataları vurgulayarak konuları anlatmakta ve büyük ırmakların medeniyetlerin oluşumundaki rolü, bahar yorgunluğu ve Antalya'nın turizm özellikleri gibi farklı metinler üzerinden örnekler vermektedir.
Bu video, bir öğretmenin 5. sınıf öğrencilerine yönelik hazırladığı İngilizce dersi yazılı sınavının çözümünü içermektedir. Öğretmen, sınav sorularını adım adım açıklayarak öğrencilere yardımcı olmaktadır.. Video, mesleklerle ilgili eşleştirme sorusuyla başlayıp, İngilizce kelimelerin Türkçe karşılıklarıyla eşleştirme, yer yön tarifi, metin anlama ve doldurma, ülkelerin milletleriyle eşleştirme ve yön tarifi soruları şeklinde ilerlemektedir. Her soru için öğretmen, doğru cevabı açıklamakta ve öğrencilerin sınavlarda karşılaşabilecekleri soru tiplerini göstermektedir.
Bu video, "Paragrafı Sevdiren Hoca" ve Ceyhan adlı öğrencinin yer aldığı bir Türkçe dil bilgisi eğitim dersidir. Öğretmen, ÖSYM ve TYT sınavlarına hazırlanan öğrencilere sözcük anlam ve metin anlama sorularını çözmeye yönelik teknikler sunmaktadır.. Videoda, sözcük anlam sorularının çözüm yöntemleri, deyimlerin yanlış kullanımı, kelime anlamlarının bağlamda değişimi, gerçek ve mecaz anlam arasındaki farklar gibi konular ele alınmaktadır. Öğretmen, 2021 TYT sınavındaki soruları örnek olarak çözerek, metni tamamen okumanın, kilit ifadeleri yakalamak ve seçenekleri değerlendirmenin önemini vurgulamaktadır.. Ders içeriğinde ayrıca mantık hatası soruları, sözcük yerleştirme, anlam uygunluğu, gönderme yapılmamış ifadeler ve metin anlama teknikleri gibi farklı soru tipleri de işlenmektedir. Öğretmen, soru çözümünde dikkat edilmesi gereken püf noktalarını ve doğru cevaba ulaşma stratejilerini adım adım açıklamaktadır.