"Sosyal Bilgiler Dersleri" kanalından bir eğitim videosu olup, bir öğretmen tarafından 7. sınıf öğrencileri için hazırlanmıştır.. Video, "Kültür ve Miras" ünitesinin ilk konusu olan "Beylikten Cihan Devleti'ne" konusunu ele almaktadır. İçerikte Osmanlı Devleti'nin kuruluşu, büyüme nedenleri, ilk padişahlar (Osman Bey, Orhan Bey, I. Murat, Yıldırım Bayezid, Fetret Devri ve II. Murat/Fatih Sultan Mehmet) dönemleri, devletin toplumsal ve ekonomik yapısı, askeri teşkilatı (tımar sistemi, devşirme sistemi) ve Divan-ı Hümayun teşkilatı detaylı olarak anlatılmaktadır.. Video, Osmanlı Devleti'nin ilk düzenli ordusu olan yaya ve müsellem ordusunun kurulması, Rumeli topraklarına geçiş yapması, önemli savaşlar ve padişahların başarıları gibi tarihsel olayları kronolojik olarak sunmaktadır.
Bu video, bir öğretmenin 4. sınıf sosyal bilgiler dersinin "Kültür ve Miras" konusundaki test sorularını çözdüğü eğitim içeriğidir.. Videoda toplam 15 soru çözülmektedir. Sorular aile tarihi, Türk kültürü, Kurtuluş Savaşı ve Milli Mücadele hakkında çeşitli konuları kapsamaktadır. Her soru için doğru cevap verilmekte ve kısa açıklamalar yapılmaktadır. Video, öğrencilerin bu konudaki bilgilerini pekiştirmelerine yardımcı olacak şekilde hazırlanmıştır.
Bu video, Sosyal Bilgiler Dersliği kanalında yayınlanan bir eğitim içeriğidir. Bir öğretmen tarafından sunulan ders, 7. sınıf ikinci ünitesi olan "Kültür ve Miras" konusunun ilk kısmını ele almaktadır.. Video, Türklerin Anadolu'ya girişinden başlayarak Malazgirt Savaşı, Anadolu Selçuklu Devleti'nin yıkılışı ve Köse Dağ Savaşı'ndan sonra başlayan ikinci beylikler dönemini anlatmaktadır. Özellikle Osmanoğulları Beyliği'nin kuruluşu, Kayı boyu ve Ertuğrul Gazi'nin rolü, Osmanlı'nın kısa sürede büyüme sebepleri (coğrafi konum, Balkanlar'daki güçlü bir devletin olmaması, diğer beyliklerle iyi geçinme, hoşgörü politikası, iskan politikası, yetenekli padişahlar ve Ahi Teşkilatı) detaylı olarak açıklanmaktadır.
Konu soru dağılım tabloları her sınav için il zümreleri ve Ölçme Değerlendirme Merkezi ile oluşturulur. İl/İlçe sınavlarında 20 çoktan seçmeli soru planlanmıştır. Okul sınavlarında açık uçlu sorular kullanılacaktır
"Sosyal Bilgiler Dersliği" kanalından bir eğitimci tarafından sunulan bu video, 6. sınıf öğrencileri için hazırlanmış bir tarih dersi soru çözümü içeriğidir.. Videoda Milli Eğitim Bakanlığı'nın kültür ve miras ünitesi ile ilgili yayınladığı test soruları çözülmektedir. İlk bölümde Hz. Muhammed'in hicreti, Emeviler ve Abbasiler dönemleri, Türklerin İslamiyet'i kabulü, Tuğrul Bey ve Gazneli Mahmut gibi konular ele alınırken, ikinci bölümde 1243 Kösedağ Savaşı sonrası Anadolu'daki Türk beylikleri ve tarihi ipek yolu hakkında sorular çözülmektedir.. Video, öğrencilerin ünite tekrarını yapmaları ve bursluluk hazırlık çalışmaları için faydalı olabilecek detaylı açıklamalar içermektedir.
Roller doğuştan ve sonradan kazanılan, sürekli değişen görevlerdir. Aile, okul, oyun grubu gibi gruplarda farklı roller üstlenilir. Haklar yapabilme yetkisi, sorumluluklar görev yerine getirme yükümlülüğüdür
İl/İlçe genelinde 20 çoktan seçmeli soru sorulacak. Okul genelinde açık uçlu veya açık uçlu-kısa cevaplı sorular kullanılacak. Çoktan seçmeli, eşleştirme ve doğru/yanlış soru türleri kullanılmayacak
Bu video, bir öğretmenin 4. sınıf öğrencilerine yönelik sosyal bilgiler dersi anlatımıdır. Öğretmen, "çocuklar" diye hitap ederek konuları açıklamaktadır.. Video, "Kültür ve Miras" ünitesinin üç bölümünü kapsamaktadır: aile tarihi, milli kültür ögeleri ve geleneksel çocuk oyunları. İlk bölümde aile tarihinin önemine ve sözlü tarih yönteminin aşamalarına değinilmektedir. İkinci bölümde milli kültürün temel unsurları ve Türk milletinin kültür ögeleri anlatılmaktadır. Son bölümde ise daliye, saklambaç gibi geleneksel çocuk oyunlarının kuralları açıklanmaktadır.. Videoda ayrıca, günümüzde çocukların teknolojiyle oynadığı, eskiden ise sokaklarda grup halinde oynadıkları vurgulanmakta ve bir sonraki bölümde milli mücadele konusunun anlatılacağı belirtilmektedir.
Bu video, bir öğretmenin 6. sınıf kültür ve miras dersinin ikinci ünitesiyle ilgili test sorularını çözdüğü eğitim içeriğidir.. Videoda Büyük Selçuklu Devleti, Beylikler Dönemi, Anadolu Selçuklu Devleti ve Haçlı Seferleri konularında toplam 20 soru çözülmektedir. Öğretmen, her soruyu detaylı bir şekilde açıklamakta ve doğru cevabı belirtmektedir. Sorular arasında Malazgirt Savaşı, Miryokefalon Savaşı, Tuğrul Bey, Nizamülmülk, Anadolu'nun Türk yurdu olması, Haçlı Seferleri ve sonuçları gibi konular yer almaktadır. Video, tarih dersinde bu konuları pekiştirmek isteyen öğrenciler için faydalı bir kaynaktır.
Rol, grup etkinliğinde üstlenilen görevlerdir. Grup, en az iki kişiden oluşan ortak amaçlara sahip topluluktur. Hak, bir işi yapabilme yetkisidir. Sorumluluk, rollerin gereklerini yerine getirme zorunluluğudur
Ünite özeti, etkinlikler ve ünite sonu testleri sunulmaktadır. Milli Mücadele haritaları ve boyama sayfaları bulunmaktadır. İstiklal Yolu videosu ve gazzır konulu içerik mevcuttur
Sosyal Bilgiler dersi çevre duyarlılığı ve hak-sorumluluk bilincini geliştirir. Etkin vatandaş olmak için haklarını bilmek ve bunlara göre hareket etmek gerekir. Darülaceze, 1895'ten beri 72.000 kişiye hizmet veren bir hayır kurumudur. Çocuk hakları 191 ülke tarafından kabul edilmiş ve Türkiye 1990'da imzalamıştır