Yumurta yiyen canavar deneyi hava basıncı prensibiyle çalışır. Sihirli çubuk şeker yağda ışığı kırarak görünmez hale gelir
Korozyon, metallerin çevreyle kimyasal ve elektrokimyasal reaksiyonlarla özelliklerini kaybetmesidir. ABD'de korozyona karşı yıllık harcamalar 8 milyar doları aşmaktadır. Türkiye'de yıllık korozyon kayıpları 8.7 milyon ton çelik üretiminin üçte biridir
Bir mol, 12 gram 12C'deki 12C atomlarının sayısı kadar tanecik içerir. Avagadro sayısı (NA) 6,02 x 10²³ mol-1'dir. Bir mol element 6,02 x 10²³ atom içerir. Bir mol bileşik 6,02 x 10²³ molekül içerir
Bu video, bir öğretmen ve Tonguç adlı bir öğrenci arasında geçen eğitim formatında bir ders anlatımıdır. Videoda ayrıca Emir ve Mr. Öküz adlı karakterler de geçmektedir.. Video, kimyasal reaksiyonların temel kavramlarını açıklamaktadır. Öncelikle kimyasal reaksiyonlarda yeni maddelerin oluştuğu, reaksiyona girenler ve reaksiyondan çıkanlar (ürünler) kavramları anlatılmaktadır. Ardından sentez (birleşme), analiz ve yanma reaksiyonları örneklerle açıklanmaktadır. Video, kimyasal reaksiyonlar hakkında bir soru çözümüyle devam etmekte ve kimyasal denkleştirme konusuna geçiş yapmaktadır.
Kimya, maddenin yapısını ve etkileşimlerini inceleyen bir bilim dalıdır. Ders teorik bilgi ve pratik uygulamaları birleştirir. Laboratuvar çalışmaları deney yapma ve analiz becerileri kazandırır. Fen bilimleri arasında köprü görevi görür
Bu video, farklı temizlik ürünlerinin karıştırılmaması gerektiği konusunda bilgilendirici bir içeriktir.. Video, farklı deterjanları karıştırmanın beklenmedik kimyasal reaksiyonlara sebep olabileceğini ve tehlikeli olabileceğini açıklamaktadır. İçerikte çamaşır suyu, amonyak, sirke, karbonat, oksijenli su gibi çeşitli temizlik ürünlerinin karıştırılmaması gerektiği ve bunların neden tehlikeli olduğu detaylı olarak anlatılmaktadır. Ayrıca, farklı markaların deterjanlarının karıştırılmaması gerektiği ve güvenlik standartlarının korunması gerektiği vurgulanmaktadır.
Bu video, bir kimya öğretmeni tarafından sunulan eğitimci bir içeriktir. Öğretmen, öğrencilere hitap ederek çeşitli kimyasal reaksiyonları ve deneyleri adım adım anlatmaktadır.. Videoda yanma reaksiyonları, çözünme-çökelme reaksiyonları, nötrleşme reaksiyonları ve metal-asit reaksiyonları gibi temel kimyasal reaksiyon türleri teorik olarak açıklanmakta ve pratik deneylerle gösterilmektedir. İlk bölümde bütan gazı yanması, potasyum iyodür-kurşun nitrat çökelmesi, hidroklorik asit-sodyum hidroksit nötrleşmesi gibi deneyler yapılmakta, ikinci bölümde ise etil alkol-indigo karmin karışımı, potasyum tiyosiyanat-demir klorür karışımı ve ateş kullanmadan suyla ateş yakma gibi deneyler gerçekleştirilmektedir.. Her deney sırasında öğretmen, tepkime hızı faktörleri (sıcaklık, temas yüzeyi, katalizör, karıştırma) ve deneylerin kimyasal temellerini detaylı olarak açıklamaktadır. Video, trafik lambası deneyi ve potasyum permanganat ile gliserin arasındaki tepkime deneyi ile sona ermektedir.
Karboksilik asitler ester ve amidlerin yapı malzemeleridir. Doğada asetik asit, butirik asit ve kolik asit gibi çeşitli türleri bulunur. IUPAC'a göre alkan sonunun -oik'e değiştirilmesiyle adlandırılırlar
Denklemdeki atomların sayılarını alt simgelerden kontrol edin. Hidrojen ve oksijeni en son denkleştirin. Önce tek moleküllü elementleri denkleştirin. Katsayıları değiştirerek atomları denkleştirin. Alt simgeleri değiştirmeyin
Bu video, bir kimya laboratuvarında çeşitli kimyasal işlemlerin nasıl yapıldığını gösteren kapsamlı bir eğitim içeriğidir. Bir eğitmen, laboratuvar ekipmanlarını kullanarak kimyasal maddelerin hazırlanışını ve test edilmesini adım adım anlatmaktadır.. Video üç ana bölümden oluşmaktadır: İlk bölümde Karizarro reaksiyonunun tanımı, mekanizması ve gerekli malzemeler ile deney aşamaları gösterilmektedir. İkinci bölümde diklorometan ve mezoasit gibi maddelerin saflaştırılması için ekstraksiyon, faz ayrımı, kurutma ve uçurma işlemleri anlatılmaktadır. Son bölümde ise benzil alkol ve benzoik asit üretim süreci, kristallerin temizlenmesi, tartılması ve kırılma indisinin ölçülmesi gösterilmektedir.. Videoda her adım boyunca gerekli malzemeler, miktarlar ve dikkat edilmesi gereken hususlar detaylı şekilde açıklanmakta, laboratuvar ekipmanlarının kullanımı ve kimyasal maddelerin test edilmesi konusunda pratik bilgiler sunulmaktadır.
Bu video, bir eğitim içeriği olup, kırılma noktası klorlaması deneyini anlatmaktadır. Konuşmacı, deneyin amacını ve sürecini detaylı olarak açıklamaktadır.. Video, klorlaması deneyinin amacı, dezenfeksiyon kavramı ve yöntemleri hakkında bilgilerle başlıyor. Ardından klorun kimyasal özellikleri, su temizliğindeki kullanımı ve amonyak ile reaksiyonları anlatılıyor. Son bölümde ise deneyin aşamaları gösteriliyor: amonyak içeren su numunelerine farklı klor dozları ilave edilip, kalıntı klor miktarlarının ölçülmesi. Deney sonucunda kırılma noktası 1.6 ppm olarak belirlenmiş ve bu su için uygun klor dozu bulunmuştur.
Bu video, "Kimya Adası" ders kanalında bir öğretmenin Şöhretler Karması beşli deneme sınavının kimya kısmını çözdüğü eğitim içeriğidir.. Videoda öğretmen, deneme sınavındaki kimya sorularını adım adım çözmektedir. İçerik, kimyasal reaksiyonlar, gaz oluşumu, Bohr atom modeli, elektron yapıları, grup numaraları, dublet kuralı, Lewis yapısı, hidrojen bağı, polar kovalent bağlar, moleküler polarlık, şeker çözeltisi ve element sembolleri gibi çeşitli kimya konularını kapsamaktadır.. Video, birinci deneme sınavının çözümünün tamamlanmasıyla sona ererken, ikinci deneme sınavının öğrencilere ödev olarak verildiği belirtilmektedir. Öğrencilerin eksikliklerini gidermelerine yardımcı olmak amacıyla hazırlanmış detaylı açıklamalar ve hesaplamalar içermektedir.
Bu video, bir eğitim içeriği olup, bir öğretmen tarafından kimyasal bir soru çözümü anlatılmaktadır.. Videoda eşit kütlede alınarak başlanan kimyasal soru tipi ele alınmaktadır. Öğretmen, bu tür soruların çözüm yöntemini adım adım göstermektedir. Önce bileşiğin kütle oranını hesaplayıp, ardından girenleri bulup büyüğüne göre alarak başlangıç miktarlarını belirlemektedir. Örnek olarak demir ve oksijen arasındaki reaksiyon üzerinden çözüm yöntemi uygulanmakta ve doğru cevabın C şıkkı olduğu belirtilmektedir.
Bu video, "Onüç Günde Ayette Kimya Kampı" serisinin beşinci gününde sunulan bir eğitim dersidir. Eğitmen, kimyasal tepkime hızı konusunu detaylı şekilde anlatmaktadır.. Video, kimyasal tepkimeler ve çarpışma teorisi ile başlayıp, tepkime hızının genel tanımı ve hesaplanması üzerine odaklanmaktadır. İçerikte tepkime hızının zaman içinde nasıl değiştiği, ortalama tepkime hızının hesaplanması ve tepkime hızını takip etmek için kullanılan yöntemler (renk değişimi, çökelek oluşumu, elektrik iletkenliği değişimi, basınç değişimi, ısı değişimi ve pH değişimi) örneklerle açıklanmaktadır.. Video, bir sonraki derste tepkime hızına etki eden aktörlere başlanacağı bilgisiyle sonlanmaktadır.
Bu video, bir eğitim dersi formatında kimya laboratuvarında kullanılan karıştırma tekniklerini anlatan bir içeriktir. Konuşmacı, laboratuvar ortamında karıştırma işleminin önemi ve farklı yöntemlerini detaylı şekilde açıklamaktadır.. Video, karıştırma işleminin neden yapıldığını (reaksiyon hızını artırmak, ısı dağılımını düzenlemek, homojen karışım sağlamak) açıklayarak başlıyor. Ardından farklı karıştırma yöntemleri (el ile karıştırma, cam baget, sallayıcılar, manyetik karıştırıcılar, mekanik karıştırıcılar) tanıtılıyor. Her bir yöntemin avantajları, kullanım alanları ve dikkat edilmesi gereken hususlar gösteriliyor. Video, çeşitli karıştırma aletlerinin özellikleri ve kullanım şekilleriyle devam ediyor ve son olarak kaynaklarla sonlanıyor.
Bu video, biyoloji dersi formatında fotosentez ve oksijenli solunum konularını açıklayan bir eğitim içeriğidir.. Video, fotosentez ve oksijenli solunum arasındaki farkları, bu süreçlerin nasıl gerçekleştiğini ve etkileyen faktörleri detaylı şekilde ele almaktadır. İçerikte, bu süreçlerin kimyasal reaksiyonları, kullanılan maddeler (glikoz, oksijen, karbondioksit, su), ATP sentezi, prokaryotik canlılarda solunum, farklı solunum türleri (oksijenli solunum, etil alkol fermantasyonu, laktik asit fermantasyonu) ve bunların karşılaştırılması gibi konular işlenmektedir. Ayrıca, çeşitli deneyler ve grafikler üzerinden bu süreçlerin nasıl gözlemlenebileceği de açıklanmaktadır.
Bu video, bir öğretmen tarafından sunulan kimya dersi formatında organik bileşikler konusunun alkinler kısmını kapsayan kapsamlı bir eğitim içeriğidir.. Video, alkinlerin tanımı ve yapısıyla başlayıp, adlandırma kurallarını detaylı şekilde ele almaktadır. Daha sonra alkinlerin fiziksel özellikleri, kimyasal reaksiyonları (denge tepkimeleri, polimerleşme reaksiyonları ve yer değiştirme reaksiyonları) ve kullanım alanları incelenmektedir. Özellikle asetilen (C₂H₂) örneği üzerinden çeşitli reaksiyonlar ve polimerleşme süreçleri açıklanmaktadır.. Video, sınavlarda çıkabilecek soru tiplerine dikkat çekerek konuyu pekiştirmekte ve alkinlerin özel durumları (örneğin iç alkinlerin bazı reaksiyonlara girmemesi) gibi önemli detaylara vurgu yapmaktadır. Eğitmen, slaytlar üzerinden çeşitli örneklerle konuyu uygulamalı olarak göstermektedir.
Bu video, bir kimya dersi formatında olup, bir eğitmen tarafından madde miktarı ve hidrogenleşme reaksiyonu konusu anlatılmaktadır.. Videoda, 270 sualı bakırı, etan ve etilenden ibaret gaz karışımının 44 gramının tam hidrogenleşmesi için gerekli hidrojen miktarı hesaplanmaktadır. Eğitmen, etilenin hidrogenleşmediğini, etilenin ise hidrogenleştiğini açıklayarak, başlangıç karışımındaki atom sayısını hesaplamaktadır. Video, kimyasal reaksiyonların mol hesaplamaları ve atom sayıları üzerine odaklanmaktadır.
Bu video, bir kimya deneyini gösteren eğitici bir içeriktir. Anlatıcı, çeşitli kimyasal maddelerin özelliklerini ve etkileşimlerini göstermektedir.. Videoda potasyum permanganat, sülfürik asit ve hidrojen peroksit gibi kimyasal maddelerin özellikleri anlatılmaktadır. Anlatıcı önce bu maddelerin tek başına özelliklerini açıklar, ardından sülfürik asit ve potasyum permanganatı karıştırarak koyu yeşil bir renk elde eder ve pamuğu yok eder. Son olarak hidrojen peroksiti ve sülfürik asiti karıştırarak potasyum permanganat çözeltisi ekler ve hiçbir şey oluşmadığını gösterir. Video, kimya ve sihir arasındaki ince çizgiyi vurgulayarak sona erer.