Müzik, ölçülü ve ahenkli seslerin estetik şekilde bir araya getirilmesidir. Hz. Adem'in yaratılışına kadar uzanan bir geçmişe sahiptir. Abdülkadir Merâğî'ye göre müziğin amacı uyumlu nağmeler yaratmaktır
Bu video, bir aile içi diyalogu gösteren bir dizi veya film sahnesidir. Karakterler arasında bir kadın, kocası Bülent, askerlik arkadaşı Kerem ve Kerem'in eşi Pınar bulunmaktadır.. Video, Kerem'in eşi Pınar'ın evde misafir olarak kalması nedeniyle ortaya çıkan aile içi gerilimi konu alıyor. Kadın, evde rahatsız olduğunu ve kendi evinde yaşamak istediğini söylerken, kocası Bülent ve Kerem'in eşi Pınar'ın evde kalması konusunda ısrar ediyor. Sonunda kadın, Pınar'ın evinde kalma teklifini kabul ediyor ve Kerem'in eşi Pınar'ın mankenlik yaptığı, zengin bir aileden geldiği ortaya çıkıyor.
Müzik, ölçülü ve düzenli seslerin ritimli veya ritmsiz bir araya getirilme sanatıdır. Müzik sözlü ve saz müziği olarak ikiye ayrılır. Notalar, sesleri gösteren özel işaretlerdir
Nihavet makamı mi-fa#-sol-la-si-do-re#-mi dizilimiyle çalınır. Mi hüseyni ve Uşak makamında fa# komalı akorlar kullanılır. Mi hicaz makamı mi-fa-sol#-la-si-do-re-mi dizilimiyle çalınır. Mi muhayyerkürdi makamı mi-fa-sol-la-si-do-re-mi dizilimiyle çalınır. Rast makamı Mi uşak ve Hüseyni makamlarının karışımından oluşur
Bu video, rüya yorumları hakkında bilgi veren kısa bir içeriktir.. Video, rüyada kürsü görmekin anlamlarını açıklamaktadır. Kürsü görmek kadına, makam ve mevkiye, şeref ve itibara, kişinin mesleğine, hasta için tabut tahtasına işaret etmektedir. Kürsüye oturmak ise rütbeye iyilik ve ihsan çabuk erişileceğini, göklerdeki kürsüyü görmek ise yüksek derecelere erişileceğini ifade etmektedir.
Rast makamı ateş tabiatlı olup, gece yarısı ve seher vakitlerinde etkilidir. Irak makamı boğa burcuyla ilişkilidir ve menenjit tedavisinde kullanılır. Isfahan makamı ikizler burcuyla bağlantılıdır ve soğuk hastalıklara karşı koruyucudur. Zirefkend makamı yengeç burcuyla ilişkilidir ve sırt ağrılarına iyi gelir
Bu video, bir bağlama öğretmeninin kısa sap bağlama dersi formatında sunumudur. Öğretmen, 42 tekne yapraklı kısa sap bağlama kullanarak "Bir Gün Şu Dünyadan Göçüp Giderse" adlı eseri öğretmektedir.. Videoda öğretmen, eserin açılış kısmını altı ana motif olarak ayırarak detaylı olarak göstermektedir. İlk dört motif tek tek anlatıldıktan sonra, beşinci ve altıncı motifler de gösterilmiş ve ardından eserin tamamı icra edilmiştir. Öğretmen, eserin makamını, kullanılan notaları ve bağlama tekniklerini açıklamakta, özellikle motiflerin nasıl çalınacağını ve vibrasyon tekniklerini göstermektedir. Video, bağlama çalmak isteyenler için pratik bir eğitim kaynağı niteliğindedir.
İsmail Hakkı Özkan 1941'de İstanbul'da doğdu. Çocukluğunda radyodan dinleyerek Türk müziğine bağlandı. Gavsi Baykara'dan ney ve Türk müziği eğitimi aldı. 1967'de konservatuardan mezun olup aynı yıl hoca oldu
Bu video, bir müzik dersi formatında olup, bir öğretmen tarafından Humayun makamı hakkında bilgi verilmektedir. Öğretmen, Ekrem Hoca ve Şentürk Deveci gibi müzik hocalarından öğrendiği bilgileri paylaşmaktadır.. Ders, Humayun makamının oluşumunu, donanımını ve seyrini detaylı şekilde anlatmaktadır. Humayun makamı, hicaz dörtlüsüne neva perdesinde buselik beşli eklenmesiyle oluşmaktadır. Video, makamın donanımını, güçlüsünü ve seyrini açıklamakta, ardından Humayun makamının karakteristik özelliklerinden biri olan Nişabur çeşnisi (kedi miyavlaması) örnekleri verilmektedir. Dersin sonunda, bir sonraki makamın hicaz uzay ailesindeki bir makam olacağını belirten bir bilgi verilmektedir.
Rast makamı gece yarısı ve seherde etkilidir, kas ve kemiklere iyi gelir. Rehavi makamı seher ve ikindiyle yatsı arası etkilidir, akıl hastalıklarına faydalıdır
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan Türk müziğinde makamlar konusunu anlatan eğitim içeriğidir.. Video, Türk müziğinde ve Batı müziğinde nota yapılarının karşılaştırmasıyla başlayıp, makamların oluşumunu açıklamaktadır. İlk bölümde dörtlüler ve beşliler (çargah, buselik, ras, uşak, hicaz, kürdi) detaylı olarak incelenmekte, ikinci bölümde ise çarşamba, buselik, mücenneb, uşak, hüseyni, neva gibi makamlar ve hicaz ailesi (hicaz, hicaz hümayun, hicaz uzal, hicaz zürgüleli) ele alınmaktadır.. Her makam için donanım özellikleri, arıza noktaları ve birbirleriyle ilişkileri açıklanmakta, makam kavramı, durak, güçlü ve neden kavramları gibi temel müzik terimleri de anlatılmaktadır.
Bu video, bir cami görevlisinin Türkiye'deki ezan makamları hakkında bilgi verdiği bir eğitim içeriğidir.. Videoda, Türkiye'de beş ezanın beş farklı makamda okunduğu anlatılmaktadır. Sabah ezanı sabah makamında, öğle ezanı hicaz makamında, ikindi ezanı okunurken, akşam ezanı segah makamına dokunmaktadır. Video, her bir ezanın makamını ve okunuşunu göstererek, yabancıların bu bilgiyi duyunca mutlu ve bazen ağlayarak ayrıldıklarını belirtmektedir.
Bu video, Erzurumlu bir eğitimci tarafından Facebook'tan canlı yayın şeklinde sunulan Türk müziği makamları ve cami müzikisi dersidir. Eğitimci, farklı şehirlerden bağlanan izleyicilere yönelik eğitim vermektedir.. Video, öncelikle Uşak makamında Aşr-ı Şerif okuma tekniklerini ele alarak başlamakta, ardından Türk müziğindeki çeşitli makamları (Rast, Uşak, Acem Aşiran, Muhayyer, Tahir) ve bunların ezan okumada kullanımı hakkında bilgiler sunmaktadır. Eğitimci, makamların özelliklerini açıklayarak, hangi makamların hangi ezanlara uygun olduğunu anlatmakta ve makam duygusunu geliştirmek için ilahi okuma ve klasik Türk müziği dinleme tavsiyelerinde bulunmaktadır.. Videoda ayrıca besmele ve istiaze okuma teknikleri, Fecr Suresi'nin ikinci sayfasının Uşak makamında okunması ve Hüseyin makamına dokunuşlar gibi pratik uygulamalar da gösterilmektedir. Eğitim, beş vakit ezanlarının makamlarına göre düzenlenmesi gerektiği bilgisiyle sonlanmaktadır.
Bu video, müezzinlik makamları hakkında bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, müezzinlik seslerini örneklerle göstermektedir.. Videoda müezzinlik seslerinin farklı makamlarında nasıl okunacağı gösterilmektedir. Konuşmacı, "Tebe vakte celali vel-ikram" ifadesini rolantiden veya yukarıdan alabileceğini belirtirken, "Subhanallahi velhamdülillahi ve la ilahe illallah" ve "Allahu ekber ve la havle ve la kuvvete illa billah" gibi ifadeleri örneklerle sunmaktadır. Ayrıca "Subhaneke", "Rabbil aleminnete" ve "La ilahe illallah" gibi seslerin nasıl okunacağına dair farklı seçeneklerden bahsedilmektedir.
Bu video, rüya yorumu formatında hazırlanmış bir içeriktir.. Videoda rüyada cenaze arabası görmek tabiri anlatılmaktadır. Bu rüya, büyüklük, ululuk, makam ve mevki sahibi olmak anlamına gelir. Ayrıca eline geçecek büyük fırsatlar, terfi, mal mülk sahibi olma, hatırı sayılır bir para kazanma, şan ve şöhret kazanma veya kudretli bir dosta işaret edebilir.
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan Kur'an-ı Kerim okuma dersidir. Eğitimci, Yasin Suresi'nin makamlı okunuşunu göstermektedir.. Videoda eğitimci, Yasin Suresi'nin ilk sayfalarını farklı makamlarda (Ras, Uşak, Hicaz, Segah, Hüzzam) okuyor. Ders, önce bir taksim ile başlıyor, ardından Yasin Suresi'nin ilk sayfaları yavaş ve ağır bir şekilde okunuyor. Eğitimci, Kur'an-ı Kerim okurken makamdan önce telaffuz ve huruf-u mahreceye dikkat edilmesi gerektiğini vurguluyor. Video, Yasin Suresi'nin ilk sayfalarının farklı makamlarda okunuşunu göstererek, izleyicilere bu konudaki ustalıklarını gösteriyor.
Bu video, "Sözler Köşkü" programında Muhsin Hoca ile yapılan bir röportajdır. Muhsin Hoca, ezan makamları hakkında bilgi vermektedir.. Videoda sabah, öğle, ikindi, akşam ve yatsı ezanlarının hangi makamlarla okunduğu ve bu makamların neden tercih edildiği anlatılmaktadır. Muhsin Hoca, her ezan makamının özelliklerini örneklerle açıklamakta ve makamların insanları nasıl etkilediğini açıklamaktadır. Ayrıca, sabah ezanının sabah makamında, öğle ezanının uşak makamında, ikindi ezanının hicaz makamında, akşam ezanının segah makamında ve yatsı ezanının ras makamında okunduğu belirtilmektedir. Video, Muhsin Hoca'nın muhayyer kurdi makamında okuduğu ezan ile sona ermektedir.
Bu video, Müzik Teorim kanalında yayınlanan bir eğitim içeriğidir. Videoda anlatıcı, Ozan Hoca adlı bir gitar öğretmeninin eşliğinde makamsal ezgi tekrarları göstermektedir.. Video, çeşitli makamlarda (Kürdi, Hicaz, Sabah, Hüseyin'i) ve ritimlerde (üç dörtlük, dört dörtlük, beş sekizlik, dokuz sekizlik, altı sekizlik) ezgi tekrarlarını içermektedir. Her makam için önce tam ezgi çalınmakta, ardından ölçü ölçü tekrarlanmakta ve son olarak tekrar tam ezgi çalınmaktadır. Video, sınavlarda çıkabilecek soru tiplerini içermekte ve öğrencilere sınav hazırlığı için faydalı olabilecek bir kaynak niteliğindedir.
Bu videoda Üsküdar Makam Atölyesi kurucusu Samir Tarzım, müzik eğitimi ve makam atölyesi kurma fikrini anlatıyor. Samir Tarzım, TRT Ankara Radyosu çocuk korolarında başlayan müzik kariyerini, İyon Ionesco gibi ünlü operacılardan şan eğitimi ve Mısır Mahhad Müzik gibi konservatuvarlardan aldığı eğitimlerle devam ettirdiğini belirtiyor.. Videoda makamın duygu ve ahenk işi olduğu vurgulanıyor ve Samir Tarzım'ın atölyesinde müezzin, imam, ezanı makamlı okuyabilecek kişiler ve konservatuara gidecek öğrenciler için sunulan eğitim programları anlatılıyor. Atölyede nazariyat, solfej, usul, repertuar dersleri, ritim duygusu geliştirme, müzik kulağı geliştirme, şan teknikleri ve nefes teknikleri gibi çeşitli müzik eğitimi formları veriliyor.